لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

امیکرون در کودکان و علائم آن

امیکرون در کودکان || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

امیکرون در کودکان منجر به چه علائمی می شود؟ آیا کودکان در اثر ابتلا به امیکرون نیاز به بستری دارند و حتی سوالات دیگر در مورد امیکرون در کودکان ذهن والدین آنها را درگیر کرده است به طور کلی با ادامه افزایش ابتلا به نوع Omicron بیماری کرونا، میزان بستری شدن در بیمارستان، از جمله در میان کودکان، افزایش یافته است. اما سؤالات در مورد میزان خطری که بیماری امیکرون در کودکان ایجاد می کند، چگونه والدین می توانند از جوانان آسیب پذیر محافظت کنند و اینکه آیا این ویروس با ویروس های قبلی، متفاوت است یا خیر، باقی می مانند. ما در این مقاله از پزشکت سعی کرده ایم این سوالات پرتکرار را بررسی کنیم.

میزان شیوع بیماری امیکرون در کودکان

هنوز اطلاعات رسمی و قطعی درباره میزان شیوع این بیماری در میان کودکان، وجود ندارد. آمارهای موجود، صرفا تخمینی هستند. در بین مردم، این سخن که کودکان به اندازه بزرگسالان، به بیماری کرونا مبتلا نمی شوند، بسط زیادی پیدا کرده است. با این حال، هنوز هم کودکان ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. علاوه براین، عوارض خطرناکی نیز ممکن است بروز پیدا کند.

به طور کلی، کودکان، در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت و سندرم التهابی چند سیستمی هستند. حتی با ابتلا به موارد خفیف کووید۱۹، احتمال بروز این عوارض، همچنان وجود خواهد داشت. بنابراین، محافظت از کودک در برابر این بیماری، ایده ای منطقی و پیشگیرانه است.

به گفته پزشکان، کودکان مبتلا به کووید۱۹، مقاومت بهتری در برابر این بیماری بروز می دهند. به طور کلی، پاسخ ایمنی بدن انسان، به دو شکل است:

  • ایمنی ذاتی که از زمان تولد انسان، با او همراه است و از او محافظت می کند.
  • نوع دیگر ایمنی، ایمنی اکتسابی است که انسان پس از قرار گرفتن در معرض بیماری، آن را به دست می آورد.

آنفلونزا خطرناک تر است یا کرونا؟

بنابر گفته پزشکان، از آن جایی که کودکان ایمنی ذاتی قوی تری نسبت به بزرگسالان دارند، پس بهتر می توانند با ویروس کرونا مبارزه کنند. همچنین، طبق گفته پزشکان، تأثیر ویروس کرونا بر سلامت کودکان، مشابه بیماری آنفولانزا است. در واقع، آنفولانزا در آن گروه، سنی کشنده تر است.

از زمان شروع همه‌ گیری بیماری کووید۱۹، 548 کودک بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19، جان خود را از دست داده‌ اند. این میزان، تقریباً مانند آمار مرگ بر اثر آنفولانزا در یک سال، مقداری معمولی است. هیچ کس واقعاً در مورد این موضوع صحبت نمی کند، زیرا معادل دانستن COVID-19 با آنفولانزا، نوعی تابو است.

همچنین، شما نیز نباید این مقایسه را انجام دهید، زیرا در بزرگسالان، این دو بیماری، یکسان نیستند. اما در مورد کودکان، تأثیر این دو اختلال بر سلامتی آن ها، معمولا مشابه یکدیگر است. بروز بیماری شدید در کودکان، نادر است و میزان مرگ و میر در میان آن ها، حدود دو نفر در هر 1 میلیون است.

کودکان بیشتر به کرونا مبتلا می شوند یا بزرگسالان؟

طبق آمار، می توان گفت که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، در میان کودکان، کم تر از بزرگسالان است. به همین علت، افراد ترجیح می دهند که یک کودک مبتلا به این بیماری باشند تا یک بزرگسال مبتلا به کووید۱۹! علاوه براین، افراد سالمند، آسیب پذیری بیشتری نسبت به بزرگسالان، در برابر کووید۱۹ دارند.

بر اساس آمارها و تحلیل های موجود، احتمال ابتلای کودکان به بیماری شدید، نسبت به بزرگسالان، بسیار کمتر است. اما وقتی بخش عظیمی از جمعیت مبتلا می شوند، ابتلا به موارد شدیدتر را در کودکان نیز مشاهده خواهیم کرد. حتی اگر این شرایط، یک پیامد نادر برای هر کودکی باشد، اما هنوز هم امکان دارد به وقوع بپیوندد.

به گفته پزشکان، در حالی که بیماری کووید۱۹، مطمئناً به بزرگسالان، شدیدتر و بیش تر از کودکان ضربه می زند، در مجموع، این بدان معنا نیست که شما با کودکان بسیار بیمار مواجه نخواهید شد. به طور کلی، این خطر، برای کودکانی که واکسینه نشده اند، بیشتر است.

بیماری ژنتیک

آیا نوزادان در معرض خطر کرونا هستند؟

امیکرون در کودکان || پزشکت

نتایج یک مطالعه که اخیرا انجام شده است، نشان داد که نوزادانی که از مادران واکسینه شده متولد می شوند، دارای آنتی بادی های موجود در خون مادر نیز خواهند بود. در واقع، خون مادر که از طریق بند ناف به نوزاد منتقل می شود، سرشار از آنتی بادی است.

به گفته پزشکان، مادران واکسینه شده، به عبارت دیگر، از نوزادانشان در چند ماه اول زندگی، محافظت می کنند. علاوه براین، شیردهی نیز می تواند آنتی بادی ها را به نوزاد منتقل کند، اما نه به اندازه واکسیناسیونی که در دوران بارداری مادر انجام می شود.

اما به‌ طور خاص در مورد ویروس Omicron، نمی توان به طور قاطع نظر داد. این موضوع، فقط به این علت است که در حال حاضر، اطلاعات کمی در مورد این نوع ویروس کرونا در میان مجامع علمی وجود دارد. با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری کسب خواهد شد.

در صورت ابتلا کودکان به بیماری امیکرون چه کنیم؟

مانند هر بیماری دیگری، شما باید درباره مراجعه به مراکز درمانی، با پزشکان و متخصصین پزشکی مشورت کنید. در مورد بعضی از کودکانی که آزمایش ابتلا آن ها به کرونا، مثبت شده است، مجبور نیستید که به مراکز درمانی مراجعه کنید. اگر آن ها مشکل تنفسی یا تب بالا و مزمن بروز نداده اند، لزوماً به مراقبت پزشکی نیاز ندارند.

با این حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که اورژانس بیمارستان ها، در این روزها، بسیار شلوغ و پر ازدحام است. بنابراین یک راه عالی برای تصمیم گیری درباره روش درمانی کودکتان، تماس با یک متخصص اطفال است. زمانی که با یک پزشک‌ اطفال تماس گرفتید، می توانید درباره روش درمانی مناسب برای کودکتان، با او مشورت کنید.

چه زمانی باید به بیمارستان مراجعه کنیم؟

به طور کلی، باید به این نکته توجه داشته باشید که کووید۱۹، یک بیماری تنفسی است. به این معنی که والدین باید در مورد کودکان مبتلا به کووید۱۹، همانطور که در مورد هر نوع ویروس تنفسی دیگر، مانند آنفولانزا یا برونشیت، عمل می کنند، اقدام نمایند. اگر کودکتان مشکل تنفسی دارد، وقت آن است که سریعا به بیمارستان مراجعه کنید.

اگر به نظر می رسد که کودکتان در حال خفگی و دچار تنگی نفس است، یا این که فقط احساس تنگی نفس می کند و رنگ پوست او تغییر پیدا کرده است، در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنید. علل دیگری نیز برای ضرورت مراجعه به بیمارستان، وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر کودک واقعاً بی حال است، به طور طبیعی به محرک ها پاسخ نمی دهد، یا بدن وی کم آب است و نمی تواند مایعات را مصرف کند، برای تعیین وضعیت سلامتی او و اتخاذ یک روش درمانی مناسب، بهتر است سریعا به یک‌ بیمارستان مراجعه کنید.

امیکرون در کودکان چگونه درمان می شود؟

به طور کلی، در اورژانس، کارهای زیادی برای کمک به کودک شما انجام خواهد شد. زمانی که تنفس کودک، آن قدر با دشواری می شود که او مجبور است از عضلات خود استفاده کند و به همین علت، خسته می شود، ممکن است نیاز به لوله گذاری داشته باشد. پزشکان سعی می کنند با ارائه کردن سریع اکسیژن اضافی از طریق کانولای بینی، از بروز این وضعیت پیشگیری کنند.

علائم بروز دشواری در تنفس، شامل نفس نفس زدن و تنفس سریع یا تنفس نزدیک به استخوان ترقوه یا در شکم یا قفسه سینه است. کودکان همچنین ممکن است هنگام گریه کردن، علائم کم آبی را نشان دهند. در واقع، آن ها گریه می کنند، اما اشک تولید نمی شود. به طور کلی، مدیریت بیماری کووید، مانند مدیریت سایر ویروس ‌ها است. شما باید به خوبی استراحت کنید.

آیا می توانم به کودکم داروی تب بر بدهم؟

امیکرون در کودکان || پزشکت

در ابتدای همه گیری بیماری کووید۱۹، برخی از پزشکان در مورد تجویز داروهای کاهش دهنده تب به کودکان مبتلا به کووید، ابراز نگرانی کردند. برخی از پزشکان، معتقدند که این نگرانی ها بی اساس است و درمان تب با کمک مصرف داروی تیلنول، یک‌ روش خوب به حساب می آید.

هر کار و روش درمانی که به طور معمول، برای یک بچه مبتلا به تب انجام می دهند، در زمان ابتلا به کووید۱۹ نیز روشی مطلوب به حساب می‌ آید. به عنوان مثال، ممکن است که در هنگام ابتلا به تب، از داروهایی مانند ایبوپروفن استفاده شود. در صورت ابتلا به کووید۱۹ نیز می توان از این دارو استفاده کرد.

پزشکان می گویند که اکثر علائم بیماری کووید۱۹ را می توان در خانه، و با تجویز Tylenol یا Advil و مصرف مایعات به میزان کافی، مدیریت کرد. به طور کلی، بیشتر مراقبت ‌هایی که کودکان مبتلا به بیماری های ویروسی نیاز دارند، مراقبت‌ های حمایتی است، نه مراقبت ‌های اضطراری.

به طور کلی، بیمارستان ‌ها برای درمان‌ این علائم، از روش هایی مانند اکسیژن درمانی و مایعات IV استفاده می کنند که کودکان، معمولاً به این روش های درمانی نیاز ندارند. همچنین، برخی از پزشکان، مصرف داروهای کاهش دهنده تب را نیز توصیه می کنند.

کودکان 6 ماهه و بزرگ تر، می توانند هر سه ساعت یکبار، تیلنول و موترین را مصرف کنند. به افراد زیر 6 ماه، هر شش ساعت یکبار تایلنول بدهید. به طور کلی، بهتر است به فرزندان خود کمک کنید تا در هنگام ابتلا به یک بیماری، احساس راحتی کنند. این روش ها، شامل مصرف داروهای کاهنده تب نیز می شود.

در دوران همه گیری امیکرون مدارس باید باز شوند؟

بسیاری از کارشناسان و پزشکان، توصیه می کنند که مدارس، باید به هر وسیله ای که لازم باشد، باز بمانند. به طور کلی، اغلب نوجوانان، می ‌توانند بیماری کووید-19 را خیلی سریع در محیط منتشر کنند، در حالی که کودکان، در شیوع این بیماری، زیاد موثر نیستند. کودکان ذرات هوای بسیار کمتری را از ریه های خود به بیرون می فرستند.

به طور کلی، بستن مدارس در موج های اولیه شیوع بیماری کووید۱۹، کار درستی بود. اما با تمام آن چه که اکنون در مورد ویروس و نقش کودکان در این بیماری می دانیم، می توان گفت که باز نگه داشتن مدارس برای جامعه، خانواده ها و برای رشد فکری و جسمی کودکان، حیاتی است.

به طور کلی، چندین راه کار وجود دارد که می توان از آن ها، برای باز نگه داشتن مدارس، به بهترین شکل ممکن، انجام داد. نکته اصلی در این باره، این مسئله است که هر کسی که واجد شرایط واکسیناسیون باشد، یعنی همه افراد پنج ساله به بالا، باید واکسینه شوند. در این حالت، می توان ایمنی جمعی در جامعه ایجاد کرد.

همچنین، باید به این نکته مهم توجه کرد که بیشتر مدارس، برای فعالیت و تدریس مجازی، به امکانات کافی مجهز نیستند. از این نظر، در میان کودکان، اختلاف زیادی در میزان دسترسی به امکانات آموزشی، وجود دارد. این مسئله، نیازمند است که سریعا برطرف شود. زیرا با همه گیری بیماری کووید۱۹، افراد زیادی از ادامه تحصیل انصراف داده اند. زیرا دچار کمبود امکانات هستند.

چگونه می توان از دیگر اعضای خانواده محافظت کرد؟

بهتر است بدانید که به طور کلی، بزرگسالان، بیماری کووید-19 را مؤثرتر و بیشتر از کودکان، به سایر افراد منتقل می کنند. بیشتر موارد انتقال این بیماری، در خانه اتفاق می افتد. بنابراین بهترین راه برای محافظت از کودکان این است که مطمئن شوید که همه اعضای خانواده، به طور کامل واکسینه شده اند. اگرچه بروز بیماری شدید در کودکان نادر است، اما احتمال آن وجود دارد.

اگر کودکی مبتلا به کووید۱۹ است، هر عضو آسیب پذیر خانواده، مانند پدربزرگ و مادربزرگ یا فردی که تحت درمان سرطان قرار گرفته است، باید فاصله اجتماعی خود را با کودک مبتلا به کووید۱۹، حفظ کند. بدیهی است که والدین، از آن کودک مراقبت خواهند کرد و در کنار او خواهند بود. اما طبق گفته CDC، آن کودک نباید به مدت 5 تا 10 روز، در نزدیکی سایر اعضای خانواده باشد.

علاوه براین، در صورت ابتلا به بیماری کووید۱۹، نباید در محیط های پر ازدحام حاضر شوید. به طور کلی، شستن صحیح دست ها و ضد عفونی و پاک کردن سطوح، به ویژه در خانواده هایی که چندین کودک دارند، امری بسیار مهم و حیاتی است. زیرا کودکان، مستعد بلع پاتوژن ها از طریق لمس محیط هستند. به این ترتیب، به کووید۱۹ مبتلا می شوند.

آیا کودکان باید ماسک بزنند؟

امیکرون در کودکان || پزشکت

به طور کلی، باید به این نکته توجه داشته باشید که هر کسی که می تواند ماسک بزند، باید این کار را انجام دهد. اما اگر کودک نوپایی دارید که به هر حال، ماسک را لمس می ‌کند و حتی ممکن است آن را بردارد، بیشتر از فایده ای که دارد، دچار ضرر خواهد شد.

در حالی که اکثر خطوط هوایی، استفاده از ماسک را برای کودکان زیر 5 سال اجباری نکرده اند، اما داده ‌ها نشان می ‌دهند که کودکان 2 ساله و بالاتر، با استفاده از ماسک، مشکلی ندارند. یعنی این افراد می توانند مانند بزرگسالان، از ماسک استفاده کنند. به طور کلی، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کرد.

به طور کلی، در صورتی که کودکی نتواند به درستی از ماسک استفاده کند، احتمالاً پوشیدن ماسک، فایده کاملی را به همراه نخواهد داشت. اما پزشکان خانواده‌ ها را تشویق می‌ کنند تا برای استفاده صحیح از ماسک، با یکدیگر همکاری کنند. به طور کلی، ممکن است که کودکان، بلافاصله به استفاده از ماسک عادت نکنند، اما با گذشت زمان، آن را یاد می گیرند.

آیا کودکان می توانند بیرون از خانه بازی کنند؟

بله، شما می توانید با رعایت تمام نکات بهداشتی، فرزندان تان را برای بازی و سرگرمی، به بیرون از خانه ببرید. برخی از والدین، حتی در دوران همه گیری کووید ۱۹ نیز، زمانی را برای بازی فرزندان شان در خارج از خانه، اختصاص می دهند. البته، توجه به این نکته ضروری است که در صورت خروج از خانه، رعایت نکات بهداشتی، امری ضروری خواهد بود.

متخصصان توصیه می کنند که کودکان، در دوره همه گیری، در محیط های باز فعالیت داشته باشند. با بازی و فعالیت در فضای باز، احتمال انتقال و یا ابتلا به بیماری کووید۱۹، به مقدار قابل توجهی، کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین، رعایت نکات بهداشتی را نباید فراموش کنید.

با ورود به سال جدید، متخصصان توصیه می کنند که به شدت، در مورد انجام دید و بازدید ها، مراقب باشید. شاید ضروری باشد که تنها به دیدار افراد و خانواده هایی بروید که آنها نیز مانند شما، واکسینه شده اند. در این صورت، احتمال ابتلا به کووید۱۹، کاهش پیدا خواهد کرد.

آیا کودکان نیاز به واکسن کرونا دارند؟

به طور کلی، باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه قدر میزان واکسیناسیون در میان افراد جامعه افزایش پیدا کند، احتمال شیوع و ابتلا به بیماری کووید۱۹ نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین، اگر‌ تا به امروز واکسن دریافت نکرده اید، در اسرع وقت، نسبت به دریافت دوز اول واکسن ضد کرونا، اقدام کنید.

بسیاری از والدین به دنبال تضمین 100% هستند که خود و فرزندان شان، هرگز به بیماری کووید مبتلا نشوند. اما، متأسفانه، نمی توان به طور قطعی و کامل، درباره ایمن بودن در برابر بیماری های مختلف، اظهار نظر کرد. در مورد کاهش خطر ابتلا به بیماری، می‌ توان سخنانی‌ را گفت. اما نمی‌ توان به طور قطعی درباره صفر بودن احتمال ابتلا به کووید۱۹ حرف زد.

پزشکان و متخصصان، روش های پیشگیری و حفاظت های اولیه در برابر بیماری کووید۱۹ را، به ایمنی اولیه رانندگی تشبیه می کنند. به عنوان مثال، کودکان ما سوار ماشین می ‌شوند، اگرچه می ‌دانیم که علت اصلی مرگ و میر کودکان، تصادفات موتوری است.

آیا باید برای کودکم پالس اکسیمتر بخرم؟

امیکرون در کودکان || پزشکت

به طور کلی، به بسیاری از بزرگسالان توصیه شده است که یک پالس اکسیمتر، به عنوان ابزاری برای اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در خون، در دسترس داشته باشند. این توصیه، به این علت است که بزرگسالان، می توانند مستعد هیپوکسی خاموش باشند، یعنی زمانی که سطح اکسیژن خون آن ها، بدون هیچ احساس قابل تشخیصی، کاهش می یابد، تا زمانی که خیلی دیر شده باشد، متوجه آن نمی شوند. اما می توان گفت که تقریبا، استفاده از یک پالس اکسیمتر، برای بچه ها مفید نیست.

بنابر گفته پزشکان و متخصصان، کودکانی که به کمبود اکسیژن دچار می شوند، از ماهیچه های جانبی شان برای انجام موثر تنفس استفاده می کنند. اگر سطح اکسیژن آن ها پایین بیاید، عضلات گردن، در بالای ترقوه، قسمت بین دنده ها را بالا کشیده و به تنفس کودک، کمک می کند.

به همین علت، شما نیازی به خرید یک پالس اکسیمتر برای کودک ندارید. اگر کودک اکسیژن خون پایینی داشته باشند، با کمی دقت در تنفس او، متوجه این نکته خواهید شد. به طور کلی، یک قانون اساسی در مورد مراقبت از کودکان وجود دارد که حتی در دوران همه گیری کووید۱۹ نیز صادق است.

مراقب علائم کودک خود باشید.

می توانید با نگاه کردن به ظاهر کودک خود، متوجه شوید که چه زمانی، و چه مشکلی در سلامتی کودک وجود دارد. اگر یک ‌کودک ‌سالم باشد، خوب به نظر می رسد. اما یک‌ کودک بیمار، ناراحت و خسته به نظر خواهد رسید. بنابراین،‌ بررسی علائم ظاهری کودک، بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر اکسیژن خون کودک 80 درصد باشد، کودک مانند شرایط عادی، فعال نخواهد بود. ممکن است متوجه شوید که حال کودک، خوب نیست. به همین ترتیب، شما کودکی را نخواهید دید که واقعاً ناخوشایند به نظر برسد، اما سالم و خوب باشد.

اگر آن ها در رختخواب دراز کشیده اند و شما نمی توانید آن ها را به بازی کردن و فعالیت، وادار کنید، و همچنین، آن ها مصرف مایعات را رد می کنند و به محیط خود واکنش نشان نمی دهند، این ها علائم خطرناکی هستند. در این حالت،‌ باید به فکر کودک خود باشید.

همچنین، برخی از پزشکان، والدین را تشویق می ‌کنند که از خرید پالس اکسیمتر، چشم پوشی کنند. زیرا در بیشتر موارد، به آن نیازی نیست. اگر سوالات بیشتری دارید، می‌ توانید با یک پزشکت تماس بگیرید و با متخصصان این رشته، درباره وضعیت سلامتی کودک تان، مشورت کنید.

چگونه از کودکم در برابر امیکرون مراقبت کنم؟

امیکرون در کودکان || پزشکت

هر متخصص اطفال موافق این نکته است که برای حفظ ایمنی کودک، باید واکسیناسیون انجام دهید. دوزهای تقویت ‌کننده‌، اکنون برای نوجوانان 16 ساله و بالاتر در دسترس هستند. تزریق این واکسن ها، بسیار مهم است، زیرا به نظر می ‌رسد که تقویت ‌کننده‌ ها، تفاوت زیادی در محافظت از فرد در برابر Omicron ایجاد می ‌کنند.

همه افراد خانواده که واجد شرایط هستند، باید واکسینه شوند، زیرا، بیشتر موارد انتقال کووید۱۹، در خانه اتفاق می افتد. واکسینه شدن و تقویت سیستم ایمنی، محدود کردن تماس با افراد واکسینه نشده و استفاده از ماسک‌ های با کیفیت بالا و مناسب در مکان‌ های عمومی، از اولویت‌ های اصلی است.

به عنوان والدین، این نکات، مواردی هستند که می توانید کنترل کنید. این موارد، مهم‌ ترین لایه ‌های حفاظتی هستند. ما می دانیم که واکسن ها، در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹، روش کاملی نیستند. اما در پیشگیری از بروز علایم شدید و بستری شدن در بیمارستان، بسیار خوب عمل می کنند.

درک این موضوع بسیار مهم است. در واقع، با تزریق واکسن، می توان از بروز نتایج بد پیشگیری کرد. این نکته، همان چیزی است که اهمیت تزریق واکسن های ضد کووید ۱۹ را، بیشتر می کند. بنابراین، اگر تا به حال اقدام به تزریق واکسن ضد کووید۱۹ نکرده اید، نسبت به انجام این کار، اقدام کنید.

سخن آخر

به طور کلی، تا به امروز، سویه های مختلفی از ویروس کرونا، در اثر جهش در ژنوم، ایجاد شده است. یکی از این سویه ها، امیکرون نام دارد. این سویه، در قسمت های مختلفی از جهان، مشاهده می شود. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری امیکرون در کودکان، رعایت نکات بهداشتی، مانند تمام ویروس های قبلی، امری حیاتی و مهم محسوب می شود.

همچنین، انجام واکسیناسیون، می تواند از بروز نوع شدید کووید۱۹، پیشگیری کند. بنابراین، در صورتی که تا به امروز واکسن ضد کووید۱۹ دریافت نکرده اید، در اسرع وقت، نسبت به تزریق آن، اقدام کنید. همچنین، اگر دوز اول و یا دوز دوم واکسن ضد کووید ۱۹ را تزریق کرده اید، نسبت به تزریق دوز های تقویت کننده یا یادآور، اقدام کنید.

پزشکان و متخصصانی هستند که ادعا می کنند نوع omicron ممکن است منجر به بروز علائم خفیف ‌تر بیماری COVID-19 در بین کودکان شود. داده های اولیه نشان می دهند که نوع امیکرون، باعث بروز نوع خفیف COVID-19 در کودکان، به ویژه هنگامی که به نوع دلتا مقایسه می گردد، می شود. با این حال، رعایت نکات بهداشتی، امری ضروری است.

در واقع، حتی در صورت این که امیکرون، بیماری خفیف تری را در کودکان ایجاد کند، شما باید تمام نکات بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا کودکان تان به این بیماری، انجام دهید. به عبارت دیگر، بهترین کار این است که به هیچ وجه، ویروس امیکرون، وارد بدن کودک شما نشود.

اگر‌ سوالات بیشتری درباره بیماری امیکرون در کودکان، روش های پیشگیری از ابتلا و نیز درمان این اختلال دارید، با پزشکت تماس بگیرید و با متخصصین پزشکی، درباره وضعیت سلامتی تان، مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز