لوگو پزشکت

رادیو پزشکت

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تونر پوست چیست؟

تونر پوست|| پزشکت
فهرست مطالب

بدون شک عرضه محصولات متنوع و مختلف که به طور مداوم صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد، ممکن است شما را تحت تاثیر تبلیغات و بازاریابی برای استفاده از محصولات آرایشی بیش از حد و حتی بی مورد کند. این در حالی است که اکثر افراد برای استفاده از برخی محصولات مانند تونر پوست دچار شک و تردید هستند. به طور کلی در مورد تونر پوست، کارشناسان زیبایی در مورد اینکه آیا واقعا در مراقبت از پوست تاثیری دارد یا خیر، نظر یکسانی ندارند. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت هر آنچه که باید در مورد تونر پوست بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

تونر پوست چیست؟

یک محصول مایع (شبیه آب) است که بعد از پاکسازی، قبل از سرم و مرطوب کننده استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. تونر را روی یک پد پنبه می‌پاشید و روی صورتتان می‌مالید، نیازی به آبکشی هم ندارد. قبلا تصور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شد که تونر منافذ پوستی را کوچک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اما هیچ چیز نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منافذ شما را منقبض کند. با این حال، کاری که تونر انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد این است که به رفع هرگونه آلودگی، روغن، پاک کننده و آرایش باقی مانده به پاکسازی پوست کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با از بین بردن تجمع محصول، از کدر شدن پوست شما جلوگیری کند.

تونرهای قدیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به علت خشک کردن پوست صورت تا حدودی محبوبیت خودشان را از دست داده اند و کمتر استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. در واقع هدف آنها متعادل کردن سبوم اضافی روی پوست صورت بود. اما چربی پوست صورت را بیش از حد از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بردند و باعث خشک کردن پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدند.

امروزه، اغلب تونرها بدون الکل هستند و برای رنگ های مختلف پوست طراحی شده اند. برخی از تونرها خاصیت لایه برداری دارند و استفاده از آنها برای آبرسانی به پوست و کاهش لکه های صورت یا خلاص شدن از شر لکه های کبدی کمک می کند.

تونر || پزشکت

تونر صورت یک سلاح مخفی مراقبت از پوست است.

تونر به شکل مایع مبتنی بر آب است که ممکن است با مواد تسکین دهنده پوست مانند اکالیپتوس، نعناع فلفلی و آلوئه ترکیب شود. اغلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید فرمول ها و انواع مختلفی از آنها را بیابید که مخصوص نوع پوست شما ساخته شده اند. وظیفه تونر این است که پوست شما را به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاداب کند بدون اینکه رطوبت طبیعی آن را از بین ببرد. این بدان معنی است که تونر پوست حساس را تحریک نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند یا باعث خشکی بیش از حد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. تونر همچنین پوست را آماده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا مرطوب کننده بعد از پاکسازی و سایر درمان های پوستی بهتر جذب پوست شوند.

اکنون، ممکن است محصولاتی را دیده یا شنیده باشید که به جای تونر برچسب “قابض” دارند. قابض معمولا با تونر اشتباه گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اما آنها دو محصول متفاوت هستند. تفاوت اصلی این است که قابض به طور معمول حاوی الکل است، که یک عنصر ایده آل برای کسانی که پوست چرب دارند. قابض ها در کمک به کنترل روغن مفید هستند.

آیا من باید از تونر برای پوست خود استفاده کنم؟

اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا حتما باید از تونر برای پوست خود استفاده کنید یا نه پاسخ منفی است. استفاده از تونرها برای سلامت پوست ضروری نیست، بنابراین نیازی به استفاده از آن ندارید.

تونرها قبلاً برای پاک کردن مواد آرایشی و کثیف پس از پاکسازی و متعادل کردن pH پوست استفاده می‌شدند. امروزه اکثر پاک‌کننده‌ها pH متعادلی دارند و در پاکسازی انواع آلودگی های پوست بسیار مناسب هستند. بنابراین در حالی که تونر برای داشتن پوستی سالم و درخشان یک ضروری نیست، مطمئنا تا حدودی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کمک کننده باشد.

استفاده از تونر متناسب با نوع پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند مزایای زیادی برای پوست شما داشته باشد. مثلا چربی پوست را افزایش دهد . حتی کارایی سایر محصولات مراقبت از پوست شما را افزایش دهد. به عنوان مثال، استفاده از یک سرم مبتنی بر اسید هیالورونیک بر روی پوستی که کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تونر مرطوب شده باعث حجیم تر شدن و آبرسانی بهتر پوست صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

یک تونر کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اسیدی برای کمک به بازسازی سد پوستی عالی است. اگر اسید آن از آلفا هیدروکسی اسید باشد، به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و بهبود درخشندگی کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. بسته به تونر و نوع پوست، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منافذ را پاکسازی و پوست را آبرسانی کند یا حتی تسکین دهنده باشد.

تونر صورت چه کاری انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و چه زمانی از آن استفاده کنم؟

تونر آخرین آثار کثیفی و ناخالصی های گیر کرده در منافذ را پس از شستن صورت از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که به روتین روزانه مراقبت از پوست اضافه و به طور منظم استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر ظاهر و سفت شدن منافذ شما داشته باشد تونر همچنین سطح pH پوست شما را بازیابی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، پوست را با صاف زبر صاف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و رنگ پوست را بهبود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد.

در مورد استفاده، باید یک تکه پنبه را با تونر آغشته کنید و بعد از تمیز کردن هر روز صبح و قبل از رفتن به رختخواب آن را به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی پوست خود بکشید.

مزایای تونر || پزشکت

مزایای استفاده از تونر پوست

مصرف و استفاده از تونر پوستی ممکن است برای همه افراد ضروری نباشد. به خصوص اگر از یک روال مراقبت از پوست سریع و کارآمد استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید. اما، انتخاب و استفاده تونر متناسب با نوع پوست مطمئناً دارای مزایای تقویت کننده پوست است. به طور کلی مزایای اصلی استفاده از تونر پوست عبارتند از:

PH پوست شما را متعادل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

سطح pH پوست حدود 5.5 است، در حالی که سطح آب 7 است، بنابراین اگر بعد از پاکسازی صورت از تونر استفاده کنید، این تعادل ظریف را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. یکی از وظایف تونر بازگرداندن پوست به سطح pH طبیعی است. با این حال، ما در این مورد هشدار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهیم تا بگوییم که امروزه بسیاری از پاک کننده ها دارای pH متعادل هستند که حالت اسیدی آن را نیز باز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرداند.

تونرها محصولی یکسان نیستند. تونرهایی وجود دارند که فواید پوستی بیشتری را به پوست شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. اما مهم است که بدانید بر اساس نوع پوستتان به دنبال چه موادی باشید و از کدام‌ محصولات اجتناب کنید. کسانی که پوست های خشک و حساس دارند باید به دنبال مواد ملایمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مانند آلوئه ورا و گلاب باشند.

کارایی کرم های چین و چروک را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

استفاده از تونر به این معنی است که پوست شما برای جذب هرگونه کرم بعدی که استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید، آماده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. شستشوی صورت با آب بعد از پاکسازی به این معنی است که PH به هم می‌خورد و مرطوب‌کننده باید دو برابر بیشتر کار کند تا پوست را به حالت عادی بازگرداند. اما استفاده از یک تونر مناسب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کارایی کرم های چین و چروک را تا حد زیادی افزایش دهد.

بهترین تونر برای هر نوع پوست

انواع مختلفی از تونرها وجود دارد، از جمله آن‌هایی که برای مرطوب‌کنندگی و آبرسانی، روشن‌کننده پوست، لایه‌بردارها یا عوامل کراتولیتیک برای حذف سلول‌های مرده سطحی پوست، و تونرهای متعادل کننده pH طراحی شده‌اند. اما شما باید بهترین نوع را متناسب با پوست خود انتخاب کنید، به طور مثال:

بهترین تونر برای پوست مستعد آکنه

بهترین تونر برای پوست مستعد آکنه باید چربی اضافی را هدف قرار دهد و در عین حال پوست تحریک شده را آبرسانی و آرام کند. به دنبال موادی مانند روی برای به حداقل رساندن درخشش و منافذ یا عصاره فندق جادوگر برای آکنه باشید. تونرهای حاوی آب چای سبز و اسید هیالورونیک نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک کنند.

بهترین تونر برای پوست چرب

تونرهای حاوی اسید سالیسیلیک را امتحان کنید، که یک ماده محلول در روغن است و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به منافذ نفوذ کند. از آنجایی که اسید سالیسیلیک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به عمق غدد چربی شما نفوذ کند، همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در شل شدن پلاک های سبوم و جوش های سرسیاه موثر است.

بهترین تونر برای پوست بزرگسالان

برای بزرگسالان و سالمندان، یک تونر باید به بهبود خاصیت ارتجاعی و حفظ رطوبت کمک کند. اسید هیالورونیک هیدراتاسیون را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و رتینول و پپتیدها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به تحریک پوست شل یا چروکیده کمک کنند.

بهترین تونر برای پوست خشک

تونرهای حاوی هیالورونیک اسید یا گلیسیرین برای رطوبت رسانی به سطح پوست توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. همچنین به دنبال موادی مانند چای سبز، آلوئه، بابونه، گل همیشه بهار و خیار باشید تا به تسکین پوست خشک و تحریک شده کمک کند.

بهترین تونر برای پوست کدر

به دنبال تونرهای حاوی مواد لایه بردار مانند اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) باشید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید و گردش سلولی را افزایش دهید. ویتامین C همچنین می‌تواند به پوست‌های کدر کمک کند تا پوستی که بسیار مورد نیاز است را روشن کند.

پاکسازی پوست || پزشکت

اگر پوست حساسی دارم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانم از تونر استفاده کنم؟

بله، در صورتیکه پوست حساسی دارید، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده است. کارشناسان معتقدند که از هر سه زن، یک زن پوست حساسی دارد و اگر در بین این 33 درصد هستید، می‌دانید باید در انتخاب تونر خود دقت کنید.

پوست حساس ارتباط زیادی با سد پوستی دارد که به عنوان سد چربی یا رطوبت نیز شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این لایه بیرونی به عنوان یک محافظ عمل می‌کند، مواد محرک را بیرون نگه می‌دارد و رطوبت را مسدود می‌کند. وقتی سلامت سد پوستی شما به خطر بیفتد، ممکن است متوجه پوست خشن، کدر، قرمز و حساس شوید. پس مهم است که از پوست خود به دقت مراقبت کنید و در انتخاب محصولات آرایشی خود وسواس زیادی داشته باشید.

از موادی مانند نیاسینامید استفاده کنید که به بازگرداندن سد پوستی و کاهش التهاب کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. نیاسینامید یک ماده مفید در تونر است. نه تنها اثر ضد التهابی دارد، بلکه یک روشن کننده موثر پوست نیز محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

سخن آخر

به دنبال تونرهای ملایمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باشید که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین و برخی عصاره‌های گیاهی هستند. اگر پوست حساسی دارید، استفاده از موادی مانند عطرها، الکل خشک کننده یا دیاتوره شده دوری کنید. عطر برای همه بد نیست، اما برای افرادی که از حساسیت یا آلرژی رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برند، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث تحریک شود، در حالی که الکل دنات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند پوست را خشک کند.

همچنین تعداد زیادی تونر اسید گلیکولیک در بازار وجود دارد که ممکن است برای پوست حساس مناسب نباشد. اگر به دنبال روشن شدن پوست خود با تونرهای لایه بردار هستید، آنها را به تدریج استفاده کنید. قبل از استفاده تونر بر روی پوست صورت بهتر است مقدار کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از آن را روی پوست آرنج خود استفاده کنید تا از عدم حساسیت آن مطمئن شوید.

همین حالا سوال خودتونو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

پزشکت رو در اینستاگرام دنبال کنید

pezeshket@

پزشکت رو در تلگرام دنبال کنید

pezeshket@

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز

زخم معده، ریفلاکس مری، رژیم غذایی نادرست و حتی استرس می تونه باعث سوء هاضمه بشه که بسیار ناراحت کننده ست. برای درمان مشکلات گوارشی خود با متخصص گوارش 24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

مشکل خارش و سوزش پا می تونه ناشی از علل مختلفی مثل عفونت قارچی، خشکی پوست و یا مشکلات عروقی باشه که در هر صورت آزاردهنده ست. برای درمان علائمت با متخصص پوست و مو مشاوره تلفنی بگیر.

خونریزی زیاد در طول دوره پریودی ممکنه نشانه‌ای از اختلالات هورمونی، التهابات رحم، وجود تومورها، عوامل خونی و غیره باشه. اگه موقع پریودی خونریزیت زیاده تا دیر نشده با متخصص زنان مشاوره تلفنی بگیر.

درد لگن دلایل مختلفی مثل عفونت ادراری، التهاب رحم، آسیب ستون فقرات داره که میتونه زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار بده. تا دیر نشده علائمت رو به متخصص استخوان و مفاصل بگو و مشاوره تلفنی بگیر.

درد سینه یک وضعیت نگران‌کننده ست که می تونه علل مختلفی مثل بیماری قلبی، ریه‌ها یا مشکلات عضلانی-اسکلتی داشته باشه. برای تشخیص صحیح با متخصصان آنلاین قلب و عروق 24 ساعته مشاوره تلفنی بگیر.

لمینت دندان یک روش زیبایی دندان‌هاست که با استفاده از لایه‌های نازک پوششی، شکل و رنگ دندان‌ها را تغییر میده. این روش برای بهبود ظاهر دندان‌های تاریک، شکسته، ترک خورده یا ناهموار استفاده میشه. اگه می خوای دندونتو لمینت کنی، بهتره با دندان پزشک آنلاین مشاوره تلفنی بگیری تا راهنماییت کنه.