لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

تیرگی پوست داخلی ران

تیرگی پوست داخلی ران || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

قسمت داخلی ران هر کسی ممکن است تیره شود. تیرگی پوست داخلی ران می تواند به دلیل اصطکاک مداوم در هنگام راه رفتن یا تولید بیش از حد ملانین باشد. عوامل متعددی ممکن است در ایجاد تغییر رنگ در قسمت داخلی ران شما نقش دارند. خبر خوب این است که راه های طبیعی برای خلاص شدن از شر تیرگی پوست داخلی ران وجود دارد. در این مقاله از پزشکت، دلایل تیره شدن قسمت داخلی ران و چند درمان خانگی برای کمک به روشن شدن آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

چرا قسمت داخلی ران من اینقدر تیره است؟

هر کسی بدون در نظر گرفتن رنگ چهره ممکن است قسمت داخلی ران تیره شود. یکی از دلایل اصلی این امر، تولید بیش از حد ملانین است، رنگدانه ای که به پوست شما رنگ می دهد. از نظر پزشکی، این وضعیت به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شود.

برخی از عواملی که می توانند باعث تیره شدن قسمت داخلی ران شما شوند، عبارتند از:

  • خشکی پوست
  • افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • اصطکاک روی پوست به دلیل لباس تنگ
  • چروکیدگی که ممکن است هنگام راه رفتن با لباس خیس یا عرق کرده رخ دهد.
  • داروهایی مانند داروهای شیمی درمانی یا داروهای ضد بارداری هورمونی خوراکی

تیرگی داخل ران شاید شما را مجبور کند در انتخاب لباس خود محدودیتی ایجاد کنید و شما را به شدت مردد کند. اگر به دنبال جایگزین های طبیعی برای این مشکل هستید، ما شما  را راهنمایی می کنیم. در زیر برخی از درمان های خانگی عالی وجود دارد که می توانند به شما در روشن کردن تیرگی پوست داخلی ران کمک کنند.

جوش شیرین

وان حمام خود را با آب پر و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا جوش شیرین کاملا حل شود. 10-15 دقیقه در حمام جوش شیرین خیس کنید. پوست خود را خشک کرده و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. می توانید این کار را هر روز یک بار انجام دهید.

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار ملایم روی پوست های خشک و پوسته پوسته عمل می کند. ماهیت قلیایی آن می تواند pH پوست را افزایش دهد و رفع پوسته پوسته شدن پوست را تسهیل کند. این ممکن است به شما کمک کند تا از شر تیرگی داخلی ران ناشی از خشکی پوست خلاص شوید.

سرکه سیب برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

تیرگی پوست داخلی ران || پزشکت

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. خوب آن را مخلوط و یک تکه پنبه را در مخلوط آغشته کنید. محلول را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و روزانه آن را بنوشید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

تیره شدن قسمت داخلی ران اغلب به دلیل چاقی ایجاد می شود. مصرف منظم سرکه سیب می تواند به کاهش وزن و مبارزه با چاقی کمک کند. خاصیت آنتی اکسیدانی آن می تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو که پوست شما روزانه در معرض آن قرار می گیرد کمک کند.

آلوئه ورا برای رفع تیرگی داخل ران

یک برگ آلوئه ورا را بردارید و ژل آن را خارج کنید. ژل را با استفاده از چنگال مخلوط کنید. ژل آلوئه را روی نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند و آن را بشویید. ژل باقی مانده را فریز کنید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید. عصاره برگ آلوئه ورا اثرات تجمع ملانین را نشان می دهد و می تواند به روشن شدن پوست کمک کند.

آب لیمو برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

آب نصف لیمو را بگیرید. سپس آب میوه را با یک پد پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اگر پوست حساسی دارید، آب لیمو را با حجم مساوی آب رقیق کنید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند و با آب بشویید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

آب لیمو منبع غنی ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک عامل روشن کننده طبیعی پوست است. ویتامین C می تواند با کاهش سنتز ملانین در ناحیه آسیب دیده به درمان تیرگی پوست داخلی ران کمک کند.

روغن نارگیل برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

تیرگی پوست داخلی ران || پزشکت

روغن نارگیل بکر را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید تا خشک شود. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید. می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید. خاصیت مرطوب کنندگی و تسکین دهنده روغن نارگیل اثرات محافظتی بر روی پوست نشان می دهد. همچنین می تواند به پوست خشک و کدر کمک کند، که می تواند باعث تیره شدن قسمت داخلی ران شما شود.

زردچوبه برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

چند قطره آب به یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را به ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند. آن را با آب بشویید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید. کورکومین، جزء فعال زردچوبه، می تواند ملانوژنز را مهار کرده و قسمت داخلی ران های تیره را روشن کند.

خیار برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

یک خیار را از یخچال بردارید و آن را از وسط نصف کنید. نیمی از خیار را با هم مخلوط کنید. خمیر خیار را روی پوست آسیب دیده بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند. آن را با آب بشویید. همچنین می توانید روزانه خیار مصرف کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

خیار پوست شما را تسکین می دهد و می تواند به کاهش تحریک و تورم پوست کمک کند. اگر قسمت داخلی ران تیره شما به دلیل خشکی مداوم یا خشکی پوست است، خیار بهترین گزینه برای شماست.

اسکراب شکر برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به یک قاشق غذاخوری شکر گرانول اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و از اسکراب شکر استفاده کنید تا پوست ناحیه آسیب دیده را به آرامی لایه برداری کنید. این کار را برای یک یا دو دقیقه انجام دهید و آن را با آب بشویید. می توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید. اسکراب های شکر به لایه برداری پوست شما کمک می کند. حتی به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوستی که ممکن است در قسمت داخلی ران شما انباشته شده اند و باعث تیرگی در ناحیه شده باشند، کمک می کند.

ماست برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

تیرگی پوست داخلی ران || پزشکت

ماست را به ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند و با آب بشویید. همچنین می توانید روزانه یک کاسه کوچک ماست برای فواید بیشتر مصرف کنید. می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید. ماست منبع خوبی از ترکیبی به نام ال سیستئین است. این ترکیب یک عامل روشن کننده پوست است که ممکن است به خلاص شدن از شر تیرگی پوست داخلی ران نیز کمک کند.

بلغور جو دوسر

یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر را بردارید و کمی آب به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی پوست آسیب دیده بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه بماند و با آب بشویید. می توانید این کار را یک بار در روز یا هر روز متناوب انجام دهید.

بلغور جو دوسر فواید مختلفی برای پوست شما دارد. این می تواند از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و همچنین می تواند از خشک شدن آن جلوگیری کند. بنابراین، ممکن است قسمت داخلی ران های تیره ناشی از خشکی پوست یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید را روشن کند.

روغن بادام برای رفع تیرگی پوست داخلی ران

مقداری روغن بادام را بردارید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید تا خشک شود. می توانید این کار را 1-2 بار در روز انجام دهید.

روغن بادام به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد برای درمان خشکی پوست سال ها مورد استفاده قرار می گرفته است. این فعالیت‌ها همچنین به بهبود رنگ و رنگ پوست کمک می‌کنند، که روغن بادام را به یک داروی مناسب برای خلاص شدن از شر تیرگی پوست داخلی ران تبدیل می‌کند. این درمان‌ها بدون شک در درمان تیرگی پوست داخلی ران بسیار عالی عمل می‌کنند.

اگر به دنبال گزینه‌های درمانی دیگری هستید، بسیاری از فرمول‌های بدون نسخه (OTC) برای درمان هایپرپیگمانتاسیون وجود دارد.

OTC و درمان های نسخه ای

تیرگی پوست داخلی ران || پزشکت

بسیاری از درمان‌های OTC می‌توانند به روشن کردن تیرگی پوست داخلی ران شما کمک کنند. برخی از فرمولاسیون ها بر اساس مواد طبیعی مانند:

  • سویا
  • نیاسینامید
  • اسید الاژیک
  • لیگنین پراکسیداز

این مواد هیچ عارضه ای ندارند. وقتی اینها کمکی نکرد، می توانید برای مشکل خود با یک متخصص پوست مشورت کنید. درمان های تجویزی رایج برای هایپرپیگمانتاسیون عبارتند از:

  • هیدروکینون
  • رتینوئیدها
  • درمان های لیزری

این درمان ها باید بیشتر مسائل مربوط به هایپرپیگمانتاسیون و تیرگی پوست داخلی ران را برطرف کند. علاوه بر این، در اینجا چند نکته شگفت انگیز وجود دارد که می تواند به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون در قسمت داخلی ران شما کمک کند.

چگونه از تیرگی داخل ران جلوگیری کنیم؟

  • ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک نگه دارید.
  • به طور منظم ناحیه آسیب دیده را لایه برداری کنید.
  • زمانی که هوا گرم و مرطوب است لباس های گشاد و قابل تنفس بپوشید.
  • از اصلاح و اپیلاسیون در ناحیه آسیب دیده برای جلوگیری از تحریک بیشتر خودداری کنید.
  • هر زمان که بیرون می روید همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 40 یا بالاتر استفاده کنید.

پیروی منظم از این نکات می تواند شانس ابتلا به هایپرپیگمانتاسیون در قسمت داخلی ران را تا حد زیادی کاهش دهد.

سوالات متداول

چرا قسمت داخلی ران من خارش دارد؟ قسمت داخلی ران شما به دلایل زیادی ممکن است دچار خارش شود. خارش جوک و عفونت های قارچی از دلایل اصلی خارش داخلی ران هستند. پف کردن نیز ممکن است یکی از دلایل آن باشد.

چرا قسمت داخلی ران تیره می شود؟ یکی از دلایل اصلی تیره شدن قسمت داخلی ران، هیپرپیگمانتاسیون است. عوامل دیگری مانند چروکیدگی، برخی داروها، عدم تعادل هورمونی، و افزایش قرارگیری در معرض نور خورشید نیز می توانند در تیره شدن قسمت داخلی ران نقش داشته باشند.

آیا تراشیدن زیر بغل باعث تیرگی آن می شود؟ تراشیدن زیر بغل آنها را تیره نمی کند. با این حال، زیر بغل را تیره‌تر نشان می‌دهد، زیرا با رشد مجدد موهای زیر بغل، یک ته ریش نامناسب ایجاد می‌کند.

آیا اپیلاسیون باعث تیرگی زیر بغل می شود؟ نه، اپیلاسیون زیر بغل شما را تیره نمی کند. بهتر از اصلاح است زیرا موهای شما دوباره در ته ریش رشد نمی کند. در عوض، نازک‌تر و کمتر آشکار می‌شود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز