لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

دندانپزشکی، بیماری های دهان و دندان

بریس های پشت دندانی

بریس های پشت دندانی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

تمایل به لبخند سالم و زیبا در حال حاضر در صدها هزار نفر از مردم  کانادا و ایالات متحده آمریکا، باعث ایجاد انگیزه به مرتب کردن دندان ها از طریق بریس های ارتودنسی شده است. با این حال، برای بسیاری از مردم، یک مانع قابل توجهی برای دنبال کردن درمان وجود دارد: آنها فلز موجود در بریس های معمولی را دوست ندارند. برای نوجوانان، افرادی که دارای مشاغل خاص می باشند. کسانی که نمی خواهند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند، گزینه های نامرئی بسیاری برای درمان بهم ریختگی دندان ها وجود دارد. از همین رو استفاده از این بریس های پشت دندانی (بریس های نامرئی) روز به روز در حال افزایش است.

اجزای بریس های پشت دندانی همانند بریس های دندانی می باشد. اما محل قرار گیری آنها در پشت دندان ها می باشد. از آنجا که این بریس های در پشت دندان قرار می گیرند، آن ها را نامرئی می خوانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بریس های پشت دندانی، جوانب مثبت و منفی آن و این که آیا این نوع از بریس ها برای استفاده شما مناسب می باشد یا نه، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.

موارد استفاده از بریس های پشت دندانی

بریس های پشت دندانی | پزشکت

تنها راه برای اینکه مطمئن شوید که آیا این بریس ها برای شما مناسب است یا نه، باید با ارتودنتیست خود مشورت کنید. به طور کلی، این بریس ها کاربرد مشابه بریس های معمولی در صاف کردن و ردیف کردن دندان ها را دارند. این بریس ها، رسیدن به اهدافی که مورد انتظار بیماران و دندان پزشکان بوده است، کمک کرده است. اما بریس های پشت دندانی برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال، بیماران با داشن بیماری حاد  overbite، ممکن است در هنگام استفاده از براکت ها با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

در اولین قرار ملاقات با ارتودنتیست، دندان های شما را معاینه می کند تا بهترین گزینه برای درمان دندان شما که مناسبتان باشد انتخاب نماید. اگر شما علاقمند در استفاده از بریس های نامرئی هستید، در جلسه اول با ارتودنتیست خود مشورت کنید. چرا که برخی از ارتودنتیست ها، آموزشی برای لریس های پشت دندانی ندیده اند.

هزینه بریس های پشت دندانی در مقایسه با گزینه های دیگر

بریس های پشت دندانی | پزشکت

هزینه این بریس ها بسته به:

طول درمان
جایی که زندگی می کنید
پوشش بیمه شما (در صورت داشتن بیمه)
این که کدام دستگاه را انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.

ارتودنتیست شما هزینه ها و برنامه های پرداخت را با شما مورد بحث قرار می دهد. اما اگر می خواهید یک ایده اولیه از هزینه های متوسط در منطقه خود را به دست بیاورید، می توانید اطلاعات لازم  را از یک دندان پزشک آنلاین و یا از دایرکت ارتودنتیست بررسی کنید. هزینه ی ارتودنسی با بریس های نامرئی نسبت به بریس های معمولی به نسبت بالاتر می باشد. دلیل آن ظرافت در نصب کردن آن ها و همچنین صرف وقت بیشتر برای نصب بریس های نامرئی می باشد.

این نوع از بریس ها به صورت سفارشی مخصوص به هر فرد می باشد. این موضوع باعث افزایش قیمت نیز می شود.

سیم در بریس های معمولی خمیده و به شکل نعل اسب می باشد. اما برخی از مارک های بریس های نامرئی می تواند با توجه به دهان بیمار شکل های متفاوت داشته باشد. این ویژگی باعث می شود که مدت زمان درمان کوتاه ترشود. اما میزان هزینه را بالا می برد. به طور کلی، انجمن ارتودنتیست های آمریکای گزارش می دهد که هزینه ای این بریس ها از ۵ میلیون تا ۷ میلیون تومان می باشد.

آیا بریس های پشت دندانی باعث اختلال در تکلم می شود؟

پاسخ کوتاه بله است. هنگامی که شما صحبت می کنند، زبان به بریس های پشت دندان برخورد کرده و باعث ایجاد صداهای متفاوت می شود. برایس ها در طرف پشت دندان ها قرار دارد. نحوه ی صحبت کردن شما در روز های اول متفاوت خواهد بود.

در حالی که تاثیرات حاصله  در زمان استفاده از تمام بریس ها موقت خواهد بود، بریس های نامرئی تا ماه ها در الگوهای گفتاری شما تداخل ایجاد می کنند. همچنین نشان داده شده است که درجه ی اختلال گفتار می تواند بسته به نوع برایس های که ارتودنتیست شما از آن استفاده می کند، متفاوت می باشد. برخی از بیماران موفق به تصحیح اختلال تکلم خود با استفاده از تکنیک های گفتار درمانی شده اند. در نهایت، هز زمان که زبان شما به وجود برایس ها عادت کند، مشکلات گفتاری شما از بین رفته و گفتار شما به حالت اول باز می گردد.

آیا استفاده از بریس های پشت دندانی نسبت به انواع دیگر درد آور است؟

بریس های پشت دندانی | پزشکت

مهم نیست که چه نوع از بریس ها را انتخاب می کنید. شما دچار مشکلاتی در زمان حرکت دندان هایتان خواهید شد.

اکثرا مردم در هنگام استفاده از بریس ها با احساس درد رو به رو می شوند. با این حال با استفاده از داروهای ضد درد می توانید از این درد خلاص شوید. همین طور با مصرف مواد غذایی نرم مانند ماست، برنج، و تخم مرغ آب پزتا مقداری می توانید در فروکش کردن درد کمک کنید. بریس ها نیز می توانند باعث درد زمانی که براکت در تماس با بافت های نرم در داخل دهان قرار می گیرند، می شوند. احساس درد در زبان به دلیل برخورد زبان با بریس ها رایج است.

برای برخی بیماران، ناراحتی از بریس های نامرئی قابل توجه است. برای بهبود درد بیماران، تولید کنندگان بیشتر در حال ساختن براکت پشت دندانی نرم و صاف هستند. براکت همچنین می توانید سفارشی باشد که این نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. برای تسکین کوتاه مدت، شما می توانید از یک ژل تسکین درد موضعی و یا مقدار کمی از موم را بر روی لبه های تیز براکت ها اعمال کنیم. اگر سیم باعث خراشیدن بافت ها در دهانتان می شود، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید.

مزایای بریس های پشت دندانی

بریس های پشت دندانی | پزشکت

بریس های پشت دندانی عملا نامرئی می باشند.

آن ها به طور موثر باعث اصلاح ردیف دندان ها می شوند.

آن ها را می توان برای کارکرد بهتر و موثرتر به صورت فردی سفارش داد.

معایب بریس های پشت دندانی

بریس های پشت دندانی | پزشکت

این نوع از بریس ها ممکن است گران تر از انواع دیگر بریس ها باشد.

آنها می توانند باعث ناراحتی قابل توجهی، به خصوص در ابتدا برای شما گردند.

آنها می توانند باعث ایجاد اختلال موقت درتکلم شما شوند.

زمان استفاده از آن ها می تواند نسبت به انواع دیگر طولانی تر باشد.

سخن آخر

بریس های پشت دندانی می تواند یک گزینه خوب برای زمانی که نمی خواهید توجه کسی به سمت شما جلب شود، مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجا که آن ها به سمت پشت دندان های شما متصل می شوند، آن ها همانند بریس های معمولی قابل مشاهده نیستند. با توجه به هزینه های منطقه شما و نیازهای خاص دندان، بریس های نامرئی می تواند از بریس های عادی گران تر باشد. حتی زمان درمان نیز ممکن است کمی طولانی تر باشد.

به هنگام استفاده از این نوع بریس ها به دلیل تماس زبان شما با براکت ها ممکن است با احساس درد مواجه شوید.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا بریس های نامرئی یک گزینه خوب برای شما می باشد این است که با ارتودنتیست ملاقات کنید. ارتودنتیست می توانند دندان ها را تجزیه و تحلیل و بهترین نوع درمان را برای شما تجویز کنند.

منبع: https://www.healthline.com/health/lingual-braces-2#takeaway

[advisers limit=5 skill=”14″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز