لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

ماسک صورت بلغور جو دوسر

ماسک صورت بلغور جو دوسر 5 | پزشکت

فهرست مطالب

ماسک صورت بلغور جو دوسر

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

ماسک صورت بلغور جو دوسر به دلیل ترکیبات مغذی معروف بوده و شامل مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها است.

از طرفی هم، جو دوسر برای بسیاری از فواید سلامتی مانند کاهش قند خون، کاهش خطر بیماری های قلبی و کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن، جو دوسر به دلیل طیف وسیعی از مزایای پوستی که دارد، زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی ها نشان داده که بلغور جو دوسر، با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی که دارد برای کمک به بهبود خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن، و زبری پوست مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین حاوی پلی فنول های آنتی اکسیدان مانند آونانترامیدها است که در پیشگیری از آسیب رادیکال های آزاد و التهاب موثر است.

خواص لایه بردار جو دوسر، همراه با محتوای ساپونین، آنها را به یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن چربی، کثیفی و سلولهای مرده پوست از پوست تبدیل می کند. جو دوسر همچنین حاوی اسیدهای آمینه مختلفی است که باعث بهبود رطوبت و انعطاف پذیری پوست می شود.

علاوه بر این، جو دوسر روغن بیش از حد پوست را جذب و به عنوان یک عامل ضد التهاب عمل کرده و به درمان و پیشگیری از آکنه کمک می کند، جو دوسر همچنین منبع خوبی از مواد مغذی مانند مس، ویتامین های گروه B، تیامین، روی، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 است که همه اینها سلامت پوست را بهبود می بخشد.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای مشکلات پوستی

شما می توانید ماسک های صورت بلغور جو دوسر را در رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید تا برخی از مشکلات پوستی را بهبود بخشد.

توجه: در حالی که بلغور جو دوسر به طور کلی برای استفاده بی خطر محسوب می شود، بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی از جمله بلغور جو دوسر تست انجام شود تا از نظر آلرژی یا حساسیت خود مطمئن شوید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای کنترل آکنه

ماسک صورت بلغور جو دوسر 6 | پزشکت

تولید بیش از حد سبوم یا چربی پوست، یکی از دلایل عمده ایجاد آکنه است. بلغور جو دوسر می تواند به جذب این روغن اضافی روی پوست کمک کند و در نتیجه احتمال بروز آکنه را کاهش دهد.

علاوه بر این، بلغور جو دوسر دارای خاصیت لایه برداری است که سلول های مرده پوست و آلودگی های سطح پوست را از بین می برد. بنابراین از گرفتگی منافذ جلوگیری می کند، همچنین به تنظیم pH پوست کمک کرده و به عنوان یک ماده ضد باکتری در برابر باکتری های ایجاد کننده آکنه عمل می کند.

علاوه بر این، بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به درمان آکنه کمک کند.

وقتی بلغور جو دوسر همراه با سیب استفاده شود، به اثرات آنتی اکسیدانی آن کمک می کنند. بنابراین آسیب بافت و سلول را کاهش می دهد. سیب همچنین حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی است که به عنوان لایه بردارهای ملایم عمل می کند.

تخم مرغ، که به از بین بردن روغن اضافی کمک می کند، در این ماسک صورت نیز استفاده می شود. زرده تخم مرغ پوست را آبرسانی می کند.

دارچین به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ به ماسک صورت اضافه می شود.

نحوه استفاده:
  1. نیمی از سیب سبز و 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده را مخلوط کنید تا یکدست شود.
  2. 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را به این مخلوط اضافه و دوباره مخلوط کنید تا خمیر دانه ای شود.
  3. مخلوط را به یک کاسه منتقل کرده و یک قاشق چایخوری دارچین به آن اضافه کنید.
  4. خمیر را به صورت خود بمالید.
  5. بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.
  6. پوست خود را خشک و مرطوب کنید.

علاوه بر این روش می توانید4 الی 5 قطعه بادام خیسانده، 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری کشک و 1 قاشق غذاخوری جو دو سر را ترکیب کنید. از این ماسک صورت برای از بین بردن چربی زیاد پوست خود استفاده کنید.

حتی می توانید در یک روش جایگزین دیگر برای آکنه خود2 قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید. 4-5 قطره آب لیمو و رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید. این ماسک صورت را به صورت خود بزنید. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک با متخصص پوست خود مشورت کنید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای تسکین علائم اگزما

بلغور جو دوسر حاوی خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است که علائم اگزما مانند قرمزی، خارش، التهاب، درد و خشکی پوست را بهبود می بخشد.

یک مطالعه نشان داد که استفاده از بلغور جو دوسر کلوئیدی 1٪ باعث بهبود درماتیت آتوپیک خفیف تا متوسط در بیماران می شود. خاصیت ضد باکتری آن، همراه با عسل، از عفونت جلوگیری می کند. در این ماسک صورت از ماست برای لایه برداری پوست نیز استفاده می شود.

نحوه استفاده ماسک صورت بلغور جو دوسر برای اگزما
  1. 1/ فنجان آب گرم را به 1/3 فنجان بلغور جو دوسر اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه خیس بخورد.
  2. 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و ½ قاشق غذاخوری پودر اسپیرولینا را با بلغور جو دوسر مخلوط کنید.
  3. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.
  4. ماسک را با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک کنید و صورت خود را بشویید.
  5. پوست خود را خشک کرده و مرطوب کننده بزنید.

حمام های بلغور جو دوسر یکی دیگر از درمان های محبوب و موثر است که در درمان کهیر، پسوریازیس، بثورات، و اگزما استفاده می شود. کافی است 90 گرم بلغور جو دوسر را به یک پودر خوب خرد کرده و در 10 گرم روغن نارگیل و 5 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. مشتی از این مخلوط را به آب حمام خود اضافه کرده و در آن خیس کنید. این دارو خشکی، قرمزی، لکه های پوستی، التهاب و خارش را بهبود می بخشد و pH پوست را متعادل می کند.

علاوه بر آن در یک روش جایگزین می توانید،½ فنجان بلغور جو دوسر پخته و آسیاب شده و 1 قاشق غذاخوری گلاب را ترکیب کنید. برای تسکین پوست خود از این ماسک بر روی صورت خود استفاده کنید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای خلاص شدن از شر آفتاب سوختگی

ماسک صورت بلغور جو دوسر 4 | پزشکت

بلغور جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان و فنل ضد التهاب است که می تواند اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و آسیب خورشید را به حداقل برساند. استفاده از بلغور جو دوسر می تواند به برنزه شدن پوست کمک کند.

علاوه بر بلغور جو دوسر، عسل یک آنتی اکسیدان عالی است که به مدیریت آسیب های خورشید کمک می کند و خاصیت مرطوب کنندگی دارد که پوست شما را مرطوب می کند.

همچنین می توانید به دلیل خاصیت لایه برداری، آبرسانی و تسکین دهنده، به این ماسک صورت آرد جو دوسر ماست اضافه کنید. از توت فرنگی در این ماسک صورت به دلیل خاصیت لایه برداری آلفا هیدروکسی اسیدها و خاصیت روشن کنندگی، سفت شدن و روشن کنندگی پوست نیز استفاده می شود.

استفاده از این ماسک صورت با بلغور جو دوسر به شما رنگ پوست یکنواخت می دهد و از آفتاب سوختگی پیشگیری می کند.

نحوه استفاده:
  1. پودر ¼ فنجان جو دوسر را در مخلوط کن بریزید.
  2. 3 قاشق غذاخوری ماست آلی، 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه توت فرنگی را به پودر بلغور جو دوسر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. اگر مخلوط خیلی رقیق شده، جو دو سر بیشتری اضافه کنید.
  4. اجازه دهید خمیر به مدت 10-15 دقیقه بماند، تا جو دو سر دیگر مواد را خیس کند.
  5. خمیر را به صورت پاک شده خود بمالید.
  6. ماسک را بعد از 10-20 دقیقه استفاده شستشو دهید.

علاوه بر آن می توانید از روش های جایگزین استفاده کنید. دوغ یا شیر، 1 فنجان پودر بلغور جو دوسر، چند قطره آب لیمو و 1 قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود. این خمیر را روی پوست آفتاب گرفته ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه خشک شدن هوا آن را بشویید.

یا در روش دیگر 2 قاشق غذاخوری جو دوسر پودر شده، ¼ قاشق چایخوری عسل و 3 قطره روغن اساسی بابونه را مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست آفتاب زده بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای رفع خشکی و خارش پوست

شما می توانید از آلوئه ورا به همراه خواص جو دوسر به دلیل خاصیت آبرسانی و ضد التهابی آن استفاده کنید. آلوئه ورا همچنین حاوی عوامل آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. بنابراین از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کرده و سلامت پوست را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، آلوئه ورا حاوی جیبرلین و گلوکومانان است که باعث تحریک افزایش سنتز کلاژن می شود. این امر به ارتجاع پوست شما کمک می کند. بنابراین از خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. آلوئه ورا همچنین اثرات ضد پیری را نشان می دهد که به پوستی جوان و جوان کمک می کند.

استفاده از این ماسک صورت بلغور جو دوسر – آلوئه ورا می تواند باعث کاهش خشکی و خارش پوست شود. همچنین میزان رطوبت آن را افزایش داده و در نتیجه خشکی پوست را برطرف می کند.

نحوه استفاده:
  1. 2 قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید.
  2. این خمیر را به صورت و گردن خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
  3. قبل از شستشو اجازه دهید ماسک به مدت 15-20 دقیقه خشک شود.
  4. برای رفع خشکی پوست دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید.

در یک روش جایگزین می توانید بلغور جو دوسر کلوئیدی را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیر غلیظ درآورید و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. خمیر را به مناطق آسیب دیده بمالید. ماسک را بعد از 20 دقیقه با استفاده از آب سرد بشویید. پوست خود را خشک کرده و مرطوب کننده بزنید. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای رفع التهابات پوستی

ماسک صورت بلغور جو دوسر 2 | پزشکت

بلغور جو دوسر یک درمان عالی برای پوست ملتهب است زیرا به آرامش پوست، کاهش التهاب و حتی لایه برداری ملایم پوست کمک می کند.

استفاده از خیار به همراه بلغور جو دوسر به خاصیت تسکین دهنده پوست آن می افزاید. به همین ترتیب، ماست حاوی اسید لاکتیک است که به لایه برداری کمک می کند.

مریم گلی به دلیل خاصیت ضد پیری استفاده می شود. همچنین به حذف سلولهای مرده پوست و تغذیه پوست با ویتامین A کمک می کند.

نحوه استفاده:
  1. 2 قاشق غذاخوری ماست ساده را با 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کنید.
  2. یک خیار را پوره کرده و 2 قاشق غذاخوری پوره را به مخلوط آرد جو دوسر اضافه کنید.
  3. 1 قاشق مرباخوری مریم گلی خرد شده را به بلغور جو دوسر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  4. ماسک را به صورت خود بزنید و پس از 10-15 دقیقه با آب گرم آن را بشویید.

در یک روش جایگزین می توانید محلول قهوه و بلغور جو دوسر را با هم ترکیب کنید و ماسک صورت تسکین دهنده پوست بسازید. 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو خشک را با 3 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کرده و عسل را به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت خود بزنید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای از بین بردن جوش های سرسیاه

بلغور جو دوسر می تواند در پاکسازی پوست از آلودگی، ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و روغن که می تواند در منافذ پوستی شما جمع شده و جلوی آنها را گرفته و منجر به تشکیل جوش های سرسیاه شود، بسیار کارآمد باشد.

برای از بین بردن جوش های سرسیاه با استفاده از بلغور جو دوسر می توانید از رس بنتونیت استفاده کنید. رس بنتونیت سموم، ناخالصی ها، مواد شیمیایی و فلزات سنگین را از لایه های داخلی پوست به سطح می کشد. بار الکتریکی آن رس را به این ذرات متصل می کند، در نتیجه به راحتی از بین می رود.

بنابراین، ترکیبی از بلغور جو دوسر و بنتونیت می تواند پوست شما را از آلودگی پاک کند، در نتیجه از پوست چرب، جوش های سرسیاه و آکنه جلوگیری و درمان می کند.

نحوه استفاده:
  1. 1 قاشق غذاخوری پودر رس بنتونیت، 3 قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر، 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و 2 قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا در هوا خشک شود.
  3. بعد از 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.
  4. پوست خود را خشک و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.
  5. این روش درمانی را 2-3 بار در هفته تکرار کنید.

در یک روش جایگزین می توانید2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پخته شده و سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید. یک لایه نازک از این مخلوط را به صورت خود بمالید. پس از خشک شدن کامل آن را با آب سرد بشویید.

یا در یک روش دیگر 3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با 3 قاشق غذاخوری کشک مخلوط کنید. با استفاده از این ماسک حدود 5 دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. ماسک را بعد از 15-20 دقیقه با استفاده از آب سرد بشویید.

ماسک صورت بلغور جو دوسر برای رسیدن به پوستی درخشان

ماسک صورت بلغور جو دوسر 1 | پزشکت

بلغور جو دوسر، یک لایه بردار پوست طبیعی است که آلودگی های پوست را از بین می برد. همچنین باعث آبرسانی به پوست شما می شود. آن را سالم می کند و خواص ضد التهابی آن باعث مهار التهاب می شود.

گریپ فروت یک افزودنی عالی برای این ماسک صورت بلغور جو دوسر است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بتا کاروتن است که باعث درخشش درخشان پوست می شود.

ویتامین C موجود در گریپ فروت رادیکال های آزاد را خنثی می کند. بنابراین خواص ضد پیری را از بین می برد.

شیر یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این ماسک صورت است. شیر مانند گریپ فروت، حاوی اسیدهای طبیعی است که منافذ پوست شما را تمیز می کند و پوست را روشن می کند.

استفاده از ماسک صورت گریپ فروت و بلغور جو دوسر، سطح پوست شما را یکدست کرده و باعث بهبود آبرسانی، پوست شما را صاف، لطیف و درخشان نشان می دهد.

نحوه استفاده:
  1. یک فنجان جو دوسر پخته شده، آب گریپ فروت و شیر را مخلوط کنید.
  2. اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه بماند.
  3. خمیر را به صورت خود بمالید.
  4. بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

در یک روش جایگزین می توانید از زردچوبه با آرد جو دوسر برای خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و ضد آفتاب استفاده کنید. کافی است ½ فنجان پودر جو دو سر را با 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه مخلوط کرده و 1-2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا به آن اضافه کنید. این مخلوط را با آب رقیق کنید تا به صورت خمیر در آید. خمیر را به صورت و گردن خود بمالید و پس از 10-15 دقیقه با آب گرم آن را بشویید.

در یک روش دیگر می توانید 2 قاشق غذاخوری جو دوسر، 1 قاشق چایخوری روغن بادام و پاپایای له شده را مخلوط کنید. آب را اضافه کرده تا به صورت خمیر درآید و آن را به صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را با آب بشویید.

سخن آخر

بلغور جو دوسر یک عامل سلامتی پوست بسیار قوی است که می تواند با مشکلات مختلف پوست مقابله کرده و به طور کلی سلامت پوست شما را بهبود بخشد.

از بلغور جو دوسر به مدت طولانی در درمان آکنه، خشکی پوست، التهاب، آسیب خورشید، خارش و اگزما استفاده می شده است. این ماده حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

علاوه بر این، جو دوسر پوست را لایه بردار و تمیز می کند. همچنین آن را درخشان و نرم خواهد کرد. قرار دادن بلغور جو دوسر در رژیم مراقبت از پوست به عنوان ماسک صورت می تواند برای سلامت کلی پوست شما بسیار مفید باشد.

منبع: https://www.emedihealth.com/oatmeal-mask-for-skin.html

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز