لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

آیا درد عضلانی از علائم کرونا است؟

آیا درد عضلانی علائم کرونا است؟ | پزشکت

فهرست مطالب

آیا درد عضلانی از علائم کرونا است؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درد عضلانی از علائم کرونا توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در حالی علائم جدید COVID-19 را به لیست رسمی خود اضافه کرده که علاوه بر سرفه خشک استاندارد، تنگی نفس و تب، CDC همچنین لرز، تکان های مکرر با لرز، سردرد، گلودرد، از دست دادن بویایی یا چشایی و درد عضلانی به این لیست اضافه شده اند. واضح است که، بسیاری از این علائم کشف جدیدی نیستند: در ماه مارس، متخصصان گوش، حلق و بینی در انگلستان هشدار دادند که از دست دادن حس بویایی و چشایی ممکن است از علائم COVID-19 باشد. از طرفی هم برخی از بیماران نیز لرز، سردرد و گلودرد را گزارش کرده اند. با این حال، در حالی که بدن درد و درد می تواند تقریباً علامتی برای بیماری های مختلف باشد، اما به نظر می رسد درد عضلانی مربوط به ویروس کرونا کمی متفاوت تر است.

درد عضلانی با COVID-19 چقدر رایج است؟

CDC این اطلاعات را در لیست علائم خود ارائه نمی دهد، اما طبق سازمان بهداشت جهانی، درد عضلانی (یا همان مالاژی) کمی کمتر از سایر علائم ویروس کرونا شناخته شده است .بررسی ها نشان داده است که 14.8٪ از بیماران گزارش شده است (درد مفاصل) درد عضلانی و یا درد مفاصل را تجربه می کند. این به طور قابل توجهی کمتر از میزان بیمارانی است که تب (9/87 درصد) و سرفه خشک (7/67 درصد) را تجربه کرده اند و هنوز هم کمتر از سایر علائم مانند خستگی (1/38 درصد) و تنگی نفس (6/18 درصد) کمتر است. با این حال، دردعضلانی ناشی از بیماری کرونا کمی شایع تر از گلودرد (13.9، سردرد (13.6) و لرز (11.4) است.

چرا COVID-19 باعث درد عضلانی می شود؟

درد عضلانی (غالباً ناشی از التهاب عضلانی (میوزیت)) علامت غیرمعمولی برای عفونت ویروسی نیست. به طور کلی، کروناویروس، مانند دیگر ویروس ها، می تواند باعث التهاب بافت ماهیچه می شود،.

درد عضلانی ناشی از عفونت ویروسی در اثر آسیب به رشته های عضلانی ناشی از خود ویروس است. این ویروس همچنین باعث پاسخ التهابی در بدن شما می شود. حتی می تواند باعث تجزیه غیر طبیعی بافت گردد.

درد عضلانی ناشی از COVID-19 چگونه است؟

آیا درد عضلانی علائم کرونا است؟ | پزشکت

به گفته دکتر بارزین، درد عضلانی مرتبط با COVID-19 معمولاً مانند “حساسیت به لمس عضله یا درد با حرکات عضله” است. در حالی که درد عضلانی ناشی از یک تمرین می تواند شبیه درد عضلانی ناشی از ویروسی مانند SARS-CoV-2 باشد، درد ویروس تمایل به انتشار در کل بدن  دارد، در حالی که درد مربوط به ورزش یا آسیب دیدگی بیشتر در یک عضله خاص قرار دارد.

حتی گاهی اوقات پزشکان به سختی می توانند درد عضلانی ناشی از ویروس را از درد عضلانی ناشی از ورزش تشخیص دهند. دکتر بارزین اذعان می کند: تشخیص درد عضلانی ناشی از ویروس کرونا از سایر علت های احتمالی بسیار دشوار است. پزشکان برای تشخیص علت اصلی درد این سوال را مطرح می کنند که آیا بیمار اخیراً علائم عفونی مانند تب، لرز، یا سرفه را تجربه کرده است یا خیرد

درد عضلانی مربوط به ویروس و درد عضلانی ناشی از ورزش نیز در مدت زمان رفع آنها متفاوت است. دکتر بارزین می گوید: میوپاتی های ویروسی یا همان مشکلات عضلانی، طی هفته ها تا ماه ها پس از برطرف شدن عفونت برطرف می شوند.

چگونه می توانید درد عضلانی ناشی از COVID-19 را درمان کنید؟

به گفته دکتر بارزین، تمرینات کششی قبل از شروع تمرینات سخت ورزشی می تواند از درد عضلانی پیشگیری کند. اما وقتی صحبت از درد عضلانی می شود که ممکن است نتیجه COVID-19 یا عفونت ویروسی دیگری باشد، درمان کمی متفاوت به نظر می رسد.

چارلز اودونكور، پزشك، متخصص طب و متخصص طب درد، استراحت در رختخواب، هیدراتاسیون مایعات و مدیریت علائم عمومی را با مسكن هایی مانند استامینوفن یا NSAID (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) مانند آسپرین و ایبوپروفن توصیه می كند. دکتر اودنکور خاطرنشان می کند که اگر فردی با رعایت مشکلات زیر هنوز هم درد عضلانی را احساس می کند، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.

بیماری ژنتیک

علائم آنفلوانزای معده یا گاستروانتریت در مقابل علائم COVID-19 چیست؟

آیا درد عضلانی علائم کرونا است؟ | پزشکت

میلیون ها نفر هر زمستان به ورم معده و روده مبتلا می شوند. در اینجا برخی از حقایق ذکر شده است:

  • گاستروانتریت ویروسی بسیار مسری است و علائم آن معمولاً طی 1-2 روز پس از قرار گرفتن در معرض فرد مبتلا ایجاد می شود.
  • علائم معمول شامل درد شکم، حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. تب در حدود نیمی از بیماران ایجاد می شود. افراد معمولاً تقریباً 2-3 روز بیمار هستند.
  • عفونت های خفیف در افراد سالم اغلب در خانه قابل کنترل است، اما افرادی که علائم شدیدتری دارند باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشند.
  • گرچه گاهی از آن به عنوان “آنفلوانزای معده” یاد می شود، اما گاستروآنتریت ویروسی مربوط به ویروس آنفلوانزا نیست که باعث آنفلوانزا می شود، اما ویروس های دیگری مانند نورو ویروس یا روتاویروس ایجاد می کنند.

گاستروآنتریت ویروسی از طریق غذا یا آب آلوده و تماس با فرد آلوده پخش می شود. حتی در برخی شرایط منجر به بروز علائم زیر می شود:

  • تب
  • لرز
  • سردرد
  • اسهال
  • استفراغ
  • درد شکم

خوشبختانه این وضعیت در اکثر افراد بدون هیچ درمانی برطرف می شود. کمبود آب بدن یکی از عوارض جانبی شایع التهاب معده است، زیرا اغلب اوقات باعث می شود مایعات زیادی از طریق اسهال و استفراغ در بدن بیماران دفع شود. برای جلوگیری از کم آبی بدن، ممکن است مجبور باشید مایعات بیشتری از مقدار معمول مایعات بنوشید. بسته به علت، علائم گاستروانتریت ویروسی پس از آلوده شدن ممکن است طی یک یا سه روز ظاهر شود و از خفیف تا شدید متغیر می باشد.

علائم معمولاً فقط یک یا دو روز طول می کشد، اما بعضی اوقات ممکن است تا 10 روز ادامه یابد.

از آنجا که علائم مشابه هستند، به راحتی اسهال ویروسی را با اسهال ناشی از باکتری ها، اشتباه گرفته می شود.

آیا آنفلوآنزای معده مسری است؟

از طرف دیگر، COVID-19 یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونا ایجاد می شود و به SARS-CoV-2 معروف است. در بیشتر موارد، طبق سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کسانی که به COVID-19 مبتلا می شوند، یک بیماری تنفسی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند و اغلب بدون درمان پزشکی بهبود می یابند. اما برخی دیگر مانند افراد بالای 65 سال یا افرادی که سایر بیماری های زمینه ای دارند بیشتر در معرض بیماری جدی ویروس قرار دارند.

این بیماری معمولاً از طریق قطرات تنفسی آلوده (مانند آنهایی که از عطسه یا سرفه به وجود می آیند) پخش می شود، به همین دلیل استفاده از ماسک در حال حاضر ضروری است.

تفاوت بین COVID-19 و آنفولانزای معده در چیست؟

آیا درد عضلانی علائم کرونا است؟ | پزشکت

متأسفانه، جواب کاملاً مشخص نیست، کوری فیشر، DO، متخصص پزشکی خانوادگی می گوید : از جمله مواردی که باید مراقب آنها بود، علائم تنفسی فوقانی و از بین رفتن چشایی و بویایی است. علائم کرونا و آنفولانزاری معده همپوشانی زیادی وجود دارد، اگرچه COVID تمایل به علائم تنفسی فوقانی، سرفه و مشخصه بارز از دست دادن چشایی یا بویایی دارد .

اگر نگران ابتلا به COVID-19 هستید، باید میزان عفونت در شهر یا جامعه خود را نیز بخاطر داشته باشید. اگر میزان عفونت زیاد است یا با فردی که مبتلا به COVID-19 است تماس پیدا کرده اید، بهتر است در صورت بروزهر گونه علائم، در درجه اول به بیماری کرونا شک کنید. اگر بیمار در معرض COVID-19 قرار داشته باشد، این علائم بسیار نگران کننده است و بهترین راه برای تشخیص علت اصلی بروز علائم شما، انجام آزمایش ویروس کرونا است. .

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که تقریبا 5-10 از بزرگسالان مبتلا به COVID-19 علائم گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ یا اسهال را تجربه می کنند. به طور معمول، بیمارانی که دارای علائم گوارشی COVID-19 هستند، علائم تنفسی فوقانی، مانند سرفه خشک یا مشکل تنفس را هم بروز می دهد. با این حال، گاهی اوقات علائم GI در ابتدا ظاهر می شوند و علائم تنفسی یک روز یا دیرتر ظاهر می شوند.

اگر علائم GI جدیدی مانند حالت تهوع، استفراغ یا اسهال دارید، طی چند روز آینده مراقب تب، سرفه یا تنگی نفس باشید. در صورت بروز این علائم تنفسی، با پزشک خود تماس بگیرید.

چگونه از بروز آنفلونزای معده جلوگیری کنیم؟

آیا درد عضلانی علائم کرونا است؟ | پزشکت

بهترین راه برای جلوگیری از شیوع عفونت های روده، رعایت موارد بهداشتی است. برخی از راهکارهای پیشگیری از آن، عبارتند از:

  • در صورت امکان از تماس نزدیک با هرکسی که ویروس دارد جلوگیری کنید.
  • سطوح سخت را ضد عفونی کنید. اگر شخصی در خانه شما مبتلا به گاستروانتریت ویروسی است، سطوح سخت مانند پیشخوان، شیر آب را ضد عفونی کنید.
  • از وسایل شخصی جداگانه استفاده کنید. از به اشتراک گذاشتن ظروف غذاخوری، نوشیدن لیوان و بشقاب خودداری کنید. در حمام از حوله های جداگانه استفاده کنید.
  • دستان خود را کاملاً بشویید. بهتر است دستانتان را حداقل 20 ثانیه با آب گرم و صابون بشورید و دست ها را به شدت محکم مالش دهید، به یاد داشته باشید که اطراف کوتیکول ها، زیر ناخن ها و بین انگشت ها را بشویید. برای مواقعی که صابون و آب در دسترس نیست، دستمال مرطوب کننده و ضد عفونی کننده دستی را همراه خود داشته باشید.

برای مقایسه علائم مرتبط با گاستروانتریت، COVID-19 ، آنفولانزا و بیماری های جدی GI به این نمودار مراجعه کنید. همیشه بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد علائم خود با او مشورت کنید.

گاستروانتریت /
اشکال معده
کووید -19 آنفولانزا شرایط GI جدی
حالت تهوع آره گاهی گاهی گاهی
استفراغ آره گاهی گاهی گاهی
درد شکم آره گاهی گاهی گاهی
اسهال آره گاهی گاهی گاهی
خون در مدفوع نه نه نه غالبا
تب گاهی آره آره گاهی
خستگی آره آره آره آره
بدن درد آره آره آره گاهی
کاهش وزن نه نه نه آره
از دست دادن طعم / بو نه آره به ندرت نه

 

منابع:

https://www.health.com/condition/infectious-diseases/coronavirus/is-muscle-pain-a-symptom-of-coronavirus

https://www.health.com/condition/infectious-diseases/coronavirus/stomach-flu-vs-covid-19

https://www.emersonhospital.org/articles/covid-19-or-stomach-bug-gi-symptoms

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز