لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

تومورهای مغزی در نوجوانان

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


تومورهای مغزی در نوجوانان می تواند با برخی از سندرم های ارثی یا قرار گرفتن در معرض تشعشع همراه باشد. با این حال، علت دقیق آنها همیشه شناخته شده نیست. تومورهای مغزی و ستون فقرات در کودکان و نوجوانان شایع است. بسیاری از نوجوانان ممکن است علائمی مانند سردرد و استفراغ مداوم داشته باشند و تشخیص ممکن است این رشد غیرطبیعی را در مغز نشان دهد. مقابله با بیماری هایی مانند تومورهای مغزی در نوجوانان شما می تواند استرس زا باشد، اما درک جزئیات و درخواست حمایت از دوستان، خانواده، مشاوران و گروه های حمایتی می تواند به شما در مقابله با ترس ها و اضطراب ها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد علل، علائم، تشخیص و درمان تومورهای مغزی در نوجوانان، ادامه مطلب را بخوانید.

کودکان خردسال معمولا سلول های جدیدی را برای رشد و ترمیم هر گونه بافت آسیب دیده ایجاد می کنند. اما وقتی سلول های ناخواسته در داخل بدن تعدادشان زیاد شده و تکثیر می شوند، غیر طبیعی است. چنین رشد غیر طبیعی سلول ها در داخل بدن تومور نامیده می شود. تومور مغزی رشد غیرطبیعی سلولی در مغز است و می تواند کودکان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. اما همه تومورها سرطان نیستند.

تومور در مغز می تواند خوش خیم (غیر سرطانی) یا بدخیم (سرطانی) باشد. تومورهای خوش خیم تمایل به رشد آهسته دارند و پس از برداشتن از طریق درمان بر نمی گردند. تومورهای بدخیم به سرعت انتشار می‌یابند و حتی پس از برداشته شدن کامل می‌توانند دوباره عود کنند، که درمان بیشتر برای مهار آن را تضمین می‌کند. متأسفانه، هر دو نوع تومور می توانند خطرناک باشند.

علت تومورهای مغزی در نوجوانان چیست؟

بیش از 130 نوع سرطان مغز وجود دارد و درمان هر نوع سرطان بر اساس اندازه تومور، محل آن و بدخیم بودن یا نبودن آن متفاوت است. در حالی که سرطان های دوران کودکی شایع نیستند، تومور مغزی یکی از شایع ترین سرطان هایی است که کودکان 0-14 ساله می توانند به آن مبتلا شوند. تومورهای مغزی که از مغز شروع می شوند به عنوان تومورهای مغزی اولیه شناخته می شوند و آنهایی که قبل از ورود به مغز در سایر قسمت های بدن شروع می شوند متاستاتیک هستند.

محققان هنوز نتوانسته‌اند علل خاص تومور مغزی در نوجوانان را شناسایی کنند. با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که بین استفاده از تلفن همراه و سرطان در کودکان ارتباط وجود دارد. همچنین، کودکان مبتلا به اختلالات ژنتیکی مانند نوروفیبروماتوز نوع 1 و نوع 2، کمپلکس توبروس اسکلروزیس و غیره، شیوع بیشتری از تومورهای مغزی دارند.

بر اساس گزارش انجمن ملی تومور مغزی ایالات متحده، تومورهای مغزی عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در میان کودکان 0 تا 19 ساله هستند. اینکه چگونه یا چرا بسیاری از کودکان تحت تأثیر قرار می گیرند، چیزی است که حتی پزشکان نیز به طور قطع نمی دانند.

علائم تومور مغزی در نوجوانان

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

علائم و نشانه های تومور مغزی در نوجوانان ممکن است بر اساس اندازه تومور، محل، نوع تومور و نحوه تأثیر آن بر پیام های ارسال شده توسط آن بخش خاص از مغز به سایر قسمت ها متفاوت باشد.

سردرد یکی از شایع ترین علائم تومور مغزی است. جمجمه تنها فضای محدودی دارد که مغز در آن قرار دارد. با این حال، با رشد تومور مغزی، منجر به افزایش فشار در داخل یا اطراف مغز می شود که منجر به درد غیرقابل تحمل در سر می شود. گاهی اوقات نوجوانان مبتلا ممکن است این درد را حتی در خواب تجربه کنند. علائمی که بیشتر حکایت از تومور دارند شامل سردرد در هنگام خواب یا در هنگام بیدار شدن، تشدید فراوانی و شدت در آنهاست. توجه داشته باشید که تومورهای مغزی در مقایسه با فراوانی سردرد بسیار نادر هستند.

تشنج نیز یکی از علائم شایع تومور مغزی است. نوع تشنج به محل آن بستگی دارد. همه کودکان مبتلا به تشنج باید تحت تصویربرداری عصبی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که تومور زمینه ای وجود ندارد.

بیماری های مغز و اعصاب
سایر علائم شایع تومور مغزی عبارتند از:
  • ناراحتی در چشم، مانند تاری دید یا دوبینی
  • تغییر در طعم و اشتها می تواند منجر به کاهش وزن ناگهانی شود.
  • تغییرات حسی ناگهانی یا قابل توجه نیز می تواند نشانه وجود تومور در مغز باشد.
  • همیشه بدون هیچ دلیل مشخصی احساس خستگی و تحریک پذیری می کنید.
  • تغییرات رفتاری یا عاطفی و تغییرات شخصیتی نیز می تواند به دلیل وجود تومور در مغز رخ دهد.
  • حالت تهوع و استفراغ که بیشتر در صبح ها اتفاق خواهد افتاد. گاهی اوقات، نوجوان شما ممکن است پس از استفراغ از سردرد خلاص شود.
علائم رشدی تومورهای مغزی در نوجوانان

رشد و تکامل نوجوان شما می تواند تحت تأثیر قرار گیرد، زیرا تومور خاصی می تواند بر سطح هورمون در بدن تأثیر بگذارد.

  • ممکن است کودک شما در صحبت کردن واضح مشکل داشته باشد. اگر نوجوان شما به دلیل تومور مغزی نتواند به درستی صحبت کند، هنگام صحبت کردن متوجه نوعی صدای نامفهوم خواهید شد.
  • نوجوان شما همچنین ممکن است تغییری در حواس لامسه و احساس خود تجربه کند که بر توانایی او برای احساس درد، فشار یا تغییر دما تأثیر می گذارد.
  • نوجوان شما نیز ممکن است مشکلات شنوایی داشته باشد. ممکن است از شما بخواهند که بلندتر صحبت کنید یا تلویزیون را خیلی بلند کنید. در برخی موارد ممکن است اصلا نتوانند صدای شما را بشنوند. در نتیجه، آنها ممکن است به شما پاسخ ندهند، که می تواند به اشتباه به عنوان رفتار عادی نوجوانان تعبیر شود.
  • عدم علاقه مندی به فعالیت های روزانه منظم مانند رفتن به مدرسه، معاشرت، مطالعه و غیره که در غیر این صورت نوجوان شما را مورد علاقه قرار می دهد.
  • همچنین ممکن است نوجوان شما برای مدت طولانی تمرکز روی هر چیزی را دشوار بداند و در نتیجه علاقه خود را به همه چیز از دست بدهد.
  • همیشه احساس خواب آلودگی یا خواب آلودگی می کنید، حتی اگر نوجوان شما شب قبل خوب خوابیده و استراحت کرده باشد.
  • مشکلات رفتاری، عواطف و حافظه. برخی از بیماران احساس افسردگی می کنند.

علائم تومور در نخاع نوجوانان

در صورتی که تومور در نخاع باشد، می توانید علائم زیر ممکن است در نوجوان بروز پیدا کنند:

  • مشکلات در حفظ یا دفع ادرار یا مدفوع
  • پسران نوجوان نیز ممکن است مشکل نعوظ داشته باشند.
  • مشکل در حفظ تعادل به دلیل درد، ضعف یا بی حسی در پاها و بازوها. نوجوان شما همچنین ممکن است در یک سمت بدن احساس ضعف کند و نتواند از آن سمت به خوبی عمل کند. بسته به اعصاب درگیر ممکن است کمردرد یا درد در نقاط دیگر همراه باشد.

بیشتر این علائم ممکن است نشان دهنده بیماری های دیگر باشد. بنابراین، چگونه می توان فهمید که این تومور مغزی است؟

اگر هر یک از علائم بالا را در نوجوان خود مشاهده کردید، تشخیص صحیح و کامل توسط یک متخصصین پزشکی انجام شود.

تشخیص تومور مغزی در نوجوانان

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

تیم جراحی مغز و اعصاب در تهیه مناسب ترین برنامه درمانی برای کودک مبتلا به تومور مغزی باید بدانند:

  • محل تومور: این مکان با اسکن مغز، با استفاده از یک یا چند نوع تصویربرداری مانند سی‌تی یا ام آر آی مشخص می‌شود. از آنجایی که ساختارهای حیاتی زیادی در مغز وجود دارد، مکان هایی وجود دارد که تومور می تواند رشد کند که برای جراحی مناسب نیستند. ارزیابی دقیق جراح مغز و اعصاب، دسترسی به تومور و ایمن ترین روش را تعیین می کند.
  • نوع تومور مغزی: نگاه کردن به سلول‌های تومور در زیر میکروسکوپ می‌تواند نوع تومور مغزی را آشکار کند و به پزشکان بینشی در مورد چگونگی احتمال رشد یا گسترش تومور بدهد.
  • درجه تومور مغزی: درجه به میزان تهاجمی بودن سلول های تومور اشاره دارد. هر چه درجه بالاتر باشد، تومور تهاجمی تر است.

آزمایشات تشخیصی

هنگامی که پزشک به وجود تومور در مغز مشکوک می شود، ممکن است آزمایش هایی را برای تشخیص این بیماری توصیه کند. گام اول معمولاً جمع آوری داده ها در مورد علائم از طریق یک سری سوالات در مورد تعادل، هماهنگی، توانایی های حسی و رفلکس ها است. علاوه بر آن برای بررسی عدم وجود حس یا احساس در هر قسمت از بدن، ممکن است یک آزمایش اولیه شامل موارد زیر تجویز شوند:

  • اشعه ایکس برای بررسی جمجمه و ستون فقرات یا قفسه سینه
  • ام آر آی یا سی تی اسکن برای دریافت تصویری دقیق از سر و یا ستون فقرات.
  • سوراخ کمری برای جمع آوری مایع نخاعی ممکن است نشان داده شود.
  • آزمایش خون و سایر آزمایشات آزمایشگاهی برای بررسی سلامت عمومی نوجوان.

پس از تایید و برداشتن تومور، پزشک از آن بیوپسی می گیرید تا بدخیم بودن یا نبودن آن را مشخص کند.

انجام آزمایشات زیاد برای یک نوجوان و والدینش آسان نیست. انتظار برای نتایج آزمایش نیز می تواند یک مصیبت ترسناک باشد. به جای اینکه نگرانی های خود را برای خود نگه دارید، در مورد نگرانی های خود با کسی صحبت کنید. وادار کردن نوجوان خود به صحبت با یک متخصص در مورد ترس ها و تردیدهای خود نیز می تواند به او کمک کند تا وضعیت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند.

درمان تومور مغزی در نوجوانان

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

درمان تومور مغزی به نوع تومور و مرحله ای که در آن قرار دارد بستگی دارد. برخی از رایج ترین روش هایی که برای درمان تومور مغزی استفاده می شود، جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی و پروتون درمانی است.

جراحی

در صورت جراحی، اگر پزشکان فکر کنند که این امکان وجود دارد بدون آسیب رساندن به مغز نوجوان، قسمت هایی از تومور یا کل تومور را برمی دارند.

رادیوتراپی

رادیوتراپی روشی است که در آن از اشعه ایکس و سایر اشکال پرتو برای درمان یک بیماری استفاده می شود. پزشکان از رادیوتراپی برای برداشتن تومور و همچنین سلول‌های اطراف تومور استفاده می‌کنند. در صورتی که جراحی امکان پذیر نباشد رادیوتراپی انجام می شود. این روش همچنین می تواند به حذف سلول های سرطانی که ممکن است بعد از جراحی باقی مانده اند کمک کند.

شیمی درمانی

شیمی درمانی روشی است که در آن پزشکان از مواد شیمیایی برای کوچک کردن تومور و در نهایت حذف کامل تومور استفاده می کنند. انواع داروهای شیمی درمانی از جمله سیتوتوکسیک در این روش استفاده می شود. پزشکان از این روش برای برداشتن تومور و هر سلول اطراف تومور در مغز استفاده خواهند کرد. شیمی درمانی نیز تنها در صورتی انجام می شود که جراحی امکان پذیر نباشد یا سلول های سرطانی باقیمانده را از بین ببرند.

درمان ترکیبی

در برخی موارد، پزشکان ممکن است هر سه نوع درمان را برای درمان تومور مغزی در نظر بگیرند. در چنین حالتی، سه درمان ممکن است با هم یا جداگانه استفاده شوند.

پروتون درمانی

همه مواد از ذرات ریز تشکیل شده اند که ما آنها را اتم می نامیم. مرکز اتم هسته ای است که دارای پروتون و نوترون است. پروتون درمانی شامل آسیب رساندن و حذف تومور با استفاده از پرتوهای پروتون است. این درمان پیشرفته بدون درد است و به پزشکان اجازه می دهد تا از دوزهای بالایی از اشعه برای برداشتن تومور، بدون آسیب رساندن به بافت سالم اطراف استفاده کنند.

علاوه بر این روش‌ها، ممکن است کودک شما مجبور به مصرف داروهایی مانند:

  • داروهای ضد تشنج برای جلوگیری از تشنج
  • استروئیدها برای کاهش التهاب در مغز ناشی از تومور یا روش درمانی مورد استفاده برای حذف آن

در برخی موارد، درمان‌های یکپارچه، که شامل استفاده از درمان‌های مرسوم و درمان‌های جایگزین مانند ناتوروپاتی یا هومیوپاتی است، نیز ممکن است پیشنهاد شود. بهترین روش درمانی برای کودک نوجوان مبتلا به تومور مغزی باید با کمک یک متخصص پزشکی تعیین شود.

داروهای گیاهی برای تقویت درمان تومور مغزی

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

غذاهایی که می خوریم نیز بر نحوه بهبودی بدن ما از بیماری ها تأثیر دارند. تغذیه سالم می تواند به بهبود سریعتر نوجوان شما کمک کند و به داروها کمک کند تا در از بین بردن تومور بهتر عمل کنند. لطفاً توجه داشته باشید که این داروها ممکن است بیماری را درمان یا تومور را به طور کامل حذف نکنند. اما آنها علائم را کاهش می دهند و از انتشار بیماری جلوگیری می کنند.

  • استنشاق روغن کندر هنگام انجام تمرینات کاهش استرس مانند یوگا و مدیتیشن به کاهش التهاب در مغز کمک می کند.
  • گنجاندن سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، کلم بروکسل، کلم، کلم پیچ و گل کلم در رژیم غذایی می تواند به مبارزه با مواد سرطان زا کمک کند.
  • زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به عنوان توانایی مبارزه با سرطان شناخته شده است. افزودن زردچوبه به غذاهای روزمره ایده خوبی است.
  • قارچ های دارویی می توانند به تقویت ایمنی و مبارزه با سرطان در بدن کمک کنند. مطمئن شوید که نوع مناسبی از قارچ حاوی پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکان، لنتینان، تیوپرولین و لکتین را دریافت می کنید.

سیر، پیاز و تره فرنگی سرشار از ترکیبات آلیوم هستند که می توانند ایمنی را تقویت کرده و فعالیت سلول های سرطانی را بشکنند. پیازچه نیز حاوی این ترکیب است. گنجاندن این مواد در رژیم غذایی می تواند به بهبود سریعتر نوجوان شما کمک کند.

کپسایسین که در فلفل قرمز و جالاپنو وجود دارد، به مبارزه با رشد سرطانی و خنثی کردن ترکیبات سرطان‌زا به نام نیتروزامین کمک می‌کند.

تغییر رژیم غذایی

رژیم غذایی غنی از اسید فولیک می تواند از انتشار سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. لوبیا، برنج، سبزیجات برگ دار و میوه هایی مانند انواع توت ها، پرتقال، طالبی و انار را در رژیم غذایی نوجوان خود بگنجانید. میوه های تازه از جمله زغال اخته، توت فرنگی و انگور سرشار از آنتی اکسیدان هستند که می توانند از تومورهای مغزی جلوگیری کنند. سایر غذاهایی که باید در رژیم غذایی نوجوانان بگنجانید هویج، سویای ارگانیک، آووکادو، آجیل، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، ذرت بنفش، روغن زیتون فرابکر و کتان است. سیب و چای سبز و سیاه نیز می توانند برای افراد مبتلا به تومور مغزی مفید باشند.

قبل از استفاده از هر مکملی با پزشک خود صحبت کنید، زیرا برخی از آنها می توانند با داروهای مورد استفاده برای درمان تومور تداخل داشته باشند یا خطر عوارض ناشی از درمان را افزایش دهند.

چگونه به نوجوان خود کمک کنیم تا با تومور مغزی کنار بیاید؟

تومورهای مغزی در نوجوانان || پزشکت

تومور مغزی یک بیماری جدی است که می تواند زندگی نوجوان شما و همچنین زندگی شما را زیر و رو کند. چه تومور بدخیم یا خوش خیم باشد، درمان ضروری است. در حالی که پزشکان نوجوان شما را درمان می کنند، باید به کودک کمک کنید تا استرس و آسیب ناشی از مقابله با یک بیماری جدی را کنترل کند. در اینجا چیزی است که می توانید برای کمک به نوجوان خود برای مقابله با تومور مغزی انجام دهید.

صادق باشید.

نوجوان شما تقریباً بالغ است. بنابراین با پنهان کردن حقایق در مورد وضعیت پزشکی او به عنوان یک کودک رفتار نکنید. در مورد اینکه تشخیص چیست یا می تواند باشد و نیاز به آزمایش ها، داروها و روش های درمانی، باز و صادق باشید. این همچنین به آنها کمک می کند تا موقعیت را درک کنند و هر گونه افکار و ترس غیرمنطقی را از ذهن خود دور کنند.

به آنها کمک کنید تا جواب بگیرند.

تشخیص تومور مغزی می تواند احساسات زیادی را مانند ترس، سردرگمی، خشم یا غم ایجاد کند. این احساسات طاقت فرسا بر تفکر کودک شما تأثیر می گذارد و ذهن او را پر از تردید و نگرانی می کند. ممکن است نوجوان شما سوالات زیادی از شما داشته باشد.

اگرچه ممکن است پاسخی برای همه این سؤالات نداشته باشید، می توانید به آنها کمک کنید تا با پزشکان، متخصصان و درمانگر خود صحبت کنند تا به نگرانی هایشان رسیدگی کنند و هر گونه ترس غیرمنطقی را از بین ببرند.

برخی از چیزهایی که بهتر است آنها بدانند، عبارتند از:
  • تومور مسری نیست. شما نمی توانید آن را از کسی دریافت کنید و نمی توانید آن را به کسی منتقل کنید.
  • داشتن تومور تغییری در فرد ایجاد نمی کند. به نوجوان خود بگویید که صرف نظر از اینکه چگونه هستند، شما هم آنها را دوست دارید.
  • تومور مغزی یک بیماری است و تقصیر آنها نیست. آنها به دلیل اشتباهی که انجام دادند آن را دریافت نکردند. این یک مجازات نیست.

اطمینان از اینکه نوجوان شما خوب است مهم است. در عین حال، پس از تشخیص، در کارها زیاده روی نکنید یا رفتار متفاوتی از خود نشان ندهید. این فقط باعث ناراحتی و ناراحتی آنها می شود.

آزمایش‌های تشخیصی، برنامه‌های درمانی، تغییرات در روال‌ها و تشخیص تومور مغزی در نوجوانی می‌تواند بسیار زیاد و حتی ترسناک باشد. با طیف وسیعی از احساساتی که شما و نوجوانتان احتمالاً از آن عبور می کنید، استرس زیادی برای مقابله با آنها وجود خواهد داشت. در چنین زمانی، همیشه نمی توان مثبت ماند.

اما اشکالی ندارد که احساس استرس، عصبانیت، غمگینی یا ترس داشته باشید. فقط اجازه ندهید این احساسات شما را به یک چارچوب ذهنی منفی سوق دهند. یک راه موثر برای مقابله با شرایط این است که یک قدم و یک روز در یک زمان بردارید. که کنار آمدن با همه شرایط را کمی آسان تر می کند.

خواهر و برادر را درگیر کنید.

هنگامی که یک نوجوان مبتلا به تومور مغزی تشخیص داده می شود، تمام خانواده تحت تأثیر قرار می گیرند. در تلاش برای مراقبت از کودکی که بیمار است، ممکن است ناآگاهانه از کودکان دیگر غافل شوید. این می تواند عواقب منفی بر رابطه شما با بچه های دیگر داشته باشد.

برای جلوگیری از آن، سایر کودکان را در اسرع وقت درگیر کنید. با آنها در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنید – آنها باید بدانند که خواهر یا برادرشان خوب نیست و نیاز به مراقبت دارد. از آنها بخواهید که همکاری کنند و به آنها بگویید که مامان و بابا باید برای برادر یا خواهری که بیمار هستند، باشند. در عین حال، به آنها بگویید که آنها را دوست دارید و در دسترس آنها هستید.

همچنین مهم است که به آنها کمک کنید تا درک کنند که وضعیت موقتی است – تا زمانی که خواهر یا برادرشان بهتر نشود، اوضاع سخت خواهد بود.

از طریق تغییرات فیزیولوژیکی از آنها حمایت کنید.

درمان هایی مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی دارای عوارض جانبی قابل مشاهده ای مانند ریزش مو، کاهش وزن و تغییرات در پوست هستند. این موارد می تواند نوجوان را نسبت به ظاهر خود بسیار آگاه کند. با صحبت کردن با آن‌ها، تغییر کمد لباس‌هایشان و اجازه دادن به آن‌ها که بدون توجه به ظاهرشان دوستشان دارید، به آن‌ها کمک کنید تا از این تغییرات عبور کنند.

رژیم غذایی و طرز فکر سالم

تغذیه سالم و سبک زندگی سالم (عدم استعمال دخانیات یا الکل در اطراف نوجوان) محیط مساعدی را در خانه ایجاد می کند. تغذیه سالم، جو مثبت و مکمل روش های درمانی است که کودک تحت آن قرار می گیرد. تحقیق در مورد بهترین رژیم غذایی برای نوجوانانی که تحت درمان تومور هستند، برای کسب اطلاعات با پزشکان و متخصصان تغذیه صحبت کنید.

کمک بگیرید.

شما ممکن است والدین جسور و مطمئنی باشید که تمام تلاش خود را برای مقابله با تومور مغزی در نوجوان خود بکار بسته اید. شما می‌توانید مادر بزرگی باشید که در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی می‌دوید و همچنین از بچه‌های دیگر در خانه مراقبت می‌کنید.

اما در نهایت شما هم انسان هستید. شما باید از خودتان مراقبت کنید تا بتوانید به فرزندانتان مراقبت لازم را ارائه دهید. بنابراین برای خودتان وقت بگذارید با یک درمانگر یا روانشناس صحبت کنید تا بدون از دست دادن آرامش خود با این وضعیت کنار بیایید.

به یاد داشته باشید، حتی مراقبین نیز نیاز به مراقبت دارند. یک گروه حمایتی را پیدا کنید که شما و فرزندتان بتوانید به آن بروید تا با افراد دیگری ملاقات کنید که تجربه مشابه شما را داشته‌اند. نه تنها اطلاعات مفیدی در مورد نحوه مبارزه با این بیماری به دست خواهید آورد، بلکه می توانید بهتر با آن کنار بیایید.

اگر نکاتی دارید که می تواند به والدین نوجوانان مبتلا به تومور مغزی کمک کند، آن را در بخش نظرات ما به اشتراک بگذارید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز