لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

13 درمان خانگی برای موهای وز

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


 درمان های خانگی برای موهای وز و شناخت آنها می تواند تاثیر بسیاری زیاد در مدل موها مناسب و شکل ظاهری افرادی داشته باشد که از داشتن موهای وز خود تا حدودی خسته شده اند. زندگی با موخوره می تواند یکی از ناامیدکننده ترین چیزهای کره زمین باشد، این موضوع به خصوص وقتی موهای فر و وزی داشته باشید، بیشتر نگران کننده می شود. اکثر افراد داشتن موهای وز، را به بافت طبیعی موهای خود مربوط می دانند. در حالی که تشخیص علت اصلی وز شدن موها می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری و حتی مقابله با آنها داشته باشد.

علت وز شدن موها

به طور خلاصه می توانیم بگوییم که خشکی و آسیب به موها می تواند منجر به وز شدن آنها شود. موهای شما دائماً تشنه هستند و هنگامی که نیازهای آبرسانی آن برآورده نمی شود، کوتیکول ها (بیرونی ترین قسمت ساقه موی شما که از سلول های مرده ساخته شده و موهای شما را سالم و محافظت می کنند) افزایش می یابد تا رطوبت وارد شود. کم آبی مداوم منجر به آسیب می شود، در این شرایط موهای شما وز و بی روح می شوند.

موخوره نشان دهنده نیاز موهای شما به تغذیه و رطوبت است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای صاف آن انجام دهید .ایت کار را با اطمینان از رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب کافی شروع می کنید. بعد از آن می توانید 13 درمان خانگی برای موهای وز را امتحان کنید.

روغن بادام و تخم مرغ، یکی از درمان های خانگی برای موهای وز

1/4 فنجان روغن بادام و 1 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا مخلوط صافی بدست آورید. در صورت تمایل می توانید تخم مرغ را به هم بزنید و روی موهای خود بمالید. موهای خود را تقسیم بندی کرده و شروع به استفاده از مخلوط روی پوست سر و طول موهای خود کنید. 40 دقیقه صبر کرده و سپس موهای خود را مثل همیشه بشویید. از یک شامپو و نرم کننده خوب ترجیحاً بدون سولفات استفاده کنید. این راهکار را هفته ای یک بار عمل کنید. روغن بادام به عنوان نرم کننده عمل می کند. تخم مرغ با محتوای پروتئین بالای خود آسیب های ساقه مو را ترمیم خواهد کرد. این یکی از بهترین داروهای موهای وز محسوب می شود.

ماسک آووکادو

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

آووکادو را برش داده و هسته آن را بردارید. آووکادو و یک لیوان ماست را له کنید تا یک خمیر خامه ای نرم و یکدست بدست آورید. آن را به موهای خود بمالید و بگذارید 40-45 دقیقه بماند. کاملاً با شامپو بشویید و به آن نرم کننده بزنید. هر هفته یک یا دو بار این ماسک را امتحان کنید. استفاده از ماسک مو بر پایه آووکادو یک داروی ارزان قیمت اما موثر برای کنترل وز مو است. این ماسک حاوی ویتامین های B و E است که باعث تغذیه مو و ترمیم آسیب می شود. ماست موهای شما را تمیز می کند.

روغن نارگیل و ویتامین E

هر دو روغن را مخلوط کرده و در ظرفی بریزید تا خوب نگهداری شود. همه را روی پوست سر و از طریق طول موهای خود بمالید. پس از حدود 40 دقیقه موهای خود را بشویید. این روغن را هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید. ویتامین E به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و از آسیب مو جلوگیری می کند.

سس مایونز

1/4 فنجان سس مایونز، 1/3 فنجان روغن بادام خالص و 1-2 تخم مرغ (بسته به طول موهای شما) را مخلوط کنید تا به صورت خمیر یکدست درآید. موها و پوست سر خود را با این مخلوط بپوشانید و سپس آنها را با حوله داغ یا کلاه دوش بپوشانید. بعد آن را با شامپو و نرم کننده بشویید. از این ماسک مو می توانید حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک برای تأمین درخشش و تغذیه موهای شما به طرز شگفت انگیزی اثر می کند. حتی به موهای شما یک لایه اضافی از رطوبت اضافه می کند، که به کنترل موثر موهای وز کمک می کند. در واقع این ماسک یکی از بهترین ماسک های مو برای موهای خشک و وز است.

موز

موز را له کنید تا گلوله ای نباشد و 2 قاشق چایخوری عسل و 1/3 فنجان روغن نارگیل / روغن بادام را به آن اضافه کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود. این مخلوط را روی سر و موهای سر خود بمالید و بگذارید 20-25 دقیقه بماند. با شامپو و نرم کننده کاملاً بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار برای موهایی که بسیار وز هستند استفاده کنید. موز برای حالت دهی مو بسیار مناسب است، به ویژه هنگامی که با عسل ترکیب شود که یک ماده مرطوب کننده شناخته شده است.

لیمو و عسل

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

2 قاشق غذاخوری آب لیمو، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 فنجان آب را با هم ترکیب کرده و آن را روی موهای تازه شسته شده بریزید. پوست سر خود را برای چند دقیقه ماساژ داده و سپس اجازه دهید این ترکیب 10 دقیقه دیگر بماند. با آب ولرم و شامپو بشویید. هر دو هفته یک بار از این ماسک مو استفاده کنید. این ماسک باعث پاک شدن آلودگی از ساقه مو و بهبود سلامت کوتیکول و کاهش وز شدن مو می شود. محتوای غنی از ویتامین C همچنین به تقویت رشد مو کمک می کند.

عسل

2 قاشق غذاخوری عسل را با 2 فنجان آب گرم رقیق کرده و آن را روی موهای خود بریزید. وقتی موهایتان از این ترکیب اشباع شد، بگذارید 30 دقیقه بماند. در حالی که عسل یک نرم کننده عالی است، اما همچنین باعث روشن شدن موهای شما می شود. اگر نمی خواهید موهای شما روشن شود، بهتر است که هفته ای بیش از یک بار از این ماسک استفاده نکنید. اگر دوست دارید موهایتان روشت شوند، می توانید هفته ای دو بار از ماسک استفاده کنید. عسل یک ماده مرطوب کننده عالی است. حتی باعث می شود موهای شما قوی تر، صاف تر و براق تر به نظر برسند.

عسل و ماست

2-3 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا رطوبت موهای شما حفظ شود. ماست یک نرم کننده موثر است و عسل به حفظ رطوبت کمک می کند. این ماسک همچنین به عنوان نرم کننده عمل کرده و موها را صاف و براق می کند.

سرکه سیب، یکی دیگر از درمان های خانگی برای موهای وز

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب خنک مخلوط کرده و در یک ظرف بریزید. موهای خود را با شامپو بشویید و سپس موهای خود را با این مخلوط رقیق آغشته کنید. بگذارید چند دقیقه در موهای شما بماند و سپس آن را با نرم کننده تمام بشویید.

این روش درمانی را هر هفته یک بار تکرار کنید. سرکه سیب به تعادل سطح PH مو کمک می کند و هرگونه کوتیکول باز را می بندد و باعث می شود موهای شما در نگه داشتن رطوبت مهارت بیشتری داشته باشند. همچنین تجمع خاک و چربی را از بین می برد و به موهای شما درخشش می بخشد.

آلوئه ورا، یکی دیگر از درمان های خانگی برای موهای وز

1/4 فنجان ژل آلوئه ورا و 1/4 فنجان روغن حامل را ترکیب کنید. این مخلوط را به پوست سر و از طول موهای خود بمالید. بگذارید 20-30 دقیقه در آن بماند و سپس آن را با شامپو و حالت شستشو دهید. می توانید حداکثر دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

آلوئه ورا یکی از بهترین مواد برای مرطوب سازی است. آلوئه ورا در ترکیب با یک روغن حامل، یک لایه محافظ بر روی کوتیکول شما ایجاد می کند که از دست دادن رطوبت را به حداقل می رساند، موهایی نرم، صاف و براق به شما می دهد.

شیر نارگیل، یکی دیگر از درمان های خانگی برای موهای وز

2-3 قاشق غذاخوری شیر نارگیل (بسته به طول موهای شما) را گرم کنید و آن را به موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. می توانید تا دو بار در هفته از شیر نارگیل برای موهای خود استفاده کنید. روغن نارگیل یک درمان کامل با پروتئین سبک برای ترمیم موهای آسیب دیده است. ضمن تغذیه مو، باعث مرطوب شدن، صاف، محکم و براق شدن مو می شود.

ماساژ روغن، یکی دیگر از درمان های خانگی برای موهای وز

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

ماساژهای روغن یکی از بهترین روش ها برای درمان موهای وز است. روغن ها موهای شما را تغذیه و مرطوب می کنند و باعث سالم و بدون وز شدن مو می شوند. روغن های مختلفی وجود دارد که هرکدام خاصیت منحصر به فرد خود را دارند. شما می توانید بسته به نوع موهای خود، روغن را انتخاب کنید. برخی از بهترین روغن ها برای موهای وز شده، عبارتند از:

روغن آرگان برای موهای وز. روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است که به درمان و ترمیم آسیب کمک می کند. همچنین در پیشگیری از موخوره موثر است و موهای شما را صاف و قابل کنترل می کند.

روغن نارگیل برای موهای وز. روغن نارگیل یکی از نفوذ پذیرترین روغن های مو است .این ماده حاوی زنجیره هایی از اسیدهای چرب است که از داخل موهای شما را تغذیه می کند و باعث تقویت و سلامت آن می شود.

روغن بادام برای موهای وز. روغن بادام سرشار از ویتامین E است که حاوی خواص آنتی اکسیدانی می باشد. آنتی اکسیدان ها با سلامت رادیکال های آزاد که به موهای شما آسیب می رسانند مقابله می کنند. همچنین نرم کننده است که به نگهداری رطوبت در ساقه مو کمک می کند.

روغن زیتون برای موهای وز. روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است که موهای شما را ابریشمی و صاف می کند. این روغن سبک است و بنابراین موهای شما را مرطوب نگه می دارد. همچنین با مواردی مانند شوره سر مقابله می کند و سلامت پوست سر را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از روغن ها برای موهای وز

روغن را در یک کاسه بریزید و با قرار دادن در یک کاسه بزرگتر که پر از آب گرم است، آن را گرم کنید. روغن گرم را به پوست سر و از طریق موهای خود ماساژ دهید. 10 دقیقه خوب پوست سر خود را ماساژ دهید. یک حوله را در آب داغ فرو کنید و موهای خود را با آن بپیچید. این یک محیط گرم ایجاد می کند که حداکثر نفوذ را فراهم می کند. روغن را به مدت 30 دقیقه روی موهای خود بگذارید. هفته ای دو بار به موهای خود ماساژ روغن داغ بدهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن گرم از طریق ساقه ها و فولیکول های مو نفوذ کرده و آنها را تهویه و تغذیه می کند. همچنین یک لایه محافظ در اطراف کوتیکول شما ایجاد می کند که رطوبت را در آن نگه می دارد. درخشندگی را به موهای شما باز می گرداند و کوتیکول ها را صاف و از ایجاد موخوره پیشگیری می کند.

ویتامین های مفید در مو های وز

 مصرف مقادیر مناسب پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد سالم مو ضروری است. مصرف ویتامین های A، B کمپلکس، C و E برای سلامت کلی موها ضروری هستند. اطمینان از سالم بودن موهای شما، تنها راه اطمینان از سلامتی طولانی مدت آن است.

راه های پیشگیری از وز شدن موها

13 درمان خانگی برای موهای وز | پزشکت

برای پیشگیری از وز شدن موهای خود بهتر است راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • هرگز موهای خود را با آب گرم بشویید. آب داغ و گرما باعث افزایش کوتیکول ها وز شدن آن می شود. همیشه از آبی استفاده کنید که خنک یا ولرم باشد.
  • هفته ای بیشتر از سه بار شامپو نزنید. بیشتر شامپوها حاوی سولفات هستند که رطوبت موهای شما را از بین می برد. بهتر است یک شامپوی خوب بدون سولفات پیدا کنید و هفته ای سه بار موهای خود را بشویید.
  • موهای خود را با حوله خشک نکنید. اصطکاک حاصل از آن باعث بالا رفتن کوتیکول ها شده و موهای شما را خشن و مستعد شکستگی می کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز