لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

کشت خون چیست؟

کشت خون || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


کشت خون، آزمایشی است که نمونه های خون را از نظر وجود میکروب های بیماری زا مانند باکتری ها و قارچ ها بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. در طی این آزمایش، نمونه خون در ظرف مخصوصی در آزمایشگاه قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد و از نظر رشد میکروب ها بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. آزمایش کشت خون اغلب برای تشخیص عفونت و تعیین اینکه آیا میکروب وارد جریان خون شده است یا نه استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این آزمایش میکروب خاصی را که باعث عفونت می‌شود شناسایی می‌کند.

هدف از کشت خون چیست؟

هدف از این آزمایش این است که ببیند آیا عفونت در جریان خون وجود دارد یا خیر. در آزمایش عفونت، آزمایش کشت خون چندین نقش دارد:

تشخیص: آزمایش باکتری ها و قارچ ها در خون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند عفونت های قارچی و باکتریایی را تشخیص دهد. در صورت مشکوک بودن به ویروس، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان آزمایش های ویروسی خاصی را انجام داد.

شناسایی میکروب: با رشد میکروب های خون بیمار در آزمایشگاه، آزمایش کشت خون نوع یا سویه خاصی از میکروب ها را که باعث عفونت شده را شناسایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

ارزیابی شدت عفونت: همراه با شناسایی نوع میکروب، آزمایش کشت خون می‌تواند میزان انتشار عفونت در بدن ، از جمله اینکه آیا عفونت وارد جریان خون شده است یا خیر را نشان دهد. عفونت در خون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به سایر قسمت های بدن سرایت کند.

تعیین گزینه درمانی: هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که میکروب در آزمایشگاه در طی آزمایش کشت خون رشد کرد، آزمایش حساسیت را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان انجام داد، که بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند چه نوع آنتی بیوتیکی در برابر آن میکروب بهتر عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

نظارت: آزمایش‌های کشت خون را می‌توان برای مشاهده میزان پاسخ عفونت به درمان و تعیین زمانی که خون عاری از میکروب است مورد استفاده قرار داد.

مطالعه بیشتر: rdw در آزمایش خون

در صورت لزوم همین الان با متخصص خون آنلاین در پزشکت تلفنی مشورت کنید.

ازمایش کشت خون || پزشکت

آزمایش کشت خون چه چیزی را اندازه گیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؟

این آزمایش رشد میکروب هایی را که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند باعث عفونت شوند، مانند باکتری یا قارچ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برای بررسی اینکه آیا عفونت توسط ویروس ایجاد شده است، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان از آزمایش های ویژه استفاده کرد.

آزمایش در محل

برای انجام آزمایش، یک تکنسین آزمایشگاه بخشی از نمونه خون را روی ظرفی قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که حاوی موادی است که رشد میکروب ها را تشویق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این ماده به عنوان کشت شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سپس ظرف چند روز یا چند هفته مورد بررسی قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد تا ببینند آیا میکروب قابل تشخیص است یا خیر.

اگر میکروب در کشت یافت شود، تجزیه و تحلیل بیشتر برای شناسایی آن انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سایر روش‌های آزمایشگاهی، از جمله آزمایش‌های مولکولی با استفاده از تکنیک واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR)، ممکن است قادر به شناسایی انواع خاصی از میکروب‌ها باشند.

کشت خون اغلب برای آزمایش حساسیت دارویی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در آزمایش حساسیت دارویی، یک یا چند آنتی‌بیوتیک به بخش‌هایی از کشت اضافه می‌شود تا ببینند چقدر میکروب‌ها را می‌کشند. این نوع آزمایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به پزشکان در انتخاب مناسب ترین درمان برای عفونت کمک کند.

مطالعه بیشتر: 10غذا برای مبارزه با عفونت

چه زمانی باید آزمایش کشت خون بدهم؟

آزمایش کشت خون معمولاً در صورتی تجویز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که پزشک شما معتقد باشد که ممکن است در خون شما عفونت داشته باشد.

در صورت داشتن علائم سپسیس، پزشک ممکن است مشکوک به وجود عفونت در خون باشد. سپسیس یک واکنش التهابی است که در صورت وجود باکتری های خطرناک یا سایر میکروب ها در جریان خون شما ممکن است رخ دهد. سپسیس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شدید و خطرناک شود. علائم سپسیس که ممکن است باعث شود پزشک آزمایش کشت خون را تجویز کند، عبارتند از:

  • تب
  • لرز
  • گیجی
  • مشکلات گوارشی
  • فشار خون پایین
  • ضربان قلب سریع
  • تنفس سریع و پی در پی

اگر عفونتی دارید که اغلب توسط میکروب های موجود در خون ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، ممکن است آزمایش کشت خون نیز توصیه شود. نمونه هایی از این عفونت ها عبارتند از:

  • عفونت دریچه های قلب
  • عفونت های موثر بر استخوان ها
  • مننژیت که یک عفونت در بافتی است که مغز و نخاع را احاطه کرده است.
  • عفونت‌های اطراف دستگاه‌های پزشکی قابل کاشت مانند کاتتر، مفاصل مصنوعی یا ضربان‌ساز

اگر عفونت دارید و در معرض خطر بالاتری برای ایجاد عوارض جدی‌تر هستید، ممکن است آزمایش کشت خون نیز توصیه شود. علاوه بر این، در برخی از انواع شرایط عفونی، مانند ذات‌الریه شدید، آزمایش‌های کشت خون ممکن است در کنار آزمایش‌های کشت که از سایر مایعات یا بافت‌های بدن استفاده می‌کنند، انجام شود.

آیا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم در خانه آزمایش بدهم؟

آزمایش کشت خون توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی سفارش داده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و به چندین نمونه خون از وریدهای مختلف نیاز دارد. این نمونه های خون معمولاً در مطب پزشک، بیمارستان، آزمایشگاه یا کلینیک بهداشتی گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

آزمایش کشت خون در خانه در دسترس نیست. هنگام جمع‌آوری نمونه خون برای آزمایش، باید رویه‌های خاصی رعایت شود، بنابراین مهم است که این آزمایش توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی در یک محیط پزشکی انجام شود.

هزینه آزمایش چقدر است؟

هیچ هزینه استانداردی برای آزمایش کشت خون وجود ندارد. هزینه آزمایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به عوامل زیر بستگی داشته باشد:

  • جایی که نمونه خون گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟
  • چه بیمه درمانی داشته باشید؟
  • چند نمونه خون گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟
  • نوع آزمایش کشت در حال انجام
  • در صورت انجام هرگونه آزمایش اضافی همراه با کشت اولیه

درخواست آزمایش خون در منزل در هر ساعت از شبانه روز

ازمایش خون || پزشکت

انجام آزمایش کشت خون

جهت انجام این آزمایش به حداقل دو نمونه خون نیاز است که از وریدهای مختلف گرفته می شود. اغلب، سه یا چهار نمونه خون برای اطمینان بیشتر گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

معمولاً برای انجام آزمایش کشت خون نیازی به هیچ آمادگی خاصی ندارید. با این حال، آزمایش معمولاً قبل از شروع درمان آنتی بیوتیکی انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود زیرا این داروها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارند. به همین دلیل، اگر قبل از آزمایش آنتی بیوتیک مصرف کرده اید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

انجام بین دو تا چهار خونگیری جداگانه برای آزمایش کشت خون طبیعی است. ممکن است همزمان نمونه‌ها گرفته شود یا دو نمونه اولیه با نمونه‌های خون اضافی چند ساعت بعد گرفته شود.

نتایج آزمایش کشت خون

ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا نتایج آزمایش شما در دسترس باشد. باید به میکروب ها زمان داد تا در آزمایشگاه رشد کنند. مدت زمان مورد نیاز به نوع خاصی از میکروب ها بستگی دارد. در بیشتر موارد، آزمایش کشت اولیه را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در عرض پنج روز کامل کرد، اما آزمایشات برای برخی شرایط، مانند سل ، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا یک ماه طول بکشد.

نتایج آزمایش کشت خون بر اساس این است که آیا میکروب شناسایی شده است یا خیر. در گزارش آزمایش ممکن است آزمایش کشت خون به عنوان منفی یا مثبت ذکر شود.

  • جواب آزمایش منفی به این معنی است که هیچ میکروبی در کشت رشد نکرده است.
  • نتیجه آزمایش مثبت به این معنی است که یک یا چند میکروب در ظرف ایجاد شده است. نتیجه مثبت نشان دهنده وجود میکروب در خون است.

تفسیر نتیجه آزمایش

از آنجایی که کشت خون شامل چندین نمونه آزمایشی است، ممکن است برخی از نمونه ها مثبت و برخی دیگر منفی باشند. به طور معمول خون استریل است، به این معنی که نباید باکتری، قارچ یا ویروس وجود داشته باشد. به همین دلیل، نتیجه آزمایش مثبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند نشانه عفونت باشد. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، ممکن است اطلاعات دیگری در گزارش آزمایش ذکر شود از جمله:

  • چه تعداد و کدام یک از نمونه های آزمایش مثبت بودند.
  • نوع خاصی از میکروب یا میکروب هایی که پیدا شد.
  • میکروب یا میکروب ها چقدر سریع رشد کردند.
  • میزان رشد میکروب یا میکروب ها در یک دوره زمانی مشخص.

هر یک از این عوامل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای تفسیر نتیجه آزمایش شما مهم باشد. انواع خاصی از میکروب ها تقریبا همیشه با یک عفونت جدی همراه هستند. سایر میکروب ها ممکن است به دلیل آلودگی نمونه یا تجهیزات آزمایشگاهی و نه به دلیل عفونت در خون شما رشد کنند.

به همین دلیل، جزئیات یک نتیجه مثبت در آزمایش کشت خون باید توسط پزشک بررسی شود.

اگه از نتایج آزمایشت مطمئن نیستی، همین الان با متخصص آنلاین در پزشکت تماس بگیر تا برات تفسیر کنه.

تفسیر کشت خون || پزشکت

آیا نتایج آزمایش دقیق است؟

آزمایش کشت بسیار دقیق است و به طور گسترده ای بهترین روش برای شناسایی میکروب هایی است که باعث عفونت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. با این حال، هیچ آزمایشی کامل نیست و نتایج آزمایش کشت خون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تحت تأثیر عوامل خاصی قرار گیرد:

میکروب هایی که در کشت های آزمایشگاهی رشد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند:

رشد برخی از انواع باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است. فردی که به یکی از این میکروب‌ها آلوده شده باشد، حتی زمانی که عفونت داشته باشد، می‌تواند نتیجه آزمایش منفی داشته باشد.

آلودگی نمونه:

گاهی اوقات میکروب های پوست هنگام خون گیری وارد خون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند یا میکروب های تجهیزات آزمایشگاهی وارد ظرف کشت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. در این موارد، نتیجه آزمایش ممکن است مثبت باشد، حتی اگر میکروب ها واقعاً در خون نباشند. به این نتیجه مثبت کاذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند. متخصصان بهداشت اقداماتی را برای کاهش خطر آلودگی انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند و پزشکان به دقت نتیجه آزمایش مثبت را تفسیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا تعیین کنند که چه زمانی آلودگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها:

اگر مصرف هر گونه آنتی بیوتیک یا داروهای ضد میکروبی دیگر را شروع کرده اید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند دقت آزمایش را محدود کند. به همین دلیل، معمولاً قبل از شروع درمان عفونت نمونه هایی برای آزمایش کشت خون گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

نتایج متناقض:

گاهی اوقات تجهیزات آزمایشگاهی میکروب‌ها را در آزمایش کشت خون تشخیص می‌دهند، اما آزمایش‌های بعدی با استفاده از میکروسکوپ یا روش‌های دیگر، میکروب‌های موجود را شناسایی نمی‌کنند. این نوع نتایج متناقض نادر است، اما در صورت وقوع، آزمایش کشت ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد.

نتایج حاصل از آزمایشات کشت خون به طور کلی قابل اعتماد است و به طور گسترده در مراقبت از بیماران مبتلا به عفونت استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر در مورد صحت آزمایش خود سؤالی دارید، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای اطلاعات بیشتر با پزشک صحبت کنید.

آیا به آزمایشات بعدی نیاز دارم؟

بسته به علائم و نتایج آزمایش، ممکن است نیاز به آزمایشات بعدی داشته باشید.

اگر نتیجه آزمایش منفی باشد اما علائم عفونت دارید، ممکن است پزشک آزمایشات بیشتری را توصیه کند. از آنجایی که آزمایش کشت خون نمی‌تواند همه میکروب‌ها را شناسایی کند، ممکن است از انواع دیگر آزمایش‌ها برای جستجوی عفونت استفاده شود. از آنجایی که عفونت خون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند عوارض جدی ایجاد کند، پزشک ممکن است آزمایشاتی را برای بررسی علائم حیاتی، ارزیابی عملکرد اندام ها و نظارت بر سلامت کلی شما انجام دهد.

آزمایش کشت خون در کودکان در مقابل بزرگسالان

آزمایش کشت خون هم در بزرگسالان و هم در کودکان قابل انجام است. روش آزمایش به طور کلی مشابه هم هستند، اگرچه تعداد خونگیری، مقدار خون در هر نمونه و آماده سازی نمونه ها برای آزمایش ممکن است برای کودکان متفاوت باشد.

همچنین ممکن است آزمایش کشت خون در کودکان تا سه سال که تب بدون علت ظاهری و بدون علائم عفونت دیگر دارند نیز انجام شود. در برخی از کودکان بسیار خردسال، این نوع تب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در صورت ابتلا به عفونت خون ایجاد شود. در حالی که واکسیناسیون احتمال ابتلا به این عفونت ها را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، پزشک ممکن است آزمایش کشت خون را برای تعیین وجود میکروب در خون توصیه کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز