لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چرا خواب خیانت می بینیم؟

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


آیا شما هم وقتی خواب میبینید که همسرتان به شما خیانت کرده است، نگران می شوید؟ اما واقعا چرا خواب خیانت می بینیم؟این خواب ها تا چه حدی به واقعیت تبدیل می شوند؟ چگونه از خواب های مربوط به خیانت رهایی پیدا کنیم؟

خواب دیدن بخشی از زندگی انسان ها است که تقریبا همه ما آن را در هنگام خواب تجربه می کنیم. دیدن بسیاری از خواب ها اغلب هیجان انگیز است، در حالی که برخی دیگر از خواب ها می تواند باعث نگرانی عمیق ما شود.

آیا معمولا خواب می بینید که در آن با شخص دیگری در حال خیانت به شریک زندگی خود هستید؟ این شخص ممکن است یک غریبه، یک سلبریتی، یکی از نزدیکان یا حتی همسر قبلی شما باشد. اگر چنین است، شما تنها نیستید. در واقع دیدن خواب خیانت در میان افراد بسیار شایع است.

حتی اگر با همسر فعلی خود رابطه بسیار خوب و محکمی دارید و هرگز فکر خیانت به ذهن شما خطور نمی کند، دیدن رویای خیانت به همسرتان می تواند احساسی کاملاً متزلزل در شما ایجاد کند. شما ممکن است به دلیل دیدن این خواب احساس گیجی، پریشان یا حتی گناه کنید. در این این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که خواب های مربوط به خیانت چه معنایی دارند و برای کشف معنای خواب خود چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم.

چرا خواب های مربوط به خیانت می بینیم؟

همه در خواب رویا می بینند. تفاوت افراد این است که عده ای از افراد رویای خود را به خاطر می سپارند ولی عده ای دیگر هنگام بیدار شدن از خواب به هیچ وجه رویای خود را به یاد نمی آورند. ما معمولاً هر شب حدود دو ساعت رویا می‌بینیم. معمولاً این مرحله در دوره‌های خواب با حرکت سریع چشم (REM) رخ می دهد. برخی از رویاهای ما بسیار واقعی به نظر می رسند زیرا شامل احساساتی مانند لمس، طعم، بو، صدا و احساسات هستند.

نظریه های مختلفی در مورد اینکه چرا خواب می بینیم وجود دارد، اما با این حال دلایل دقیق این پدیده هنوز از علمی مشخص نیست. با این حال، اعتقاد بر این است که رویا دیدن به ما کمک می کند تا بتوانیم احساسات خود را پردازش کنیم، بینش های شخصی بیشتری را توسعه دهیم و همچنین خاطرات خود را تثبیت کنیم.

معمولاً اتفاقات و افرادی از زندگی روزمره در رویاهای ما ظاهر می شوند. موقعیت‌های استرس‌زا یا آسیب‌زا که باعث اضطراب می‌شوند یا احساس بهزیستی ما را تهدید می‌کنند، می‌توانند باعث دیدن کابوس و خواب‌های آشفته شوند. رویاهای بد، مانند رویاهای مربوط به خیانت، اغلب باعث برانگیخته شدن واکنش عاطفی قوی و ناخوشایندی در ما می شوند.

خواب های مربوط به خیانت نشان دهنده چیست؟

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

هنگامی که در بیداری به سر می بریم، این خودآگاه ما است که وظیفه درک، پردازش و واکنش های مختلف ما را برعهده دارد. اما در طول خواب شبانه وضعیت کاملا متفاوت است. هنگامی که ما در خواب هستیم، ضمیر خودآگاه هیچ گونه فعالیتی ندارد و به این ترتیب راه را برای ضمیر ناخودآگاه ذهنمان باز می کند.

به نظر می رسد که وجود خودآگاه زیاد به درون و روان ما راهی ندارد. در واقع اعماق ذهن ما از طریق ضمیر ناخودآگاه به ما نشان داده می شود. در طول شب هنگامی که ما در خواب هستیم، به ناخودآگاه خود اجازه فعالیت می دهیم.

به این ترتیب ضمیر ناخودآگاه ما تمام حوادث، احساسات و تکانه هایی را که سرکوب شده اند یا آنها را نادیده گرفته ایم را آشکارا به ما نشان می دهد.  همه ما به خوبی می دانیم که رویاها با حقیقت زندگی روزمره ما فاصله زیادی دارند. اما با این حال مواقعی وجود دارد که همین رویاها می توانند به زندگی روزمره و یا حتی آرامش ذهنی ما آسیب برسانند.

برخی از رویاها مانند رویای خیانت به همسر می توانند به شدت باعث تحریک، ناراحتی یا ایجاد احساس ناخوشایند در ما شوند. رویای خیانت به همسر در اغلب مورا با احساس گناه شدیدی در افراد همراه است. اگر خواب می بینید که همسرتان با شخص دیگری به شما خیانت می کند، ممکن است گیج، نگران یا حتی فقط کنجکاو از خواب بیدار شوید.

دیدن خواب خیانت همسرتان در واقع اتفاقی نسبتاً شایع است، اما علت دیدن این رویاها چیست؟ این رویاها چه معنی دارند و چگونه می توانید آنها را متوقف کنید؟ دیدن خواب اینکه همسرتان در حال خیانت به شما است می تواند علت های مختلفی داشته باشد. برخی از مهمترین این علت ها عبارتند از:

احساس ناامنی در رابطه، یکی از علل خواب های مربوط به خیانت

اگر به طور خاص به محکم و پایدار بودن ارتباط  با همسرتان اطمینان ندارید، دیدن این رویاها می تواند منعکس کننده احساس شما باشد. اگر شما و همسرتان زمان زیادی را با هم سپری نمی کنید، به تازگی با هم مشاجره داشته اید، این عدم اطمینان در مورد رابطه‌ ممکن است رویاهای شبانه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که این احساسات ممکن است ناخودآگاه باشند. به این معنا که احتمالا در هنگام بیداری به رابطه خود کاملاً مطمئن هستید، اما در عمق وجودتان نسبت به محکم بودن رابطه تردید دارید.

خیانت قبلی همسرتان، یکی دیگر از علل خواب های مربوط به خیانت

اگر در گذشته قربانی خیانت شده اید، ممکن است رویاهای مربوط به خیانت را ببینید، زیرا هنوز درد ناخودآگاهی برای مقابله با آن دارید. در اینصورت، صحبت کردن با همسرتان و یا تحکیم بیشتر رابطه ممکن است تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

همچنین مراجعه به یک روانپزشک و بحث در مورد روابط قبلی می تواند به شما کمک کند تا به این رویاها پایان دهید.

احساس ناراحتی برای رها شدن، یکی دیگر از علل خواب های مربوط به خیانت

اگر نگران تنها ماندن هستید، یا از اینکه دوستان یا اعضای خانواده به شما اهمیت نمی دهند عصبی هستید، ممکن است ترس از رها شدن باعث دیدن این رویاها شود. اگر در رابطه ناامنی قرار دارید و اضطراب زیادی دارید که همسرتان شما را رها کند، احتمالا دیدن این رویاها در شما تشدید خواهد شد.

طبیعی بودن خواب، یکی دیگر از علل خواب های مربوط به خیانت

گر هیچ مشکل جدی در رابطه خود ندارید و در واقع به خیانت شریک زندگی خود مشکوک نیستید، رویاهای شما احتمالاً هیچ معنایی ندارند! دیدن خواب های بد گاهی اوقات طبیعی است و همیشه به معنای اشتباه خود یا همسرتان نیست. پس بهتر است که بدانید هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

معنی رویاهای خیانت

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

رویاها سرنخ هایی از ضمیر ناخودآگاه به ضمیر خودآگاه ما می دهند. در واقع دیدن رویا به معنای واقعی بودن یک پدیده در زندگی روزمره ما نیست. بلکه رویاها بیشتر به عنوان استعاره مفید هستند، استعاره هایی که باید بتوانیم معنی آنها را به طور دقیق کشف کنیم.

بنابراین دیدن رویاهایی در مورد خیانت را نباید لزوما به صورت زیر تعبیر کنید:

  • در رابطه فعلی خود ناراضی هستید.
  • شما می خواهید به همسر فعلی خود خیانت کنید.
  • آرزوی زندگی با فردی را دارید که در رویای خود او را دیده اید.
بلکه دیدن رویاهای خیانت در واقع می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
  • واقعیتی در زندگی شما وجود دارد که در تلاش برای کشف آن هستید.
  • رازی در زندگی شما، خانواده، محل کار یا گروه دوستانتان وجود دارد.
  • حقیقتی در ذهن شما است که در تلاش هستید تا بتوانید آن را پنهان کنید.
  • آرزوی چیزهایی مانند صمیمیت یا ماجراجویی را دارید که در زندگی فعلی شما وجود ندارد.

برای رسیدن به معنی دقیق تر، بهترین کار این است که این رویاها را در جلسات درمانی تجزیه و تحلیل ‌کنیم. در واقع هیجان و نوع احساسی که شما تجربه می کنید، بیشتر از جزئیات دقیق رویا در تفسیر معنای رویا اهمیت دارد.

به عنوان مثال، ممکن است خواب ببینید که به شریک زندگی خود خیانت کردید، هنگام خیانت گرفتار شدید و در پایان توانستید مشکل را با همسر فعلی خود حل کنید. بررسی احساسی که در مورد این رویا دارید، می تواند تا حد زیادی در تفسیر معنای آن مفید باشد. اگر در خواب احساس آرامش کردید، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که در مورد چیزی احساس گناه می‌کنید و می‌خواهید با حل کردن آن وضعیت، وجدان خود را آسوده کنید. بنابراین این رویا ممکن است لزوماً به شریک زندگی شما مربوط نباشد.

از سوی دیگر، ممکن است در خواب ببینید که در حال خیانت به همسرتان هستید و در خواب جذب ویژگی خاصی مانند زیبایی فرد شده اید. دیدن این رویا به معنای این است که شما آرزو می کنید که ای کاش شریک زندگی تان نیز مانند این فرد زیبا بود.

بسیاری از افراد بعد از دیدن رویاهای مربوط به خیانت دچار احساس گناه و سردرگمی می شوند. حتی برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که آیا باید این خواب را با همسر خود در میان بگذاریم یا خیر.

اگر رویاهایی در مورد خیانت می بینید، توصیه می کنیم که اقدامات زیر را انجام دهید.

خاطرات رویایی را حفظ کنید.

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

نگه داشتن یک دفتر خاطرات در کنار تخت و نوشتن رویاهای خود به محض بیدار شدن می تواند مفید باشد. در واقع رویاهای شما ممکن است با گذشت زمان محو شوند. بنابراین شخصیت ها، رویدادها و تمام احساساتی که در طول رویا تجربه کردید را در دفتر خود بنویسید.

اختصاص یک دفترچه به نوشتن رویاها علاوه بر اینکه به یادآوری رویاها کمک می کند، می تواند در ردیابی الگوها و شناسایی عناصر، مضامین و احساسات تکرار شونده به شما کمک کند. علاوه بر این، یادداشت کردن رویاهای شبانه  به شما فرصتی می دهد تا در حالت بیداری بازتاب رویاهای خود را ببینید. بنابراین می‌توانید احساس خود را در مورد رویاهایی که دیده اید، به راحتی بررسی کنید.

این مساله که آیا رویای خود را به همسرتان بگویید یا خیر، تصمیم بسیار دشواری است. به خصوص اگر در یک رابطه متعهد هستید، این تصمیم برای شما دشوارتر می شود.

حتی اگر فکر خیانت واقعاً به ذهن شما خطور نکرده باشد باز هم ممکن است به خاطر گفتن رویای خود به همسرتان احساس گناه کنید. شما در واقع نگران واکنش همسرتان هستید، زیرا ممکن است همسرتان این رویا را به این معنا بداند که شما در مورد شخص دیگری خیال پردازی می کنید یا به فکر خیانت به او هستید. در نتیجه احتمالا همسرتان از دست شما ناراحت یا عصبانی می شود.

درست تصمیم بگیرید.

بنابراین شما می توانید بر اساس ماهیت رابطه خود تصمیم بگیرید، زیرا ممکن است برخی از شرکای زندگی از شنیدن این رویا احساس خطر کنند. در واقع نکته مهم برای شما این است که بفهمید خواب برای شما چه معنایی دارد تا اینکه بخواهید آن را برای شریک زندگی خود فاش کنید.

اگر آن شخصی که در خواب با او بوده اید یک فرد آشنا باشد، تعریف کردن خواب برای همسرتان سخت تر می شود. در واقع گفتن این خواب نه تنها می تواند پویایی رابطه بین شما و همسرتان را تغییر دهد، بلکه می تواند بر روابط همسر شما با آن فرد نیز تأثیر بگذارد. همسر شما ممکن است از جانب این فرد احساس خطر و دشمنی  کند. با این حال، باز هم تاکید می کنیم که خواب دیدن کسی که می‌شناسید لزوماً به این معنا نیست که شما جذب او شده‌اید یا می‌خواهید با او رابطه داشته باشید.

ما اغلب در رویاهای مربوط به خیانت افرادی را می بینیم که چهره‌های بسیار امنی در زندگی‌ ما هستند. بنابراین، دیدن این رویا به معنای آرزوی خیانت به همسر نیست بلکه کاملا برعکس، نشان دهنده امنیت ما در رابطه زناشویی است.

به دنبال درمان باشید.

گاهی ممکن است این رویاها به طور مرتب در خواب های شبانه شما تکرار شوند و یا  شاید می خواهید بفهمید که چه چیزی باعث دیدن این رویاها شده است. بسیاری از خواب ها زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهند. اگر دیدن رویاهای مربوط به خیانت شما را آشفته کرده است و برای پردازش این احساسات به کمک نیاز دارید، می توانید از روانشناسان با تجربه کمک بگیرید.

درمان ابزار مفیدی برای استخراج بینش از رویاها و کشف احساسات شما است. همچنین به شما کمک می کند تا از تعارضاتی که ضمیر ناخودآگاه شما با آنها دست و پنجه نرم می کند آگاه تر شوید. در نتیجه به مهارت های مقابله ای بیشتری برای هدایت موثرتر رویاها دست پیدا می کنید.

به طور کلی خواب خیانت به شریک زندگی می تواند ناراحت کننده باشد و احساسات زیادی از جمله سردرگمی، احساس گناه و ناراحتی را در شما برانگیزد. با این حال، دیدن این قبیل رویها لزوماً به این معنی نیست که شما جذب شخص دیگری شده اید یا می خواهید به شریک زندگی خود خیانت کنید.

رویاها اغلب ماهیت استعاری دارند، بنابراین فکر کردن به احساسی که رویاها در شما ایجاد کرده است به شما کمک می کند تا معنای آنها را بفهمید.

چگونه خواب های مربوط به خیانت به همسر را متوقف کنیم؟  

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

رویای خیانت به همسر رویای ساده ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. ممکن است دیدن این رویاها و به خصوص تکرار شدن آنها در طول خواب شبانه حتی باعث عدم تمرکز و اختلال در امور روزمره شما شود. برخی از افراد دیدن رویا را به دلیل غیر واقعی بودن چندان جدی نمی گیرند و حتی ممکن است خیلی سریع آن را فراموش کنند. اما برای بسیاری از افراد دیدن این قبیل رویاها نگران کننده است. با این حال راهکارهای ساده و زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید دیدن این قبیل رویاها را تا حدودی کنترل کنید. از جمله:

استرس خود را کاهش دهید.

استرس نه تنها زندگی روزمره بلکه حتی رویاهای شبانه ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر در زندگی روزمره خود با مقدار زیادی استرس دست و پنجه نرم می کنید، این استرس به زندگی رویایی شما نیز سرایت می کند. شما لزوماً نمی توانید محتوای رویاهای خود را کنترل کنید. اما با این حال شما این امکان را دارید که با حفظ آرامش در زندگی بر لحن و انرژی رویاهای خود تأثیر بگذارید. تا جایی که ممکن است هر روز از استرس خودداری کنید و هر زمان که از محل کار یا مدرسه به خانه برگشتید، به فعالیت های آرامش بخش بپردازید.

استفاده از راهکارهای زیر می تواند تا حد زیادی در پیشگیری از استرس و حفظ آرامش روزانه به شما کمک کند:
  • هر روز ورزش کنید. ورزش منظم نه تنها در تعادل احساسات و کاهش استرس به شما کمک می کند، بلکه خلق و خوی روزانه شما را نیز بهبود می بخشد.
  • هر روز مدیتیشن کنید. بررسی ها نشان می دهد که 15 دقیقه مدیتیشن در روز می تواند سلامت کلی جسمی و عاطفی شما را بهبود ببخشد و در عین حال به حفظ آرامش شما کمک کند.
  • از خود مراقبت کنید. نزد یک ماساژور حرفه ای بروید. آهنگ هایی را زیر لب بخوانید و پیاده روی طولانی داشته باشید.  دوش آب گرم طولانی بگیرید. تمام چیزهایی که ممکن است باعث نارحتی شما شوند را رها کنید.
  • حداقل 8 ساعت بخوابید. به استراحت کافی خود اهمیت بدهید. حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر کابوس و رویاهای ترسناک می بینید ممکن است به دلیل نگرانی از خواب غافل شوید. اما تمام تلاش خود را بکنید که نظم خواب شبانه شما برهم نخورد و تمام تلاش خود را برای استراحت انجام دهید.

با انجام این راهکارها زندگی روزمره شما بسیار آرام تر خواهد بود. حفظ آرامش روزمره باعث پیشگیری از خواب های آشفته و کابوس خیانت به شریک زندگی می شود.

روی فعالیت های خود تمرکز کنید.

توجه خود را به فعالیت های دیگر خود معطوف کنید. این کار باعث می شود که کمتر رویاهای ناخوشایند خیانت را ببینید. در مورد تعطیلاتی که مشتاقانه منتظرش بودید رویاپردازی کنید. انرژی خود را روی کارهای نیمه تمام خود بگذارید. یا چند شب را صرف انجام کارهای خانه کنید. تا می توانید تمرکز خود را از رویاها بردارید، و ذهن خود را در تمام مدت روز صرف مرور رویاهای شبانه نکنید.

در واقع نکته مهم این است که روی فعالیتی که در طول روز انجام می دهید، سرمایه گذاری کنید. روی کار خود تمرکز لازم  را داشته باشید. یعنی قصد شما نباید این باشد که فقط حواس خود را پرت کنید. زیرا اگر در پس ذهنتان هنوز به این رویاها فکر می‌کنید، ممکن است دوباره آنها رویاها را ببینید.

قبل خواب کتاب مطالعه کنید.

بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از خواب در مورد هر چیزی که به آن فکر می کنند رویا ببینند. کتابی را انتخاب کنید که سرگرم کننده و جذاب باشد و تمام توجه شما را به خود جلب کند. بهترین زمان برای خواندن کتاب درست قبل از خواب است. شما همچنین می توانید به یک کتاب صوتی گوش دهید. با این کار نه تنها مطالعه روزانه خود را خواهید داشت، بلکه ممکن است به رویای خیانت به همسر خود، فقط در مورد طرح کتاب رویاپردازی کنید.

احساسات خود را بنویسید.

خواب های مربوط به خیانت || پزشکت

در پایان روز، قلم و کاغذ را بردارید و در مورد روزتان بنویسید. کمی با خود فکر کنید. اجازه دهید ذهنتان به سادگی در حین نوشتن در مورد احساستان سرگردان شود. تجربیات عاشقانه خود را به یاد بیاورید. این کار به شما کمک می کند تا بر روی رویاهای شبانه خود تاثیر بگذارید. البته ممکن است باز هم دچار افکار آشفته شوید. ولی احتمال اینکه در این خواب ها رویای خیانت به همسرتان را ببینید بسیار کمتر خواهد بود.

خاطرات شیرین را مرور کنید.

اگر با همه کارهایی که انجام دادید باز هم این احتمال وجود دارد که خواب خیانت به همسرتان را ببینید، نگران نباشید. در واقع این مشکل راه حل بسیار ساده ای دارد و آن هم این است که رویایتان را به صورت مثبت برای خود تعبیر کنید. همانطور که در رختخواب دراز کشیده اید، به خاطره مورد علاقه خود با همسرتان فکر کنید. این خاطره می تواند یک قرار عاشقانه، یک گفتگوی به یاد ماندنی در اواخر شب، یا حتی اولین باری باشد که یکدیگر را ملاقات کردید. با تمرکز بر خاطرات مثبت، به احتمال زیاد رویاهای شادی در مورد همسرتان خواهید دید.

رویاهایتان را بررسی کنید.

اگر واقعاً به همسرتان مشکوک هستید و فکر می‌کنید که همسرتان در حال خیانت به شما است، باید به این رویاها پایان بدهید. بنابراین با تأمل در شواهد شروع کنید. با دقت به رفتارهای همسرتان ببینید که آیا او تلفن های روزانه خود را از شما پنهان می کند؟ آیا اخیراً در رفتار یا ظاهر همسرتان تغییری ایجاد شده است؟ آیا همسرتان برای مدتی ناپدید می شود یا با شما ارتباط برقرار نمی کند؟

اگر شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد همسرتان به شما خیانت می‌کند، مستقیماً با او روبرو شوید. اما دقت کنید که نباید بر اساس احساسات یا هیجان زندگی زناشویی خود را متزلزل کنید. اگر شواهد محکم یا قابل توجهی ندارید هرگز در مورد احتمال خیانت همسرتان با او صحبت نکنید. برخی از رفتارهای نسنجیده با ضررهای جبران ناپذیری همراه هستند.

اگر هیچ نشانه واقعی مبنی بر خیانت همسر شما وجود ندارد، احتمالا به معنای این است که شما از وضعیت زندگی زناشویی خود راضی نیستید. همچنین هرگونه عصبانیت در زندگی زناشویی ممکن است منجر به دیدن خواب های آشفته مربوط به خیانت شود.

بنشینید و با همسرتان در مورد این موضوع صحبت کنید، خواه شواهدی برای خیانت وجود داشته باشد یا نباشد. ممکن است همسر شما بتواند ترس های شما را نسبت به آنچه در رابطه می گذرد کاهش دهد.

سخن آخر

به طور کلی اغلب رویاهای ما از وقایع روزمره زندگی ناشی می شود. رویاهای مربوط به خیانت در برخی موارد ممکن است تنها ناشی  از محرک‌های ذهن شما باشد. به همین سادگی که ممکن است تماشای یک برنامه تلویزیون شما را تحت تاثیر قرار دهد. ذهن شما اتفاقات مختلف را در ناخودآگاه ذخیره می کند، و در هنگام شب آنها را به شما نشان می دهد تا شما بهتر متوجه استرس ها و یا دغدغه های روزانه خود شوید.

در صورت دیدن رویای خیانت به هیچ وجه نگران نشوید. احساس گناه را از خود دور کنید. مرور رویای خیانت می تواند احساسات ناخوشایند شدیدی را در شما ایجاد کند. بهتر است بدانید افکاری که به شکل قوی تر در ذهن ما هستند اغلب توسط ناخودآگاه دوباره در هنگام خواب باز پخش می شوند. بنابراین، رویاهای خیانت هیچ ربطی به زندگی عاشقانه ما ندارند، بلکه می توانند نمایانگر بخش دیگری از زندگی ما باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز