لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس مو | پزشکت

فهرست مطالب

شستشوی معکوس مو چه فوایدی دارد؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شستشوی معکوس مو، فواید بسیار زیادی به خصوص در افراد با موهای چرب دارد. این روش شستشو می توانند حالت و طراوت موهای شما را به مدت طولانی تری نسبت به حالت شستشوی معمولی حفظ کند. نحوه مراقبت و نگهداری از موها در افراد مختلف، متفاوت است. به نوع مو، بافت و نیازهای افراد بستگی دارد.

یکی از موارد رایج در بین روش های مراقبت از مو، شستشوی مو است. شستشو شامل زدن شامپو به پوست سر و مو و به دنبال آن تهویه ساقه مو است. این روش در تمیز کردن موهای شما موثر و بسیار محبوب است. اما ممکن است پس از چند ساعت یا یک روز موهای شما را بی روح جلوه دهد، مخصوصاً اگر موهای چربی داشته باشید. این درحالی است که با یک تغییر ساده در نحوه شستن موهای خود می توانید روند مراقبت از مو را بهبود ببخشید. این تغییرات باعث می شوند تا موهای شما برای مدت طولانی تری تازه به نظر برسند.

نگران نباشید، ابتدا موهای خود را حالت دهید و از نرم کننده استفاده کنید. سپس آنها را شامپو بزنید. روشی که به عنوان شستشوی معکوس مو شناخته می شود.

شستشوی معکوس مو اخیراً با هدف بهبود ظاهر موهای کم حجم، خشک، آسیب دیده یا موخوره محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

شستشوی معکوس چیست؟

شستشوی معکوس مو | پزشکت

استفاده از نرم کننده ها قسمت مهمی از هر روال مراقبت از مو هستند. زیرا باعث تغذیه و آبرسانی به موها می شوند و رطوبت را در بین موهای شما حفظ می کنند. از همه مهمتر، نرم کننده ها ساقه مو را می پوشانند. حتی از آن در برابر مواد شیمیایی و آلاینده های آسیب رسان محافظت می کنند.

وقتی قبل از شستن موها به آنها حالت می دهید، موهای شما از مواد شیمیایی سخت موجود در شامپو محافظت می شود. شامپو نمی تواند به موهای پوشیده شده توسط نرم کننده نفوذ کند. بنابراین به حفظ چربی و رطوبت طبیعی در مو کمک می کند.

با انجام شستشوی معکوس مو، شما از یک روش پاک کننده ملایم تر و مغذی تر روی موهای خود استفاده می کنید. این کار موهای شما را بتدریج نرم تر می کند. این تکنیک همچنین از آسیب دیدگی موها و دوشاخه شدن موها جلوگیری می کند. همچنین می توانید در روش شستشوی معکوس مو از ماسک های مو استفاده کنید.

فواید شستشوی معکوس مو چیست؟

شستشوی معکوس مو | پزشکت

شستشوی معکوس مو در درجه اول برای کمک به بهبود سلامت و آبرسانی مو با تقویت ترمیم فولیکول های مو قبل از پاک سازی پوست سر استفاده می شود. این می تواند مزایای زیر را نیز داشته باشد:

  • موها را پررنگ، براق و حجیم می کند.
  • میزان شامپوی مورد نیاز را کاهش می دهد.
  • به درمان مشکلات ریزش مو کمک می کند.
  • از موخوره مو و چرب شدن موها جلوگیری می کند.
  • به بهبود بافت موهای صاف و کدر کمک می کند.
  • بدون صاف به نظر رسیدن مو باعث تغذیه بهتر می شود.
  • از تجمع پوست سر و گرفتگی منافذ پوست جلوگیری می کند.

تکنیک شستشوی معکوس مو چگونه است؟

شستن معکوس مو یک روش ساده است که شامل مراحل زیر است:

  • موهای خود را کاملا خیس کنید.
  • نرم کننده را کاملاً روی کل طول موهای خود بمالید و بگذارید 3-5 دقیقه بماند. برای جلوگیری از چربی حتما از استفاده از نرم کننده یا ماسک مو روی پوست سر و ریشه خودداری کنید.
  • موهای خود را به آرامی با آب ساده بشویید. از مالش موهای خود خودداری کنید زیرا می خواهید نرم کننده به عنوان محافظ روی موهای شما بماند.
  • اگر انتهای خشک و خشن دارید، مقدار زیادی نرم کننده را به نوک موها بمالید و به جای شستشو کامل، مقداری آب روی آن بپاشید.
  • مقدار کمی شامپو بردارید و آن را روی موهای خود کف کنید.
  • قبل از شستشوی نهایی از یک نرم کننده استفاده کنید یا در حالی که موهایتان هنوز خیس است از نرم کننده مرطوب استفاده کنید.
  • روی موهای خود سرم بزنید و اجازه دهید تا در هوا خشک شود.

بهتر است یک بار در هفته، حدود یک ماه، از شستشوی معکوس مو استفاده کنید تا متوجه تغییراتی در موهای خود شوید.

چه کسی می تواند از شستشوی معکوس مو استفاده کند؟

شستشوی معکوس مو | پزشکت

شستشوی معکوس مو، اگر به طور صحیح و متعادل انجام شود، بدون توجه به بافت و طول، می تواند برای همه نوع مو مفید باشد.

این روش به طور کلی برای افرادی که موهای بی روح، کدر یا نازکی دارند توصیه می شود، زیرا از سنگین شدن نرم کننده مو جلوگیری می کند.

شستشوی معکوس مو برای کسانی که پوست سرشان چرب است نیز مفید است، زیرا نرم کننده ها اغلب می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند.

افرادی که سعی می کنند از استفاده از نرم کننده ها خودداری کنند اما از انتهای خشک یا وز دار موهای خود رنج می برند می توانند بدون بهبود چربی، شستشوی معکوس مو را برای بهبود مشکلات موهای خود انجام دهند.

افرادی که موهایشان ضخیم یا خشک است می توانند از شستشوی معکوس مو برای بهبود بافت مو استفاده کنند.

شستشوی معکوس مو برای همه انواع مو مناسب است زیرا بر ویژگی های عمومی همه موها تأثیر می گذارد، نه بر روی یک مشکل خاص. بنابراین به سلامت کلی مو کمک می کند.

نرم کننده های شستشوی معکوس مو کدامند؟

می توانید از نرم کننده موی معمولی خود برای شستشوی معکوس مو استفاده کنید و به نتایج قابل توجهی برسید. همچنین می توانید هر چند وقت یکبار نرم کننده ها را تعویض کنید و از محصولاتی استفاده کنید که بیشتر مناسب مشکلات موی فعلی شما باشد.

در حالی که نرم کننده های فروشگاهی به طور گسترده در دسترس هستند، شما همچنین می توانید روغن های طبیعی را امتحان کنید یا ماسک های گیاهی مو را در خانه تهیه کنید.

طیف گسترده ای از نرم کننده ها در بازار وجود دارند که ترکیبات آنها ممکن است بسته به نوع مشکلات شما متفاوت باشند.

نرم کننده های خریداری شده در فروشگاه رایج ترین نوع نرم کننده ای است که برای شستشوی معکوس مو استفاده می شود، زیرا اکثر افراد از قبل آنها را به عنوان بخشی از برنامه معمول شستشوی مو استفاده می کنند.

با این حال، نرم کننده های خریداری شده در فروشگاه فقط برای کسانی که از قبل موهای سالم دارند می تواند موثر باشند. افرادی که دارای مشکلات مو مانند خشکی و موخوره هستند بهتر است از گزینه های دیگر مانند ماسک های خانگی بهره استفاده کنند.

علاوه بر این، نرم کننده ها خریداری شده در فروشگاه حاوی از مواد شیمیایی مانند سولفاتها، پارابن ها، پروپیلن گلیکول و سایر مواد سازنده ای هستند که باعث افزایش ماندگاری محصول می شوند. آنها همچنین ممکن است حاوی سدیم و نمک به عنوان عامل ضخیم کننده باشند، که می تواند پوست سر و مو را تحریک کند.

از این رو، هنگام انتخاب نرم کننده های موجود در بازار، محصولی با حداقل مواد شیمیایی را انتخاب کنید. علاوه بر این، به دنبال نرم کننده هایی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان و روغن نارگیل باشد.

روغن های طبیعی به عنوان نرم کننده

اغلب توصیه می شود قبل از شستشو از روغن های طبیعی برای حالت دادن مو استفاده کنید. چرب شدن مو باعث مرطوب شدن و تغذیه مو می شود. در عین حال به آرامش شما نیز کمک می کند. هنگام استفاده از روغن های طبیعی به عنوان نرم کننده، روش های زیر را در نظر بگیرید:

شرایط استفاده از روغن ها

می توانید از روغن های طبیعی به عنوان نرم کننده نرمال استفاده کنید. به سادگی موهای خود را زیر دوش آب بکشید و از روغن مو در طول موهای خود استفاده کنید. در ادامه موها را با شامپو شستشو دهید.

از روغن ها به عنوان ماسک استفاده کنید. بسته به نوع و طول موهایتان ممکن است به یک قاشق چای خوری تا چند قاشق غذاخوری روغن نیاز داشته باشید. با توجه به نوع موی خود می توانید روغن های زیر را امتحان کنید:

  • برای موهای چرب: روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون، یا روغن آفتابگردان استفاده شود.
  • برای موهای خشک: از روغن آرگان، روغن آووکادو، روغن بادام، روغن باباسو یا روغن کنجد استفاده کنید.

درمان های گیاهی و ماسک های خانگی مو

شستشوی معکوس مو | پزشکت

یکی دیگر از گزینه های سالم برای انتخاب نرم کننده های مو، تهیه ماسک های خانگی مو یا روغن های گیاهی است.

توصیه می شود برای حالت دادن به موهای خود از نعناع، درخت چای، گیاهان رزماری یا روغنهای اساسی استفاده کنید. نگران نباشید، گیاهان را با روغن یا نرم کننده نرمال خود مخلوط کرده و استفاده کنید. این گیاهان به تقویت گردش خون در پوست سر کمک می کنند و همچنین دارای اثرات ضد التهابی هستند.

می توانید اسطوخودوس و بابونه را برای آرامش و روغن دارچین یا گل میخک نیز امتحان کنید تا جلوه ای دلپذیر داشته باشد. علاوه بر این، می توانید گل هایی مانند گل رز را برای بهبود کارایی نرم کننده ها مخلوط کنید.

همچنین می توانید از شیر نارگیل، عسل یا آووکادو برای تهیه ماسک مو در خانه و استفاده از آن استفاده کنید.

سخن آخر

شستشوی معکوس مو اخیراً یک روش محبوب است که شامل تهویه مو و سپس استفاده از یک شامپوی ملایم برای تمیز کردن موهای شما می شود. این روش شستشوی مو اغلب با بهبود رشد و نرمی مو باعث بهبود سلامت مو می شود. همچنین باعث درخشش، و افزایش حجم و خواهد شد.

می توانید هفته ای یک بار شستن معکوس موهای خود را امتحان کنید تا موهای شما دوباره زنده شود. به یاد داشته باشید که اگر کوتیکول موهای شما آسیب دیده باشد، این روش فوری نتیجه نمی دهد. با تلاش خود اجازه دهید تا نرم کننده کار خود را انجام دهد و موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند.

منبع:

https://www.emedihealth.com/reverse-hair-washing.html

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز