لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


انواع خواب‌هایی که می بینیم، ممکن است معنا و تعبیر های مختلفی داشته باشند. اما موضوع تعبیر خواب سالهاست که مورد توجه بوده و دلیل خوبی هم دارد. درک معنای عمیق‌تر رویاها می‌تواند درک درستی از احساس و تفکر شما ایجاد کند، که می‌تواند برای ایجاد بینش شخصی مفید باشد. بر همین اساس، ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت انواع خواب‌هایی که میبینیم را بررسی کنیم تا بتوانید علل اصلی آنها را براساس شواهد علمی بررسی کنید. پس اگ شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد خواب می بینید، ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

رویاهای مربوط به سقوط

رویاهای افتادن از ارتفاعات بسیار رایج است. در حالی که یک افسانه رایج وجود دارد که اگر در رویای خود به زمین بخورید در زندگی واقعی خواهید مرد، این باور به سادگی درست نیست. بنابراین، رویاهای افتادن واقعاً چه معنایی می تواند داشته باشد؟

بر اساس بسیاری از تعابیر رایج رویاها و حداقل یک مطالعه، نوع رویاها نشانه آن است که چیزی در زندگی شما خوب پیش نمی رود. این خواب ممکن است به شما نشان دهد که برای مثال باید در مورد یک انتخاب تجدید نظر کنید یا مسیر جدیدی را در بخشی از زندگی خود در نظر بگیرید.

راسل گرانت، نویسنده کتاب The Illustrated Dream Dictionary، ادعا می کند: “خواب افتادن از بلندی بسیار رایج است. این نمادی از ترس در زندگی واقعی یا شاید شکست در کار یا زندگی عاشقانه است”. “سقوط اغلب بیانگر نیاز به رها کردن بیشتر خود و لذت بردن بیشتر از زندگی است.”

رویاهایی در مورد برهنه شدن در ملاء عام

آیا تا به حال یکی از آن خواب های ناخوشایند را دیده اید که در مدرسه یا اداره بدون لباس ظاهر می شوید؟ نگران نباش رویای برهنه بودن عادی است.

پنی پیرس، نویسنده دیکشنری رویایی برای آدمک‌ها، پیشنهاد می‌کند که دیدن خواب برهنگی کلی ممکن است نشان‌دهنده این باشد که احساس می‌کنید دروغگو هستید یا از آشکار کردن عیوب و کاستی‌های خودتان می‌ترسید.

انواع خواب‌هایی که می بینیم، رویاهایی درباره تعقیب شدن

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟ || پزشکت

رویاهایی که توسط یک مهاجم شناخته شده یا ناشناس تعقیب می شوند، می توانند به خصوص وحشتناک باشند. بسیاری از مردم این نوع رویاها را تجربه می کنند. اما رویاهای تعقیب شدن در مورد آنچه در ذهن شما می گذرد چه می گویند؟

مترجمان رویاها اغلب پیشنهاد می کنند که چنین رویاهایی به این معنی است که شما سعی می کنید از چیزی در زندگی روزمره خود فرار کنید. تونی کریسپ، نویسنده دیکشنری رویا، پیشنهاد می کند که تعقیب شدن در خواب ممکن است نشان دهنده تمایل به فرار از ترس ها یا خواسته های شما باشد.

کلید درک معنای چنین رویایی تا حدی به هویت تعقیب کننده شما بستگی دارد.

  • تعقیب شده توسط یک حیوان: تعقیب شدن توسط یک حیوان ممکن است نشان دهنده این باشد که شما از خشم و سایر احساسات خود پنهان شده اید.
  • تعقیب‌کننده‌ای ناشناس: اگر تعقیب‌کننده شما یک شخصیت مرموز و ناشناخته است، ممکن است نشان دهنده یک تجربه دوران کودکی یا آسیب گذشته باشد.
  • تعقیب و گریز توسط یکی از جنس مخالف: اگر توسط فردی از جنس مخالف تعقیب می شوید، به این معنی است که از عشق می ترسید یا توسط یک رابطه گذشته تسخیر شده اید.

انواع خواب‌هایی که می بینیم، رویاهای از دست دادن دندان

پنی پیرس، نویسنده دیکشنری رویایی برای آدمک‌ها، پیشنهاد می‌کند که دیدن خواب افتادن دندان می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، این ممکن است به این معنی باشد که شما نگران جذابیت یا ظاهر خود هستید. یا شما در مورد توانایی خود در برقراری ارتباط نگران هستید.

او توضیح می‌دهد: «ماهیت واقعی دندان‌ها توانایی آن‌ها در گاز، برش، پاره کردن و ساییش است. “اگر دندان های شما بیفتد، قدرت شخصی و توانایی خود را برای قاطعیت و محافظت از خود از دست می دهید.”

رویاهایی درباره شرکت در آزمون

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟ || پزشکت

بررسی همچنین نشان می دهد که رویاهای امتحان رایج است. به اعتقاد کریگ همیلتون پارکر، نویسنده کتاب معنای پنهان رویاها، امتحان در خواب ممکن است ترس اساسی از شکست را آشکار کند. امتحانات، تجربیات استرس زا هستند که در آنها مجبور می شوید با کاستی های خود روبرو شوید. خواب اینکه در یک امتحان مردود می شوید، در یک امتحان دیر می رسید یا آمادگی ندارید، نشان می دهد که برای چالش های زندگی احساس آمادگی نمی کنید.

رویاهایی درباره مردن

مرگ یکی دیگر از موضوعات رایج رویاها است که می تواند به ویژه نگران کننده باشد. رویاپردازان گاهی اوقات خواب مرگ یکی از عزیزان یا حتی مرگ خود را می بینند. تعبیر خواب های رایج نشان می دهد که چنین رویاهایی منعکس کننده اضطراب در مورد تغییر یا ترس از ناشناخته هستند.

لوری لوونبرگ در کتاب رویای خود پیشنهاد می‌کند: «تغییر نیز مانند مرگ می‌تواند ترسناک باشد، زیرا ما نمی‌دانیم «آن طرف» تغییر چیست، به همین دلیل است که ذهن رویاپرداز تغییر را با مرگ یکی می‌داند.

لوونبرگ همچنین معتقد است که خواب دیدن مرگ یکی از عزیزان می تواند بازتاب ترس مشابهی از تغییر به خصوص در مورد فرزندانمان باشد. بنابراین، رویاهای مردن، بازتاب نوعی سوگواری برای گذشت اجتناب ناپذیر زمان است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کسانی که به پایان زندگی نزدیک می شوند و عزیزان اطرافشان رویاهای مهم و معناداری را تجربه می کنند که اغلب مربوط به حضور آرامش بخش، آمادگی برای مرگ، تماشای یا درگیری با متوفی، عزیزان منتظر، تجربیات ناراحت کننده و کارهای ناتمام است.

رویاهایی درباره خیانت

خواب دیدن اینکه همسر یا شریک عاشقانه شما با شخص دیگری به شما خیانت می کند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. در برخی موارد، افراد حتی تعجب می کنند که آیا این رویا واقعاً ممکن است حقیقت داشته باشد. آیا خواب دیدن اینکه همسرتان خیانت می کند به این معنی است که ممکن است این اتفاق بیفتد؟ یا اینکه در حال حاضر اتفاق میفتد؟

در حالی که این رویاها ممکن است بازتاب ترس از خیانت باشند، چنین رویاهایی احتمالاً به این معنی نیست که همسر شما در حال خیانت است یا خیانت می کند.

ایو آدامسون و گیل ویلیامسون، نویسندگان کتاب لغت نامه رویایی راهنمای کامل احمق، معتقدند که رویاهای مربوط به خیانت نشان دهنده مشکلات مربوط به اعتماد، وفاداری و ارتباط در یک رابطه است. آنها می نویسند: “اگر شما یا شریک زندگیتان در خوابتان خیانت کرده اید، یکی از شما در حال حاضر آنچه را که از آن رابطه نیاز دارید دریافت نمی کند.”

رویاهای مربوط به بارداری

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟ || پزشکت

مترجمان رویا اغلب پیشنهاد می کنند که رویاهای بارداری نشان دهنده همه چیز از خلاقیت تا ترس است. دیوید سی. لوهف، نویسنده دیکشنری رویاها، معتقد است که رویاهای بارداری ممکن است گاهی اوقات نشان دهنده ترس یک زن از اینکه مادری نالایقی است، باشد.

نویسنده تونی کریسپ، برداشت متفاوتی دارد، و نشان می‌دهد که رویاهای بارداری علامت رویاپرداز در حال توسعه بخشی از پتانسیل یا تعمیق یک رابطه است. راسل گرانت مترجم رویاها می نویسد که این رویاها زمان های سختی را پیش بینی می کنند.

رویاهای مربوط به پرواز

رویاهای مربوط به پرواز را بسیاری تجربه می کنند. همچنین رویاهای پرواز می تواند هیجان انگیز و حتی رهایی بخش باشد، اما گاهی اوقات می تواند کاملاً ترسناک باشد (به ویژه برای کسانی که از ارتفاع می ترسند).

به اعتقاد تونی کریسپ، نویسنده دیکشنری رویا، رویاهای مربوط به پرواز اغلب علامت دو جنبه بسیار متفاوت است. از یک طرف، آنها می توانند احساسات آزادی و استقلال را نشان دهند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند تمایل به فرار یا فرار از واقعیت های زندگی را نشان دهند.

او می نویسد: “پرواز به تنهایی، بیشتر اوقات رخ می دهد و جنبه مستقل پرواز را نشان می دهد. اما از آنجایی که اغلب شامل احساسات مثبت لذت است، پرواز ممکن است تمایلات جنسی ما را به تصویر بکشد. به خصوص جنبه هایی از آن که بیانگر آزادی از هنجارها و محدودیت های اجتماعی است.”

وقتی کسی را در خواب می بینید به چه معناست؟

دکتر کارل یونگ معتقد بود که اگر در خواب شخصی نزدیک به خود یا شخصی را ببینید که برای شما مهم است، ممکن است نشان دهنده احساس شما نسبت به آن شخص در زندگی واقعی باشد. در حالی که اگر در خواب شخصی را ببینید که با او صمیمی نیستید (مثل شخصی) یا یک فرد ناشناس، آن شخص نمادین تر است. زیگموند فروید پیشنهاد کرد که محیط اطراف شخصی که در خواب می بینید نیز ممکن است مهم باشد، مانند خواب دیدن والدین خود در مکان هایی که معمولاً یک پادشاه و ملکه پیدا می کنید، که نشانه احترام شما به آنها است.

تعبیر خواب چقدر دقیق است؟

هیچ راهی برای پاسخ به این سوال با قطعیت وجود ندارد زیرا تعبیر خواب هم فردی و هم ذهنی است. آنها از این نظر فردی هستند که معنای رویاها برای یک شخص ممکن است برای دیگری یکسان نباشد. تعابیر رویاها نیز ذهنی هستند زیرا بر اساس معانی هستند که شما به آنها اختصاص می دهید، و این معانی اختصاصی نیز می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

چرا تعبیر خواب در روانکاوی مهم است؟

تئوری خودسازماندهی رویا نشان می دهد که رویاها بازتابی از فعالیت های فیزیولوژیکی و روانشناختی فرد هستند. بنابراین اطلاعات مهمی در مورد افکار و وضعیت عاطفی فرد ارائه می دهند. سپس روانکاوان می توانند از رویاهای فرد برای درک بهتر آنچه در ذهن او می گذرد استفاده کنند.

خواب های جنسی به چه معناست؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که دیدن رویاهای جنسی نتیجه افکار و خیال‌پردازی‌های شما در هنگام بیداری است، و افکار مکرر در مورد رابطه جنسی به تعداد بیشتری از این رویاها کمک می‌کند. دیگران خواب در مورد رابطه جنسی را با تمایل به قرار گرفتن در موقعیت های تحریک کننده جنسی مرتبط می دانند. این نوع رویاها نسبتاً رایج هستند. به طوری که بیش از 95٪ از افراد گزارش می دهند که رویاهایی با ماهیت وابسته به عشق شهوانی دارند.

خواب های تکراری به چه معناست؟

انواع خواب‌هایی که می بینیم، کدامند؟ || پزشکت

برخی از محققان این نظریه را مطرح می کنند که رویاهای منظم و تکرار شونده نشان دهنده سرخوردگی در مورد نیازهای روانی است که برآورده نشده اند. رویاهای تکرار شونده نیز پس از تجربه پریشانی روانی زیاد، مانند اختلال استرس پس از سانحه، نسبتاً رایج هستند.

خواب های واضح به چه معناست؟

در برخی موارد، رویاهای واضح یا شدید نتیجه یک ضربه شدید است، با برخی از مطالعات نشان می دهد که این نوع رویاها پس از 11 سپتامبر افزایش یافته است. رویاهای واضح معمولاً در طول خواب REM رخ می دهند و همچنین می توانند به دلیل خواب پراکنده، کمبود خواب، اختلال خواب، استرس، بارداری یا دارویی باشد که مصرف می کنید.

سخن آخر

خب چی فکر می کنی؟ آیا برخی از این تعابیر خواب دقیق به نظر می رسند؟ اگر نه، نگران نباشید. رویاهای شما منحصر به فرد و بسیار شخصی هستند. به احتمال زیاد، چیزهایی که در رویاهای خود تجربه می کنید، احتمالاً بازتابی از نگرانی هایی است که در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستید، یا رویدادهای اخیر.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز