لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

دستورالعمل جدید قرنطینه کرونا

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا | پزشکت

فهرست مطالب

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


 طبق دستورالعمل جدید قرنطینه برای بیماران مبتلا به کرونا ، که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تهیه شده است تغییراتی اعمال شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در دستور جدید خود، تعداد روزهایی قرنطینه برای افرادی که در معرض ویروس COVID-19 قرار گرفتند را تغییر داده است. طبق این دستورالعمل جدید، افرادی که نتیجه آزمایش آنها برای ویروس کرونا منفی شده است، می توانند فقط 7 روز خود را قرنطینه کنند.

این در حالی است که کارشناسان می گویند کاهش مدت قرنطینه می تواند خطر انتقال ویروس و بیماری را افزایش دهد.

دکتر هنری والک، مدیر ستاد پاسخ گویی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در این مورد می گوید: بعد از بررسی و تجزیه وتحلیل تحقیقاتی که صورت گرفته، دستورالعمل های جدید قرنطینه به صورت زیر تغییر پیدا کرده است:

  • پایان قرنطینه پس از 10 روز بدون آزمایش در حالی که فرد هیچ علائمی از بیماری را نشان نداده باشد اما در معرض ویروس بوده است.
  • پایان قرنطینه بعد از 7 روز با نتیجه آزمایش منفی و بدون علائمی از بیماری اما فرد در معرض ویروس بوده است.

وی افزود مقامات بهداشت محلی این اختیار را دارند تا دستورالعمل های CDC را با توجه به شرایط حوزه خود تنظیم کنند. والك همچنين هشدار داد كه افراد بايد 14 روز پس از مواجهه با ویروس، علائم خود را نيز كنترل كنند.

والك افزود: افراد همچنان باید به مدت 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض علائم، مانند تب، سرفه یا از دست دادن چشایی یا بویایی، از نزدیک تحت مراقبت قرار بگیرند. علاوه بر این، یک دوره قرنطینه کوتاه تر می تواند استرس را بر روی سیستم بهداشت عمومی و جوامع را، به ویژه هنگام شیوع بیماری کاهش دهد.

قرنطینه در بحران کرونا چه تاثیر و عوارضی دارد؟

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا | پزشکت

قرنطینه برای جداسازی فردی که ممکن است در معرض COVID-19 قرار داشته باشد انجام می شود. قرنطینه در پیشگیری از شیوع بیماری موثر است. در این زمینه، قرنطینه اقدامی حیاتی برای کنترل شیوع بیماری است.

قرنطینه می تواند خطر ابتلا بیماری را به دیگران کاهش دهد. بر همین اساس بیماران در حین بروز علائم بیماری و یا تشخیص بیماری باید خودشان را سریعا قرنطینه کنند. با این حال، یک قرنطینه 14 روزه می تواند منجر به بروز برخی مشکلات روانی و جسمی زیادی شود. حتی ممکن است بر سلامت جسمی و روحی تأثیر بگذارد. همچنین باعث مشکلات اقتصادی شود.

کاهش مدت زمان قرنطینه باعث کاهش فشار های روانی می شود. حتی ممکن است باعث افزایش رضایت افراد جامعه شود.

آیا دستورالعمل های جدید خطر کرونا را افزایش می دهد؟

کارشناسان معقتدند: با دستور العمل کاهش تعداد روزهای قرنطینه، خطر بروز بیماری بین 1 تا 12 درصد افزایش می یابد. در حالی که در این مدت بیمار باید کلیه علائم خود را تحت کنترل داشته باشد. افرادی که در معرض احتمالی ویروس قرار گرفته اند، همچنین باید علائم خود را تا 14 روز کنترل کنند.

بیماری ژنتیک

با این حال، کارشناسان معقتدند هنوز هم خطر شیوع بیماری زیاد است. حتی افراد ممکن است پس از انجام 7 روز قرنطینه و دریافت نتیجه آزمایش منفی، ویروس را نیز منتقل کند. آنها این خطر را بین 5 تا 10 درصد تخمین زده اند.

والك خاطرنشان كرده است كه انجام آزمايشات در طی سفر، خطر شیوع بیماری را از بين نمي برد. اما رعایت اقدامات ايمني كه شامل شستن دست و استفاده از ماسك در طول سفر مي تواند سفر را امن تر سازد.

اهمیت آزمایش کرونا و کاهش خطر شیوع بیماری

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا | پزشکت

دکتر میریام اسمیت، رئیس بیماری عفونی لانگ آیلند یهود فارست هیلز در کوئینز، نیویورک می گوید: انجام آزمایش می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد. خطر انتقال ویروس پس از قرنطینه اما بدون آزمایش منفی حدود 1.4 درصد است. این میزان برای افرادی که قرنطینه می شوند و آزمایش منفی دارند، به کمتر از 1.1 درصد و حتی به 0.3 درصد می رسد.

CDC تلاش می کند قرنطینه را آسان تر کند.

والك در طی جلسه توجیهی CDC برای دستورالعمل های جدید قرنطینه گفت: توصیه های جدید برای رفع یكی از بزرگترین مشكلات، مربوط به قرنطینه 14 روزه است.

یکی از این مشکلات بزرگ در طول دوران قرنطینه طولانی مدت، مشکلات اقتصادی است. مشکلات اقتصادی برای افرادی که نمی توانند در مدت قرنطینه خود کار کنند، پیچیده تر و بغرنج تر می شود. CDC معتقد است کاهش طول دوره قرنطینه ممکن است حل این مشکل ها را برای مردم آسانتر کند. والک افزود کاهش دوران قرنطینه همچنین می تواند استرس در جوامع را کاهش دهد.

تماس نزدیک در بحران کرونا یعنی چه؟

CDC توصیه های جدید را برای افرادی که در تماس نزدیک ویروس قرار می گیرند، در نظر گرفته است. تماس نزدیک را به عنوان وضعیتی تعریف می شود که فرد از 2 روز قبل از شروع بیماری در مدت زمان 24 ساعته و بیش از 15 دقیقه یا بیشتر در فاصله کمتر از 6 فوت با یک فرد مبتلا بوده است.

توصیه به افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است.

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا | پزشکت

کارشناسان در مورد افرادی که نتایج آزمایش تشخیصی کرونا آنها مثبت اعلام شده می گویند که بهترین راه برای کاهش انتشار و شیوع بیماری، رعایت توصیه های CDC و شامل موارد زیر است:

  • قرنطینه شدن در خانه
  • فاصله گرفتن از خانواده
  • استفاده درست و مناسب از ماسک
  • شستن منظم دست، ضد عفونی و رعایت بهداشت دست

آنها معقتدند تا زمانی که درصد زیادی از مردم واکسینه نشوند، ادامه دادن این توصیه ها برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا بسیار حیاتی است.

طبق دستورالعمل های جدید CDC، بهتر است که افراد در تعطیلات زمستانی تا حد ممکن از خود و خانواده شان محافظت کنند.

توصیه CDC برای پیگیری آزمایش کرونا در طول سفر

والك گفت CDC توصیه می كند 1 تا 3 روز قبل از هر گونه سفر در طول شیوع بیماری کرونا و 3 تا 5 روز پس از مسافرت آزمایش کرونا بدهید. علاوه بر آن، پس از سفر بهتر است تا 7 روز فعالیت های غیر ضروری در محل های شلوغ و مراکز های پر جمعیت را به زمان دیگری موکول کنید. به کسانی که بعد از سفر آزمایش تشخیص کرونا را انجام نمی دهند، توصیه می شود فعالیت های غیرضروری خود را به مدت 10 روز محدود کنند.

پیش بینی های تولید واکسن ، خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد.

دستورالعمل جدید قرنطینه برای کرونا | پزشکت

دکتر دیوید هیرشوورک، متخصص بیماری های عفونی در Northwell Health در Manhasset، نیویورک، معتقد است: پیش بینی ها و اخبار مربوط به موثر بودن واکسن کرونا باعث می شود که مردم کمتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی معتقد است: همه ما امیدوریم تا چند ماه آینده واکسن در دسترس عموم مردم قرار بگیرد؛ اما همچنان باید برای پیشگیری از شیوع بیماری تلاش کنیم.

با این حال، هیرشورک، با توجه به دستورالعمل های جدید، CDC هنوز هم می گوید: 14 روز قرنطینه بعد از تماس احتمالی با ویروس می تواند مطمئن تر باشد. صرف نظر از نتایج آزمایش، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در مراکز شلوغ بسیار مهم است.

حرف آخر

CDC دستورالعمل های قرنطینه را تغییر داده است تا از مشکلات اقتصادی بر افرادی که نمی توانند در حین جداسازی برای جلوگیری از شیوع بیماری کار کنند، کاسته شود.

در دستورالعمل های جدید قرنطینه 10 روزه برای کسانی که علائمی نشان نمی دهند یا 7 روز با آزمایش ویروس کرونا ویروس منفی تعیین شده است. در حالی که پیش از این مدت زمان قرنطینه 14 تعیین شده بود؛ اما کارشناسان معتقدند که کاهش مدت زمان دوره قرنطینه ممکن است خطر شیوع بیماری را افزایش می شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دستورالعمل های خود را در مورد افرادی که ممکن است در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اند، اصلاح کرده است. CDC می گوید، به جای قرنطینه استاندارد 14 روزه كه پیشنهاد شده است، بسته به نتایج آزمایشات و علائم فرد، قرنطینه 10 یا هفت روز را مجاز می داند. اگر افراد علائمی پیدا نکردند، فقط به مدت 10 روز به قرنطینه احتیاج دارند. اگر آزمایش آنها منفی باشد، می توان آن دوره را فقط به یک هفته کاهش داد.

این تجدید نظر نسبت به توصیه های CDC از زمان ابتلا به بیماری همه گیر در اوایل سال جاری تغییر قابل توجهی داشته است. در حالی که آژانس می گوید قرنطینه 14 روزه همچنان گزینه مطمئن تری است؛ اما افزایش طول دوره قرنطینه می تواند مشکلات خاصی از جمله اقتصادی را برای مردم ایجاد می کند.

این تغییر دستورالعمل قرنطینه، اگرچه دور از انتظار نبود ، اما با خوش بینی محتاطانه ای توسط چند متخصص اپیدمیولوژی که از نزدیک همه گیر را دنبال می کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از  پزشکت پیگیری کنید:

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/new-cdc-quarantine-recommendations-for-covid-19-explained

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/more/scientific-brief-options-to-reduce-quarantine.html

https://www.npr.org/2020/12/02/941355347/cdc-shortens-its-covid-19-quarantine-recommendations

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز