لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

تاثیر روغن نارگیل برای مو

تاثیر روغن نارگیل برای مو | پزشکت

فهرست مطالب

تاثیر روغن نارگیل برای مو

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


تاثیر روغن نارگیل برای مو از آنجایی اهمیت دارد که روغن نارگیل سرشار از خواص ضد میکروبی، اسید لوریک و اسیدهای چرب زنجیره متوسط، به تقویت موها، حالت دادن به پوست سر و رشد مجدد موها کمک می کند. همچنین، این روغن طبیعی و چند منظوره سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که برای مو مفید است. موهای شما نشانه جوانی و زیبایی است و نحوه آرایش موها نشان دهنده شخصیت شماست. روشهای نظافت روزانه می تواند به موهای شما آسیب برساند. روشهای نظافت روزانه مانند شستن، برس زدن و حالت دادن به موها می تواند باعث آسیب به موهای شما شود و موها را مجعد، شکسته و خشک نشان دهد.

موها از نظر طول، مدل، رنگ و بافت متفاوت هستند. چه موهای بلند، مواج، کوتاه، صاف، وز نیاز به مراقبت دارد. وقتی صحبت از مراقبت از مو به میان می آید، چرب کردن منظم مو ضروری است. انواع مختلفی از روغن وجود دارد که می توانید برای موهای خود استفاده کنید، اما یکی از محبوب ترین آنها روغن نارگیل است. به طور خاص، روغن نارگیل تازه برای موهای شما بسیار مفید است.

چرا تاثیر روغن نارگیل برای مو های شما بهتر است؟

اغلب گفته می شود که روغن نارگیل بهترین روغنی است که می توانید از آن برای کاهش ریزش مو و سالم نگه داشتن موها استفاده کنید و تاثیر روغن نارگیل برای موهای شما از سایر روغن ها بیشتر است. یک مطالعه اثرات استفاده از نارگیل، آفتابگردان یا روغن معدنی را روی موها قبل یا بعد از شستشو مورد بررسی قرار داد. محققان برای اینکه ببینند کدام روغن برای محافظت از سلامت مو بهتر است، میزان پروتئین از دست رفته مو را پس از هر کدام از این روش های درمانی اندازه گیری کردند.

دانشمندان دریافتند که روغن نارگیل قبل یا بعد از شستن موها در جلوگیری از از دست دادن پروتئین بهتر از روغن های معدنی و آفتابگردان است. در واقع، روغن نارگیل در تمام مطالعات خود برتر شد و از دست دادن پروتئین در موهای آسیب دیده، سفید شده، شیمیایی و در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش داد.

از طرف دیگر، هر دو روغن معدنی و آفتابگردان این تأثیر را ندارند و در کاهش ریزش پروتئین از مو موثر نیستند.

ترکیبات روغن نارگیل

تاثیر روغن نارگیل برای مو | پزشکت

روغن نارگیل عمدتا از یک اسید چرب با زنجیره متوسط به نام اسید لوریک تشکیل شده است. این به روغن نارگیل یک ساختار بلند و مستقیم می بخشد که به راحتی در اعماق ساقه مو جذب می شود.

روغن آفتابگردان بیشتر حاوی اسید لینولئیک است که ساختار بسیار حجیم تری دارد، بنابراین به راحتی در موها جذب نمی شود. این بدان معناست که روغن هایی مانند روغن معدنی و روغن آفتابگردان می توانند موها را بپوشانند، اما به خوبی به ساقه مو جذب نمی شوند. چرب کردن موها قبل از شستشو می تواند به کاهش میزان آسیب ناشی از شستشو و خیس شدن کمک کند.

جالب اینجاست که موها وقتی خیس هستند بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. این به دلیل تغییرات ساختاری ظریف است که هنگام جذب آب رخ می دهد. وقتی موهای خود را خیس می کنید، قشر ضخیم و مرکزی آب را جذب کرده و متورم می شود و باعث ایجاد تغییر در کوتیکول می شود. کوتیکول مو در واقع از فلس های صاف و همپوشانی تشکیل شده است که به انتهای ریشه موهای شما متصل شده و به سمت نوک آنها اشاره می کند. وقتی قشر موهای شما آب را جذب می کند و متورم می شود، این فلس ها به سمت بیرون رانده می شوند تا به هم بچسبند. این امر باعث می شود موهای خیس بسیار آسیب ببینند، به ویژه هنگام برس زدن یا حالت دادن.

تاثیر روغن نارگیل برای مو قبل از شستشو

استفاده از روغن بر روی موهای شما قبل از شستشو می تواند میزان جذب آب توسط ساقه مو و میزان چسبیده شدن پوسته های کوتیکول را کاهش دهد. این امر باعث می شود در زمان خیس بودن کمتر آسیب ببیند.

دوم این که بعد از شستن موها را با روغن آغشته کرده و به نرم و صاف شدن آنها کمک کنید. این میزان اصطکاک ناشی از حالت دادن را کاهش می دهد و احتمال چسبیدن و شکستن موهای شما را کمتر می کند

با این حال، ساییدگی و فرسودگی روزانه موهای شما به دلیل حالت دادن، آراستگی، آب و هوا و آلاینده ها می تواند به آن آسیب برساند. این می تواند رشد موهای بلند را دشوار کند، زیرا موهای شما می توانند فرسوده تر و خسته تر شوند.

مزایای استفاده از روغن نارگیل برای مو

تاثیر روغن نارگیل برای مو | پزشکت

روغن نارگیل می تواند از طریق راه های زیر به شما کمک کند موهای خود را بلندتر کنید:

  • رطوبت رسانی به موها و کاهش شکستگی آنها
  • محافظت از موهای شما در برابر ریزش و آسیب پروتئین هنگام خیس شدن
  • از موهای خود در برابر آسیب های محیطی مانند باد، خورشید و دود محافظت کنید.

سایر مزایا و تاثیر روغن نارگیل برای مو، عبارتند از:

 ریزش مو را درمان می کند.

 به دلیل استفاده گسترده از ابزارهای حالت دهنده مو و محصولات حاوی مواد شیمیایی، ریزش مو شایع است. اما با استفاده منظم از روغن نارگیل می توانید موهای خود را در شرایط خوبی نگه دارید و از ریزش مو جلوگیری کنید. در واقع ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث افزایش جریان خون در فولیکول های مو، حالت دادن به پوست سر و افزایش قدرت ریشه موهای شما می شود. مقداری روغن نارگیل را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید بعد از سه ساعت موهای خود را بشویید. حداقل هفته ای یکبار موهای خود را چرب کنید. اگر موهای خشک دارید، دو بار در هفته توصیه می شود.

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن نارگیل مملو از مواد مغذی است که به درمان موهای آسیب دیده کمک می کند. به راحتی به عمق ساقه مو نفوذ می کند و به نوبه خود موهای شما را سالم می کند و از آسیب دیدن کوتیکول های محافظ سطح هر تار مو جلوگیری می کند. مطالعه ای که در سال 2003 در مجله علوم آرایشی منتشر شد گزارش می دهد که روغن نارگیل، به عنوان تری گلیسیرید اسید لوریک (اسید چرب اصلی)، تمایل زیادی به پروتئین های مو دارد و به دلیل وزن مولکولی کم و زنجیره خطی مستقیم، می تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند.

3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم را در ¼ فنجان عسل مخلوط کنید. آنها را کاملاً مخلوط کنید، سپس آن را روی موهای مرطوب خود بمالید. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند و بعد موهای خود را آب گرم بشویید. این کار را 1 یا 2 بار در هفته انجام دهید.

از شوره سر جلوگیری می کند.

شوره سر یک مشکل تحریک کننده و شرم آور است که می توانید با مصرف روغن نارگیل از شر شوره خلاص شوید. شوره سر می تواند در اثر رشد بیش از حد قارچ یا مخمر روی پوست سر ایجاد شود و خواص ضد قارچی روغن نارگیل به از بین بردن شوره سر کمک می کند. این روغن همچنین پوست سر خشک را مرطوب می کند و از خارش، یکی از علائم رایج شوره سر، جلوگیری می کند.

3 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نصف این مقدار آب لیمو مخلوط کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند سپس موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید. این درمان را 2 یا 3 بار در هفته استفاده کنید.

شپش مو را از بین می برد.

تاثیر روغن نارگیل برای مو | پزشکت

روغن نارگیل همچنین به موها و پوست سر شما برای جلوگیری از شپش کمک می کند. طبیعت روان کننده روغن نارگیل از حرکت آزاد شپش ها و تکثیر آنها جلوگیری می کند. این روغن همچنین شپش ها را خفه کرده و در نهایت آنها را می کشد. 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کرده و کمی کافور به آن اضافه کنید. این روغن را روی سر خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد، موهای خود را با شامپو بشویید و خشک کنید. از این درمان روزانه به مدت 5 روز برای از بین بردن شپش استفاده کنید.

موها را تقویت می کند.

موها وقتی تغذیه کافی می شوند رشد می کنند. اگرچه مو از پروتئین ساخته شده است، اما برای استحکام به مقدار کافی ویتامین و سایر ملزومات نیاز دارد. ماساژ منظم سر با روغن نارگیل برای سلامت موهای شما مفید است. علاوه بر تغذیه فولیکول های مو، گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد. این بدان معناست که تغذیه بیشتر به ساقه مو می رسد. روغن نارگیل گرم را قبل از خواب به ریشه، پوست سر و موها ماساژ دهید. صبح آن را بشویید. دوبار در هفته انجام دهید. اگر موهای چربی دارید، روغن نارگیل را با روغن کرچک به نسبت مساوی مخلوط کنید و از آن مطابق توضیحات بالا استفاده کنید.

موها را براق می کند.

برای داشتن موهای براق، تغذیه مناسب مهم است. شما می توانید با استفاده منظم از روغن نارگیل به موهای خود، ساقه موهای خود را تغذیه کنید. این روغن همچنین به بازگرداندن رطوبت به موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند و موهای شما را براق و سالم می کند. روغن نارگیل گرم را روی موهای خود از ریشه تا انتهای آن بمالید. بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. در صورت امکان، آن را یک شب بگذارید. موهای خود را با آب بشویید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

موهای وز شده را صاف می کند.

مدیریت و صاف کردن موهای وز شده دشوار است. اما با کمک روغن نارگیل می توانید به راحتی موهای وز شده خود را کنترل کنید. موهای وز شده نیاز به رطوبت اضافی دارند و روغن نارگیل گزینه خوبی برای افزودن رطوبت به موهای شما است. این روغن به رطوبت موهای شما کمک می کند و موهای شما را حالت می دهد. به طور مداوم، موهای خود را با روغن نارگیل گرم شده 2 یا 3 بار در هفته ماساژ دهید.

آیا روغن نارگیل تاثیر منفی بر مو دارد؟

تاثیر روغن نارگیل برای مو | پزشکت

روغن نارگیل به طور کلی برای استفاده روی پوست و مو بی خطر است. با این حال، استفاده بیش از حد می تواند باعث تجمع چربی در مو و پوست سر شما شود. روغن نارگیل می تواند موهای شما را چرب و کدر کند. به خصوص اگر موهای بسیار ظریفی دارید. برای جلوگیری از این امر، فقط با مقدار کمی از روغن و با مالیدن روغن نارگیل به موهای خود، از قسمت میانی تا انتهای آن شروع کنید.

علاوه بر این، از دست دادن حدود 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. بسیاری از افراد هنگام استفاده از روغن نارگیل نیز از ریزش مو شکایت دارند. اما روغن نارگیل معمولاً مقصر نیست. استفاده ساده از روغن باعث می شود موهایی که قبلاً از پوست سر جدا شده اند، ریزش کنند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای داشتن موهای زیبا

در اینجا چند روش برای استفاده از روغن نارگیل برای کمک به سلامت موهای شما آورده شده است.

  • به عنوان حالت دهنده: موهای خود را به طور معمول شامپو بزنید و سپس روغن نارگیل را از قسمت میانی تا انتهای موهای خود بمالید.
  • بعنوان یک ضد آفتاب بعد از شستشو: پس از شامپو زدن و حالت دادن به موها، کمی روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید تا در حین برس زدن از موها محافظت شود.
  • به عنوان ماسک مو: روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید چند ساعت (یا حتی یک شب) قبل از شستن موها بماند.
  • به عنوان محافظ مو قبل از شستشو: قبل از شستن موها، روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید.
  • به عنوان درمان پوست سر: قبل از خواب، مقدار کمی روغن نارگیل را به پوست سر خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند و صبح با شامپو بشویید.

این تکنیک ها را می توان به طور منظم یا هر چند وقت یکبار (بسته به نوع موهای شما) استفاده کرد تا موهای زیبا، سالم و براق به شما ارائه شود. مقدار روغن نارگیل مورد نیاز شما بستگی به طول و نوع موهای شما دارد.

اگر موهای کوتاه یا بسیار ریز دارید، ممکن است به اندازه یک قاشق چایخوری نیاز داشته باشید. با این حال، افرادی که موهای بلند و ضخیم دارند ممکن است بخواهند تا دو قاشق غذاخوری استفاده کنند. انواع مختلف روغن نارگیل برای انتخاب وجود دارد. برخی افراد ترجیح می دهند روغن نارگیل بکر (تصفیه نشده) را انتخاب کنند. زیرا از آن در رژیم غذایی خود نیز استفاده می کنند. با این حال روغن نارگیل تصفیه نشده و تصفیه شده دارای خواص مرطوب کنندگی یکسانی هستند.

توصیه آخر

در صورت بروز هر گونه مشکلات در مورد ریزش مو، شپش سر و یا بیماری های پوستی بهتر است در اسرع وقت از یک متخصص پوست و مو باتجربه مشورت بگیرید. مشاوره آنلاین فوری و تلفنی در پزشکت با متخصصین پزشکی این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در هر ساعت شبانه روز بتوانید در زمینه های پزشکی، روانپزشک، پاتولوژی، ارتوپد، ارولوژی، پزشکی ورزش، پزشکی ژنتیک و غیره مشاوره بگیرید.

منابع:

https://www. top10homeremedies. com/news-facts/benefits-of-coconut-oil-on-hair. html

https://www. healthline. com/nutrition/coconut-oil-and-hair

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز