لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

پدهای سینه و انتخاب بهترین نوع آن

پد شیردهی و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پد های سینه که پدهای شیردهی یا پدهای پرستاری نیز نامیده می شود در داخل سوتین قرار می گیرند تا شیر نشت شده را جذب کنند. معمولاً مادران هنگام ساییده شدن نوک سینه‌ها به لباس، مقاربت یا زمانی که نوزاد گریه می‌کند، نشت شیر ​​را به عنوان یک رفلکس کاهش‌ دهنده تجربه می‌کنند. معمولا در چند هفته اول پس از زایمان، یا زمانی که کودک از شیر گرفته می شود و بدن با کاهش نیاز به شیر مادر سازگار می شود، شایع است.

نشت شیر ​​یک نشانه طبیعی از رفلکس کاهش دهنده است. در چند هفته اول پس از زایمان، زمانی که نوزاد را از شیر می گیرید، یا زمانی که در صورت کاهش شیردهی، شایع است.

پدهای سینه به پیشگیری از رطوبت و خراب شدن لباس ها و بروز ناراحتی پوست کمک می کند و برخی از آنها حتی احتمال دارد حمایت بیشتری برای سینه ها داشته باشند. آنها همچنین ممکن است به عنوان یک بالشتک نرم بین سینه بند و نوک سینه های دردناک ناشی از شیردهی عمل کنند.

برای آشنایی با انواع مختلف پد سینه، فواید و نحوه استفاده صحیح از آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

شما به عنوان یک مادر باردار، قبلاً تصمیمات زیادی در مورد نحوه تربیت فرزند خود گرفته اید. یکی از این تصمیمات شیردهی یا عدم شیردهی است. اگر تشخیص داده اید که شیردهی مناسب است، باید پدهای شیردهی را خریداری کنید. در چند روز اول پس از تولد نوزاد، ممکن است بتوانید بدون آنها زندگی کنید، اما با شروع شیردهی به پدها نیاز خواهید داشت.

کاربرد پدهای شیردهی چیست؟

پد شیردهی و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه || پزشکت

پدهای شیردهی، شیری را که احتمال دارد نشت کند را جذب می کنند. آنها را در داخل سوتین قرار می دهند تا شیر از لباس دور بماند. پدها در سبک ها، شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند و می توانند یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد باشند. مهم نیست که از چه سبکی استفاده می کنید، ولی مطمئن شوید که آنها به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی با بدن مطابقت داشته باشند. شاید

پدهای پرستاری را به شکل دایره های مسطح پیدا کنید، اما وقتی در سوتین قرار می گیرند، دسته می شوند. همچنین، پدهای شیردهی را انتخاب کنید که نرم و جاذب هستند. از استفاده آنهایی که دارای آسترهای ضدآب یا پلاستیکی هستند که می‌توانند رطوبت را روی پوست نگه دارند، خودداری کنید.

چرا به پد پرستاری نیاز دارم؟

هنگامی که شیر دادن را انتخاب می کنید، سینه های شما بین دوره های شیردهی، شیر نشت می کند. همچنین نشت شیر  در زمانی که صدای گریه کودک را بشنوید یا نزدیک به زمانی است که کودک به طور معمول شیر می خورد، رایج است. در حالی که کودک را روی یک سینه شیر می‌دهید، سینه دیگر نشت می‌کند به این دلیل که رفلکس فروکش کردن در هر دو سینه به طور همزمان رخ می دهد. کمی طول می کشد تا شیر تنظیم شود، بنابراین باید حداقل چند ماه از پدهای شیردهی استفاده کنید.

مهم است که نوک سینه های خود را تا حد امکان خشک نگه دارید. تا از تحریک یا عفونت قارچی پیشگیری کنید. این بدان معناست که حتی زمانی که از پد سینه استفاده می‌کنید، هنگامی که آنها خیس هستند باید مرتباً تعویض کنید.

انواع مختلف پد پرستاری

در زیر انواع مختلف پد پرستاری ذکر شده است:

پد پرستاری یکبار مصرف: پدهای یکبار مصرف باید یک بار پوشیده شده و سپس دور انداخته شوند. آنها در اندازه ها، شکل ها و ضخامت های مختلف موجود هستند. احتمال دارد در طول زمان کمی گران باشند.

پدهای پرستاری قابل استفاده مجدد: آنها مقرون به صرفه تر و همچنین دوستدار محیط زیست هستند. زیرا می توان به طور مکرر از آنها استفاده کرد.

پدهای سیلیکونی: غیر قابل جذب و در عوض فشار ملایمی به سینه ها وارد می کنند تا از نشتی پیشگیری کنند. آنها از مواد چسبنده ساخته شده اند و به آرامی به سینه می چسبند و می توان همراه با سوتین یا بدون آن استفاده کرد. آنها در فعالیت هایی مانند شنا یا زیر انواع خاصی از لباس ها مفید هستند.

پدهای خانگی: این پدها در خانه با بریدن پوشک یکبار مصرف یا نوار بهداشتی ساخته می شوند. برخی از خانم‌ها ممکن است از دستمال‌ها یا مواد پنبه‌ای استفاده کنند و آن‌ها را تا کرده و روی سینه‌ها بگذارند یا به شکل‌های دایره‌ای برش دهند، لایه‌هایی از آن‌ها را به هم بدوزند و روی سینه‌ها بگذارند. پدهای خانگی به شما انعطاف پذیری در انتخاب نوع مواد مورد استفاده را می دهد.

همچنین احتمال دارد در بازار با پدهای هیدروژل مخصوص سینه ها مواجه شوید. آنها در یخچال خنک می شوند و سپس برای تسکین نوک سینه های ترک خورده یا درد استفاده می شوند. اینها برای نشتی سینه مفید نیستند.

پدهای یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد؟ 

پد شیردهی و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه || پزشکت

شیردهی همان طور که یک تجربه شگفت‌انگیز و مفید است، اما با عوارض جانبی ناخوشایندی مانند درد نوک سینه (برای مدت کوتاهی – معمولاً چند هفته طول می‌کشد تا نوک سینه‌ها سفت شوند) و نشت سینه‌ها همراه است.

پدهای پرستاری می توانند کمک کنند تا راحت باشید و از نشتی و خیس شدن لباس پیشگیری کنید. آنها، مانند پوشک، در گزینه های یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد در دسترس هستند. پس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به طور کلی، یک مادر در طول روز به شش پد نیاز دارد. حدود یک تا دو جفت پد در هنگام در شستشو، سه جفت در طول روز و یک جفت یدکی در کیسه پوشک در مواقع اضطراری داشته باشید. همانطور که گفته شد، این برای هر فرد متفاوت است. همه چیز به میزان نشت و اینکه هر چند وقت یکبار می خواهید شستشو دهید، بستگی دارد. شاید در ابتدا متوجه شوید تا زمانی که تولید شیر تنظیم شود به پدهای بیشتری نیاز دارید.

انتخاب پد شیردهی قابل استفاده مجدد

چهار عامل وجود دارد که باید قبل از خرید یک پد پرستاری قابل استفاده مجدد در نظر بگیرید. مطمئن شوید که پدهای پرستاری با معیارهای زیر مطابقت دارند:

اول از همه، این پدهای کوچک در تمام طول روز مانند پوست دوم خواهند بود، بنابراین مطمئن شوید که راحت هستند. پدی انتخاب کنید که بسیار نرم باشد و وقتی نوک سینه‌ها خیس می‌شوند به آن‌ها نچسبد. برای  راحتی بیشتر، یک پد پرستاری با لایه ای خشک در برابر پوست خود انتخاب کنید. این کار رطوبت را از سینه دور می کند و به هسته پد می رود، که باعث می شود حتی زمانی که پد اشباع شده، احساس خشکی کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که پدهای پرستاری قابل استفاده مجدد بسیار جاذب هستند. هرچه جذب آنها بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می تواند طول بکشد تا آنها را تعویض کنید و اگر بین تعویض ها فاصله زیادی داشته باشید، یک زمان شستشو کمتر خواهید داشت. هرچه یک زمان شست و شو کمتری داشته باشید، کمتر باید از آنها بخرید و پول بیشتری پس انداز می کنید.

پوشش نیز عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. مطمئن شوید پد شیردهی به اندازه‌ای بزرگ است که قسمت مناسبی از سینه را می پوشاند تا در داخل سینه‌بند جمع نشود، و این باعث می‌شود کمتر زیر لباس‌هایتان دیده شوند.

در نهایت، حتما یک پد پرستاری را انتخاب کنید که مناسب وضعیت سینه های شما باشد! سینه شما گرد است، پس چرا باید یک پد پرستاری صاف بخرید؟ پد پرستاری منحنی شکل، سینه را مانند سوتین جمع می‌کند و بدون هیچ گونه انباشتگی یا حرکتی روی پوست می‌نشیند.

چگونه از پد سینه استفاده کنیم؟ 

پد شیردهی و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه || پزشکت

برای استفاده موثر از پد سینه می توانید مراحل زیر را رعایت کنید.

قبل از قرار دادن پد، سوتین را بپوشید. به آرامی پد را روی نوک پستان بلغزانید تا کل نوک پستان پوشانده شود. در صورت احساس سوزش خفیف، می توانید قبل از پوشیدن سینه بند، کرم نوک سینه یا لانولین را روی نوک سینه دردناک بمالید.

پدها را می توان هم با سوتین های معمولی و هم با سوتین های شیردهی استفاده کرد. اگر پدها بعداً در طول روز از موقعیت خود خارج شدند، آنها را به درستی قرار دهید یا در صورت احساس پر بودن پدها را عوض کنید.

برداشتن پد شیردهی

سینه بند را بردارید و اگر پدها به سینه چسبیده اند به آرامی پوست را جدا تا از تحریک پوست پیشگیری کرده و برای جدا کردن پدها آن را با آب مرطوب کنید. مکان مرطوب می تواند بستر مناسبی برای عفونت های قارچی یا برفک باشد. بنابراین، قبل از قرار دادن پد جدید، سینه ها و نوک آنها  را با یک پارچه یا صابون ملایم و آب گرم تمیز کنید.

 تعویض پد شیردهی

هر زمان که پد سینه بیش از حد مرطوب بود، باید آن را عوض کنید. پدهای یکبار مصرف باید پس از هر بار استفاده دور ریخته شوند. اما پدهای خانگی و قابل استفاده مجدد باید در آب گرم و صابون خیس و به آرامی با دست شسته شوند.

پدهای سیلیکونی چندین بار قابل استفاده مجدد هستند. دستورالعمل های سازنده در مورد تمیز کردن و محدودیت قابلیت استفاده را بررسی کنید.

چگونه پد شیردهی مناسب را انتخاب کنیم؟

پد شیردهی و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه || پزشکت

هنگام انتخاب پد سینه برای خود باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

قبل از تصمیم گیری در مورد خرید پد سینه، نیازهای خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چند ماه قصد شیر دادن دارید. اگر قصد دارید بیش از شش ماه به کودک شیر بدهید، پیشنهاد می‌شود پدهای سینه قابل استفاده مجدد بخرید زیرا ارزان‌ تر و سازگار با محیط زیست هستند.

اگر بودجه زیادی ندارید و از مرحله اولیه نشت شدید عبور کرده اید، می توانید از پد های سینه خانگی استفاده کنید.

یک پد سینه با آستر نخی یا پارچه ای یا آستر ساخته شده از هر ماده جاذب دیگری انتخاب کنید. از خرید پد سینه با آستر پلاستیکی خودداری زیرا نشتی را جذب نمی کنند.

از استفاده دستمال توالت یا صورت به عنوان پد سینه خودداری کنید. زیرا به راحتی خیس می شوند و از هم می پاشند. اگر همچنان نشتی دارید، از یک پد سینه بزرگتر استفاده کنید.

در صورت مشاهده هرگونه توده، سختی، درد یا خونریزی از سینه خود با پزشک تماس بگیرید زیرا می تواند نشان دهنده مسدود شدن مجرا یا عفونتی به نام ماستیت باشد.

پدهای سینه قابل شستشو یا یکبار مصرف بدون آستر پلاستیکی یا ضد آب، هوای بیشتری را به داخل می‌دهد و به پیشگیری از عفونت کمک می‌کند. برخی از زنان ممکن است پد سینه سیلیکونی را مفیدتر بدانند. برای اطلاع از بهترین پد سینه می توانید با مشاور شیردهی صحبت کنید. ممکن است مجبور شوید چند مارک و اندازه را امتحان کنید قبل از اینکه بهترین مورد را پیدا کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز