لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

فواید فلفل سیاه برای سلامتی

فواید فلفل سیاه برای سلامتی | پزشکت

فهرست مطالب

فواید فلفل سیاه برای سلامتی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


فواید فلفل سیاه برای سلامتی بر اساس شواهد مبتنی بر علم بسیار زیاد است اما باز هم بهتر است مراقب تداخل آن با مصرف برخی دارو ها باشید. فلفل سیاه یا Piper nigrum یک درخت انگور کوهنوردی چند ساله است. از میوه این تاک، دانه های فلفل سبز، سیاه و سفید تولید می شود. فلفل سیاه که به عنوان پادشاه ادویه ها شناخته می شود، بسیار طعم دهنده و تند است. به صورت کامل، ترک خورده و پودری موجود است.

ترکیبات موجود در دانه فلفل که رنگ، عطر و طعم را فراهم می‌کنند، حاوی لیگنان‌ها، آلکالوئیدها، فلاونوئیدها، آمیدها و اسانس‌ها هستند. پیپرین موجود در دانه فلفل دارای خواص ضد میکروبی است و گرمای مشخص موجود در فلفل را فراهم می کند. اجازه ندهید این ادویه معمولی شما را فریب دهد. فلفل مواد مغذی زیادی دارد.

یک قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده حاوی:

  • 5 کالری
  • 1 گرم کربوهیدرات (نیمی از آن فیبر است)
  • چربی و پروتئین ناچیز
  • 8.7 میلی گرم کلسیم (1٪ از مقدار روزانه)
  • 0.6 میلی گرم آهن (3٪ از مقدار روزانه)
  • 0.1 میلی گرم منگنز (6٪ ارزش روزانه)
  • 3.3 میکروگرم ویتامین K (4٪ ارزش روزانه)

مصرف فلفل سیاه چه تاثیری بر بدن دارد؟

فواید فلفل سیاه برای سلامتی | پزشکت

فلفل سیاه قرن هاست که در غذاهای مختلف و طب سنتی استفاده می شود و گزارش شده است که به انواع بیماری ها کمک می کند. بسیاری از فعالیت های دارویی و دارویی فلفل سیاه ناشی از آلکالوئید پیپرین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعاها و تعیین دوز برای اثر بخشی فلفل و عصاره های آن مورد نیاز است.

کاهش وزن و فواید فلفل سیاه برای سلامتی

برخی از مردم بر این باورند که فلفل ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که نوشیدنی‌های مبتنی بر فلفل سیاه می‌توانند درک شرکت‌کنندگان را از گرسنگی و میل به غذا خوردن تغییر دهند و سطح سیری گزارش‌شده را افزایش دهند. با این حال، یک مطالعه بیان کرد که فلفل سیاه ممکن است متابولیسم شما را کمی افزایش دهد اما به اندازه ای نیست که بر وزن شما تأثیر قابل توجهی بگذارد. فلفل سیاه همچنین ممکن است عملکرد مناسب معده را تقویت کند و ممکن است به هضم غذا کمک کند.

فواید فلفل سیاه برای سلامتی و ویتیلیگو

ویتیلیگو یک بیماری شایع پوستی است که با تشکیل لکه های رنگ پریده و سفید به دلیل کمبود ملانین مشخص می شود. یک مطالعه نشان داد که عصاره فلفل، و همچنین پیپرین و آلکالوئید موجود در فلفل، ممکن است باعث تشکیل ملانین بیشتر شود. پماد حاوی عصاره فلفل تا حدی در کاهش ویتیلیگو موثر بود.

فواید فلفل سیاه برای سلامتی و لثه ها

پیپرین ممکن است به کاهش التهابی که منجر به بیماری پریودنتال یا لثه می شود کمک کند. یک مطالعه استفاده از کورکومین، پیپرین و عصاره لیکوپن را برای مدیریت بیماری های التهابی مانند پریودنتیت و ژنژیویت نشان داد.

ممکن است در پیشگیری از سرطان کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که پیپرین ممکن است گسترش و بقای چندین نوع رده سلولی سرطانی را متوقف کند. اگرچه تحقیقات نشان می دهد که فلفل ممکن است اشتهای شما را سرکوب کند، شواهدی نیز وجود دارد که ممکن است آن را تحریک کند. یک مطالعه نشان داد که فلفل سیاه ممکن است با تحریک حس بویایی اشتها را تحریک کند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که فلفل سیاه در پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید است. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک مکانیسم عصاره پیپرین و فلفل بر عملکرد شناختی مورد نیاز است.

فشار خون  و قند خون را کاهش می دهد.

مطالعات اخیر نشان می دهد که عصاره فلفل سیاه ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند. اسانس های موجود در فلفل سیاه دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند و به عنوان مهار کننده های ACE عمل می کنند. مطالعه دیگری که روی مدل های موش انجام شد نشان داد که پیپرین با مسدود کردن کانال های کلسیم از افزایش فشار خون جلوگیری می کند. بسیاری از فرهنگ ها از فلفل سیاه برای کمک به مدیریت دیابت استفاده می کنند، و مطالعات اخیر حیوانی نشان داده است که ترکیبات موجود در فلفل سیاه ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.

پیپرین همچنین دارای خواص تقویت کننده زیستی است که باعث افزایش جذب مواد مغذی می شود. به عنوان مثال، رسوراترول و کورکومین فراهمی زیستی ضعیفی دارند. آنها تمایل دارند از دستگاه گوارش بدون جذب عبور کنند. پیپرین فراهمی زیستی این ترکیبات را بهبود می بخشد و آزادسازی آنزیم هایی را برای کمک به هضم چربی و کربوهیدرات ها تحریک می کند.

میزان و دوز مصرف فلفل سیاه

فواید فلفل سیاه برای سلامتی | پزشکت

فلفل سیاه معمولاً تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود بی خطر در نظر گرفته می شود. فلفلی که بیش از حد مصرف شود ممکن است به طور تصادفی در ریه ها گیر کند و باعث سرفه و مشکلات تنفسی شود و ممکن است منجر به مشکلات جدی در کودکان شود. فلفلی که وارد چشم می شود می تواند منجر به قرمزی، سوزش و سوزش شود. زنان باردار و شیرده باید فلفل را فقط به مقداری که در پخت و پز یا به غذا اضافه می شود محدود کنند تا از خطر سقط جنین جلوگیری کنند.

تداخل دارویی با فلفل سیاه

با توجه به فواید فلفل سیاه برای سلامتی باز هم باید مراقب تداخل دارویی آن باشید. داروهای زیر ممکن است در صورت مصرف همزمان با فلفل باعث ایجاد مشکل شوند، بنابراین احتیاط لازم است.

ضد انعقادها. پیپرین موجود در فلفل سیاه دارای خواص رقیق کنندگی خون است. بنابراین، اگر از داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد) مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کنید، باید از مصرف مکمل های حاوی فلفل سیاه یا پیپرین خودداری کنید.

داروهای دیابت. پیپرین همچنین قند خون را کاهش می دهد. اگر از داروهای دیابت استفاده می کنید، از مصرف مکمل های فلفل سیاه یا پیپرین خودداری کنید تا از سطوح بسیار پایین قند خون جلوگیری کنید.

کاربامازپین. فلفل سیاه و پیپرین می توانند جریان خون را در دستگاه گوارش افزایش دهند و در نتیجه سرعت جذب کاربامازپین را بهبود بخشند. این جذب بیشتر می تواند منجر به سمیت کاربامازپین شود.

سایر داروها. مصرف مکمل های فلفل سیاه یا پیپرین می تواند خطر عوارض جانبی داروهایی را که توسط کبد تجزیه می شوند، افزایش دهد. این داروها عبارتند از کتوکونازول (Nizoral)، ایتراکونازول (Sporanox)، لواستاتین (Mevacor)، فکسوفنادین (Allegra) و تریازولام (Halcion).

گنجاندن فلفل سیاه در رژیم غذایی

فواید فلفل سیاه برای سلامتی | پزشکت

با توجه به فواید فلفل سیاه برای سلامتی بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در آشپزخانه! هنگام پخت و پز از فلفل سیاه استفاده کنید تا طعم و ادویه به غذایتان اضافه شود. فلفل سیاه به عنوان “پادشاه ادویه ها” شناخته می شود و در طب باستانی آیورودا استفاده می شود. به یاد داشته باشید، فلفل سیاه می تواند با داروهای تجویزی خاصی تداخل داشته باشد و جذب را مهار کند. در صورت مصرف دوزهای بالای فلفل سیاه با پزشک خود مشورت کنید.

به دنبال دانه های فلفلی باشید که عاری از هرگونه لک باشند و احساس سنگینی و فشرده داشته باشند. آنها باید در یک محیط تاریک، خشک و خنک در داخل یک ظرف در بسته نگهداری شوند. ماندگاری فلفل آسیاب شده حدود 3 ماه است، در حالی که دانه های فلفل کامل معمولاً به طور نامحدود باقی می مانند.

بیشترین سوالات در مورد فلفل سیاه

فواید فلفل سیاه برای سلامتی | پزشکت

آیا دانه فلفل صورتی با فلفل سیاه، سفید و سبز متفاوت است؟ دانه های فلفل صورتی در واقع توت های خشک از درخت فلفل برزیلی (Schinus terebinthifolia) هستند که از خانواده گیاهی فلفل ها نیستند.

آیا فلفل سیاه می تواند باعث واکنش آلرژیک شود؟ در حالی که سرفه یا عطسه افراد با استنشاق پودر فلفل معمول است، واکنش آلرژیک به آن نادر است. با این حال، ممکن است علائم آسم را در بیماران مبتلا به آسم ایجاد کند.

آیا می توانید فلفل سیاه را به چای اضافه کنید؟ فلفل سیاه یک افزودنی ارزشمند به چای شما است زیرا می توانید خواص آنتی اکسیدانی موجود در برگ ها و دانه های فلفل را استخراج کنید.

آیا فلفل سیاه کتو دوست است؟ یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده حدود 1 گرم کربوهیدرات خالص دارد که به راحتی می تواند در رژیم کتوژنیک قرار گیرد.

آیا افزودن فلفل سیاه به زردچوبه فعالیت کورکومین را افزایش می دهد؟ مشخص شده است که پیپرین می تواند از دفع کورکومین در بدن جلوگیری کند و در واقع اثرات این ترکیب را افزایش می دهد.

آیا خوردن فلفل سیاه برای آسیب کبد مفید است؟ مطالعاتی روی موش‌ها انجام شده است که اثرات محافظتی کبدی عصاره متانولی میوه‌های فلفل سیاه و پیپرین را نشان می‌دهد. در یک مطالعه، تجویز فلفل سیاه نشانگرهای زیستی کبدی TG، AST، ALT، ALP و بیلی روبین را در موش‌های با سمیت کبدی ناشی از اتانول-CCl4 کاهش داد.

سخن آخر

فلفل سیاه یک ادویه محبوب است و برای قرن ها در تجارت و استفاده در آشپزی مهم است. این ادویه همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات قدرتمند است. پیپرین یک آلکالوئید موجود در فلفل سیاه است و نشان داده شده است که خواص درمانی از خود نشان می دهد. فلفل سیاه و سفید هر دو حاوی پیپرین هستند، ماده شیمیایی موجود در دانه فلفل. دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است. از این رو، فلفل سیاه و سفید فواید سلامتی مشابهی دارند. با این حال، این دو تفاوت هایی در ظاهر، طعم و ماندگاری دارند. فلفل سفید طعم ملایم تری دارد و می تواند به سرعت کهنه شود و طعم خود را از دست بدهد، در حالی که فلفل سیاه طعم تندتری دارد و می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز