لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنانعمومی و داخلی

فواید سرکه سیب در زنان

فواید سرکه سیب در زنان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

فواید سرکه سیب در زنان خیلی زیاد است به نحوی که سرکه سیب در طیف وسیعی از درمان های خانگی از جمله برای بهبودی آکنه و تسکین آرتروز موثر است. این مایع بد بو و ترش مزه همچنین می تواند چندین بیماری را که فقط مختص زنان است، درمان کند.

برای بهره مندی از بسیاری از مزایای قدرتمند آن، همیشه به دنبال سرکه سیب خام و ارگانیک باشید. چون دارای باکتری ها و آنزیم های خوبی است و باعث تقویت خواص سالم آن می شوند.

این نوع سرکه در یک فرآیند دو مرحله ای ساخته می شود. ابتدا سیب های له شده در معرض مخمر قرار می گیرند که قندها را تخمیر کرده و به الکل تبدیل می کنند. در مرحله بعدی، باکتری ها به محلول الکل اضافه می شوند . این فرایند به تخمیر الکل و تبدیل آن به اسید استیک کمک می کند. اسید استیک یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال در سرکه سیب است.

سرکه سیب همچنین دارای اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتکین، اسید کلروژنیک، اسید کافئیک، اسید پی کوآمریک و اسید فرولیک است. سرکه سیب دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد دیابت، ضد میکروبی، ضد تومور، ضد چاقی، فشار خون بالا و کاهش کلسترول می باشد.

همه این خواص و مواد مغذی، سرکه سیب را برای خانم ها بسیار مفید می کند. از مهمترین فواید سرکه سیب برای زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان آکنه

فواید سرکه سیب در زنان | پزشکت

یکی از فواید سرکه سیب در زنان رفع آکنه هست. آکنه یک مشکل شایع در زنان است. طبق آکادمی پوست آمریکا، بیش از 50 درصد زنان بین 20 تا 29 سال و بیش از 25 درصد زنان بین 40 تا 49 سال از آکنه رنج می برند. سرکه سیب می تواند به شما کمک کند از آکنه خداحافظی کنید. اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در سرکه سیب در از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. حفظ منافذ پوست در برابر باکتری ها، روغن و سایر ذرات راز داشتن پوست بدون آکنه است. علاوه بر این، سرکه سیب به بازیابی و تعادل pH پوست شما کمک می کند .

  • برای استفاده موضعی. به اندازه مساوی سرکه سیب خام و آب را مخلوط و کمی عسل را به آن اضافه کنید. آن را روی پوست آسیب دیده بمالید. قبل از شستشو، آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بماند. این کار را یک بار در روز انجام دهید.
  • برای مصرف خوراکی. 1 تا 2 قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک را به یک لیوان آب اضافه کنید. برای بهبود پوست و همچنین سلامت جسمانی آن را یک یا دو بار در روز بنوشید.

تسکین درد آرتروز

آرتروز نوعی اختلال مفصلی است که در آن یک یا چند مفصل ملتهب می شود. بیش از 100 نوع مختلف آرتروز وجود دارد. زنان بیشتر از مردان به استئوآرتریت به ویژه پس از 50 سالگی مبتلا می شوند. برای مقابله با علائم مرتبط با آرتروز مانند درد، سفتی، التهاب، تورم و قرمزی مفاصل آسیب دیده، سرکه سیب بسیار موثر است. این خاصیت ضد التهابی و قلیایی در سرکه سیب با کاهش درد و سفتی مفاصل به کاهش علایم کمک می کند.

برای مصرف خوراکی . 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام، ارگانیک و عسل خام را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و کمی دارچین اضافه کنید. در صورت لزوم آن را یک یا دو بار در روز بنوشید.

برای استفاده موضعی. سرکه سیب خام و فیلتر نشده را با مقدار مساوی آب گرم رقیق کنید. یک پارچه تمیز را درون آن فرو کنید و آن را روی مفصل دردناک بمالید. آنرا با باند محکم کرده و بگذارید چند ساعت روی مفصل بماند. در صورت نیاز 2 یا 3 بار در روز انجام دهید.

سلامت بانوان

کاهش وزن

فواید سرکه سیب در زنان | پزشکت

چاقی یک مشکل بزرگ در بین زنان است. یکی دیگر از فواید سرکه سیب در زنان کاهش وزن می باشد. طبق نتایج مطالعات سازمان جهانی بهداشت، بیش از 50 درصد زنان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. اضافه وزن می تواند به سلامتی شما آسیب برساند. بررسی نشان می دهد که اضافه وزن یا چاقی احتمال دیابت و بیماری عروق کرونر را در زنان افزایش می دهد. زنان چاق نیز در معرض خطر کمردرد و آرتروز زانو هستند. برای کمک به کنترل وزن خود می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. اسید استیک موجود در آن از تجمع چربی بدن جلوگیری می کند. همچنین، ممکن است ژن های خاصی را که در تجزیه چربی ها، به ویژه چربی های شکم نقش دارند، فعال کند.

مصرف سرکه باعث کاهش وزن بدن، توده چربی بدن و سطح تری گلیسیرید خون در افراد چاق می شود. در نتیجه، ممکن است مصرف روزانه سرکه با کاهش چاقی در پیشگیری از سندرم متابولیک مفید باشد.

استیک به سرکوب مراکزی در کنترل اشتها موثر است. حتی می تواند منجر به کاهش مصرف غذا شود.

  1. 2 قاشق چایخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  2. آن را دو بار در روز، یک بار صبح و دوباره عصر بنوشید.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

یکی از فواید سرکه سیب در زنان کاهش علایم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. این سندرم شایع ترین اختلال هورمونی در دختران جوان و زنان در سن باروری به ویژه در سنین 18 تا 44 سال است. طبق بررسی انجام شده، PCOS یکی از مهمترین دلایل ناباروری زنان است که 6 تا 12 درصد از زنان را در سن باروری تحت تأثیر قرار می دهد. سرکه سیب برای مقابله با PCOS، بسیار موثر است. علاوه بر آن، به کنترل قند خون کمک کرده و بدن را از تولید بیش از حد انسولین بازمی دارد. کاهش انسولین برای مدیریت علائم PCOS مهم است. به علاوه، به شما در کاهش وزن و بهبود سلامت کلی کمک می کند.

سرکه برای بازیابی عملکرد تخمک گذاری از طریق بهبود حساسیت به انسولین در بیماران PCOS موثر است. مصرف سرکه ممکن است هزینه های پزشکی و زمان درمان مقاومت به انسولین، تخمک گذاری و ناباروری را در بیماران مبتلا به PCOS را کاهش دهد.

  1. 2 قاشق چایخوری سرکه سیب خام را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  2. آن را هر روز صبح و قبل از غذا بنوشید.
  3. چندین هفته یا تا زمانی که بهبودی کامل این روش را ادامه دهید.

می توانید مقدار سرکه سیب را به تدریج تا 2 قاشق غذاخوری در هر لیوان، 2 یا 3 بار در روز افزایش دهید.

کاهش کلسترول

فواید سرکه سیب در زنان | پزشکت

هر کسی ممکن است کلسترول بالا داشته باشد، با این وجود زنان پس از یائسگی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. این به دلیل افزایش سن آنها و همچنین تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی است. یائسگی همچنین خطر بیماری قلبی را در زنان افزایش می دهد.

بررسی ها نشان می دهد سطح LDL (لیپوپروتئین های کم چگال یا کلسترول بد) به سرعت پس از یائسگی افزایش می یابد. سطح بالای کلسترول LDL خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. برای کنترل سطح LDL می توانید از سرکه سیب استفاده کنید.

سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک به کاهش کلسترول کل و تری گلیسیرید کمک می کند. بررسی ها نشان داده اسید استیک رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول خون و تری اسیل گلیسرول در موش های صحرایی می شود.

  1. قاشق چایخوری سرکه سیب خام را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  2. این را حداقل 2 بار در روز تا دوماه بنوشید.

می توانید به تدریج میزان سرکه سیب را به 2 قاشق غذاخوری در هر لیوان افزایش دهید.

کنترل سطح قند خون

زنانی که سابقه دیابت بارداری دارند در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرند. زنان مبتلا به دیابت حاملگی در دوران بارداری 10 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آینده هستند. دیابت نوع 2 با افزایش سطح قند خون یا به دلیل مقاومت به انسولین یا عدم توانایی در تولید انسولین مشخص می شود.

سرکه سیب می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند . بررسی ها نشان می دهد سرکه سیب می تواند به میزان قابل توجهی حساسیت انسولین بعد از غذا را در افراد مقاوم به انسولین بهبود بخشد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب می تواند قند خون ناشتا در صبح را 4 درصد کاهش دهد.

یک مطالعه در سال 2017 منتشر شده در تحقیقات دیابت و عمل بالینی نشان می دهد که سرکه می تواند در کاهش سطح گلوکز و انسولین بعد از غذا موثر باشد. حتی می تواند به عنوان یک ابزار کمکی برای بهبود کنترل قند خون در نظر گرفته شود. افرادی که دیابت دارند باید با هر وعده غذایی سرکه سیب مصرف کنند. 1 قاشق چایخوری سرکه سیب خام را در یک لیوان آب مخلوط کنید.

کاهش علائم یائسگی

فواید سرکه سیب در زنان | پزشکت

یائسگی تغییر مهمی در زندگی زنان است. در این وضعیت مرحله باروری به مرحله غیر باروری تبدیل می شود. برای بسیاری از زنان، یائسگی می تواند یک مرحله دشوار باشد. حتی به علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، عفونت ادراری، سردردهای مکرر و مفاصل دردناک یا سفت منجر می شود. سرکه سیب به دفغ سموم بدن کمک می کند تا بدن از طریق تعریق سموم بدن را از بین ببرد. این امر به نوبه خود میزان و شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش می دهد و بدن را قلیایی می کند، که ممکن است در کاهش سردرد و سایر علائم یائسگی موثر باشد. همچنین، پتاسیم موجود در آن به سهولت حرکت در سفتی مفصل کمک می کند.

  1. 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید.
  2. کمی عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. آن را دو بار در روز بنوشید تا به کاهش علائم کمک کند.

تسکین خارش واژن

زنان در هر سنی هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند. علل خارش واژن از عفونت، بیماری های مقاربتی (STD)، یائسگی تا مواد تحریک کننده شیمیایی متغیر است. خارش، سوزش یا تحریک در ناحیه واژن می تواند بسیار ناخوشایند باشد. اما شما می توانید با این نوع مشکلات با استفاده از سرکه سیب کنار بیایید.

 سرکه سیب به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی، به مبارزه با عفونت ایجاد کننده خارش کمک می کند. همچنین، در بازگرداندن تعادل PH طبیعی واژن موثر است. علاوه بر این، شناخته شده است که سرکه سیب باعث افزایش ایمنی بدن و رشد باکتری های خوب در روده و واژن می شود. همین موضوع به جلوگیری و همچنین درمان خارش واژن کمک می کند.

برای استفاده خارجی سرکه سیب در واژن. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. برای شستشوی واژن دو بار در روز و به مدت چند روز از این محلول استفاده کنید. گزینه دیگر این است که وان خود را با آب گرم پر کنید. 2 فنجان سرکه سیب خام را به آن اضافه کنید. درحمام بنشینید و زانوهای خود را به سمت بدن جمع کنید و اجازه دهید واژن به مدت 15 دقیقه در این وان خیس بخورد. از این حمام آرامش بخش فقط یک بار در روز لذت ببرید.

برای مصرف خوراکی سرکه سیب برای خارش واژن. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و 1 قاشق چای خوری عسل خام را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. آن را روزانه دو بار بنوشید.

کاهش علائم PMS

تقریباً 75 درصد زنان هر ماه حداقل یک علامت سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را تجربه می کنند. PMS با طیف گسترده ای از علائم مانند نفخ، احتباس آب، سردرد، گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی، تحریک پذیری، هوس غذایی، ناراحتی معده، یبوست، آکنه، حساسیت پستان و خستگی همراه است. سرکه سیب در درمان انواع علائم PMS مانند نفخ، احتباس آب، گرفتگی عضلات، سردرد، تحریک پذیری و خستگی مفید است.

  1. 1 تا 2 قاشق چای خوری سرکه سیب خام را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  2. کمی عسل خام و ارگانیک اضافه کنید.
  3. این محلول را یک یا دو بار در روز بنوشید.

تقویت مو

فواید سرکه سیب در زنان | پزشکت

برای خانم ها، موهای بلند و براق نشانه زیبایی و همچنین اعتماد به نفس است. سرکه سیب برای موهای سالم، بسیار مفید است.

سرکه سیب خاصیت شفاف سازی دارد. همچنین به ترمیم سطح طبیعی پوست سر کمک می کند، که برای جلوگیری از اصطکاک، شکستگی و خشکی مو مهم است. قدرت ضد میکروبی آن باعث از بین رفتن مشکلات پوست سر مربوط به قارچ ها یا باکتری ها می شود، در نتیجه از خارش پوست سر و شوره سر جلوگیری می کند.

  1. ¼ فنجان سرکه سیب با 2 فنجان آب مخلوط کنید.
  2. بعد از شامپو زدن، این محلول را روی موهای خود بریزید.
  3. قبل از شستشو، آن را به پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند.
  4. این درمان خانگی را فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/kitchen-ingredients/apple-cider-vinegar-benefits-for-women.html

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز