لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنان

درمان خانگی خارش و سوزش واژن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان خانگی خارش و سوزش واژن برای زنان مبتلا به این وضعیت می تواند موثر باشند. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت راهکارهای درمان سوزش واژن را بررسی کنیم. زنان در هر سنی هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند. خارش یا سوزش در یک ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. برخی از علل شایع خارش، سوزش و تحریک در ناحیه واژن و اطراف آن می تواند شامل عفونت های باکتریایی یا مخمری، بیماری های مقاربتی (STDs)، یائسگی و محرک های شیمیایی باشند.

عفونت واژن نیز می تواند باعث خارش واژن شود. با این حال، این نوع عفونت در کودکان شایع است. استرس بیش از حد و سیستم ایمنی ضعیف می تواند احتمال ابتلا به این مشکل ناراحت کننده را افزایش دهد. علاوه بر احساس خارش و سوزش، قرمزی و تورم در داخل و اطراف واژن و فرج نیز وجود دارد. ترشحات و بوی واژن نیز ممکن است وجود داشته باشد. اغلب، زنان در هنگام ادرار یا مقاربت نیز احساس ناراحتی می کنند.

راهکار های خانگی برای خارش واژن

برای توقف خارش واژن، باید بهداشت مناسب را رعایت کنید و همچنین از یک سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. همچنین، برای تسکین موقت علائم، چند درمان خانگی ساده را امتحان کنید. با این حال، برای تشخیص و درمان مناسب، با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا 10 درمان خانگی برای خارش و سوزش واژن آورده شده است.

مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

درمان خانگی سوزش قسمت بیرونی واژن با سرکه سیب || پزشکت

درمان خانگی سوزش قسمت بیرونی واژن با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی، داروی خوبی برای درمان خارش واژن است. همچنین به بازیابی تعادل pH طبیعی واژن کمک می کند. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. از این محلول برای شستشوی واژن خود دو بار در روز به مدت چند روز استفاده کنید. همچنین، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده و 1 قاشق چایخوری عسل خام را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دو بار در روز بنوشید.

کمپرس سرد، یکی دیگر از درمان خانگی خارش و سوزش واژن

برای تسکین فوری خارش واژن، از کمپرس سرد استفاده کنید. این به بی حس شدن ناحیه و کاهش خارش و التهاب کمک می کند. چند تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و آن را به هم گره بزنید. این کیسه یخ را برای چند دقیقه روی واژن خود قرار دهید. 30 ثانیه استراحت کنید و دوباره استفاده کنید. تکرار کنید تا خارش متوقف شود. در صورت نیاز از این دارو استفاده کنید. همچنین می توانید روزی چند بار ناحیه واژن را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: سکنیدازول برای عفونت واژن

درمان سوزش و خارش واژن با حمام آب نمک

لذت بردن از حمام آب نمک نیز می تواند خارش واژن را تسکین دهد. نمک رشد میکروب های عامل عفونت را کنترل می کند و به نوبه خود خارش و سایر ناراحتی ها را کاهش می دهد. 1 قاشق غذاخوری نمک را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر زمان که احساس خارش کردید از آن برای شستشوی واژن استفاده کنید. این به شما تسکین فوری می دهد. از طرف دیگر، وان حمام خود را با آب گرم پر کنید و ½ فنجان نمک به آن اضافه کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در حالت چمباتمه در آب بنشینید. 2 یا 3 بار در روز به مدت چند روز برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

توجه: اگر پارگی پوست یا زخم باز دارید از داروهای نمک استفاده نکنید.

سلامت بانوان

اگر علائم خارش واژن دارید، بهتر است از متخصص زنان آنلاین در پزشکت کمک بگیرید.

درمان سوزش واژن با ماست|| پزشکت

درمان سوزش واژن با ماست

ماست ساده و بدون شیرینی با کشت فعال یکی دیگر از داروهای خوب برای توقف خارش و سوزش در داخل و اطراف واژن است. کشت های فعال می توانند گسترش عفونت را در بدن کنترل کنند. همچنین به کشتن مخمرها و باکتری های بد واژن کمک می کند و باعث رشد باکتری های خوب می شود. یک تامپون را به ماست آغشته کرده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که تسکین پیدا کنید. همچنین هر روز چند فنجان ماست ساده و بدون شیرینی بخورید.

درمان سوزش و خارش واژن با سیر

سیر حاوی خواص ضد باکتریایی و همچنین آنتی بیوتیکی است که می تواند به کشتن باکتری ها و مخمرها کمک کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. چند قطره روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E رقیق کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. 10 دقیقه صبر کنید، سپس با آب گرم بشویید. از این دارو دو بار در روز به مدت چند هفته استفاده کنید. روزانه 3 حبه سیر خام بجوید. همچنین می توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل های سیر استفاده کنید.

یاس بنفش هندی

یاس بنفش هندی که به نام چریش نیز شناخته می شود، اگر از خارش واژن به دلیل عفونت قارچی رنج می برید، درمان خوبی است. خواص ضد عفونی کننده آن به مبارزه با عفونت و کاهش خارش و سایر ناراحتی ها کمک می کند. یک مشت برگ چریش را در 2 تا 3 فنجان آب صاف شده بجوشانید. صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. از این محلول برای شستشوی ناحیه واژن یک بار در روز به مدت چند هفته استفاده کنید. روش دیگر، چند قطره روغن چریش را به یک کاسه آب ولرم اضافه کنید و از آن به عنوان شستشوی واژن خود استفاده کنید. این درمان را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می توانید روزانه چند بار چای چریش بنوشید یا پس از مشورت با پزشک از کپسول های چریش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:خارش واژن در بارداری

کفیر

کفیر، یک محصول لبنی تخمیر شده غنی از پروبیوتیک ها، یک درمان خانگی موثر برای خارش واژن و علائم مرتبط با آن است. طیف گسترده ای از باکتری های پروبیوتیک، به ویژه لاکتوباسیلوس و بیفیدوس، در کفیر به خلاص شدن از شر مخمر و باکتری های بدی که باعث عفونت واژن و خارش می شوند، کمک می کند. این نوشیدنی همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند تا از عفونت جلوگیری کند. برای عفونت واژن، تامپون را به کفیر آغشته کرده و به مدت دو ساعت در واژن قرار دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که از شر مشکل خلاص شوید. همچنین به مدت چند هفته روزانه 1 تا 2 فنجان کفیر بنوشید.

مشاوره پزشکی زنان تلفنی شبانه روزی

روش خانگی درمان خارش واژن با عسل|| پزشکت

روش خانگی درمان خارش واژن با عسل

عسل غیر پاستوریزه یکی دیگر از داروهای موثر برای توقف خارش است. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به خلاص شدن از شر هر گونه عفونت میکروبی که می تواند باعث این مشکل شود کمک می کند. عسل غیر پاستوریزه را به عنوان پماد روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم حمام کنید. حداقل دو بار در روز تا بهبود علائم تکرار کنید. همچنین روزانه 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل غیر پاستوریزه را با یک لیوان آب گرم بخورید.

آب زغال اخته

نوشیدن آب کرن بری شیرین نشده نیز به درمان تحریک و خارش واژن کمک می کند. زغال اخته یک محیط اسیدی ایجاد می کند که به مهار رشد مخمر و باکتری ها کمک می کند. علاوه بر این، به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری و انواع دیگر عفونت های مثانه کمک می کند. روزانه حدود 2 لیوان آب زغال اخته شیرین نشده بنوشید تا زمانی که خارش متوقف شود. اگر آب کرن بری در دسترس نیست، می توانید قرص کرن بری را دو بار در روز مصرف کنید. برای دوز صحیح با پزشک خود مشورت کنید.

اسید بوریک

اسید بوریک همچنین می تواند خارش و سوزش واژن را به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی خود تسکین دهد. مقداری اسید بوریک را با آب رقیق کنید. محلول را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بماند سپس آن را با آب گرم کاملا بشویید. این درمان را یک بار در روز به مدت چند هفته دنبال کنید.

راه هایی برای پیشگیری از سوزش و خارش واژن

ناحیه واژن را تا حد امکان خشک نگه دارید. رطوبت اطراف واژن شما شرایط را بدتر می کند. برای جلوگیری از خارش واژن، بهداشت را رعایت کنید. پس از استفاده از توالت، همیشه از جلو به عقب پاک کنید. فقط لباس زیر نخی بپوشید و آن را دو بار در روز عوض کنید. در صورت امکان بدون لباس زیر بخوابید تا خارش برطرف شود. از حمام های حباب دار، نوارهای بهداشتی معطر و سایر محرک های شیمیایی خودداری کنید.

برای شستن واژن خود از دوش گرفتن یا استفاده از صابون های تند خودداری کنید. همچنین در مقابل وسوسه خاراندن ناحیه خارش مقاومت کنید. تا زمانی که خارش متوقف نشده است از رابطه جنسی خودداری کنید.پس از ورزش یا شنا، فورا دوش بگیرید. برای تقویت سیستم ایمنی از غذاهای سرشار از ویتامین C استفاده کنید. این باعث کاهش عفونت در بدن می شود.

هنگامی که از خارش مزمن واژن ناشی از عفونت قارچی رنج می برید از مصرف شکر اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید:خارش واژن قبل از پریود 

منبع
https://www.top10homeremedies.com

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید ممنونم از شما الان چه چیزی سریع تر خارش را آرام می‌کند لطفا جواب بدهید ?

    1. سلام در مقاله موارد درمان خارش واژن ذکر شده است.

    2. جوش شیرین را داخل پمپ واژن ریخته با آبجوشیده ولرم داخل واژن خالی کنید و بیرونش را هم همینطور محلول را بمالید بعدم روغن نارگیل بمالید

  2. سلام خوب هستید من خیلی وازنم ترشح میاد وهمه چیز امتحان کردم ونتیجه نگرفتم بهم بگید چی کار کنم

    1. سلام لازمه به متخصص زنان مراجعه نمایید.

  3. سلام من چند روزه خارش دارم قسمت واژن جوری که اذیت میکنه میشه یک پماد یا دارویی معرفی کنین فقط خارش

    1. سلام راهکارهایی که درمقاله ذکر شده را بکار ببندید.

  4. سلام خسته نباشید من بهداشت فردی رو خیلی رعایت میکنم با اینکه همسرمم فرد تمیزیه اما نمیدونم چرا عفونت میگیرم

  5. سلام من زنم پریود شده واژنش میسوزه لطفا بگین چیکار کنیم

    1. با سلام و احترام، لطفا جهت بررسی بیشتر و شرح حال کامل از متخصصان زنامن و زایمام مشاوره بگیرید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز