لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

روانپزشکی سالمندی چیست و در چه حیطه ای فعالیت دارد؟

روانپزشکی سالمندی چیست و در چه حیطه ای فعالیت دارد؟ | پزشکت

فهرست مطالب

روانپزشکی سالمندی چیست و در چه حیطه ای فعالیت دارد؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


روانپزشکی سالمندی، رشته ای از پزشکی است که سالمندان را به دلیل مسائل روانی درمان می کند. یک فرد سالمند، فردی است که دوران سالمندی را طی می کند. این افراد ممکن است اختلالات روانی مرتبط با سن، مانند زوال عقل داشته باشند. آنها همچنین می توانند شرایطی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی را داشته باشند. افراد مسن ممکن است همان اختلالات روانی یا نگرانی هایی را که افراد جوان تجربه می کنند را داشته باشند.

روانپزشکی سالمندی چیست؟

وقتی صحبت از درمان بیماران سالمندی می شود. برخی تفاوت های اساسی وجود دارد که یک روانپزشک باید در مورد درمان آنها در نظر بگیرد. بیماران سالمند ممکن است نتوانند در درمان سلامت روان خود نقش فعالی ایفا کنند. آنها حتی احتمال دارد به میزان متفاوتی از حمایت یا کمک سایر افراد در زندگی خود نیاز داشته باشند. این افراد می توانند شامل اعضای خانواده یا کادر پزشکی آنها باشد. آنها ممکن است به افراد دیگری که در روند درمان تجربه دارند نیاز داشته باشند.

سالمندان ممکن است به نوع خاصی از درمان نیاز داشته باشند که به سلامت روان، نیازهای جسمی، احساسی و اجتماعی آنها پاسخ دهد. یک روان پزشک سالمند می تواند با پرداختن به همه این موارد و در نظر گرفتن آنها، بهترین پشتیبانی و حمایت را برای سالمندان ارائه دهد. آنها حتی می توانند به بقیه اعضای خانواده آموزش های لازم را ارائه دهند. تا به بیماران سالمند در مدیریت موقعیتهای پیچیده احساسی و هماهنگی برای درمان بیماری ها کمک کنند.

آموزش های لازم برای روان پزشک سالمند شدن

روانپزشکانی که با بیماران سالمند کار می کنند، ملزم به گذراندن یک برنامه 4 ساله و دوره تحصیلی در روانپزشکی هستند. آنها برای یادگیری روانپزشکی سالمندان نیاز به یک سال تحصیلی اضافی دارند. به این آموزش های تکمیلی، درمانگر آمادگی بهتری برای ارائه مراقبت های تخصصی و فردی پیدا می کنند که بیماران سالمند به آن نیاز دارند.

دلایل مراجعه به روانپزشک سالمند

روانپزشکی سالمندی چیست و در چه حیطه ای فعالیت دارد؟ | پزشکت

دلایل متفاوتی برای مراجعه به روانپزشک سالمند وجود دارد. برخی از این موارد ناشی از یک مشکل جسمی و بیماری مانند سکته مغزی، درد مزمن، بیماری پارکینسون، دیابت یا سایر شرایط پزشکی است. علاوه بر آن سالمندان با مشکلات عاطفی، رشدی یا شناختی بهتر است به روانپزشک سالمند مراجعه کنند. ممکن است بیمار با ابراز احساسات مشکل داشته باشد. سالمندان حتی احتمال دارد در نتیجه یک اختلال سلامت روانی متفاوت که باعث مشکلات رشدی می شود دچار عقب ماندگی شوند. یا مواردی مانند از دست دادن حافظه یا اختلال حافظه رنج ببرند. هر یک از این موارد می تواند منجر به مراجعه به روانپزشک سالمندان شود.

صرف نظر از دلایلی که بیماران سالمند برای جستجوی درمان سلامت روان دارند. آنها ممکن است در هر شرایطی نیاز به کمک داشته باشند.

اگر شما یا یکی از عزیزان خود معتقد هستید که چرا باید به روانپزشک سالمندان مراجعه کنید، باید بدانید دلایل زیادی برای مراجعه به روانپزشک سالمندان وجود دارد. اگر احساس شدید یا بدون تحریک دارید، می تواند نشانه این باشد که بهتر است به روانپزشک مراجعه کنید. فردی که احساسات شادی شدید، غم شدید، عصبانیت شدید یا احساساتی را تجربه می کند. حتی به نظر می رسد بدون دلیل در نوسان است، باید برای درمان به روان پزشک مراجعه کند.

زمان هایی در زندگی شما وجود خواهد داشت که هر احساسی را تجربه می کنید. این کاملاً طبیعی است. با این حال، هنگامی که احساسات شما دلایل خاصی ندارند یا اگر فکر می کنید که احساسات شما زیاد افراطی هستند، بهتر است به روانپزشک مراجعه کنید. برخی از افراد حتی مطمئن نیستند که چه احساسی دارند یا چه چیزی را تجربه می کنند. اما فقط می دانند که آنها مانند گذشته حال خوبی ندارند و از شرایط فعلی خود رضایت ندارند.

روان پزشکی سالمند به سالمندان چه کمکی می کند؟

روانپزشکی سالمندی چیست و در چه حیطه ای فعالیت دارد؟ | پزشکت

هنگامی که یک بیمار سالمند درمان روانپزشکی را شروع می کند، روند درمانی تا حدودی شبیه به سایر درمان های پزشکی است. در این جلسات، روانپزشک تلاش می کند تا علت وضعیت پیش آمده را تشخیص دهد. آنها به بیمار کمک می کنند تا یک برنامه درمانی معین و مشخصی را داشته باشند که این گزینه های درمانی می تواند شامل داروهای روانگردان باشد.

مهمترین چیز این است که بیمار مکانی برای ابراز وجود و بیان احساسات خود داشته باشد. یک بیمار سالمند به ویژه ممکن است کسی را نداشته باشد که این موارد را با او در میان بگذارد. یا مایل نباشد آنها را با یک دوست عزیز به اشتراک بگذارد. به ویژه در مواردی که بیمار یک مشکل بهداشت روانی داشته باشد. صحبت با یک روانپزشک سالمند، که در این مسائل تخصص دارد، می تواند به آنها کمک کند تا خودشان را بهتر بشناسند و آنچه را که در زندگی خود می خواهند یا به آن نیاز دارند را تشخیص دهند.

دلایل مختلفی برای مراجعه به روانپزشک وجود دارد. یک بیمار می تواند مزایای بزرگی را تجربه کند زیرا در این شرایط می تواند کسی را پیدا کند تا بتواند با او حرف بزند.

مهمترین نکته این است که بیماران احساس می کنند شخصی را دارند که می توانند با او تماس بگیرند. همین موضوع در همه کارهای دیگر آنها تفاوت زیادی ایجاد می کند.

یافتن روانپزشک سالمند با تجربه و خوب

اگر شما عزیزی دارید که به نظر می رسد مشکلی در زمینه رفتار های او رخ داده و مثل سابق نیست. بهتر است او را تشویق کنید تا به دنبال درمان باشد. یکی دیگر از دلایل اساسی برای درمان از دست دادن عزیزان و اطرافیان است. با افزایش سن، همسالان ما از بین می روند. همه این موارد می تواند ادامه زندگی برای سالمندان را دشوار کند.

علاوه بر آن، موقعیت های خطرناکی مانند افکار خودکشی در سالمندان پیش می آید که مستلزم مراجعه فرد به روانپزشک است. در مواقع دیگر ممکن است بیمار احساس گم شدن یا تنهایی کند. حتی به کسی نیاز داشته باشد که با او صحبت کند، و این مهم است. دلایل زیادی برای بیمار وجود دارد که در صورت تجربه هر یک از این احساسات باید روانپزشک صحبت کند. در صورت احساس نیاز باید این کار را انجام دهد. هیچ کس نباید احساس کند که تنها است.

اگر فکر می کنید زمان مناسبی برای جستجوی متخصص سلامت روان است، منتظر نمانید. برای بیماران سالمند، یافتن یک روان پزشک که در این زمینه تخصص لازم را داشته باشد، می تواند چالش برانگیز باشد.

در این شرایط حتی بهتر است درمان آنلاین را امتحان کنید. درمانگر آنلاین شما می تواند به شما در یافتن روانپزشکی که با سالمندان کار می کند کمک کند.

پزشکت، برنامه ای است که می توانید بدون توجه به سن شما از متخصصین پزشکی مورد نظر خود کمک بگیرید. نگران جلسات حضوری خود نباشید. چون در پزشکت همه درمانها به صورت آنلاین انجام می شود. بیماران می توانند یک درمانگر مناسبی را برای خودشان پیدا کنند. علاوه بر این، آنها می توانند تقریباً در هر زمان که بخواهند با آن درمانگر ارتباط برقرار کنند.

منبع:

https://www.betterhelp.com/advice/psychiatry/what-is-a-geriatric-psychiatrist-and-what-do-they-do/

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز