لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

ختنه در نوجوانان چه عوارضی دارد؟

ختنه در نوجوانان | پزشکت

فهرست مطالب

ختنه در نوجوانان چه عوارضی دارد؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

 عوارض ختنه در نوجوانان خونریزی و عفونت زخم است. اما والدین می توانند با رعایت برخی راهکارها و مراقبت های بهداشتی از بروز هر گونه عوارض احتمالی ختنه در نوجوانان جلوگیری کنند. به طور کلی، روش جراحی برای برداشتن پوست ختنه گاه که نوک آلت تناسلی مرد را ختنه می نامند. ختنه در هر سنی انجام می شود، اگرچه ختنه بیشتر در نوزادی صورت می گیرد، زیرا به نظر می رسد ختنه در دروان نوزادی نسبت به نوجوانی خطر کمتری داشته باشد. گرچه ختنه ممکن است فواید پزشکی داشته باشد، اما اجباری بودن آن می تواند بر سلامت روانی نوجوان شما تأثیر بگذارد.

ختنه نوجوانان در بعضی از گروه های قومی می تواند یک رسم و جزء اداب و رسوم باشد. بعضی از والدین ممکن است ختنه را تا سالهای نوجوانی به تعویق بیندازند تا اجازه دهند فرزندشان در تصمیم گیری نقش داشته باشد. با این حال، نوزادی به دلیل خطر کمتر عوارض و نتیجه آرایشی بهتر، سن مناسب برای ختنه محسوب می شود.

ختنه یک مسئله کاملا شخصی است.

والدین بیشتر به دلایل مذهبی یا اجتماعی ختنه را انتخاب می کنند. با این حال، در صورت بررسی ختنه در سنین بالاتر، وضعیت می تواند متفاوت باشد. نوجوانان حساس تر از نوزادان هستند و می توانند برداشت و نظر خود را در مورد ختنه بیان کنند. شما ممکن است با نوجوان خود در مورد تمایل وی برای انجام عمل ختنه بحث کنید. او ممکن است در مورد بهداشت باروری، خصوصاً در مورد عملکرد جنسی و نگرانی های ناشی از آن پرسش هایی داشته باشد. اگرچه ختنه مردان به دلایل پیشگیری از سلامتی انتخاب می شود، اما یک نوجوان بدون انجام این روش هنوز هم می تواند سالم بماند. اقدامات اجباری می تواند تأثیر جدی بر سلامت روانشناختی کودک داشته باشد.

ختنه چگونه انجام می شود؟

ختنه در نوجوانان | پزشکت

عمل ختنه توسط یک جراح عمومی، یا یک جراح اطفال در بیمارستان انجام می شود. در صورت نیاز به ختنه به دلایل پزشکی، شاید فرزند شما به یک جراح عمومی ارجاع داده شود؛ اما به دلیل برخی باور های مذهبی ختنه معمولاً در دوره نوزادی پس از ترخیص از بیمارستان، به طی مراسم خاصی انجام می شود؛ اما ختنه در خانه اغلب می تواند عوارضی مانند خونریزی و عفونت را به همراه داشته باشد.

در مورد ختنه و چگونگی انجام دادن آن، آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند قبل از عمل از بی حسی موضعی استفاده شود. این دارو از طریق پماد های بیهوشی یا تزریق توسط یک متخصص قابل تجویز است. این روش شامل جدا شدن پوست ختنه گاه از سر آلت تناسلی مرد است. به دنبال آن شکافی در پوست ختنه گاه ایجاد می شود. گیره ها قرار داده و پس از قطع خونریزی، کل پوست ختنه گاه برداشته می شود. دستگاه های گیره موقت یا حلقه های پلاستیکی اغلب برای جلوگیری از خونریزی چندین روز پس از عمل روی آلت تناسلی قرار می گیرند.

ختنه سنتی ممکن است در بعضی از نقاط با برش جزئی یا بریدگی پوست ختنه گاه همراه باشد. جراحی ختنه ممکن است نتایج بهتری نسبت به روش های سنتی داشته باشد. ختنه ممکن است برای کودکان یا نوجوانان مبتلا به اختلالات لخته شدن به دلیل احتمال بروز خطر خونریزی خطرناک باشد.

ختنه برای درمان فیموز

کودکان و نوجوانان ممکن است مجبور به انجام ختنه به عنوان درمان فیموز یا هر بیماری پزشکی دیگری باشند که نیاز به برداشتن پوست ختنه گاه دارد. عوارض فیموز ممکن است شدیدتر از ختنه باشد و کیفیت زندگی فرد را مختل کند. یک تیم پزشکی تخصصی پس از رضایت آگاهانه پسر نوجوان، درمان فیموز را انجام می دهد.

عوارض ختنه در نوجوانان

ختنه در نوجوانان | پزشکت

ختنه در نوجوانان مانند هر جراحی دیگری می تواند با برخی عوارض جانبی همراه باشد. عوارض احتمالی ناشی از ختنه در نوجوانان عبارتند از:

مردان
بیماری های مغز و اعصاب
  • درد
  • تورم
  • عفونت زخم
  • خون ریزی
  • اختلال در نعوظ
  • تأخیر در ترمیم زخم
  • از بین بردن بیش از حد پوست

ختنه توسط یک متخصص ممکن است عوارض جدی ایجاد نکند. خونریزی و درد در بیشتر موارد اتفاق میفتد اما در نهایت فروکش می کند. برخی از نوجوانان ممکن است پس از انجام این عمل از ظاهر آلت تناسلی خود آگاه شوند.

ختنه قبل از بلوغ

ختنه نوزادان ممکن است به اندازه ختنه نوجوانان عوارض زیادی را ایجاد نکند با این حال، مراقبت از بیمار طبق دستور پزشک می تواند احتمال بروز این عوارض را کاهش دهد. یک متخصص اطفال ممکن است بعد از جراحی ختنه دستورالعمل های زیر را توصیه کند:

  • آلت تناسلی مرد را تمیز نگه دارید.
  • بهبودی کامل ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد.
  • نوجوان ممکن است برای چند روز احساس ناراحتی کند.
  • ممکن است سر آلت برای بعضی از روزها قرمز به نظر برسد.
  • مقداری از خون یا ترشحات زرد به طور کلی در طول روند بهبودی دیده می شود.
  • مطابق دستورالعمل های پانسمان گاز با پماد های آنتی بیوتیک با پانسمان تازه جایگزین شود.

اگر فرزندتان در روزهای بعد از عمل تب بالا یا هر عارضه دیگری را تجربه کرد، بهتر است به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

مراقبت های بعد از ختنه در نوجوانان

ختنه در نوجوانان | پزشکت

 شایعترین عوارض ختنه نوجوانان خونریزی و عفونت زخم است؛ اما والدین می توانند با مراقبت های بعد از جراحی از بروز احتمالی این عوارض جلوگیری کنند. برخی از مراقبت های بعد از ختنه در نوجوانان، عبارتند از:

  • برای جلوگیری از خونریزی در اثر فشار بر آلت تناسلی از پوشیدن لباس تنگ خودداری شود.
  • برای جلوگیری از خشکی لبه ها که ممکن است به لباس بچسبد، پمادهای آنتی بیوتیکی تجویز شده توسط پزشک یا وازلین را استفاده کنید.
  • در حالی که نوجوان شما می تواند فعالیت های عادی خودش را شروع کند اما برای پیشگیری از بروز هر گونه عوارض احتمالی باید انجام هر گونه فعالیت بدنی را بعد از جراحی محدود کند. از ورزش های خشن و فعال باید تا دو هفته خودداری شود. تمرینات سنگین و بازی ها ممکن است باعث خونریزی در ناحیه برش شود.
  • حمام های اسفنجی تا روز دوم جراحی، ایده آل هستند. استحمام یا دوش گرفتن می تواند طبق معمول بعد از روز دوم جراحی انجام شود. هنگام استحمام محل برش را ماساژ یا مالش ندهید. بهتر است از نوجوان خود بخواهید آن را خشک کند. علاوه بر آن، پانسمان برش باید در روز دوم بعد از عمل جراحی برداشته شود.

 بعد از دو تا چهار هفته بعد از جراحی بهتر است برای معاینه مجدد دوباره به پزشک مراجعه شود. برای اطمینان از بهبودی مناسب در این زمان مراجعه به پزشک ضروری است.

مزایای ختنه در پسران

ختنه در نوجوانان | پزشکت

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) می گوید که فواید ختنه بیشتر از خطرات آن است. AAP تصمیم گیری را به والدین واگذار می کند و استفاده از داروهای بی حسی را برای این روش توصیه می کند.

ختنه در پسران می تواند با مزایای زیادی همراه باشد، از جمله:

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی در مردان ختنه شده.
  • کاهش خطر سرطان دهانه رحم در شرکای زن مردان ختنه شده.
  • پیشگیری از فیموز: ختنه به پیشگیری از فیموز کمک می کند. فیوز، شرایطی است که در آن پوست ختنه گاه سفت و جمع می شود.
  • کاهش خطر عفونت های دستگاه ادراری (UTI): ختنه ممکن است حساسیت نسبت به ایجاد عفونت های دستگاه ادراری ناشی از عوامل بیماری زا را کاهش دهد.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مقاربتی: پسران ختنه شده ممکن است شانس کمتری برای ابتلا به عفونتهای مقاربتی مانند HIV داشته باشند. با این حال، استفاده از کاندوم برای پیشگیری از HIV ضروری است.

با انجام اقدامات بهداشتی و بهداشتی مناسب، مردان ختنه نشده نیز می توانند از بروز این خطرات جلوگیری کنند. ختنه بر قدرت باروری یا توانایی تجربه لذت جنسی در مردان و شرکای جنسی آنها تأثیر نمی گذارد. در پسرانی که آلت تنسلی خود را ختنه کرده اند، شستن و تمیز کردن آلت تناسلی به راحتی انجام می شود. با این حال، پسران ختنه نشده باید طریقه شستن زیر پوست ختنه گاه را یاد بگیرند.

مراقبت از آلت تناسلی در پسران ختنه نشده

استحمام معمولی برای پاکسازی آلت تناسلی نوجوانان ختنه نشده کافی است. جمع كردن یا عقب كشیدن پوست ختنه گاه برای تمیز كردن برای نوزادان و نوزادان توصیه نمی شود زیرا این امر می تواند باعث ایجاد زخم و درد شود.

والدین بهتر است به پسر نوجوان خود آموزش های لازم را ارائه دهند تا پوست ختنه گاه را در هنگام دوش گرفتن جمع و به آرامی آن را تمیز کند. پوست ختنه گاه باید پس از تمیز کردن به پشت آلت تناسلی مرد قرار گیرد. قرار گیری نامناسب پوست ختنه گاه در طولانی مدت می تواند خطر پارافیموز، تورم و درد ناشی از فشار دادن سر آلت تناسلی توسط پوست ختنه گاه را افزایش دهد.

ختنه زنان

ختنه دستگاه تناسلی زنان یا ختنه زنان نوعی برش آیینی دستگاه تناسلی زنان است که در میان برخی جوامع انجام می شود. ختنه زنان می تواند حذف نسبی یا کلی دستگاه تناسلی زنان خارجی نوزادان دختر و دختران نوجوان به دلایل غیر پزشکی باشد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ختنه دستگاه تناسلی زنان هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد و می تواند در طولانی مدت منجر به بروز برخی مشکلات شود. ختنه زنان نقض حقوق بشر است زیرا ممکن است باعث عوارض جسمی و روانی طولانی مدت شود.

ختنه در پسران نوجوان در هر سنی انجام می شود. با این حال، در کودکان جوانتر نسبت به نوجوانان و بزرگسالان می تواند عوارض جانبی کمتری داشته باشد. نوجوانان ختنه نشده نیز می توانند با تکنیک های مناسب دستگاه تناسلی یا اندام های جنسی را تمیز نگه دارند. توصیه می شود برای جلوگیری از عوارض، این جراحی را متخصصان انجام دهند.

اسرار جالب در مورد ختنه

ختنه در نوجوانان | پزشکت

  • ختنه در اسلام و یهود یک آیین محسوب می شود.
  • خطرات ختنه نوزادان از ختنه نوجوانان کمتر است.
  • رعایت بهداشت آلت تناسلی در مردان ختنه شده آسان تر است.
  • در هنگام این جراحی استفاده از بی حس کننده موضعی باعث کاهش درد ختنه می شود.
  • بسیار توصیه می شود که ختنه توسط یک جراح در یک محیط استریل و بهداشتی انجام شود.
  • ختنه از بیماری فیموز جلوگیری می کند. فیموز شرایطی است که پوست ختنه گاه سفت و جمع می شود.
  • کشورهایی که ختنه تشریفاتی نوزادی دارند اغلب این روش را در روزهای هفتم یا هشتم پس از تولد انجام می دهند.
  • ختنه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند اچ آی وی و عفونت دستگاه ادراری را تا حدودی کاهش دهد.
  • شرایط پزشکی مانند بالانوپوستیت مکرر (التهاب مکرر پوست ختنه گاه و سر آلت تناسلی مرد) و فیموز می تواند دلیل ختنه در پسران نوجوان باشد.
  • برای انجام این روش باید یک رضایتنامه توسط نوجوان امضاء شود. ختنه اجباری می تواند بر سلامت روان نوجوان تأثیر منفی بگذارد.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/teenage-circumcision_00399648/

[advisers limit=3 online =true skill=”25″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز