لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟ 1 | پزشکت

فهرست مطالب

درمان قارچ ناخن پا

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


قارچ ناخن پا، همچنین به عنوان اونیكومایكوز شناخته می شود، حدود 14٪ از جمعیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. اونیكومایكوز یک عفونت قارچی است که ممکن است به پوست اطراف انگشت آسیب دیده و سایر ناخن های پا نیز انتشار یابد. حتی باعث شکننده شدن و زرد شدن ناخن های پا می شود.

در این مقاله، ما چند روش درمانی برای شما آورده ایم که ممکن است به درمان این بیماری و مدیریت علائم کمک کند. با این حال، حتی پس از استفاده مداوم، اگر این روش ها در درمان اونیكومایكوز موفق نبودند، با پزشک خود مشورت کنید تا علل زمینه ای عفونت را مشخص شود.

درمان خانگی برای قارچ ناخن پا

برخی درمان های خانگی برای قارچ ناخن پا وجود دارند که شما می توانید به راحتی با استفاده از این راهکارها، عفونت ناشی از قارچ پا، را درمان کنید، آنها عبارتند از:

روغن درخت چای

از روغن درخت چای می توان برای درمان اونیكومایكوز استفاده کرد. استفاده از آن به صورت موضعی می تواند به درمان علائم قارچ ناخن و بهبود ظاهر ناخن آسیب دیده کمک کند. چند قطره روغن درخت چای و روغن نارگیل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی یک تکه پنبه بزنید و آن را به ناخن پا آسیب دیده بمالید. این را 2 بار در روز استفاده کنید.

عصاره Snakeroot

عصاره Snakeroot می تواند به بهبودی ناخن پا آسیب دیده و علائم قارچ ناخن پا را تسکین دهد. چند قطره از عصاره snakeroot را با آب مخلوط کنید. این محلول را روی ناخن آسیب دیده قرار دهید. بعد از حدود یک ساعت آن را بشویید. شما می توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

روغن پونه کوهی

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟ 5 | پزشکت

روغن پونه کوهی یک روغن اساسی محسوب می شود که دارای خواص ضد قارچی قدرتمند است. از این رو، با از بین بردن علت اصلی آن می تواند به کاهش علائم عفونت قارچی ناخن کمک کند. سه تا چهار قطره روغن پونه کوهی را به یک قاشق چای خوری روغن نارگیل اضافه کرده و آن را خوب مخلوط کنید و آن را به ناخن آسیب دیده بمالید. بگذارید تا کاملا خشک شود. شما می توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

عصاره برگ زیتون

تحقیقات نشان می دهد که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضد قارچی است. مواد سازنده فعال زیستی آن می توانند عفونت قارچی را از بین ببرند و دوباره ناخن پا شما را سالم کنند. تصور می شود که یک ماده فعال در عصاره برگ زیتون، اولئوروپئین، دارای توانایی ضد قارچ، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی باشد. می توانید روغن برگ زیتون را مستقیماً به قارچ ناخن بمالید و یا به شکل کپسول مصرف کنید.

طبق یک بررسی در سال 2012، مصرف یک تا سه کپسول برگ زیتون به همراه وعده های غذایی دو بار در روز نسبت به روغن برگ زیتون در درمان قارچ ناخن پا موثرتر است. در طول این روش درمانی توصیه می شود که مقدار زیادی آب بنوشید. چند قطره عصاره برگ زیتون را به انگشت پا آسیب دیده بمالید. بگذارید روی آن بماند و خشک شود. شما می توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان ازن دار ممکن است خواص ضد قارچی را از خود نشان دهد. بر همین اساس می تواند آن را برای درمان قارچ ناخن پا استفاده کرد زیرا ازن می تواند در دیواره قارچ پخش شود و در نتیجه از تکثیر آن جلوگیری کند. چندین قطره روغن آفتابگردان اوزونیزه شده به ناخن پا آسیب دیده بمالید. باید آن را با گاز استریل بپوشانید. شما می توانید این کار را یک بار در روز انجام دهید.

سرکه

شستن پا با سرکه یکی از درمان های خانگی رایج برای درمان قارچ ناخن پا است. این را می توان به خواص ضد میکروبی محلول سرکه نسبت داد که می تواند از عفونت بیشتر نیز جلوگیری کند. 1/2 فنجان سرکه را با2-3 فنجان آب را در یک وان کم عمق مخلوط کنید. پاها را حدود 20 دقیقه در این محلول خیس کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

سیر

سیر حاوی یک ترکیب فعال زیستی به نام ajoene است که دارای خواص ضد میکروبی است. این ترکیب به سیر کمک می کند تا با عفونت قارچی که باعث ایجاد قارچ ناخن پا می شود مبارزه کند. دو حبه سیر تازه را خرد کنید. این خمیر را روی ناخن پا آسیب دیده قرار دهید. باید آن را به مدت نیم ساعت روی زخم بگذارید و سپس آن را با آب بشویید. شما می توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

جوش شیرین

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟ 2 | پزشکت

بی کربنات سدیم، معروف به جوش شیرین، فعالیت ضد قارچی را در برابر عفونت های قارچی نشان می دهد. این امر آن را برای استفاده در درمان قارچ ناخن پا یا اونیكومایكوز مناسب می کند. با مخلوط کردن جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید.

این خمیر را روی ناخن آلوده قرار دهید. بعد از 30-20 دقیقه آن را بشویید. این کار را روزانه 1 تا 2 بار انجام دهید.

پراکسید هیدروژن

از محلول پراکسید هیدروژن می توان به عنوان ماده ضد قارچ استفاده کرد. ترکیبات فعال زیستی موجود در آن می تواند به از بین بردن عفونت ناخن پا کمک کند. یک فنجان محلول 3٪ پراکسید هیدروژن برداشته و آن را با سه فنجان آب مخلوط کنید. این محلول را به یک وان کوچک منتقل کنید. پاها را به مدت 20 دقیقه در این محلول خیس کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ترمیم زخم و ضد قارچ دارد. هر دو این ویژگی ها می توانند به مبارزه با درماتوفیت هایی که باعث ایجاد قارچ ناخن می شوند، کمک کنند. ژل را از یک برگ تازه آلوئه ورا استخراج کنید. آن را روی ناخن پا آسیب دیده قرار دهید. قبل از شستشو به مدت 20 دقیقه بگذارید تا روی آن بماند. این کار را روزانه 1 تا 2 بار انجام دهید.

دهانشویه

دهانشویه حاوی مواد موثره مانند استیل پیریدینیم کلراید، کلرهگزیدین، روغنهای اساسی، فلوراید و پراکسید است که این خاصیت و ضد قارچ را نشان می دهد. این ممکن است به درمان اونیكومایكوز کمک کند. ناخن پا را در ظرفی از دهانشویه خیس کنید. این کار را روزانه 30 دقیقه انجام دهید.

تنظیم رژیم غذایی مناسب

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟ 3 | پزشکت

ارتباط بین رژیم غذایی و سلامتی کاملاً واضح است. هرچه غذاهایی که می خورید مناسب تر باشد، بدن شما بیشتر قادر به مقابله با شرایطی مانند قارچ ناخن پا است. با خوردن مواد غذایی مناسب برای بدن خود مواد مغذی مورد نیاز را تامین کنید:

  • ماست غنی از پروبیوتیک
  • پروتئین کافی برای حمایت از رشد مجدد ناخن
  • آهن کافی برای جلوگیری از شکنندگی ناخن ها
  • یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب ضروری
  • غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D مانند محصولات لبنی کم چربی

پیشگیری از عفونت قارچ پا

چگونه قارچ ناخن پا را درمان کنیم؟ 4 | پزشکت

روش های درمانی ذکر شده در بالا ممکن است به از بین بردن عفونت کمک کرده و موجب تسکین شوند. استفاده از این روش های درمانی همراه با گزینه های درمانی پزشکی می تواند به شما در بهبود سریع کمک کند. اما راهکارهایی هم برای پیشگیری از عفونت قارچ پا وجود دارند، از جمله:

  • اطمینان حاصل کنید که پاهای شما همیشه تمیز و خشک هستند.
  • برای جلوگیری از عفونت به طور منظم ناخن های خود را کوتاه کنید.
  • از راه رفتن با پای برهنه در فضاهای عمومی خودداری کنید.
  • همچنین می توانید از پودر پا برای جلوگیری از رطوبت پا استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از جوراب شسته نشده و کفش کثیف استفاده نکنید.
  • اگر دیابت یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید ، نباید از درمان های خانگی برای قارچ ناخن پا استفاده کنید. برای اقدامات مناسب با پزشک خود تماس بگیرید.

چه موقع به یک دکتر مراجعه کنید؟

درمان های خانگی ممکن است نسبت به داروهای تجویز شده در درمان قارچ خفیف تا متوسط ​​ناخن پا موثر باشد. گرچه درمان های خانگی معمولاً عوارض جانبی کمتری دارند، اما شواهد علمی کمتری در مورد اثر آنها وجود دارد.

گاهی اوقات، ممکن است درمان های خانگی کافی نباشد زیرا ممکن است عفونت بیشتر از زمان لازم ادامه یابد. همیشه به خاطر داشته باشید که در صورت عدم درمان، عفونت های قارچی ناخن ممکن است با گذشت زمان بدتر شوند. در صورت ابتلا به عفونت در ناخن پا که پس از 4-3 روز بهبود نمی یابد، باید به پزشک خود مراجعه می کنید.

درمان های به اشتراک گذاشته شده در این مقاله می تواند به بهبود سریع قارچ ناخن پا کمک کند. اگر با دقت دنبال شود، می تواند به جلوگیری از عفونت بیشتر کمک کند. با این حال، مهم است که درک کنیم بیشتر این روش های درمانی ارتباط مستقیمی با کاهش قارچ ناخن پا ندارند. از این رو برای راهنمایی با پزشک مشورت کنید.

اگر قارچ ناخن پا دارید می توانید پدیکور کنید؟ اگر قارچ ناخن پا داشته باشید می توانید پدیکور کنید. شما باید پدیکورکار خوود را از آلودگی مطلع کنید تا آنها از ابزارهای یکبار مصرف و استریل استفاده کنند.

آیا قارچ ناخن می تواند به خودی خود بهبود یابد؟ قارچ ناخن به خودی خود بهبود نمی یابد. اما در صورت عدم درمان، ممکن است خطر انتشار عفونت به سایر ناخن های پا را داشته باشد.

آیا قارچ ناخن می تواند به سایر قسمت های بدن انتشار یابد؟ در صورت عدم درمان، ممکن است به انگشتان دیگر و همچنین پوست اطراف انگشتان پا آسیب دیده گسترش یابد. این به نوبه خود می تواند باعث ایجاد بیماری به نام پای ورزشکار شود.

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/home-remedies-to-treat-nail-fungus/

https://www.healthline.com/health/home-remedies-for-toenail-fungus#takeaway

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز