لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنان

لخته خون در قاعدگی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از علل لخته خون در پریودی، می توان به عدم تعادل هورمونی، داشتن فیبروم و آندومتریوز اشاره کرد. بیشتر خانم ها در دوره ای از زندگی خود دچار لخته خون در قاعدگی می شوند. لخته های قاعدگی، لکه هایی شبیه ژل از خون، بافت و خون انعقادی است که در حین قاعدگی از رحم خارج می شود. آنها شبیه توده های میوه ای هستند که ممکن است گاهی اوقات در مربا پیدا کنید و رنگ آنها از قرمز روشن تا قرمز تیره متفاوت است.

لخته های طبیعی و غیر طبیعی در خون قاعدگی

اگر لخته ها کوچک باشند و فقط گاه به گاه دیده شوند، معمولاً جای نگرانی نیست. برخلاف لخته های ایجاد شده در رگ های خونی، لخته های قاعدگی به خودی خود خطری ندارند. اما دفع لخته های بزرگ در دوران قاعدگی در دفعات زیاد  می تواند یک بیماری پزشکی را نشان دهد که نیاز به درمان دارد.

 لخته های طبیعی با ویژگی های زیر شناخته می شوند:

  • به رنگ قرمز روشن یا تیره به نظر می رسد.
  • فقط گاهی اوقات، معمولاً در آغاز چرخه قاعدگی رخ می دهد.
  • اندازه لخته های غیر طبیعی بزرگتر از یک چهارم کف دست است و به مراتب دیده می شوند.

 اگر خونریزی قاعدگی شدید یا لخته بیش از یک چهارم کف دست دارید، به پزشک مراجعه کنید. یا اگر هر دو ساعت یا کمتر، به مدت چند ساعت تامپون یا پد قاعدگی خود را عوض می کنید، خونریزی قاعدگی زیاد تلقی می شود.

 اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید و لخته های خونی را می بینید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. چون می تواند نشانه سقط جنین باشد.

مطالعه بیشتر: رنگ خون قاعدگی نشانه چیست؟

 

در صورت لزوم همین الان با متخصص زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

علت لخته شدن خون در قاعدگی | پزشکت

چه عواملی باعث لخته خون در پریودی می شود؟

بیشتر زنان در سنین باروری تقریباً هر 28 تا 35 روز دیواره رحم خود را از بین می برند. پوشش داخلی رحم را آندومتر نیز می نامند.

سلامت بانوان

آندومتر در پاسخ به استروژن، هورمون زنانه، در طول ماه رشد و ضخیم می شود. هدف آن کمک به حمایت از تخمک بارور است. اگر حاملگی اتفاق نیفتد، سایر وقایع هورمونی نشان دهنده از بین رفتن پوشش است. به این قاعدگی گفته می شود که به آن قاعدگی یا قاعدگی نیز می گویند.

وقتی بافت داخلی رحم شروع به ریزش می کند، با موارد زیر مخلوط می شود:

  • خون
  • مخاط
  • بافت

سپس این مخلوط از طریق دهانه رحم از رحم خارج شده و از واژن خارج می شود. دهانه رحم دهانه رحم است.

همانطور که پوشش رحم از بین می رود، در انتهای رحم استخر می شود و منتظر انقباض دهانه رحم و دفع محتوای آن است. برای کمک به تجزیه این خون و بافت غلیظ، بدن با انعقاد مواد ضد انعقادی مواد را نازک کرده و اجازه می دهد آزادتر عبور کند. با این حال، هنگامی که جریان خون از توانایی بدن در تولید مواد ضد انعقادی پیشی می گیرد، لخته های قاعدگی آزاد می شوند.

تشکیل لخته خون بیشتر در روزهای جریان خون زیاد دیده می شود. برای بسیاری از زنان با جریان طبیعی، روزهای جریان شدید معمولاً در ابتدای یک دوره اتفاق می افتد و کوتاه مدت است. در صورت طولانی شدن خونریزی قاعدگی جریان شما طبیعی تلقی می شود4 تا 5 روزمنبع مورد اعتماد و 2 تا 3 قاشق غذاخوری خون یا کمتر تولید می کند.

 برای زنانی که جریان شدیدتری دارند، خونریزی بیش از حد و تشکیل لخته می تواند طولانی شود. یک سوم زنان جریان بسیار سنگینی دارند و هر ساعت به مدت چند ساعت از طریق پد یا تامپون خیس می شوند.

مطالعه بیشتر:در قاعدگی چه بخوریم و چی نخوریم؟ 

جهت ویزیت غیرحضوری و محرمانه با متخصص زنان همین الان کلیک کنید.

علت لخته شدن خون در قاعدگی | پزشکت

علت لخته خون در پریودی

عوامل جسمی و هورمونی می تواند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد و دوره های خونریزی شدیدی ایجاد کند. جریان های شدید احتمال ابتلا به لخته های قاعدگی را افزایش می دهد.

انسداد رحم

شرایطی که رحم را بزرگ یا تحت فشار قرار می دهد، می تواند فشار بیشتری به دیواره رحم وارد کند. حتی می تواند خطر خونریزی قاعدگی و لخته ها را افزایش دهد.

 انسداد همچنین می تواند در انقباض رحم، اختلال ایجاد کند. وقتی رحم به درستی منقبض نشود، خون می تواند درون چاه حفره رحم جمع شده و لخته شود و تشکیل لخته هایی دهد که بعداً دفع می شوند.

 انسداد رحم می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • فیبروم
  • آندومتریوز
  • آدنومیوز
  • تومورهای سرطانی

فیبروم

فیبروم ها به طور معمول تومورهای غیرسرطانی و عضلانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. علاوه بر خونریزی شدید قاعدگی، آنها همچنین می توانند منجر به بروز علائم زیر شوند:

  • کمر درد
  • مشکلات باروری
  • خونریزی نامنظم قاعدگی
  • درد در هنگام رابطه جنسی یا مقاربت دردناک

80 درصد زنان تا 50 سالگی دچار فیبروم می شوند. علت آن ناشناخته است، اما ژنتیک و هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون احتمالاً در پیشرفت آنها نقش دارند.

مطالعه بیشتر: لکه بینی قبل از قاعدگی

آندومتریوز

آندومتریوز وضعیتی است که در آن پوشش رحم در خارج از رحم و در دستگاه تولید مثل رشد می کند. تقریباً در زمان قاعدگی زنان ممکن است علائم زیر را تجربه کنند:

  • ناباروری
  • درد لگن
  • دوره های دردناک
  • ناراحتی در هنگام رابطه جنسی
  • حالت تهوع، استفراغ و اسهال در حدود دوره قاعدگی
  • خونریزی غیرطبیعی، که ممکن است لخته شدن را شامل شود یا نشود.

علت دقیق آندومتریوز مشخص نیست، اگرچه تصور می شود وراثت، هورمون ها و سابقه جراحی های قبلی لگن در این امر نقش دارند.

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از متخصص زنان آنلاین بپرس.

علت لخته شدن خون در قاعدگی | پزشکت

آدنومیوز

آدنومیوز زمانی اتفاق میفتد که پوشش رحم، به دلایل نامشخص، به سمت دیواره رحم رشد کند که باعث بزرگ و ضخیم شدن رحم می شود. علاوه بر خونریزی طولانی مدت و شدید، این شرایط مشترک می تواند باعث رشد رحم دو تا سه برابر اندازه طبیعی خود شود.

 سرطان

اگرچه نادر، تومورهای سرطانی رحم و دهانه رحم می توانند منجر به خونریزی شدید قاعدگی شوند.

عدم تعادل هورمونی

پوشش رحم برای رشد و ضخیم شدن مناسب، به تعادل استروژن و پروژسترون نیاز دارد. عدم تعادل در این دو هورمون می تواند نشان دهنده خونریزی شدید قاعدگی باشد. برخی از مواردی که می توانند منجر به عدم تعادل هورمونی شوند، عبارتند از:

  • استرس
  • یائسگی
  • افزایش یا کاهش وزن زیاد

علامت اصلی عدم تعادل هورمونی، قاعدگی نامنظم است. به عنوان مثال، پریودهای شما ممکن است دیرتر یا بیشتر از حد معمول باشد.

سقط جنین، علت خون لخته در پریودی

بررسی ها نشان داده است که نیمی از تمام بارداری ها به سقط جنین ختم می شوند. بسیاری از این تلفات بارداری قبل از اینکه زن حتی از حامله بودن خود مطلع شود، اتفاق میفتد. وقتی بارداری زودهنگام از بین می رود، می تواند منجر به خونریزی شدید، گرفتگی عضلات و لخته شدن خون شود.

بیماری فون ویلبراند

جریان قاعدگی شدید نیز می تواند به دلیل بیماری فون ویلبراند (VWD) ایجاد شود. در حالی که VWD نادر است، بین 5 تا 24 درصد از زنان با خونریزی شدید قاعدگی تحت تأثیر آن قرار دارند. VWD ممکن است علت چرخه قاعدگی طولانی مدت باشد. اگر مشکوک به این هستید که علت خونریزی شدید شما می تواند VWD  باشد سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: چگونه پریود خود را زودتر شروع کنیم؟ 

عوارض لخته خون در پریودی

اگر مرتبا لخته بزرگ دارید به پزشک مراجعه کنید. یکی از عوارض عمده خونریزی شدید قاعدگی، کم خونی ناشی از فقر آهن است. کم خونی، نوعی بیماری است که هنگامی که آهن کافی در خون برای تولید گلبول های قرمز خون کافی نباشد، اتفاق میفتد. علائم کم خونی، عبارتند از:

  • ضعف
  • خستگی
  • تنگی نفس
  • رنگ پریدگی
  • درد قفسه سینه

جهت مشاوره فوری و آسان با بهترین متخصص زنان همین الان کلیک کنید.

علت لخته شدن خون در قاعدگی | پزشکت

تشخیص علت لخته خون در پریودی

برای تعیین علت اصلی لخته شدن قاعدگی، پزشک احتمالاً از شما درباره مواردی که قاعدگی را تحت تأثیر قرار می دهد، سوالاتی می پرسد. به عنوان مثال، ممکن است آنها بپرسند که آیا قبلاً جراحی های لگن انجام داده اید، از پیشگیری از بارداری استفاده کرده اید یا تاکنون باردار بوده اید. آنها همچنین رحم شما را معاینه می کنند.

علاوه بر این، پزشک شما ممکن است از آزمایش خون برای تشخیص عدم تعادل هورمونی استفاده کند. برای بررسی فیبروم، آندومتریوز یا سایر انسداد ها می توان از آزمایشات تصویربرداری مانند MRI یا سونوگرافی استفاده کرد.

درمان لخته های خون در پریودی

کنترل خونریزی شدید قاعدگی، بهترین راه برای کنترل لخته های قاعدگی است. لخته خون در دوران پریودی ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی و عوامل مرتبط با آن باشد. در صورتی که شدت و مدت زمان لخته خون بیش از حد طبیعی باشد و باعث ناراحتی و اختلالات جدی شود، مهم است که با پزشک زنان خود مشورت کنید.

درمان خانگی

  1. مصرف آب به میزان کافی: آب می‌تواند به نرم شدن خون کمک کند و خطر لخته شدن آن را کاهش دهد. مطمئن شوید که در طول روز به میزان کافی آب می‌نوشید.
  2. مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌توانند به بهبود سلامتی عروق خونی و کاهش خطر لخته خون کمک کنند.
  3. مصرف مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا-3: مواد غذایی مانند ماهی، روغن کرچک و بذرهای کتان که حاوی اسید چرب امگا-3 هستند، می‌توانند به کاهش لخته خون کمک کنند. اما قبل از مصرف مکمل‌های غذایی یا تغییرات گسترده در رژیم غذایی خود، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  4. فعالیت بدنی منظم: فعالیت بدنی منظم می‌تواند به بهبود جریان خون و کاهش خطر لخته خون کمک کند. مطمئن شوید که به طور منظم و با توجه به توانایی‌های خود، فعالیت بدنی می‌کنید. اما در صورتی که مشکلی دارید یا برنامه ورزشی خاصی را می‌خواهید دنبال کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان زنان  

پیشگیری از بارداری هورمونی 

پیشگیری از بارداری هورمونی می تواند از رشد پوشش رحم جلوگیری کند. یک دستگاه داخل رحمی، آزاد کننده پروژسترون ممکن است جریان خون قاعدگی را تا 90 درصد و قرص های ضد بارداری آن را 50 درصد کاهش دهند. پیشگیری از بارداری هورمونی همچنین می تواند در کاهش رشد فیبروم و سایر چسبندگی های رحم مفید باشد.

عمل جراحی

بعضی اوقات ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. روش اتساع و کورتاژ گاهی به دنبال سقط جنین یا زایمان انجام می شود. اما همچنین می تواند برای تعیین علت اصلی خونریزی شدید قاعدگی یا به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. کورتاژ شامل باز شدن دهانه رحم و تراشیدن پوشش رحم است. این کار معمولاً در محیط سرپایی و تحت آرام بخشی انجام می شود. گرچه این خونریزی شدید را درمان نمی کند، اما با ضخیم شدن مجدد پوشش، باید برای چند ماه مهلت دهید.

برای زنانی که از رشد رحم مانند فیبروئیدهایی که به دارو واکنش خوبی نشان نمی دهند، ممکن است جراحی برای از بین بردن رشد و نمو استفاده شود. نوع جراحی به اندازه و محل رشد بستگی دارد.

اگر رشد زیاد باشد، ممکن است نیاز به میومکتومی داشته باشید که شامل برش بزرگ شکم برای دسترسی به رحم است.

اگر رشد اندک باشد، جراحی لاپاراسکوپی اغلب امکان پذیر است. با لاپاراسکوپی از بریدگی های شکم نیز استفاده می شود، اما کوچکتر است و ممکن است زمان بهبودی شما را بهبود بخشد.

برخی از زنان ممکن است برداشتن رحم را انتخاب کنند. به این عمل هیسترکتومی گفته می شود. در مورد جوانب مثبت و منفی همه گزینه های درمانی خود با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:  چرا پریود من دیر می شود؟

راه کارهای تسکین علائم دوره های قاعدگی شدید چیست؟

دوره های قاعدگی شدید می توانند زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهند. علاوه بر مشکلات جسمی که می توانند ایجاد کنند، مانند گرفتگی و خستگی، آنها همچنین می توانند فعالیت های عادی مانند تحرک بدنی، شنا یا حتی تماشای فیلم را با چالش مواجه کنند.

این نکات ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید علائم خود را مدیریت کنید:

  • با شروع قاعدگی و در شدیدترین روزهای جریان خود، ضد التهاب های غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin) را بدون نسخه مصرف كنید. NSAID ها ممکن است علاوه بر کاهش گرفتگی، به کاهش 20 تا 50 درصدی خونریزی کمک کنند.
  • از تامپون و پد استفاده کنید. همچنین می توانید از دو نوار بهداشتی با هم استفاده کنید. تامپون ها و پد های با جذب بالا نیز ممکن است به جذب جریان خون و لخته کمک کنند.
  • شب ها از یک پد ضد آب یا حتی حوله ای که بالای ملحفه شما قرار داده شده استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و هیدراته بمانید.
  • خونریزی شدید می تواند به سلامت جسمی شما آسیب برساند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی متعادل که شامل غذاهای غنی از آهن است، مانند توفو، گوشت و سبزیجات برگ دار سبز تیره را بخورید.

مطالعه بیشتر: راهکارهای تسکین درد قاعدگی

پیش آگهی لخته شدن خون در قاعدگی

لخته شدن قاعدگی یک قسمت طبیعی از زندگی باروری یک زن است. اگرچه ممکن است نگران کننده به نظر برسند، لخته های کوچک، امری عادی و رایج هستند. حتی لخته های بزرگتر از یک چهارم کف دست نیز قابل توجه نیستند مگر اینکه به طور منظم اتفاق بیفتند.

 اگر مرتباً لخته های بزرگ را در  میان خون قاعدگی خود تجربه می کنید، درمان های موثر بسیاری وجود دارد که پزشک برای کنترل خونریزی شدید و کاهش لخته ها می تواند به شما توصیه کند.

مطالعه بیشتر: چرا دو بار در ماه پریود می شوم؟

منبع
healthline

نوشته های مشابه

24 دیدگاه

  1. خونریزی دوره قاعدگی ام در دوروز اول شدی است و کمی لخته خون مشاهده میکنم نشانه چیست

    1. سلام وجود لخته در خون قاعدگی جای نگرانی نیست ولی اگر خونریزی شدید می باشد با متخصص زنان مشاوره نمایید.

      1. سلام دختر من ١١ سالش هست و برای دومین بار پریود شده دفعه اول ١٠ روز معمولی و دفعه دوم به فاصله ٢۵ روز پریود شده و ١۴ روز طول کشید ۴ روز اخر خونریزی شدید داشت همراه با لخته های زیاد جوری که از حال رفت و بیهوش شد اوردمش بیمارستان دو واحد خون بهش تزریق کردن دو روزه بیمارستان هست و هنوز همونجوری خون ریزی شدید داره همراه با لخته های بزرگ قطع نشده و دکتر تشخیص نداده از چی اینجوری شده اگه کسی اگاهی داره در این باره بگه بچم داره از بین میره

        1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید

  2. سلام وقتتون بخیر باشه من یک ماه قبل کرونا گرفتم، یه دوز واکسن هم زدم، معمولا پریودی های منظمی ۲۸ تا ۲۶ روزه دارم، ولی خونریزی زیاد اما این ماه فقط لخته بزرگ داشتم و البته مقدار خونریزی خیلی کم بود، قبل از پریودی به مدت یک هفته لکه بیتی قهوه ایی داشتم، معمولا چند روز وسط پریود درد تخمدان دارم و احساس سفتی در ناحیه رحم دارم.

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

    2. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  3. من درد شدید دارم و بیش از شش روزی که هستم میشه
    خیلی درد زیادی داره که حتی گاهی نمیتونم سرپا بمونم

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید

      1. سلام وقت بخیر
        من حدود سیزده روز پریود هستم هفته اول سه قطره می آمد خون اما از روز دهم سه روز پشت هم خون زیاد تازه همراه با لخته های خیلی کوچک
        ۴۳ سال دارم برای اولین بار است که دوره عدت ماهیانه ام آنقدر طولانی شده درد شدیدی ندارم
        اما نگران طولانی شدن دوره پریودم هستم
        چه باید انجام دهم
        دراین دوره در قسمت چانه وصورتم جوش‌های ریز هم درآوردم
        لطفاً راهنمایی بفرمایید
        سپاسگزارم

        1. سلام اگر این حالت تکرار شد به متخصص زنان مراجعه فرمایید.

  4. سلام به همه منم در دوران پریود لخته شدن دارم البته نه همیشه ولی گاهی اوقات اتفاق افتاده و درد های شدید و گاهی حالت تهوع دارم.. دکتر رفتم گفت همچی نرماله حتی سونو هم دادم فیبروم یا کیست هم نداشتم.. خداروشکر سالمم ولی این برای همه یکسالن نیست.. به نظر من عادت غذایی قبل و هنگام دوران پریودی خیلی مهمه.. غذا های گرم متل فرنی. سوپ.و میتونن کمک کننده باشن.. همچنین زنجبیل و دارچین در چلیی نبات حل کنین اون هم موثره.. البته بگم من 22سالمه نه پزشکم نه چیزی اینها تجربیاتم بود گفتم بگم شاید برای کسی مفید باشه.. با آرزوی سلامتی برای همه زنان کشورم.. مخلصیم ?

  5. سلام من عفونت ادراری داشتم اما نرفتم دکتر خجالت می کشیدم اما قاعدگیم منظم بود اما الان لکه های خون خیلی کم دارم مثل قبل پریود عادی ندارم الان خیلی کم خون ازم خارج میشه و لکه های کوچیک خون لخته شده دارم نمی‌دونم چیکار کنم ؟ایا من کم خونی دارم ؟

  6. سلام من چندماهی هست پریودی نامنظم دارم و یبار بعد از سه ماه پریود شدم و رفتم ازمایش هورمونی و سونوگرافی دکتر گفتن یه مقدار تخمدانها تنبل شدن برام داروی سیپروترون کامپاند نوشتن و امپول پروزسترون که پریود بشم بعد از پنج روز زدن امپول پریود شدم اما الان که دو سه روز گذشته از پریودی تخمدانهام بعضی وقتها یه مدتی درد میگیرن و همون موقع لخته خارج میشه و بعد دردش میفته میخواستم بپرسم دلیل خاصی داره اخه من تا حالا اینجوری نبودم و نگرانم?

    1. سلام همین طور که در مقاله آمده ای لخته گاهی می تواند نرمال باشد لذا مقاله را با دقت خوانده و به راه کار های آن عمل کنید انشالله مرتفع خواهد شد.

  7. سلام وقتتون بخیر من الان یازده روزه که پریود هستم یک هفته اول لکه های قهوه ایی تیره بودم و حالا بعد یک هفته خون‌ریزی گرفتم الان چهار روز خونریزی با روزی یکبار لخته خون کوچیک دارم رنگش قرمز تیرست اینا چه نشانه هایی داره خوبه یا بده آخه من آمپول ضدبارداری پروژسترون استاد سه ماهگی زدم دو دوره ازش زدم ممکنه که از اون باشه؟! آخه من قبلشم دوهفته دوهفته پریود میشدم من چمه رفتم آزمایش دادم کیست تخمدان هم نداشتم پس من چمه؟

    1. سلام احتمالا مربوط به تزریق آمپول ضد بار داری باشد اگر همچنان ادامه یافت به متخصص زنان مراجعه بفرمایید.

  8. سلام خسته نباشید من یک هفته قبل از پریودیم نزدیکی بدون جلوگیری داشتم و ۱۵ دقیقه بعد از نزدیکی برای جلوگیری از بارداری ۴ عدد قرص ال دی مصر ف کردم و ۱۲ ساعت بعد هم ۴ عدد دیگه مصرف کردم و ۵ روز از موعد پریودیم گذشت و من پریود شدم و الان هنگام پریودیمه و من حالت تهوع دارم و استفراغ و اسهال هم گرفتم و لخته خون های بزرگی هم دارم علت این اتفاق چیه آیا نتفه تشکیل شده و داره با این لخته خون ها خارج میشه از بدنم؟

    1. سلام برای تشخیص قطعی نیاز به آزمایشات تکمیلی هست.

  9. سلام من از ۱۲ سالگی ترشحات سفید بی بو رو مشاهده میکردم و کاملا طبیعی بودند و البته پریود هم نشده بودم بعد از چند ماه یک روز دیدم این ترشحات خونی شده یعنی دو هفته یکبار خونی میشد و بعد از یک هفته دوباره عادی میشد بعد از چند وقت یک ماه به یک ماه اینطوری میشد و بعد از ۷ یا ۸ روز سفید الان هم ۳ هفته یکبار به خانوادم هم چیزی نگفتم بنظرتون مشکل خاصی هست و یا دلیلش چیه لطفا جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز