لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درد پاشنه پا یک شکایت رایج است. علل بالقوه زیادی برای آن وجود دارد، از شرایطی که بر استخوان واقعی پاشنه پا تأثیر می گذارد تا مواردی که بر ساختارهای نزدیک به آن تأثیر می گذارد. بسته به علت زمینه‌ای و شدت آن، درد می‌تواند ضربان‌دار، کوبنده، همراه با سوزش، مبهم یا دردناک باشد.

استخوان پاشنه (کالکانئوس) در پشت پا و زیر مچ پا قرار دارد. همراه با بافت های اطراف و استخوان کوچکی به نام تالوس، استخوان پاشنه برای ایجاد تعادل و حرکت پشت پا از پهلو به پهلو عمل می کند. هر گونه آسیب یا عفونت به هر یک از این ساختارها، یا اعصابی که به مچ پا یا پا مراقبت می کنند، می تواند منجر به درد پاشنه شود.

این مقاله از پزشکت به بررسی علل درد پاشنه پا می پردازد و همچنین اقداماتی که می توان برای تشخیص و درمان این علامت بسیار شایع می توان انجام داد، را بررسی می کند.

شایع ترین علل درد پاشنه پا

دو علت شایع درد پاشنه، شامل وضعیت های بافت های همبند است که پاشنه را به پایه پا یا پایین ماهیچه ساق پا متصل می کند. این شرایط را فاسیای کف پا و تاندونیت آشیل می نامند.

پلانتار فاشئیت

فاشیای کف پا به التهاب نوار بافتی اشاره دارد که قوس پا را تشکیل می دهد و استخوان پاشنه شما را به پایه انگشتان پا متصل می کند. در این وضعیت درد کوبنده یا ضربان دار در قسمت پایین پاشنه پا احساس می شود و زمانی رخ می دهد که پس از استراحت وزن خود را روی پاشنه قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است هنگام برداشتن اولین قدم در صبح یا ایستادن پس از نشستن طولانی مدت، احساس درد فاشیای کف پا داشته باشید.

اگر فاشیای کف پا برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است یک برآمدگی استخوانی به نام خار پاشنه در جایی که فاسیا به استخوان پاشنه شما متصل می شود، ایجاد شود. در موارد نادر، فاسیای کف پا ممکن است دچار پارگی شود. درد ناشی از پارگی شدید، تیز و ناگهانی است و احتمال دارد تورم و کبودی نیز ایجاد شود.

تاندونیت آشیل

تاندونیت آشیل به التهاب تاندون آشیل اشاره دارد. این تاندون بزرگ و طناب مانندی است که پشت استخوان پاشنه شما را به ماهیچه ساق پا متصل می کند. درد، سفت شدن یا سوزش تاندونیت آشیل در قسمتی از تاندون قرار دارد که کمی بالاتر از استخوان پاشنه قرار دارد. تورم خفیف در اطراف تاندون و سفتی صبحگاهی در پاشنه و ساق پا نیز شایع است.

التهاب تاندون آشیل معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد تاندون، مانند دویدن بیش از حد، یا گرم نکردن عضلات ساق پا قبل از ورزش است. پوشیدن کفش های نامناسب یا آرتروز نیز ممکن است منجر به التهاب تاندون آشیل شود.

در موارد نادر، تاندون آشیل ممکن است پاره شود. این وضعیت معمولاً در حین فعالیت بدنی شدید هنگامی که پا به طور ناگهانی می چرخد، مانند بسکتبال یا تنیس، رخ می دهد. علاوه بر درد شدید پاشنه پا، برخی از افراد گزارش می‌دهند که هنگام پارگی تاندون، صدای «ترک» یا «قطع» می‌شنوند.

دو علت شایع درد پاشنه کف پا (التهاب نوار بافتی که پاشنه پا را به پایه انگشتان پا متصل می کند) و تاندونیت آشیل (التهاب تاندون آشیل) هستند.

علل غیر معمول درد پاشنه پا

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

سایر علل کمتر شایع درد پاشنه را نیز باید در نظر گرفت، حتی اگر این ناراحتی را تجربه کرده باشید و یکی از تشخیص های فوق را قبلاً دریافت کرده باشید.

سندرم تونل تارسال

سندرم تونل تارسال یک بیماری عصبی است که در آن یک عصب بزرگ در پشت پا تحت فشار قرار می گیرد. درد تونل تارسال که به صورت درد یا سوزش توصیف می‌شود، ممکن است در پاشنه پا احساس شود، اما در پایین پا و نزدیک انگشتان پا شایع‌تر است. مشابه سندرم تونل کارپال در دست، سندرم تونل تارسال می تواند باعث بی حسی و گزگز همراه با درد شود که در شب بدتر می شود.

شکستگی ناشی از فشار

شکستگی پا و پاشنه معمولا در ورزشکاران یا دوندگان مسافت طولانی که مسافت پیموده شده خود را در مدت زمان کوتاهی افزایش می دهند، اتفاق می افتد. فشار مکرر روی استخوان پاشنه در نهایت منجر به شکستگی می شود. شکستگی باعث درد قابل توجهی می شود که با فعالیت تشدید شده و با استراحت بهبود می یابد. علاوه بر درد، ممکن است تورم همراه با حساسیت در ناحیه شکستگی استخوان وجود داشته باشد.

کبودی پد پاشنه

کبودی پد پاشنه باعث درد شدید در قسمت پایین پاشنه می شود. ممکن است پس از ضربه، مانند فرود آمدن پس از سقوط شدید یا پا گذاشتن روی سنگ، یا تمرینات تحمل وزن بیش از حد رخ دهد.

آتروفی پد بالشتکی پا

در افراد مسن تر، چربی بالشتکی پد پاشنه ممکن است تجزیه شود (آتروفی). مانند فاشیای کف پا، درد آتروفی پد چربی در صبح وجود ندارد، اما با فعالیت در طول روز بدتر می شود. سندرم پد پاشنه یک وضعیت مشابه است که در آن نازک شدن پد چربی به دلیل ضربه های مکرر مانند ضربان مداوم پا در دوندگان ماراتن یا فشار وارد شده به پا به دلیل چاقی ایجاد می شود. این باعث درد عمیق و دردناک در وسط پاشنه پا می شود که با فعالیت های تحمل وزن بدتر می شود.

سندرم هاگلند

سندرم هاگلند که به آن «برآمدگی پمپی» نیز گفته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که یک برجستگی استخوانی در پشت پاشنه پا ایجاد شود. این معمولاً در کسانی که کفش‌های سفت یا نامناسب استفاده می‌کنند رخ می‌دهد. درد در پشت پاشنه پا احساس می شود و می تواند باعث لنگیدن و همچنین تورم، گرما و قرمزی شود. همانطور که بافت نرم اطراف برجستگی استخوانی تحریک می شود، بورسیت ممکن است ایجاد شود. بورسیت، التهاب کیسه پر از مایع بین مفاصل به نام بورسا، می تواند باعث درد در قسمت های مختلف پاشنه پا شود:

  • رتروکلکانئال در جایی که تاندون آشیل به پشت استخوان پاشنه می چسبد باعث درد عمیق می شود.
  • کالکانئال باعث درد در بالا و کنار تاندون آشیل می شود.

سندرم سینوس تارسی

سینوس تارسی که به آن “چشم پا” گفته می شود، فضای بیرونی پا بین مچ پا و استخوان پاشنه است. این فضا در حالی که کوچک است، حاوی چندین رباط همراه با بافت چربی، تاندون ها، اعصاب و عروق خونی است.

سندرم سینوس تارسی معمولاً نتیجه یک آسیب تروماتیک به این ساختار است که باعث درد مداوم در قسمت‌های جانبی قدامی (جلو) مچ پا می‌شود. درد با فعالیت های تحمل وزن بیشتر است. همچنین ممکن است احساس شلی مچ پا و مشکل در راه رفتن روی سطوح ناهموار وجود داشته باشد.

سایر علل نادر درد پاشنه پا، عبارتند از:

  • پاپول های پیزوژنیک: برآمدگی های دردناک ناشی از برآمدگی (فتق) چربی از کپسول پاشنه پا، اغلب به دلیل بیماری های بافت همبند مانند سندرم اهلرز دانلوس
  • عفونت استخوان پاشنه: نوعی استئومیلیتیا التهاب استخوان، که می تواند باعث درد مداوم پاشنه پا و حتی تب شود.
  • تومور استخوان پاشنه: رشد معمولی غیر سرطانی در استخوان پاشنه که می تواند باعث درد عمیق و خسته کننده شود که در شب تشدید می شود.

علل کمتر شایع درد پاشنه شامل سندرم تونل تارسال، شکستگی فشاری، کبودی یا آتروفی پد پاشنه، سندرم هاگلند (با یا بدون بورسیت) و سندرم سینوس تارسی است.

علائم درد پاشنه پا

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

درد پاشنه معمولاً به تدریج شروع و شدیدتر می شود. اغلب هیچ آسیبی به ناحیه آسیب دیده وارد نمی شود. ممکن است با پوشیدن یک کفش صاف تحریک شود. درد ممکن است شدید باشد، اما اگر پارگی وجود داشته باشد احتمال دارد فرد در زمان آسیب متوجه صدای ترکیدن شده باشد و درد آنی خواهد بود.

درد پاشنه معمولاً در زیر پا، به سمت جلوی پاشنه احساس می شود. علائم ممکن است درست بعد از بلند شدن از رختخواب در صبح و پس از یک دوره استراحت در طول روز بدتر شوند و سپس با کمی فعالیت بهبود پیدا کنند. ممکن است در پایان روز دوباره بدتر شوند.

علت درد کنار پاشنه پا

درد جانبی پا در قسمت بیرونی پاشنه یا پا و درد داخلی پا بر لبه داخلی تأثیر می گذارد. اینها ممکن است ناشی از:

  • رگ به رگ شدن
  • شکستگی ناشی از فشار
  • ائتلاف تارسال، مشکل مادرزادی پا
  • بونیون ها، میخچه ها و پینه ها
  • تاندونیت پرونئال، زمانی که تنش مکرر تاندون را تحریک می کند.
  • تاندونیت خلفی تیبیا، که در اثر استرس و استفاده بیش از حد ایجاد می شود.
  • سندرم مکعب، زمانی که یک استخوان کوچک در پا به آرتریت دررفته تبدیل می شود.

بیشتر علل درد پا مکانیکی است که به فشار، آسیب یا مشکلات ساختار استخوان مربوط می شود.

علت درد پاشنه پا چگونه تشخیص داده می شود؟

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

بیشتر بیماری های پاشنه پا را می توان تنها با یک تاریخچه پزشکی و معاینه فیزیکی تشخیص داد. با این حال، در موارد خاص، آزمایش‌های اضافی مانند مطالعات تصویربرداری و یا آزمایش‌های خون ضروری است.

بررسی تاریخچه پزشکی

شرح حال دقیق پزشکی اغلب مهمترین بخش تشخیص درد پاشنه پا است. بهتر است برای قرار ملاقات با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود با پاسخ به این سوالات اساسی آماده باشید:

  • درد شما از کی شروع شد؟
  • آیا علائم دیگری وجود دارد؟
  • درد در ساعات مختلف روز یا شب بدتر است؟
  • آیا درد شما زمانی رخ می دهد که روی آن وزن می گذارید؟
  • به یاد می آورید که کاری انجام داده اید که ممکن است به پا آسیب برساند؟

معاینه جسمی

در طول معاینه فیزیکی، پزشک نواحی مختلف پای شما از جمله پاشنه پا، مچ پا، ساق پا و ساق پا را بازرسی و فشار می دهد. با انجام این کار، آنها می توانند نقاط حساس، تورم، کبودی، بثورات پوستی یا تغییر شکل را بررسی کنند.

پزشک احتمالاً راه رفتن یا الگوی راه رفتن شما را ارزیابی می کند، از جمله موقعیت و زاویه پا، مچ پا و پاشنه پا. آنها همچنین ممکن است پا و مچ پای شما را حرکت دهند تا ببینند آیا این باعث ایجاد درد می شود یا خیر.

آزمایشات خون

در حالی که آزمایش خون معمولا برای تشخیص درد پاشنه پا تجویز نمی شود، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است یک یا چند مطالعه آزمایشگاهی را در صورت مشکوک شدن یا رد کردن یک بیماری خاص سفارش دهد. آزمایش پروتئین واکنشی C (CRP) متداول‌ترین نوع آزمایش خون برای رد عفونت است.

مطالعات تصویربرداری

ممکن است برای تشخیص شرایط خاصی مانند شکستگی استرسی پاشنه، سندرم هاگلند، خار پاشنه یا تومور استخوان، عکس‌برداری از پاشنه پا انجام شود. کمتر متداول است، از سایر آزمایشات تصویربرداری استفاده می شود. به عنوان مثال، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ممکن است برای تشخیص آسیب بافت نرم یا عفونت استفاده شود.

تشخیص های افتراقی درد پاشنه پا

اگرچه منطقی است که فکر کنید درد پاشنه باید از پاشنه شما نشات بگیرد، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات درد به پاشنه پا اطلاق می شود، به این معنی که به دلیل مشکل در قسمت دیگری از بدن ایجاد می شود.

اختلالات عصبی

تحریک یک عصب در قسمت پایین کمر (رادیکولوپاتی) ممکن است باعث درد عضله ساق پا شود که به سمت پایین به سمت پاشنه حرکت می کند. علاوه بر این، آسیب عصبی ناشی از دیابت یا سوء مصرف الکل ( نوروپاتی محیطی) می تواند باعث درد پا “الکتریکی” و همچنین راه رفتن با گام های بلند شود. این زمانی است که برای جلوگیری از درد پا روی نوک پا راه می روید.

مشکلات پوستی

مشکلات پوستی مانند سلولیت (عفونت باکتریایی پوست)، زگیل کف پا، زخم دیابتی و عفونت قارچی پای (مانند پای ورزشکاران) می تواند باعث ناراحتی در پاشنه یا کف پا شود.

بیماری های سیستمیک

بیماری های التهابی کل بدن مانند سارکوئیدوز، آرتریت روماتوئید یا آرتریت واکنشی می تواند باعث درد پاشنه پا شود. علائم دیگری مانند تب، بثورات پوستی و درد مفاصل ممکن است وجود داشته باشد. تشخیص درد پاشنه شامل معاینه فیزیکی و بررسی سابقه پزشکی شما است. مطالعات تصویربرداری مانند اشعه ایکس رایج است. آزمایش خون می تواند به تشخیص عفونت یا بیماری التهابی و همچنین رد علل مشکوک کمک کند.

درد پاشنه پا چگونه درمان می شود؟

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

درمان کاملاً به علت اصلی درد پاشنه پا بستگی دارد. اگر از تشخیص یا شدت وضعیت خود مطمئن نیستید، قبل از شروع هر طرح درمانی حتماً با پزشک مشورت کنید. برای علل حادتر درد پاشنه، مانند کبودی پاشنه، اجتناب از فعالیت تشدید کننده ممکن است تنها چیزی باشد که برای احساس بهتر نیاز دارید. به عنوان مثال، چند روز از دویدن یا ایستادن یا پیاده روی طولانی مدت استراحت کنید.

قرار دادن کیسه یخ

برای اکثر منابع درد پاشنه پا، قرار دادن کیسه یخ روی پاشنه پا به مدت 20 دقیقه تا چهار بار در روز می تواند به کاهش تورم و تسکین درد کمک کند. حتماً یک حوله نازک بین کیسه یخ و پوست پاشنه پا قرار دهید.

نوار زدن

چسباندن پا با چسب ورزشی یا چسب ضد حساسیت برای برخی از تشخیص‌های پاشنه پا مانند فاسیای کف پا، کبودی پد پاشنه و سندرم پد پاشنه مفید است. برای فاشیای کف پا، پزشک شما ممکن است یک تکنیک نوار چسب شامل چهار نوار چسب را که در اطراف پا و پاشنه قرار می گیرد توصیه کند. چسب را نباید خیلی محکم بمالید و می تواند یک هفته در جای خود بماند.

بی حرکتی

بسیاری از پارگی های حاد تاندون آشیل با قرار دادن اندام در گچ با انگشتان پا به سمت پایین درمان می شوند. سایر آسیب ها ممکن است فقط به یک چکمه ارتوپدی متحرک نیاز داشته باشند که به تثبیت مچ پا و محدود کردن حرکت پا کمک می کند.

ورزش و فیزیوتراپی

تمرینات و کشش ها برای شل کردن بافت هایی که استخوان پاشنه را احاطه کرده اند طراحی شده اند. برخی از ورزش‌های ساده که در صبح و عصر انجام می‌شوند، اغلب به بیماران کمک می‌کنند تا به سرعت احساس بهتری کنند.

برای التهاب تاندون آشیل، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد که از یک برنامه ورزشی تخصصی به نام پروتکل آلفردسون استفاده می‌کند که بر تقویت تاندون آشیل با تمرینات غیرعادی تمرکز دارد. با اینها، تاندون منقبض می شود، زیرا عضلات حمایت کننده کشیده می شوند.

اصلاح کفش

بسته به علت درد پاشنه پا، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است پشتیبانی های مختلفی از پا را توصیه کند. برای فاشیای کف پا، ممکن است به شما پیشنهاد کنند که در شب از آتل استفاده کنید تا پای خود را صاف نگه دارید. پوشیدن کفش های محکم و راحت با قوس خوب و ساپورت پاشنه نیز می تواند کمک کننده باشد.

ممکن است برای درمان تاندونیت آشیل، گوه های پاشنه یا ارتزهای کفش توصیه شود. برای سندرم هاگلند، ممکن است ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه کند که ارتفاع پاشنه کفش خود را تغییر دهید.

داروهای ضد درد

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) معمولاً برای تسکین درد ناشی از فاسیای کف پا، التهاب تاندون آشیل، سندرم هاگلند، مشکلات پد پاشنه و سندرم سینوس تارسی استفاده می‌شوند. برای درد شدید پاشنه پا، مانند درد ناشی از شکستگی پاشنه، ممکن است داروهای مخدر برای مدت کوتاهی تجویز شود.

گاهی اوقات، کورتیزون (یک استروئید که التهاب را کاهش می دهد) ممکن است به پاشنه پا تزریق شود تا به طور موقت درد را کاهش دهد.

عمل جراحی

برای بیشتر علل درد پاشنه، جراحی معمولاً تنها در صورتی توصیه می‌شود که سایر گزینه‌های محافظه‌کارانه به مدت شش تا ۱۲ ماه تسکین ندهند. در افراد مبتلا به فاشیای کف پا، ممکن است از رهایش فاسیای کف پا برای جدا کردن فاسیای پلانتار از استخوان پاشنه استفاده شود. روش دیگری به نام برداشتن گاستروکنمیوس، با جراحی عضله ساق پا را برای تسکین درد فاشیای کف پا بلند می کند.

درمان درد پاشنه پا بسته به علت زمینه ای متفاوت است. ممکن است شامل استراحت، استفاده از یخ، چسب زدن، بیحرکتی، اصلاح کفش، داروهای ضد درد و فیزیوتراپی باشد. اگر همه گزینه های دیگر پس از شش تا 12 ماه تاثیری نداشت، ممکن است جراحی در نظر گرفته شود.

چگونه از درد پاشنه پا پیشگیری کنیم؟

درد پاشنه پا || 8 علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی || پزشکت

چه در گذشته درد پاشنه پا داشته اید یا نه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدن پاشنه پا یا ساختارهای نگهدارنده انجام دهید.

این شامل:

  • وزن بدن مناسب را حفظ کنید: وزن اضافی بدن باعث افزایش فشار بر اندام تحتانی از جمله پاشنه پا می شود.
  • کفش مناسب بپوشید: انتخاب کفش مناسب و مناسب با حمایت و بالشتک مناسب برای پیشگیری از بسیاری از انواع درد پاشنه پا بسیار مهم است.
  • قبل از فعالیت و تمرین خودتان را گرم کنید: این امر به ویژه اگر در ورزش های شدید یا دویدن در مسافت های طولانی شرکت می کنید صادق است.
  • به بدن خود گوش دهید: درد هرگز طبیعی نیست. اگر درد پاشنه پا وجود دارد که علت مشخصی ندارد، کمی صبر کنید و ببینید که آیا بهبود می یابد یا خیر. اگر عود کرد یا بدتر شد، به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

در پاشنه پا چه زمانی باید با پزشکت تماس بگیریم؟

اگر از علت علائم خود مطمئن نیستید، یا اگر توصیه های درمانی خاصی را برای بیماری خود نمی دانید، به دنبال ارزیابی پزشکی باشید.

در اینجا برخی از علائم قطعی وجود دارد که نشان می دهد باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ویزیت شوید:

  • تورم یا تغییر رنگ پشت پا
  • هر گونه علائم غیر معمول دیگر
  • علائم عفونت، از جمله تب، قرمزی و گرما
  • درد پاشنه پا که بیش از چند روز ادامه دارد.
  • ناتوانی در راه رفتن راحت در سمت آسیب دیده
  • درد پاشنه پا که در شب یا هنگام استراحت رخ می دهد.

دلایل زیادی برای درد پاشنه وجود دارد که برخی از آنها خود پاشنه را درگیر می کند و برخی دیگر شامل ساختارهای حمایت کننده مانند مچ پا است.

دو علت شایع تاندونیت آشیل و فاشیای کف پا هستند، اما موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند مستقیماً بر پاشنه پا تأثیر بگذارند یا درد ارجاعی ایجاد کنند مثل زمانی که التهاب یا آسیب در قسمت دیگری از بدن باعث درد در پاشنه پا شود.

تشخیص درد پاشنه معمولاً شامل معاینه فیزیکی، بررسی سابقه پزشکی شما و در صورت نیاز، یک مطالعه تصویربرداری مانند اشعه ایکس است. گزینه های درمانی شامل استراحت، استفاده از یخ، نوار چسب، بی حرکتی، داروهای ضد درد، اصلاح کفش، فیزیوتراپی و جراحی است.

سخن آخر در مورد علت درد پاشنه پا و گزینه های درمانی

درد پاشنه معمولاً یا در زیر پاشنه یا درست در پشت آن احساس می شود. درد معمولاً به تدریج شروع می شود. اغلب با پوشیدن یک کفش صاف ایجاد می شود. در بیشتر موارد درد زیر پا، به سمت جلوی پاشنه پا است. مراقبت های خانگی مانند استراحت، یخ، کفش های مناسب و تکیه گاه های پا اغلب برای کاهش درد پاشنه پا کافی است.

برخی از علل درد پاشنه پا جدی تر از سایر علل هستند. صرف نظر از این، پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث درد می شود و یک برنامه درمانی خاص برای وضعیت شما طراحی کنید. نکته مثبت این است که اکثر راه حل ها نسبتاً ساده هستند – استراحت، کمپرس یخ و اصلاح کفش و در صورت استفاده صحیح بسیار موثر هستند. همیشه دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید حتی اگر احساس بهتری دارید. توقف کوتاه یا بازگشت سریع به فعالیت عادی می تواند منجر به آسیب جدی شود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز

درد پریودی در اثر تغییرات هورمونی، التهابات و مشکلات رحمی و ... در پایین شکم و لگن ایجاد میشه و ممکنه بر فعالیت‌های روزمره تأثیر منفی بگذاره. برای درمان علائمت با متخصص زنان آنلاین مشاوره تلفنی بگیر.

انتخاب نادرست یا استفاده نادرست از محصولات ضدآفتاب می تونه باعث مشکلات پوستی بشه. برای جلوگیری از بروز این مشکلات و حفظ سلامت پوستت، با متخصص پوست و مو تلفنی و تصویری مشاوره بگیر.

درد گردن ممکنه ناشی از تنش عضلانی یا مشکلات مفصلی باشه که بسیار آزار دهنده ست. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص استخوان و مفاصل بگو و مشاوره تلفنی بگیر.

خیانت عمل ناخوشایندیه که باعث ایجاد شک و عدم اعتماد در رابطه میشه و زندگی روابط را تحت تأثیر قرار میده. اگه با موضوع خیانت مواجه شدی و نیاز به کمک داری با متخصصان آنلاین سلامت روان 24ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

زودانزالی مشکلیه که می تونه بر زندگی جنسی و رابطه شما تأثیر منفی بگذاره. پس تا دیر نشده برای درمان علائمت با متخصص اورولوژی خصوصی و محرمانه مشاوره تلفنی بگیر.

تغذیه کودک اهمیت زیادی داره، چون تأثیر مستقیمی بر رشد و وزن سالم کودک داره. برای مشاوره تغذیه کودکتان و بهبود آن همین الان با متخصصان آنلاین اطفال24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.