لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنان

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شایع ترین علت افتادگی سینه ها یا پتوز سینه ها، افزایش سن است. با گذشت زمان، طبیعی است که شکل اولیه سینه ها حالت ارتجاعی خود را از دست داده و تا حدودی دچار افتادگی شوند. سینه ها معمولاً به دلیل افزایش سن، رباط های سینه (به نام رباط های کوپر) در طول زمان کشیده می شوند. شایع ترین علت افتادگی سینه گذر زمان است. صرف نظر از اینکه چه کسی هستید یا چه می پوشید، زمان و نیروی جاذبه باعث ضعیف شدن پوست و کشش کمتر می شود. در واقع، “پتوز” پستان، اصطلاح پزشکی افتادگی سینه یکی از رایج ترین شرایطی است که توسط جراحان پلاستیک درمان می شود. 

انواع مختلفی از داروهای طبیعی و تغییر شیوه زندگی وجود دارد که می توانید از آنها برای جلوگیری یا به حداقل رساندن افتادگی سینه استفاده نمود. با این حال، زنان جوان ممکن است افتادگی سینه را نیز تجربه کنند. 

به غیر از گذشت زمان، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث افتادگی شود:
  • ورزش شدید می تواند باعث تجزیه بافت پیوندی و افتادگی سینه شود.
  • اضافه وزن باعث کشیده شدن و افتادگی بافت پوست و سینه می شود.
  • سیگار کشیدن باعث از بین رفتن انعطاف پذیری و استحکام پوست می شود.
  • برخی بیماریها مانند سرطان سینه و سل می توانند بافت و سینه را تضعیف کنند.
  • کاهش وزن شدید می تواند شکل قفسه سینه و ظاهر سینه را به شدت تغییر دهد.
  • یائسگی باعث تغییرات هورمونی می شود که بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث تجزیه کلاژن و الاستین می شود.
  • از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست به دلیل افزایش سن، شایع ترین علت افتادگی سینه ها است.
  • حاملگی های متعدد باعث کشیده شدن و افتادگی رباط هایی می شوند که سینه های شما را نگه می دارند و برای تغذیه نوزاد سنگین تر می شوند. تغییرات هورمونی با هر بارداری مجاری شیر را منقبض و منبسط می کند که می تواند منجر به افتادگی بافت ها شود. تغییرات سریع وزن قبل و بعد از بارداری می تواند این وضعیت را بدتر کند.

آیا می توانید افتادگی سینه ها را برطرف کنید؟

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟ | پزشکت

افتادگی سینه ها بخشی از تغییر ظاهر سینه است که اکثر خانم ها به ویژه در سنین بالا آن را تجربه می کنند. این یک تغییر کاملاً طبیعی است. با این حال، برخی از زنان ممکن است مایل به افتادگی سینه ها نباشند. اصطلاح پزشکی برای افتادگی سینه پتوز سینه است. اطلاعات زیادی در مورد آنچه در واقع باعث افتادگی سینه ها می شود (و نمی کند) وجود دارد. برخی درست است، در حالی که برخی تصور غلط است.

صرف نظر از این، راههایی وجود دارد که می توانید از افتادگی سینه ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود ببخشید.

داروهای طبیعی برای افتادگی سینه

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟ | پزشکت

اندازه، شکل و رنگ سینه زنان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سینه زنان در هر مرحله از زندگی تغییر کرده و رشد می کند. بافت سینه از سلولهای چربی، بافت غده و رباط ها تشکیل شده اند که از استخوان ترقوه تا زیر بغل و همچنین در وسط سینه امتداد دارند. وقتی زمان می گذرد، شکل سینه ها به طور طبیعی شروع به تغییر شکل می کند.

شکل سینه ها تغییر شکل داده و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و افتادگی پیدا می کند. یکی از دلایل اصلی افتادگی سینه ها، گذر زمان است. غیر از آن چیزی که می پوشید، زمان و نیروی جاذبه علاوه بر این باعث شل شدن و ضعیف شدن پوست شما می شود. در همین حال، برخی از زنان جوان بدون توجه به گذر زمان دچار افتادگی سینه می شوند. این ممکن است به دلیل اضافه وزن، سیگار کشیدن، حاملگی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه خورشید، یائسگی و بیماریهای خاصی مانند سرطان سینه و سل باشد. با این حال، برخی راهکارها و درمان های خانگی برای افتادگی سینه وجود دارند، از جمله:

رژیم غذایی مناسب

سعی کنید رژیم غذایی متعادل و مناسبی برای تغذیه خود داشته باشید تا سالهای سال سالم، قوی و مقاوم بماند. همچنین حفظ وزن مطلوب برای بدن شما بسیار مهم است. اضافه وزن باعث فشار بر بافت پوست شما می شود و ممکن است وزن بیشتری به سینه های شما اضافه کند که منجر به افتادگی می شود.

مصرف آب

مصرف آب موثرترین درمان طبیعی برای خلاص شدن از شر سفت شدن سینه ها است. هنگامی که به اندازه کافی آب در روز مصرف می کنید، بدن شما هیدراته می شود و به سینه های شما فرم ایده آل را می دهد. نکته مهم این است که اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید، به پوست خود اجازه می دهید تا خاصیت ارتجاعی خود را به طور طبیعی از دست بدهد. نوشیدن آب در فاصله زمانی معین بسیار توصیه می شود.

سلامت بانوان

آب پیاز

یکی دیگر از راه های طبیعی موثر برای سفت کردن سینه، آب پیاز است. فقط کافی است آب پیاز را به حالت خمیر آماده کنید و سپس آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه به صورت دورانی روی سینه بمالید که برای سفت شدن سینه شما موثر خواهد بود. بعداً آن را با آب سرد بشویید و در نتیجه به استحکام پوست کمک کرده و سینه های بزرگتری به شما می دهد.

زرده تخم مرغ و تخم مرغ

برای سفت شدن سینه های خود، خمیر خیار و زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید و حالا آن را در پوشش پلی اتیلن قرار دهید. حالا آن را دور سینه ها بگذارید و 10 دقیقه نگه دارید. با این حال، خیار به سفت شدن و تقویت پوست کمک می کند در حالی که زرده تخم مرغ مملو از مواد معدنی و مواد مغذی است. با ترکیب این دو، آنها مواد مغذی کافی را به ماهیچه ها می رسانند و در نتیجه سینه ها را محکم می کند. خانمها برای نتایج بهتر آن را روزانه تمرین کنید.

حالت بدن

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟ | پزشکت

وضعیت بد، مانند داشتن قوز یا خم شدن پشت، می تواند باعث وزن سینه ها شود و فشار و تنش بیشتری بر بافت سینه وارد کرده و افتادگی را تشدید می کند.

از طرف دیگر، وضعیت خوب شامل آموزش بدن شما است تا در حین حرکت موقعیت هایی را که کمترین فشار بر رباط ها و ماهیچه ها وارد می شود، بدست آورد.

با صاف نگه داشتن پشت و شانه های خود به عقب، وضعیت خوب بدن باعث توزیع یکنواخت وزن در بدن شما و محافظت در برابر افتادگی می شود.

هورمون درمانی

کاهش هورمون استروژن، که به طور معمول در دوران یائسگی رخ می دهد، ممکن است با کاهش کلاژن بافتی همراه باشد. یافتن راه های سالم برای افزایش سطح استروژن (مانند فیتواستروژن ها یا مکمل ها) ممکن است شکل و فرم سینه را بهبود بخشد. قبل از تلاش برای افزایش سطح استروژن، با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش دهید.

جراحی پلاستیک

بسیاری از روش های جراحی مختلف مانند پروتز پستان می توانند سینه ها را فرم دهند. اینها می توانند به بازگرداندن سینه ها به ظاهر جوان تر و انعطاف پذیر کمک کنند. این گزینه گران است، اما بهترین نتایج را دارد.

سوتین مناسب و راحت

شایع ترین علت افتادگی سینه ها چیست؟ | پزشکت

سوتین مناسب به ویژه در مورد تمرینات، مانند دویدن، مهم است. سوتین ورزشی با پشتیبانی کافی (لیوان های قالب دار) می تواند حرکت سینه را کاهش دهد. یک مطالعه نشان می دهد که حرکت سینه در ورزش منجر به کشش و افتادگی می شود. وقتی تمرین نمی کنید، لزوماً برای جلوگیری از افتادگی سینه به سوتین احتیاج ندارید. در واقع، پوشیدن سوتین با اندازه های نامتناسب و غیراستاندارد ممکن است تأثیرات منفی بیشتری نسبت به عدم پوشیدن آن داشته باشد.  یک سوتین با کیفیت و مناسب، پشتیبانی بیشتری می کند که فشار و استرس بر بافت ها و ماهیچه های حمایتی سینه را کاهش می دهد.

ماساژ یخ

ماساژ یخ یکی از سریع ترین درمان ها برای بازیابی سفتی و کشش پوست است. ماساژ یخ به دلیل درجه حرارت سرد به بافت های پوست کمک می کند تا منقبض شوند و به نوبه خود سینه های شما را محکم و سالم نگه می دارد. برای جلوگیری از افتادگی سینه ها، فقط 2 تا 3 تکه یخ بردارید و آنها را در پارچه ای بپیچید.  سپس سینه های خود را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. با انجام دو بار در روز، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

حفظ وزن مناسب

از آنجا که سینه ها عضله ندارند، نمی توانید با ورزش بافت سینه را محکم کنید. با این حال، در زیر سینه ها بافت پیوندی فیبری و ماهیچه هایی قرار دارند که می توانند برای بهبود ظاهر کلی قفسه سینه اثرگذار باشند. تمرینات مختلف قفسه سینه نه تنها برای بهبود قدرت عضلانی، بلکه حالت بدن نیز توصیه می شود.

ترک سیگار

سیگار کشیدن روند پیری را تسریع می کند. افزایش سن باعث از بین رفتن سفتی بافت ها – از جمله رباط های سینه – می شود. سیگار کشیدن با از بین بردن الاستین، پروتئینی که به انعطاف پذیری پوست کمک می کند، به طور خاص پیری را تسریع می کند.

سخن آخر

با افزایش سن کاملا طبیعی است که دچار افتادگی سینه شوید. این می تواند به دلایل مختلفی از ژنتیک گرفته تا رژیم غذایی تا شیوه زندگی ایجاد شود. پیری طبیعی، بارداری، سیگار کشیدن و هورمون ها عوامل اصلی هستند. راه های زیادی برای مدیریت این موارد در زندگی خود برای بهبود سفتی سینه وجود دارد. با مراقبت کلی بهتر از بدن، می توانید خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش دهید. حتی می تواند اثرات افتادگی را به حداقل برساند.

منابع:

https://www.healthline.com/health/home-remedies-for-sagging-breast

https://m.dailyhunt.in/news/nepal/english/life+and+trendz-epaper-lifntr/sagging+breasts+5+super+incredible+natural+home+remedies+to+firm+up+permanently-newsid-n146944758

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز