لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


عشق زنان سالمند به پسرهای جوان شاید کمی خنده دارد ولی واقعیتی عجیب است که زنان سالمندان را به سمت پسران جوانتر می کشاند. ما در این مقاله از پزشکت 12 علل اصلی این عشق را بررسی می کنیم. عشق یک احساس زیباست و هیچ مانعی نمی تواند جلوی آن را بگیرد. حتی عامل سن هم نمی تواند کسی را از دوست داشتن دیگری باز دارد. امروزه ساختار جامعه تا حد زیادی تغییر کرده است، به همین دلیل بسیاری از زنان را می بینیم که این کلیشه را می شکنند. این زنان فقط می توانند عاشق مردان جوان تر از خود شوند. زمان در حال تغییر است و بسیاری از زنان سالمند ازدواج موفقی با مردان جوان تر از خود دارند. همچنین، پیوند بین یک زن سالمند و یک مرد جوان در دراز مدت فواید زیادی برای هر دو نفر دارد.

چرا زنان مسن عاشق پسران جوان می شوند؟

اختلاف سنی یکی از مسائل بسیار مهم در ازدواج است. اما با این حال برای برخی افراد سن اصلا مساله مهمی نیست. اختلاف سنی نمی تواند میزان خوشبختی افراد را تعیین کند. در واقع هر فردی مختار است همسر ایده آلی که برای زندگی انتخاب می کند را دوست داشته باشد. اگر یک زن سالمند مرد بسیار جوان تری را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کند، حتما برای این تصمیم دلایل خاص خود را دارد. برخی از مهمترین این دلایل عبارتند از:

تناسب اندام و عشق زنان سالمند به پسرهای جوان

تناسب اندام یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در جذب جنس مخالف است. یک زن سالمند ممکن است یک مرد جوان را به دلیل فیزیک بدنی زیبا دوست داشته باشد. اگر پسری در دوران جوانی خود رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی منظم داشته باشد، احتمالاً اندام و بدن خوب و ورزیده ای خواهد داشت. زنانی که خودشان تناسب اندام خوبی دارند، جذب مردان جوانی می شوند که به همان اندازه با انگیزه هستند و به زیبایی اندام خود اهمیت می دهند.

زنانی که انگیزه مراقبت از سلامتی و تناسب اندام خود را حفظ کرده‌اند، می‌توانند با مرد جوانی ازدواج کند که یک دهه از آنها کوچکتر است. زیرا این عده از زنان بسیار جوان به نظر می رسند و  اختلاف سنی زیاد این زنان با شوهران جوان آنها مشخص نیست. همچنین زنان مسن‌تر می‌توانند جذب مردان جوان‌تر شوند، زیرا این مردان در اوج جوانی برای یک زندگی پرانرژی مناسب هستند.

جهت مشاوره محرمانه و تلفنی با روانشناس آنلاین همین الان کلیک کنید.

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟ || پزشکت

جذاب بودن و عشق زنان سالمند به پسرهای جوان

مردان ممکن است همراه با افزایش سن به تدریج موهای خود را از دست بدهند. مردان سالمند تا حدودی تناسب اندام خود را از دست می دهند و چین و چروک هایی بر روی بدن و صورت آنها ظاهر می شود. برخی از زنان به ظاهر شریک زندگی خود اهمیت زیادی می دهد. این گروه از زنان علاقه ای به مردان سالمند ندارند. در واقع علائم پیری ممکن است ظاهر فرد را برای این زنان ناخوشایند کند. از سوی دیگر، یک مرد جوان ظاهری نسبتا شاداب و سرزنده خواهد داشت. همچنین، نشاط و سرزندگی می تواند یک جاذبه قوی برای زنان باشد.

اعتماد به نفس و مدیریت رابطه

ازدواج با یک مرد جوان باعث افزایش اعتماد به نفس زنان می شود. زن سالمندی که قبلا ازدواج کرده باشد، طبیعتا تجربه روابط جنسی را دارد. این مساله باعث می شود که زن سالمند با مردی که تجربه نسبتاً کمتری دارد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد. زیرا در رابطه جدید زن می تواند به جای اینکه از همسرش پیروی کند او را  به انجام کارهایی که ترجیح می دهد، وادار کند. یک زن سالمند به دلیل تجربه بیشتر ممکن است احساس کند توانایی بیشتری در مدیریت فراز و نشیب های زندگی دارد. این زنان می توانند تجربیات خود را در اختیار معشوق جوان خود قرار دهند.

مطالعه بیشتر: اضطراب در سالمندان

علاقه به شور و احساس جوانی

ارتباط با یک مرد جوان می تواند مزایای زیادی برای یک زن سالمند داشته باشد. به عنوان مثال یک زن سالمند ممکن است بیشترین دوران جوانی خود را در کار سپری کرده باشد و مانند دختران هم سن و سال خود از زندگی لذت نبرده باشد. بنابراین، ارتباط با یک پسر جوان به او کمک می کند تا جوانی خود را دوباره زنده کند و از آن لذت ببرد.

شانس بیشتر برای باردار شدن

مردان جوان توانایی باروری زیادی دارند. بنابراین، اگر یک زن بخواهد باردار شود، احساس می‌کند با یک مرد جوان شانس بیشتری برای بچه‌دار شدن دارد. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک مرد جوان از یک مرد سالمند بارورتر باشد، اما ممکن است یک  زن سالمند اینگونه فکر کند.  همچنین زنان در سنین بالا علاقه ای به مادر شدن ندارند. این مساله می تواند زندگی با مرد جوان را برای این زنان راحت تر کند.

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟

هیجان

یک مرد جوان انرژی بالایی دارد و برای تجربیات جدید آماده تر است. مردان جوان تمایل بیشتری برای آزمایش و انجام ماجراجویی های بداهه دارند. اگرچه مردان سالمند هم ممکن است ماجراجو باشند، اما مانند همتایان جوان خود در معرض خطر نیستند. این ویژگی هیجان را به رابطه بین یک زن سالمند و یک مرد جوان می افزاید. همچنین مردان جوان در 20 سالگی مشکلی برای نگرانی ندارند. در نتیجه این می تواند زندگی با مردان جوان را سرگرم کننده و هیجان انگیزتر کند.

کسب اعتبار

زنان سالمندی که دوران جوانی خود را پشت سر می گذارند، اغلب جذابیت خود را از دست می دهند. برای چنین زنانی، ارتباط با مردی بسیار جوان‌تر باعث می شود تا زن سالمند احساس کند که سن بر جذابیت او تأثیری نداشته است. همچنین زن سالمند احساس می کند که هنوز جذابیت خود را به اندازه یک دهه پیش حفظ کرده است. در نتیجه زن سالمند از طریق ارتباط با یک مرد جوان و جذاب می تواند اعتبار مورد نظر خود را دوباره به دست ‌آورد.

عدم وابستگی در رابطه

زنان بالای 35 سال دارای شغل ثابتی هستند و بنابراین به احتمال زیاد از نظر مالی در امنیت هستند. بنابراین، وقتی مردی را برای زندگی انتخاب می‌کند، می‌داند که این مرد را برای آنچه که هست دوست دارد و نه برای ثروت. رابطه با یک مرد جوان در نظر زنان سالمند یک انتخاب است و نه یک ضرورت. همچنین ارتباط با یک مرد جوان باعث می شود تا زن سالمند امکان تصمیم گیری بهتری داشته باشد. زیرا زن سالمند مستقل است و برای انجام کارها نیاز ندارد که از همسرش اجازه بگیرد.

مطالعه بیشتر:استقلال سالمندان 

احساس مسئولیت پذیری

ارتباط با یک مرد جوان به زن سالمند اجاره می دهد که افسار رابطه را در دستان خود نگه دارد. از آنجایی که زن سالمند تجربه زندگی بیشتری دارد، ممکن است در مسائل مهم نظرات بهتری داشته باشد. بنابراین برای مسائل مهم نظر این زنان مهم است. اگر زن از نظر مالی پایدارتر از همسر جوانش باشد، به احتمال زیاد تصمیم گیرنده در رابطه خواهد بود.

همچنین زنان سالمند اغلب از نظر مالی پایدار و مستقل تر از همسر جوان خود هستند. این زنان توانایی کنترل مسائل مالی زندگی را دارند.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین روانشناسان و روانپزشکان  

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟

نیاز به توجه بیشتر

یک مرد جوان برای رسیدن به موفقیت های کاری و درجات بالای اجتماعی هنوز راه زیادی را در پیش دارد. برخی از مردان جوان می خواهند از تجربیات شریک زندگی خود برای رسیدن به موفقیت استفاده کنند. در این شرایط اگر زن از همسر جوان خود موفق تر باشد، احتمالاً مورد تحسین او قرار خواهد گرفت. این زن از ابراز عشق و تحسین همسرش لذت می برد. زندگی با این مرد جوان همان چیزی است که یک زن دوست دارد.

مطالعه بیشتر: شایع ترین بیماری های روانی در سالمندان 

شکستن تابوها

در مورد تفاوت سنی زن و مرد کلیشه های بسیار زیادی وجود دارد. اغلب مردان با زنانی ازدواج می کننند که حداقل چند سال از خوشان کوچک تر باشد. اما در این بین برخی از زنان هم وجود دارند که عاشق شکستن هنجارهای اجتماعی و کلیشه های مربوط به سن هستند. این زنان دوست دارند کارهایی را انجام دهند که مورد تایید جامعه نیست. آنها می خواهند در هر جنبه ای از زندگی برجسته باشند و ارتباط با یک مرد جوان یکی از آنهاست. این زنان از واکنش‌های مردم لذت می‌برند و از داشتن یک مرد جوان جذاب در کنار خود لذت می‌برند.

عاشق شدن

در نهایت، یک زن مسن‌تر از مردان جوان‌تر خوشش می‌آید، زیرا عاشق این مرد شده است و نمی‌تواند کاری  انجام دهد. شما نمی توانید برای عاشق شدن برنامه ریزی کنید. جلوی عشق را نمی توان گرفت. سن نمی تواند عاشق شدن را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین همراه با افزایش سن، ازدواج برای زنان به تدریج دشوار می شود. بسیاری از زنان مسن‌تر با پسران جوان‌تر از خود ازدواج می کنند، فقط به این دلیل که اکثر مردان در سن آنها قبلا ازدواج کرده‌اند.

آیا عشق زنان سالمند به پسرها، پایدار است؟

سن نباید مانع محبت و همراهی شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که رابطه بین یک زن سالمند و یک مرد جوان نتواند برای طولانی مدت ادامه پیدا کند.  زندگی زن سالمند و مرد جوان مشروط بر اینکه هر دو طرف متعهد و مایل به تقسیم وظایف باشند می تواند بسیار مفید و سازنده باشد.

امروزه ازدواج زنان سالمند با مردان جوان‌تر از خود بسیار شایع شده است. به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی باعث شده اند، که تصور مردم از این نوع ازدواج عوض شود. امروزه  قضاوت کمتری درباره این نوع فاصله سنی وجود دارد. به طور کلی ازدواج زن سالمند با مرد جوان تر کمتر از گذشته  مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

چرا زنان سالمند عاشق پسرها می شوند؟

چرا برخی از مردان جوان به زنان بزرگتر علاقه مند می شوند؟

برخی از مردان در ازدواج به بلوغ و پختگی زن اهمیت زیادی می دهند. این مساله باعث تمایل مردان به ازدواج با زنان بزرگتر از خود می شود. این عده از مردان جوان احساس می کنند اگر زن سن بیشتری داشته باشد بهتر می تواند مشکلات زندگی را مدیریت کند. همچنین مردان جوانی هستند که علاقه ای به پدر شدن ندارند. این مردان معمولا زنان بزرگتر از خود را برای همسری انتخاب می کنند. زیرا زنان سالمند از نظر سنی قادر به فرزند آوری نیستند. اما با این حال دلایل بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود مردان جوان به ازدواج با زنان بزرگتر از خود علاقمند شوند. از جمله:

  • مردان جوان ممکن است ناخودآگاه هوس یک شخصیت مادر را در زندگی خود داشته باشند.
  • توجه یک زن سالمند می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در مردن جوان تر شود.
  • مردان جوان اغلب به کار سخت، فداکاری و پشتکار یک زن سالمند برای ارتقاء در رده های شغلی خود احترام می گذارند.
  • حتی مردان جوانتر دوست دارند خود را به عنوان قهرمان ببینند، کسی که شریک زندگی او واقعاً می خواهد و نیاز دارد که در اطرافش باشد.
  • مردان جوانتر ممکن است احساس کنند که چیزهای زیادی برای یادگیری از زنان بزرگتر وجود دارد. در نظر مردان جوان زنانی که سن بیشتری دارند عاقل تر هستند و در کنار آمدن با موقعیت های دشوار زندگی بهتر عمل می کنند.
سخن آخر در خصوص عشق زنان سالمند به پسرهای جوان

به طور کلی هر رابطه دو نفره ای چالش های خاص خود را دارد و روابط یک زن سالمند با مرد جوان هم از این نظر تفاوتی ندارد. گاهی اوقات شکاف در طرز فکر، امنیت مالی، اهداف و تجربه می تواند هم در اتاق خواب و هم در زندگی روزمره بسیار زیاد باشد. با این حال سن تاثیری در عاشق شدن افراد ندارد.  تا زمانی که عاشق باشید و دلایل درستی بری ازدواج با شخص مورد نظر خود داشته باشید، رابطه شما می تواند کارساز باشد. حفظ احترام یکدیگر، قدردانی و بیان واضح احساسات می تواند در ایجاد یک رابطه سالم به شما کمک کند. بنابراین تشکیل یک رابطه سالم باید اولویت اول هر فردی برای ازدواج باشد.

زنان مسن‌تر پسرهای جوان‌تر را دوست دارند، زیرا مردان جوان می توانند دوباره این زنان را با جوانی خود پیوند دهند. زنان به دنبال ارتباط با مردان جوان احساس طراوت و هیجان را به زندگی روزمره خود می‌آورند. پسرهای جوان جذاب و از نظر فیزیک بدنی مناسب هستند.  همچنین زنان مسن تر می توانند رابطه جنسی بهتری را با مردان جوان تر از خود تجربه کنند.

 مطالعه بیشتر: تغذیه سالم برای سالمندان

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 7

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

9

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

9 دیدگاه

  1. چرا همش گفتید زن سالمند ?تفاوت یک دهه بین زن و مرد اگر زن سالمند باشه مرد ده سال کوچکتر هم یا سالمنده یا حداقل میانسال نه جوان ?

    1. ببین سر این چیزا فکرتو خراب نکن تا ۶۰سالگی کسی سالمند نمیشه به روش ها و دلیل فکر کن کسی نگفت نه شما سال مندی نه میان سال به خانوما بگی بزرگ‌تری ناراحت میشن چه برسه بگی میان سال پس منظورش باشما نبود با خانومای ۱۲۰ساله بود شما راحت باش

  2. یک زنی می شناسم همرای بچه های ۱۵ ؟ الی ۲۰ ساله ورابطه برقرارمیکند وقتی پسرسن و سال اش بالا تر رفت و یاریش و بروت درمی آورد رهایش میکند می رود دنبال دگه پسربچه ! الان سن و سالش از ۵۰ ساله بالا رفته الان هم همین کار را میکند.
    خواستم از کمک شما این سوال که درزهنم است حل گردد.

  3. چقدر مطلب چرتی بود!

    آخه چرا یه پسر باید با زنی ازدواج کنه که جای مادر خودشه، این کار‌ تا حدودی چندش آوره و مهم تر از همه، با رواج همچین چیزایی احترام از بین میره. مگه سریال ترکیه ایه آخه؟؟‍!

  4. با سلام. برخلاف نظر بقیه بنده مطلب رو پسندیدم. چون به واقعیت امروز ما نزدیک است. سپاس از زحمتی که بابت تهیه مطلب گذاشتین

  5. شاید باور نکنید ولی مادر من ۶۵ سالشه. با یه پسر جوون دوست شده. یکماهه من روانی شدم. من که جوون بودم مادرم با یکی دو نفر دوست بود و الان نیز دوباره دوست شده. این زن تو بسیج هست. نمازش فقط تو مسجده. نماز شبش ترک نمیشه. بش که میگم چرا این کار را کردی. میگه ۶۵ سالمه و هر کاری بخوام میکنم.

  6. بله کاملا شدنیه و هیچ مشکلی ام نداره شما دخترا بچه اید تو هر سنی میخوایی باش و همتون دنبال پولید پسر پول بده بهت تا زنده بمونی . ولی زن سن بالا زمین تا اسمون با شما دخترا فرق میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز