لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

فهرست مطالب

 جدیدترین اخبار کرونا ویروس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

همبستگی کلید شکست COVID-19 است.[i]

در سراسر جهان، اخبار و گزارش های مختلفی از تجربه ها و یافته های جدید در مورد کرونا ویروس در حال انتشار است. در این میان، موفقیت شهرها و کشورهایی که توانسته اند تا حدودی این بیماری را مهار کنند باعث امید و دلگرمی سایر کشورها می شود. اما طبق آخرین اخبار کروناویروس مشخص شده است که اگرچه افراد مسن و سالمند بیشترین ضربه را از این بیماری و عفونت کشنده می خورند، اما افراد میانسال و جوانان هم از این قاعده مستثنی نیستند و در انتشار و شیوع این ویروس نقش زیادی دارند. داده های بسیاری از کشورها نشان می دهد که افراد زیر 50 سال تعداد قابل توجهی از بیماران بستری شده در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه را تشکیل می دهند. حتی ممکن است این ویروس باعث مرگ بیماران جوان هم شود.

بر همین اساس کارشناسان می گویند:

همبستگی، کلید شکست COVID-19 است. این همبستگی باید بین گروه های مختلف سنی از پیر و جوان وجود داشته باشد. همه باید برای شکست این بیماری قدم برداریم تا بتوانیم از شیوع آن پیشگیری کنیم.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

بیشترین نگرانی شیوع و انتشار این بیماری در شهر و کشورهایی است که سیستم های بهداشتی ضعیف تر و جمعیت آسیب پذیری دارند. سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کروناویروس به همه جهانیان توصیه می کند، که:

  • مراقب سلامت روان خود باشید.
  • از مصرف الکل جدا خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های قندی پرهیز کنید.
  • مراقب سلامت جسمی و روانی خود باشید.
  • راهکارهای کاهش اضطراب ابتلا به کرونا را انجام دهید.
  • بزرگسالان در طول روز 30 دقیقه ورزش و پیاده روی کنند.
  • کودکان حتما یک ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.
  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن، یک رژیم غذایی سالم و مغذی را انتخاب کنید.
  • سیگار نکشید، چون سیگار می تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا حدود زیادی افزایش دهد.
  • به موسیقی گوش دهید، کتاب بخوانید یا در طول روز به دنبال بازی های سرگرم کننده باشید.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

ایالات متحده آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا ندارد. [ii]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس براساس تفسیری که این هفته در مجله پزشکی نیو انگلستان منتشر شد، شیوع کروناویروس در ایتالیا نشان دهنده عدم آمادگی ایالات متحده در مقابله با این عفونت کشنده می باشد. کارشناسان می گویند: اگرچه سیستم بهداشت و درمان ایتالیا بسیار قابل تحسین و قدرتمند است. حتی به ازای هر 1000 نفر، 3.2 تخت بیمارستانی وجود دارد. اما ایتالیا با این حال امکان رسیدگی و پاسخگویی به نیازهای بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا را ندارد. حتی برخی معتقدند که آمریكا برای مقابله با این ویروس کشنده خیلی دیر اقدام کرده است و ممکن است به کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی و بیمارستانی روبرو شود. این در حالی است که گفته می شود مراقبت های بهداشتی در آمریکا پیچیده شده و کادر درمان هنگام درمان اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند.

گرم شدن هوا و شیوع کرونا در هاله ای از ابهام [iv]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

به طور کلی ویروس های مانند آنفولانزا و کورو ویروس ها از پروتئین ها و لیپیدها تشکیل شده اند. آن ها از طریق تماس جسمی از شخص به فرد دیگر منتقل می شوند و می توانند بر روی سطوح سخت یا در ذرات تنفسی یک بیمار وجود داشته باشند. اما چیزی که مشخص شده که شیوع آنفلولانزا در ماه آوریل و مارس کاهش پیدا می کند. اما آیا coronavirus هم از این قانون پیروی می کند و با گرم شدن هوا، شیوع آن کاهش می یابد. بسیاری از دانشمندان در این مورد می گویند خیلی زود است که بتوانیم در مورد شیوع این عفونت کشنده و ویروس خطرناک همراه با رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، نظری قاطعانه بدهیم.

بیماری ژنتیک

تحقیقات انجام شده در سال 2007 چگونگی تأثیر شرایط محیطی بر انتقال ویروس را مورد بررسی قرار داده است.

برخی عوامل محیطی که در این زمینه نقش دارند، عبارتند از:

درجه حرارت بالا

درجه حرارت بالا و به ویژه رطوبت زیاد، سرعت انتشار آنفلوانزا را کند کرده و در رطوبت بسیار بالا، شیوع این ویروس کاملا متوقف شده است.

رطوبت هوا

از طرفی هم هوای گرم، میزان رطوبت بیشتری را در خود جای می دهد و از انتقال ویروس در هوا جلوگیری می کند. در شرایط مرطوب، ذرات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه با جذب رطوبت بیشتر، سنگین تر می شوند. حتی سریعتر به زمین میفتند و کمتر در هوا منتشر می شوند. بررسی ها نشان می دهد یکی از علت اصلی شیوع آنفلونزا در فصل های بارانی، دورهم جمع شدن افراد خانواده می باشد.

مختل شدن مخاط بینی
  • دانشمندان معتقدند کاهش رطوبت هوا در زمستان می تواند عملکرد مخاط بینی را مختل کرده و باعث خشکی بینی شود.
  • مخاط بینی در به دام انداختن و از بین بردن ویروس ها نقش مهمی دارد و می تواند از ورود آن ها به بدن جلوگیری کند.
نور خورشید

نور خورشید می تواند در تجزیه و از بین بردن ویروس هایی که روی سطوح در فضای باز قرار می گیرند نقش موثری داشته باشد. حتی می تواند اسید نوکلئیک را تجزیه کرده و تقریباً سطوح را در فضای باز ضدعفونی می کند. برای همین از این نور اغلب در بیمارستان ها برای استریل کردن تجهیزات استفاده می شود.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

شیوع SARS و MERS

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

برای درک بهتر میزان انتشار این ویروس ها، دانشمندان شیوع ویروس های مشابه مانند SARS و MERS را بررسی کرده اند:

SARS

SARS از اواخر سال 2002 از ماه نوامبر(آذر) انتشار خود را آغاز کرد. تا ژوئیه (بهمن) به طول انجامید که این زمان انتشار SARS به فصلی بودن آن اشاره دارد.  این در حالی است که برخی معتقدند مهار SARS به علت مداخله زودهنگام و اقدامات درمانی و پیشگیری از آن بوده است. در مورد SARS نمی توان به سادگی نظر داد که آیا شروع فصل گرما از شیوع آن پیشگیری کرده و یا اقدامات درمانی در مهار آن نقش موثری داشته است.

MERS

MERS در سپتامبر 2012 در عربستان سعودی جایی که درجه حرارت به طور کلی زیاد است آغاز شد و شواهد زیادی از فصلی بودن در MERS وجود ندارد.

آنفلوانزا

این در حالی است که ویروس های دیگری از خانواده کوروویروس ها مانند ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و یا آنفلوانزا می شوند در ماه های گرم تر فروکش می کنند و به همن علت به آن ها ویروس های “فصلی ” گفته می شود و از نظر علمی این موضوع کاملا اثبات شده است. اما وضعیت SARS-CoV-2 در این مورد بسیار ناشناخته و دشوار است. اما برخی محققان معتقدند از آنجایی که تا کنون در 88 کشور بیش از 98،000 مورد کورو ویروس تأیید شده است این احتمال وجود دارد که شیوع این بیماری همچنان ادامه خواهد داشت.

مارك ليپيچ، اپيدميولوژي دانشگاه هاروارد در این زمینه می گوید:

با توجه به اینکه COVID-19 اکنون در سراسر جهان منتشر شده، به نظر می رسد كه تغييرات آب و هوایی تاثیری در میزان شيوع این بیماری نخواهد داشت. از طرفی هم با توجه به این که در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد کروناویروس وجود ندارد نمی توان دقیقا پیش بینی کرد که شرایط آب و هوایی چه تاثیری بر روی میزان شیوع آن دارد و مهمتر این که پیش بینی های غیرواقعی و بدون مدارک علمی و شواهد دقیق می تواند امنیت و سلامت یک جامعه را به خطر بیاندازد.

بر این اساس کارشناسان همچنان هشدار می دهند: ” مردم از شیوع و انتشار کروناویروس جلوگیری کنند“.

براساس مراکز کنترل بیماری (CDC)، افراد در صورت بروز علائم خفیف همچنان می توانند به طور جدی مسری و واگیردار باشند و بیماران در تمام موارد قابل شناسایی نیستند و فقط آن دسته بیمارانی که علائم شدیدی دارند، شناخته می شوند. بنابراین بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی افراد باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا مرتباً دست خود را بشویند. از تماس نزدیک با افرادی که علائمی مانند سرفه یا عطسه دارند، جلوگیری کنند. در صورت ابتلا حتما به دنبال درمان باشند.

نوع ویروس دوره زمان شیوع
آنفلوانزا دوره انکوباسیون کوتاه مدت دو یا سه روزه قبل از بروز علائم قرنطینه و جداسازی بیماران، غیر ممکن است.
ویروس SARS دوره انکوباسیون حدود پنج روزه دارد.   چهار یا پنج روز پس از شروع علائم  شیوع آن مهار شده است.
کرونا ویروس جدید دوره انکوباسیون 2 تا 14 روز شناسایی بیماری بر اساس بیماری امکان پذیر نیست.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

استفاده از صابون در مقابله با کروناویروس [iii]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

کارشناسان معتقدند، راه اصلی ابتلا و آلودگی به کروناویروس، انتقال از شخص بیمار و یا ناقل به فرد سالم است.

افراد ممکن است از طریق تماس های نزدیک مانند بوسیدن، دست دادن و یا قرار گرفتن در فضای بسته، پخش کردن قطرات ویروس از راه های مانند سرفه و عطسه به راحتی مبتلا و یا آلوده شوند. اما از آنجا که ذرات تنفسی سنگین هستند. به طور معمول به راحتی روی سطوح مختلف قرار می گیرند، افراد بهتر است قبل از لمس صورت، بینی و چشمان خود حتما دست های خودشان را با آب و صابون بشویند.

اما استفاده از ضدعفونی کننده ها برای تمیز کردن سطوح، تاریخچه و سابقه 5000 سال دارد. این در حالی است که ترکیب ساده ای از آب و صابون یکی از قوی ترین سلاح ها در برابر بیماری های عفونی، از جمله کروناویروس جدید است. با این وجود، در پی شیوع COVID-19 و ایجاد رعب و وحشت، مردم برای خرید انواع پاک کننده های شیمیایی و ضدعفونی ها به فروشگاه هجوم آوردند. اما بسیاری از آنها به خصوص مواد ضد عفونی کننده با کمتر از 60 درصد الکل، در برابر ویروس ها غیر ضروری یا ناکارآمد هستند.

آب و صابون با ایجاد واکنش های شیمیایی می تواند لایه خارجی coronavirus  را باز کند و باعث تخریب آن شوندسپس مولکول های صابون قطعات کمی از ویروس را که با آب شسته می شوند را به دام می اندازند و از بین می برد. ضد عفونی کننده های دست هم با عملکرد مشابهی شبیه آب و صابون می توانند در از بین بردن ویروس ها موثر باشند.

استفاده از صابون به جای سفیدکننده ها

جین گراندورکس، متخصص ویروس شناس در دانشگاه کمبریج، می گوید:

استفاده از سفید کننده برای از بین بردن ویروس ها درست مانند استفاده از چماق برای زدن به مگس بوده و نیازی به سفید کننده ها نمی باشد. علاوه بر آن، استفاده بیش از حد ضدعفونی کننده ها ضمن آسیب به سطوح فلزی باعث مشکلات سلامت و علی الخصوص تنفسی می شود. در عوض وی و سایر متخصصان توصیه می کنند مردم از صابون های ملایم برای ضدعفونی کردن محیط خانگی خود استفاده کنند.

علاوه بر آن می توانید راهکارهای جایگزین ضد عفونی کننده را در نظر بگیرید.

راه کارهای کاهش مصرف و جایگزین ضد عفونی کننده ها

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

 آشپزخانه
برای اطمینان از تمیز بودن مواد غدایی و محیط آشپزخانه خود سعی کنید قبل از تهیه غذا و به خصوص بعد از دست زدن به گوشت خام دستان خود را بشویید.

غذای پخته شده را بیش از دو ساعت بیرون از یخچال نگهداری نکنید.

برای تمیز کردن سینک ها و میز و سطوح یک مایع ضدعفونی کننده تهیه شده با جوش شیرین، صابون کرستیل و گلیسیرین گیاهی را امتحان کنید.

جوش شیرین برای خنثی کردن اسید و تمیز کردن استیل و چینی عالی است.

برای تمیز کردن سطوح می توانید، ابتدا سطح را با سرکه خیس کنید.

سرکه باعث از بین رفتن 90-98٪ باکتری ها می شود و کاملا بی خطر است.

 حمام
حمام ها معمولاً فضاهای کوچک با تهویه نامطبوع هستند و بخار درون آن می تواند به سرعت این محیط را آلوده کند.

برای کاهش استفاده از ضدعفونی کنند بهتر است فقط مناطقی که زیاد با دست در تماس هستند مانند دستگیره توالت و شیرهای سینک را ضد عفونی کنید.

به جای استفاده از ضدعفونی کننده می توانید به سطوح مختلف اول جوش شیرین و بعد سرکه بریزید.

بگذارید 30 دقیقه بماند و با بعد آن را تمیز کنید.

سرکه بسیار اسیدی است و باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.

اتاق کودک
متخصصان معتقدند که بهترین راه برای جلوگیری از انتقال میکروب به کودک شستن دست های مادر قبل از دست زدن به کودک است. بطری کودک خود را به جای خیساندن در سفید کننده ها بهتر است با آب و صابون بشویید.

صابون و آب هنوز بهترین راه برای خلاص شدن از شر میکروب ها است.

حتی می توانید قطعات بطری کودک را در آب بجوشانید.

شستن لباس
می توانید از مواد شوینده که میزان سمیت کمتری نسبت به سفیدکننده ها دارد برای شستن لباس های خود استفاده کنید. به جای استفاده از سفیدکننده می توانید، از پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

لباس های سفید و رنگی خود را به مدت 30 دقیقه در ب 1/2 فنجان پراکسید 3٪ خیس کنید و بعد آن ها را بشویید.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

کرونا ویروس به داخل پوست سالم نفود نمی کند.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

آب و صابون بهترین راه برای از بین بردن ویروس هر گونه کورو ویروس از روی پوست بدن است و به نظر می رسد این ویروس به داخل پوست نفوذ نمی کند زیرا بیرونی ترین لایه بدن تا حدودی خاصیت اسیدی دارد و مانع از ورود عوامل بیماری زا به بدن می شود.

اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده تأکید می کند که سطوح به عنوان اصلی ترین راه انتقال ویروس نیست، اما مردم بهتر است با تمیز نگه داشتن سطوح، به عنوان یک توصیه کلی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بهداشت فردی را رعایت کنند و دست خودشان را به طور مرتب بشویند. شرایط محیطی همچنین می تواند در میزان ماندگاری کرونا بر روی سطوح تأثیر بگذارد. به طوری که كروناویروس جدید به عنوان ذرات معلق می تواند تا سه ساعت در هوا باقی بماند. اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس جدید از طریق غذا وجود ندارد.

در مطالعات انجام شده بر روی ویروس های آنفلوانزا مشخص شد که این ویروس بیش از چهارساعت نمی تواند بر روی موارد متخلخل مانند لباس و چوب باقی بماند زیرا این سطوح رطوبت را از ویروس دور کرده و باعث تخریب آن می شود. بررسی ها نشان داده که کرونا ویروس به مدت 24 ساعت روی مقوا، دو روز روی استیل و سه روز روی یک نوع پلاستیک سخت به نام پلی پروپیلن دوام می آورد.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

[i] https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19—20-march-2020

[ii] https://edition.cnn.com/2020/03/21/health/us-coronavirus-wrap-saturday/index.html

[iii] https://www.nationalgeographic.com/science/2020/03/why-soap-preferable-bleach-fight-against-coronavirus/

[iv] https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/what-happens-to-coronavirus-covid-19-in-warmer-spring-temperatures/

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″] 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز