لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

راهکارهای ضخیم سازی موی مردان

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

فهرست مطالب

راهکارهای ضخیم سازی موی مردان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

راهکارهای ضخیم سازی موی مردان ، وجود دارد که آنها می توانند با به کارگیری این راهکارها، تا حدودی کم پشتی موهای خودشان را بپوشانند. ریزش و کم پشتی مو به خصوص با افزایش سن بسیار رایج است. در ایالات متحده، 50 میلیون مرد در اثر آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی مردانه دچار ریزش مو می شوند. این می تواند منجر به عقب رفتن خط موی شما، یا ایجاد لکه ای در بالای سر شود.

همچنین ریزش مو ممکن است از برخی شرایط سلامتی مانند کاهش شدید وزن، بیماری یا استرس ناشی شود. اگر به دنبال روش هایی برای مدیریت کم پشتی مو و حتی افزایش ضخامت مو هستید، تعدادی از تکنیک های مختلف وجود دارد که می توانید امتحان کنید. در این مقاله چندین راهکار وجود دارد که می توانید برای ضخیم شدن موهای خود استفاده کنید.

موهای خود را به آرامی حالت دهید.

هنگام حالت دادن به موهای کم پشت خود به آرامی این کار را انجام دهید. این کار از ریزش سریع موهای ناخواسته جلوگیری می کند. برای داشتن ظاهری ملایم این نکات را دنبال کنید:

  • موهای خود را با یک شانه عریض تر حالت دهید.
  • موهای خود را جمع نکنید یا نکشید، به خصوص وقتی که خیس و مرطوب است.
  • از سشوار کشیدن طولانی مدت خودداری و گرمای سشوار را پایین نگه دارید.
  • اگر ضخامت موهای شما تغییر کرده است، سعی کنید مدل موی جدیدی را امتحان کنید.

برخی از مدل های مو مانند نوارهای تنگ و دم اسبی نیز می توانند در طولانی مدت منجر به ریزش مو شوند. نیازی نیست که به طور کلی از این سبک ها اجتناب کنید، بلکه کافی است به موهای خود استراحت دهید و در این بین موهایتان را نرم نگه دارید.

اگر از درمان های خانگی مو مانند رنگ کردن، روغن داغ یا صاف کننده­های شیمیایی مو استفاده می­کنید، توجه داشته باشید که این روش های درمانی می توانند به کم پشت شدن مو منجر شده و یا موهای شما را شکننده ­تر کنند. اگر احساس می ­کنید مدل موی شما با این روش­ها بهترین حالت را دارد، از یک آرایشگر حرفه ای مو راهنمایی بگیرید. آنها می توانند یک روش درمانی را برای نازک شدن موها پیشنهاد دهند.

برای ضخیم سازی موهایتان به متخصصان پوست و مو مراجعه کنید.

پزشک شما ممکن است بتواند دلیل کم پشت شدن موهای شما را تشخیص دهد و موثرترین روش برای درمان آن را توصیه کند. برای موهای کم پشت خود به یک متخصص مانند یک متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصان پوست و مو به طور خاص برای درمان بیماری های مربوط به پوست، مو و ناخن آموزش دیده اند. آنها می ­توانند به تشخیص و درمان دلایل ریزش مو در زنان و مردان کمک کنند. آنها همچنین می ­توانند محصولات خاصی را برای استفاده در نازک شدن موها پیشنهاد دهند یا دارویی را برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها یا رشد مجدد آن پیشنهاد کنند.

موهای خود را کمتر بشویید.

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

هنگام شستن از موهای کم پشت خود مراقبت کنید. حتی اگر روزانه دوش بگیرید، لزوماً نیاز نیست که هر روز موهای خود را بشویید. حتماً از شامپویی استفاده کنید که روی پوست سر شما لطیف و موهایتان را خشک نمی کند. همیشه باید موهایتان را پس از شستن، حالت دهید. نرم کننده مو مانعی محافظتی بر روی موهای شما ایجاد می کند که باعث می شود مو شکسته یا وز نشود. در حالی که شستن موها به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود، نحوه تمیز کردن و مراقبت از موها ممکن است به تقویت و محافظت از آنها کمک کند.

استفاده از داروها

تعدادی از داروها برای درمان طاسی مردها موجود است. برخی از آنها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند و برخی دیگر نیاز به نسخه پزشک دارند. دارو های بدون نسخه (OTC) شامل محصولاتی است که حاوی ماینوکسیدیل هستند. مارک Rogaine حاوی این ماده تشکیل دهنده است. ممکن است متوجه شوید که این محصول به رشد مجدد موهای شما کمک می کند یا مانع از دست دادن موهای بیشتری می شود. روگاین خصوصاً برای موهای از دست رفته در اثر آلوپسی آندروژنتیک مفید است.

آقایان باید این محصولات را دو بار در روز روی پوست سر خود بمالند و ممکن است تا 6 ماه از مصرف دارو نتیجه نگیرید. همچنین ممکن است یک پزشک داروی خوراکی به نام فیناستراید را برای کمک به کم پشت شدن موها برای شما تجویز کند که این ماده با نام Propecia نیز شناخته می شود. این دارو ممکن است کم پشت شدن مو را متوقف کرده یا حتی برخی از موهای شما را دوباره رشد دهد. برای دیدن نتایج باید آن را به طور مداوم مصرف کنید. یک متخصص پوست ممکن است  در تعیین نوع خاصی از ریزش که تجربه می­ کنید موثر باشد.

عمل جراحی کاشت مو انجام دهید.

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

جراحی کاشت مو می تواند موهای شما را ضخیم کند. کاشت مو که مو را از یک نقطه از بدن شما به پوست سر شما منتقل می ­کند. که می ­تواند به عنوان یک روش سرپایی با استفاده از بی­ حسی موضعی انجام شود، اما ممکن است پوست سر شما پس از پیوند دردناک باشد. همچنین شاید برای رسیدن به ضخامت موی مورد نظر خود به بیش از یک روش نیاز داشته باشید. توجه داشته باشید که این روش زیبایی ممکن است توسط شرکت بیمه پوشش داده نشود. بر همین اساس شاید مجبور شوید هزینه جراحی را از جیب خود پرداخت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که جراحی کاشت مو جلوی پیشرفت طاسی الگوی مرد را در طولانی مدت نخواهد گرفت.

سیگار نکشید.

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

سیگار کشیدن علاوه بر خطرناک بودن کلی برای سلامت، با ریزش مو نیز ارتباط دارد. عوامل زیادی در ریزش مو در افراد سیگاری موثر هستند. به طور قابل ملاحظه ای نشان داده شده است که سیگار کشیدن به DNA فولیکول مو آسیب می رساند و منجر به التهاب و زخم و در نهایت آلوپسی آندروژنتیک می شود. ارتباط بین ریزش مو و استعمال دخانیات دلیل دیگری برای بررسی ترک آن است. امروزه تعداد زیادی از کمک­ ها و برنامه­ های ترک سیگار وجود دارد که می­ توانید امتحان کنید.

یک رژیم متعادل و غنی از روی و آهن داشته باشید.

رعایت یک رژیم متنوع و متعادل که شامل بسیاری از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های مختلف باشد، ممکن است از نازک شدن موهای شما جلوگیری. رژیم غذایی می تواند هم بر روی رشد مو و هم بر ساختار آن تأثیر بگذارد. روی و آهن مواد معدنی هستند که به رشد سالم مو کمک می کنند. اگر رژیم گیاهخواری دارید یا اخیراً به دلیل کاهش کالری دریافتی، وزن زیادی از دست داده­ اید، ممکن است به اندازه کافی از این مواد معدنی استفاده نکنید.

غذاهای غنی از آهن شامل گوشت قرمز، تخم مرغ و سبزیجات هستند. ازطرفی هم برخی از غذاهای غنی از روی شامل گوشت قرمز، حبوبات، دانه ها و آجیل ها و لبنیات می شوند.

استرس را در زندگی خود کاهش دهید.

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

نظر سنجی گالوپ در سال 2020 نشان داد که 60 درصد بزرگسالان آمریکایی مورد بررسی، استرس روزانه را تجربه می ­کنند. استرس می تواند بر روی سلامتی شما تأثیرات زیادی از جمله ریزش مو بگذارد. عوامل اصلی استرس زا می توانند منجر به وضعیتی به نام telogen effluvium شوند که باعث ریزش موقت مو می­ شود.

راه های ساده برای از بین بردن استرس و اضطراب، عبارتند از:

ورزش کنید.

ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای مقابله با استرس انجام دهید. ممکن است متناقض به نظر برسد، اما قرار دادن فشار جسمی بر روی بدن از طریق ورزش می تواند استرس روانی را از بین ببرد. وقتی مرتباً ورزش می کنید فواید آن قوی تر شدن است. افرادی که به طور منظم ورزش می ­کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند کمتر دچار اضطراب می شوند.

مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

کافئین محرکی است که در قهوه، چای، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. دوزهای بالا می توانند اضطراب را افزایش دهند. افراد آستانه های مختلفی برای میزان تحمل کافئین دارند. اگر مشاهده کردید که کافئین شما را عصبی یا مضطرب می کند، مصرف آن را کاهش دهید. اگرچه بسیاری از بررسی ها نشان می دهد که قهوه می تواند در حد متوسط سالم باشد، اما برای همه مناسب نیست. به طور کلی، روزانه پنج فنجان یا کمتر مقدار متوسطی در نظر گرفته می شود.

یادداشت برداری کنید.

یکی از راه های کنترل استرس، نوشتن مطالب است. در حالی که ثبت آنچه که شما در مورد آن تحت فشار قرار گرفته اید یک رویکرد است، روش دیگر نوشتن تقدیر و سپاسگزار از آنچه که دارید و هستید، می باشد. قدردانی ممکن است با تمرکز افکار شما در مورد موارد مثبت زندگی ، به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

آدامس بجوید.

برای از بین بردن استرس فوق العاده آسان و سریع، سعی کنید آدامس بجوید. یک بررسی نشان داد که افرادی که آدامس می جویدند احساس استرس را کاهش دهد. یکی از دلایل احتمالی این است که آدامس باعث امواج مغزی مشابه امواج افراد آرام می شود. دیگر اینکه آدامس باعث جریان خون در مغز شما می شود. علاوه بر این، بررسی های اخیر نشان داد که کاهش فشار روانی در هنگام جویدن افراد با شدت بیشتری اتفاق می افتد.

وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید.

حمایت اجتماعی از طرف دوستان و خانواده می تواند به شما کمک کند تا اوقات پرتنش را پشت سر بگذارید. عضویت در یک گروه دوستی به شما احساس تعلق و ارزش شخصی می دهد، که می تواند در شرایط سخت به شما کمک کند. مطالعات نشان داده که به ویژه برای خانم ها، وقت گذرانی با دوستان و کودکان به آزادسازی اکسی توسین، یک مسکن طبیعی استرس کمک می کند. این اثر “تمایل و دوست شدن” نامیده می شود و برعکس پاسخ جنگ یا پرواز است. بخاطر داشته باشید که هر دو زن و مرد از دوستی سود می برند. مطالعه دیگری نشان داد که زنان و مردان با کمترین ارتباط اجتماعی بیشتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند.

نه گفتن را بیاموزید.

همه عوامل استرس زا تحت کنترل شما نیستند، اما برخی از آنها هستند. بخشهایی از زندگی خود را که می توانید تغییر دهید و باعث استرس شما می شوند کنترل کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که بیشتر اوقات “نه” بگویید. این امر به ویژه درصورتی که متوجه شوید بیش از حد توانایی خود را به عهده دارید، این امر صادق است، زیرا مسئولیت زیاد با بسیاری از مسئولیت ها باعث می شود احساس ضعف کنید.

مکمل ها برای ضخیم سازی پوست مفید هستند.

راهکارهای ضخیم سازی مو برای آقایان | پزشکت

مصرف مکمل برای ضخیم شدن موهای شما کار ساده ای نیست. ابتدا باید در مورد مکمل رژیم غذایی؛ ویتامین ها و مواد معدنی اضافی برای تقویت رشد مو با پزشک صحبت کنید. به عنوان مثال، آهن یا روی بیش از حد ممکن است منجر به سمیت یا سایر عوارض شود. مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو (FDA) کنترل یا تأیید نمی شوند، بنابراین دستورالعمل های روشنی در مورد بهترین دوز وجود ندارد. مارک های مختلف موجود نیز از نظر تجاری ایمن نیستند. همچنین دریافت بیش از حد برخی ویتامین ها مانند A و E در واقع می تواند در ریزش مو نقش داشته باشد.

منبع:

https://www.healthline.com/health/how-to-thicken-hair-men#gentle-styling

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز