لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت مردان و اورولوژی

اختلال نعوظ در نوجوانان

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اختلال نعوظ در نوجوانان ممکن است به دلایل روانشناختی رخ دهد. همچنین یکی دیگر از دلایل ابتلا به اختلال نعوظ در نوجوانان اختلال در عملکرد عروق خونی است.

اختلال نعوظ  در مردان به ناتوانی در رسیدن یا حفظ نعوظ آلت تناسلی برای برقراری یک رابطه جنسی رضایت بخش گفته می شود. اختلال نعوظ، نوعی ناتوانی جنسی در مردان است. اغلب افراد تصور می کنند که اختلال نعوظ فقط مربوط به سالمندان است. در حالیکه برخلاف تصور معمول، اختلال عملکرد جنسی در میان پسران نوجوان نیز دیده می شود.

دلایل اختلال نعوظ 

برای رسیدن به نعوظ مغز، اعصاب، هورمون ها، عضلات و سیستم گردش خون نقش دارند . این اعضای مختلف بدن با کمک هم آلت تناسلی مردان را برای رسیدن به نعوظ خونرسانی می کنند. نعوظ هنگامی رخ می دهد که مغز باعث افزایش جریان خونرسانی به آلت تناسلی می شود. خون در داخل آلت محصور شده و باعث سفت و بلند شدن آلت می شود. عدم توانایی در حفظ نعوظ در هنگام برقراری رابطه جنسی اختلال نعوظ نام دارد. اختلال نعوظ یک ناتوانی جنسی وابسته به سن است، و در بیشتر موارد در مردان سالمند رخ می دهد. با این حال، ED در نوجوانان نیز مشاهده می شود.

اختلال نعوظ در نوجوانان ممکن است به دلایل روانشناختی رخ دهد. همچنین یکی دیگر از دلایل ابتلا به اختلال نعوظ در نوجوانان واسکولوژنیک یا اختلال در عملکرد عروق خونی است.

اگر دچار اختلال نعوذ هستید، بهتر است با یک متخصص اورولوژی آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

به طور کلی مهمترین علل ابتلا پسران نوجوانان به اختلال نعوظ عبارت است از:

علل روانشناختی: مسائل روانی مانند استرس، اضطراب، و افسردگی می توانند بر توانایی رسیدن به نعوظ تاثیر بگذارند. حتی سایر مسائل مانند مشکلات رابطه، تجربیات آسیب زای گذشته، فشارهای خانوادگی یا اجتماعی یا وقایع تلخ زندگی می توانند تأثیر مهمی در ابتلا به اختلال نعوظ داشته باشند.

دلایل واسکولوژنیک: واسکولوژنیک نوعی اختلال عروق خونی است. وقتی شریان هایی که خون را به آلت تناسلی می رسانند باریک می شوند، اختلال نعوظ رخ می دهد. باریک شدن عروق خونی ناشی از اختلالات خونرسانی است.

دلایل نوروژنیک: برخی از اختلالات عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس، صرع لوب گیجگاهی (TLE)، سکته مغزی، اسپینا بیفیدا و آسیب نخاعی می توانند باعث اختلال در نعوظ شوند.

دلایل غدد درون ریز: ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت شیرین، هیپوگنادیسم (کمبود تستوسترون) و هایپرپرولاکتینمیا (سطح بالای هورمون پرولاکتین) با اختلال نعوظ همراه است. هیپرپرولاکتینمیا به دلیل کم بودن سطح تستوسترون می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود.

مردان

دلایل ساختاری: بیماری پیرونی می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی در بزرگسالان شود. پیرونی در اثر تشکیل بافت اسکار فیبری در داخل آلت تناسلی رخ می دهد. پیرونی معمولا با انزال دردناک همراه است. ابتلا به این وضعیت به تدریج باعث کج شدن آلت تناسلی و در نتیجه ناتوانی جنسی در مردان می شود.

مصرف سیگار: بررسی ها نشان می دهد که بین مصرف سیگار و اختلال نعوظ ارتباط قوی وجود دارد. سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر مانند ماری جوانا، تریاک، کوکائین، نیکوتین و الکل نیز با اختلال نعوظ همراه است.

جدا از این علل، استفاده از برخی از داروهای تجویز شده برای فشار خون بالا، داروهای ضد افسردگی، آنتی آندروژن و غیره نیز می توانند باعث ED شوند. از دیگر دلایل اختلال نعوظ می توان به چاقی، دیابت، رژیم غذایی نامناسب، عدم ورزش و استرس در روابط اشاره کرد.

علائم اختلال نعوظ در نوجوانان

اختلال نعوظ در نوجوانان | پزشکت

اختلال نعوظ سه علامت اصلی دارد که شناسایی آنها نسبتاً آسان است. این علائم عبارتند از:

  • ناتوانی در رسیدن به نعوظ
  • سفت نبودن نعوظ و مشکل شدن عمل دخول
  • ناتوانی در حفظ نعوظ برای رسیدن به عملکرد جنسی رضایت بخش

این علائم ممکن است منجر به عدم تمایل جنسی یا از بین رفتن علاقه به برقراری رابطه جنسی شود.

عوامل خطر و عوارض نعوظ در نوجوانان

عوامل خطرسازی که باعث اختلال نعوظ در نوجوانان می شوند عبارتند از:

  • چاقی
  • استرس
  • اعتیاد به الکل
  • ورزش نکردن
  • مشکلات خواب
  • مصرف برخی داروها
  • ضربه یا صدمه به آلت
  • ابتلا به مشکلات روانی
  • سیگار کشیدن و سوء مصرف مواد
  • ابتلا به برخی بیماری های زمینه ای مانند دیابت

از مهم‌ترین دلایل اختلال نعوظ می‌توان به چاقی اشاره کرد. برای مشاوره در این زمینه با پزشک آنلاین در پزشکت کلیک کنید.

ابتلا به اختلال نعوظ باعث ایجاد عوارض زیر در نوجوانان می شود:

  • خجالت
  • از دست دادن عزت نفس
  • عدم رضایت از رابطه جنسی
  • ناتوانی در بارداری شریک زندگی
  • مشکلات رابطه ناشی از استرس یا خجالت
  • استرس یا اضطراب ناشی از اختلال نعوظ

شایع ترین دلایل ابتلا به اختلال نعوظ در سالمندان فشار خون بالا، تصلب شرایین، عمل جراحی در ناحیه لگن و افزایش چربی خون است. اما به نظر نمی رسد که هیچ یک از این عوامل در ایجاد اختلال نعوظ در نواجوانان نقش داشته باشد. زیرا ابتلا به این بیماری ها سالها یا حتی دهه ها طول می کشد تا آسیب عروقی ایجاد کند. همچنین، مطالعات کمی در مورد تاثیر این عوامل خطر در ابتلا نوجوانان به اختلال نعوظ انجام شده است.

درمان اختلال نعوظ در نوجوانان

اختلال نعوظ در نوجوانان | پزشکت

درمان ED در افراد مختلف متفاوت است. در برخی از نوجوانان، رعایت سبک زندگی سالم ممکن است مشکل را حل کند در حالی که برخی دیگر ممکن است به درمان های طولانی نیاز داشته باشند.

بسته به علت اختلال نعوظ، پزشکان روش های درمانی زیر را توصیه می کنند:

ایجاد سبک زندگی سالم

عوامل مختلفی مانند چاقی، سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی و مصرف بیش از حد الکل می تواند خطر اختلال نعوظ را افزایش دهد. مصرف برخی غذاها می تواند به درمان ناتوانی های جنسی در مردان کمک کند. مصرف مواد غذایی مختلفی مانند ماهی، گردو و روغن زیتون باعث افزایش سلامت قلب و عروق می شود. در نتیجه اختلال نعوظ ناشی از عدم خونرسانی به آلت تناسلی کاهش پیدا می کند.  بنابراین، رعایت سبک زندگی سالم و تغییر در رژیم غذایی می تواند در درمان اختلال نعوظ به نوجوانان کمک کند.

روان درمانی

 جلسات درمانی برای شناسایی و درمان مشکلات روانشناختی می تواند به طور موثری به نوجوانان مبتلا به اختلال نعوظ کمک کند. تکنیک هایی مانند آموزش جنسی و درمان بین فردی نیز ممکن است توسط پزشک توصیه شود.

درمان های طبیعی

 برخی درمان های طبیعی بدون نسخه نیز در دسترس است که زیاد نمی توان به کارایی آنها اعتماد کرد. در مورد موثر بودن درمان های طبیعی رفع اختلال نعوظ مطالعات کمی انجام شده است. بنابراین بدون مشورت با پزشک هیچ یک از این روش های درمانی را امتحان نکنید. استفاده از این روش ها ممکن است باعث آسیب به سلامت کلی بدن شود.

داروهای خوراکی

مصرف برخی از داروها می تواند به درمان ED کمک کند. مصرف این داروها همیشه قبل از انجام درمانهای تهاجمی  توصیه می شود. مهار کننده های آنزیم فسفودی استر از نوع 5 PDE5می توانند به درمان اختلال نعوظ کمک کنند. این داروها باعث باز شدن رگ های خونی در آلت می شوند. افزایش جریان خون در آلت تناسلی نعوظ ایجاد می کند.

در حال حاضر چهار بازدارنده PDE5 در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • تادالافیل (Cialis)
  • avanafil (استندرا)
  • vardenafil (استاکسین ، لویترا)

عوارض جانبی این دارو ها شامل سردرد، گرگرفتگی، تغییرات بینایی و ناراحتی معده است.

تستوسترون درمانی

پایین بودن سطح تستوسترون خون در مردان باعث کاهش میل جنسی، کاهش حجم عضلات، افسردگی و ریزش مو می شود. پسران نوجوانی که ED آنها نتیجه تستوسترون پایین است ممکن است تحت تستوسترون درمانی قرار بگیرند. تستوسترون به شکل های مختلف از جمله ژل، پچ های پوستی، پچ های دهانی، قرص خوراکی و محلول های تزریقی در دسترس است.

با این حال بدخلقی، آکنه و خارش و قرمز شدن پوست از شایع ترین عوارض جانبی تستوسترون درمانی هستند.

پمپ نعوظ خلاء

در صورتی که دارودرمانی موثر واقع نشود پزشک از سایر گزینه های درمانی استفاده می کند. یکی از این روش ها استفاده از پمپ نعوظ خلاء است. استفاده از این روش خطرات و عوارض جانبی کمی دارد. در این روش یک لوله استوانه ای شکل بر روی آلت قرار می گیرد. با کمک پمپ دستی یا باتری در داخل استوانه خلاء ایجاد می شود. این تغییر فشار هوا و خلاء به ایجاد نعوظ کمک می کند. برای حفظ نعوظ یک حلقه در اطراف قاعده آلت تناسلی قرار داده شده و استوانه برداشته می شود.

حفظ تفکر مثبت

ED به خصوص برای پسران نوجوان می تواند یک موضوع بسیار ناراحت کننده باشد. باید به فرزند خود یادآوری کنید که میلیون ها فرد دیگر با همین مسئله سر و کار دارند و این مسئله قابل درمان است.

درمان ED فرزند نوجوان شما بسیار مهم است. زیرا اختلال نعوظ ممکن است نشانه ای از ابتلا فرزندتان به انواع بیماری های مزمن مانند دیابت باشد. پیگیری هر چه سریع تر و درمان به موقع باعث رسیدن به نتایج مطلوب تر می شود.

عمل جراحی

آخرین چاره برای درمان نوجوانان مبتلا به ED کاشت پروتز آلت تناسلی مردانه است.

مدلهای ساده پروتز باعث می شوند که آلت تناسلی برای ادرار به سمت پایین و برای مقاربت به سمت بالا خم شود. ایمپلنت های پیشرفته تر نیز وجود دارند که با پر کردن آلت از مایعات باعث ایجاد نعوظ می شوند.

این عمل جراحی نیز مانند هر عمل جراحی دیگری با خطرات و عوارضی همراه است. به همین علت عمل جراحی فقط در مرحله آخر و پس از شکست سایر درمان ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین جراحی عروق یکی دیگر از روش های درمان اختلال نعوظ است. هدف از جراحی عروق افزایش خونرسانی به آلت تناسلی مردانه است.

بلوغ چگونه بر اندازه آلت تناسلی مرد تأثیر می گذارد؟

اختلال نعوظ در نوجوانان | پزشکت

جدول زمانی دوران بلوغ ممکن است در پسران نوجوان متفاوت باشد. کودک شما ممکن است در حین بلوغ تغییراتی مانند تغییر شکل بدن، افزایش اندازه کیسه بیضه، رشد موهای شرمگاهی، تغییر صدا و رشد آلت تناسلی را تجربه کند.

آلت تناسلی مردان در ابتدا از نظر طولی و سپس از نظر عرضی شروع به رشد می کند. آلت تناسلی پسران نوجوان ممکن است در سنین 13 تا 18 مانند آلت یک مرد در سنین بزرگسالی باشد.

نوجوانان معمولاً نمی دانند که اندازه آلت تناسلی مرد بر فعالیت جنسی تأثیر نمی گذارد. آنها ممکن است به دلیل کوچک بودن آلت تصویر ذهنی خوبی از خود نداشته باشند. پسران در سنین نوجوانی معمولا در مورد اندازه آلت تناسلی و توانایی نعوظ خود نگرانی های زیادی دارند. بنابراین شما به عنوان یک پدر و مادر، باید با فرزند خود صحبت کرده و در مورد درک تغییرات فیزیولوژیکی بدن به او کمک کنید.

علاوه بر این، نعوظ غیر قابل پیش بینی یا غیر ارادی مانند انزال در هنگام خواب ممکن است در هر زمان از دوران بلوغ اتفاق بیفتد. بنابراین باید به فرزند نوجوان خود بیاموزید که این مساله کاملا طبیعی است. انزال در هنگام خواب نباید باعث شرمنگی فرزند شما شود. نعوظ های شبانه با گذشت زمان کمتر اتفاق می افتند.

به طور کلی نگرانی در رابطه با سلامت جنسی یا اختلال عملکرد جنسی درمیان پسران نوجوان شایع است. والدین باید برای رفع این نگرانی ها با فرزند خود صحبت کنند. در برخی موارد اختلال نعوظ می تواند در اثر ابتلا به بیماری های زمینه ای باشد. درمان بیماری های زمینه ای مانند دیابت و مشکلات قلبی- عروقی می تواند تا حد زیادی به رفع اختلال نعوظ کمک کند. تاخیر در درمان همراه با افزایش سن باعث طولانی تر شدن روند بهبود می شود. راهنمایی گرفتن از پزشک، همراه با حمایت والدین، ​​می تواند به طور قابل توجهی سلامت جسمی و روانی نوجوان را بهبود ببخشد.

منبع
momjunctionhealthline

نوشته های مشابه

55 دیدگاه

  1. سلام آقای دکتر بچه من آلتش ۱۲/۵ سانتی متر است الان بزرگ یا کوچک ؟ اگه کوچیکه چکار کنم؟ اگه بزرگه چکار کنم؟؟

  2. سلام
    من جوان ۲۴ ساله هستم
    خودارضایی ندارم
    اما به تماشای فیلم های پورن اعتیاد داشتم
    تا اینکه ۲روزه متوجه این شدم که دیگه به حالت نعوذ نمیرسم
    میتونه اثر با ترک فیلم پورن برطرف بشه
    یا میتونه از این باشه کهفیلم پورن تماشا میکردم اما چون هیچوقت خودارضایی نداشتم منجبر هیپوگناردیم بشم .
    و اگر همینطوری خوب میشه چقدر زمان میبره
    مجردم.
    ممنون

    1. سلام اگر با قطع تماشای فیلم های پورن عادی نشد به دکتر کلیه و مجاری ادرار مراجعه نمایید.

    2. سلام
      وقت بخیر
      من نوجوانی پانزده ساله هستم
      الان یک ماه است که اصلا میل جنسی ندارم
      و در طول روز آلتم فقط به اندازه یه دقیقه راست می شود
      خواهش میکنم راهنمایی کنید

      1. سلام کاهش علایم فوق موقت بوده و بعد از گذشت زمان رفع می شود.

  3. سلام ،من جوانی ۲۴ ساله هستم مجرد وتا حالا رابطه جنسی نداشتم اعتیاد به خود ارضایی آورده بود والان چند هفته است یک دفعه ترک کردم
    تا اینکه امروز میخواستم رابطه جنسی برقرار کنم واصلا به نعوظ نرسیدم وکلاً متلاشی شدم ،ممنون میشم بفرماید چیکار باید کنم وچه راهکاری پیشنهاد میدید شما،

    1. سلام بدون نگرانی به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

  4. سلام اقای دکتر ببخشید من جوانی ۱۶ ساله هستم نزدیک ۲یا ۳ ماهی هست که در میان روز به طور نا خدا گاه نعوظ پیدا میکنم و خیلی خجالت میکشم شاید در روز ۱۰ باری بشه و اینکه نعوظ صبح گاهی هم دارم .
    تالا هم خود ارضایی نداشتم و فقط چند باری در حدود ۵یا ۶ تا فیلم بد دیدم اما توبه کردم و سراغش نرفتم میخواستم بدونم این بیماری هست که من دارم یا نه من خیلی استرس دارم لطفا کمک کنید .متشکرم . من خیلی استرس دارم اگه میشه کمکم کنید .

    1. سلام اگر نعوظ بدون محرک ایجاد بشود نیاز به مراجه پزشک دارد

  5. اقای باغ بانیان من همون ایلیا هستم و سوالی داشتم ایا فیل های محرک همون فیلم های مستحجن هستش و اگر همونه جواب سوالتون:بله من اصلا یدون اینکه به چیزی فکر کنم و فیلم بدی رو ببینم نا خداگاه راست میشه خیلی خجالت میکشم تقریبا اگه یجا بشینم ۲یا ۳ دقیقه بعد میشینه ولی من نمیدونم چکار کنم و تا الان نزاشتم کسی بفهمه و نمیدونم چجوری بگم به والدین و چکار کنم اگه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام در صورت ادامه مشکلات به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

  6. و راستی ببخشید من تالا ازم هیچ اسپرمی خارج نشده همون چیزی که میگن تو سن بلوغ کمی از الت هنگام خواب خارج میشه .ایا مشکلی داره یا هنوز وقت داره.
    من خیلی استرس دارم کمک اگه میشه.

  7. سلام من پسرم ۲ ماهگی ختنه کردیم وقبلش بادکتر اطفال مشورت کردیم گفتن مشکلی برای ختنه نداره اما بعد ختنه مشکل زمان ختنه پیش اومد که بعد ختنه پوست دور حلقه با نخ دیده میشد اما سر آلت دیده نمیشد از دکتر جراح سوال کردم گفتن بچتون میکرو پنیس
    تو سن یکسالگی پیش دکتر ارولوژ اطفال بردم گفتن مشکلی نداره اما دکتر غدد اطفال گفتن بهتره تستسترون یک چهارم تزریق بشه میتونه بهتر باشه
    اما من انجام ندادم چون دچار دوگانگی شدم تا الان که ۲۱ ماهش و بازم هم پوست ختنه گاه به سر آلت چسبیده و حالت دفن شده داره لطفا منو راهنمایی کنید

    1. سلام بهترین کار مراجعه به فوق تخصص ارولوژی هست.

    2. سلام وقتتون بخیر من 16 سالمه و امروز دچار زود انزالی شدم البته این دچاز زود انزالی ماله سن بلوغ است و در واقع ماهی یکبار اتفاق میوفته ولی متاسفانه الان آلت تناسلیم بلند نمیشه نمی دونم چرا نمی دونم چه اتفاقی براش افتاده به نظرتون چکار کنم بخدا خجالت می کشم به خانواده ام بگم

  8. سلام جناب اقای باغبانیان. ممنونم از همراهیتون. من تونستم با یکم با خودم حرف زدن و جستن مشکل راست شدن ناخداگاهم رو حل کنم و الان چند سوال و مشکل دیگر دارم.
    ۱:ایا نعوظ صبحگاهی خوبه یا این هم خودش نوع مشکلیه.
    ۲:من موقع دفع ادرار نعوظ پیدا میکنم ایا مشکلی داره

    خیلی ممنونم?

  9. با سلام و درود ببخشید جناب اقای دکتر من روی التم همون نزدیکای شرم گاهی دونه دونه های تقریبا سفید میبینم . ایا اینا همون جا مو هستش چون من تازه به بلوغ رسیدم و ۱۵ سالمه، یا جوشی قارچی چیزیه و باید به دکتر مراجعه کرد . اگر نه هیچ دردی و هیچ سوزشی ام نداره که بخوای بگی جوشه مثل جوش سر هم نداره .ممنونم میشم کمکم کنید ممنونم.?

    1. سلام دقیقا احتمال هر یک از موارد فوق وجود دارد لذا بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

        1. سلام به پزشکانی که در سایت پزشکت هستند.

  10. سلام وقتتون بخیر من 16 سالمه و امروز دچار زود انزالی شدم البته این دچاز زود انزالی ماله سن بلوغ است و در واقع ماهی یکبار اتفاق میوفته ولی متاسفانه الان آلت تناسلیم بلند نمیشه نمی دونم چرا نمی دونم چه اتفاقی براش افتاده به نظرتون چکار کنم بخدا خجالت می کشم به خانواده ام بگم

    1. سلام بعد از انزال چند دقیقه تا چند ساعت آلت بلند نمیشه نگران نباشید.

  11. سلام من 18 سالمه و دچار اختلال نعوظ شدم و به هیچ چیز هم اعتیاد ندارم و به پدر و مادرم هم نمی‌تونم بگم باید چیکار کنم

    1. سلام از متخصص کلیه و مجاری ادراری مشاوره بگیرید.

  12. سلام ببخشید من یه ۳/۴روزی هست آلتم کاملا سیخ نمیشه ۱۴سالم هست بعضی وقت ها درد میگیره بیضه هام وقتی بهش دست میزنم چیکار کنم
    و من یه ۲/۳سالی خود اراضی میکردم والان دارم کمش میکنم
    و بعضی وقت ها میام خود اراضی کنم وقتی به جای میرسه که اسپرمم میاد بیرون ول میکنم و نمیاد بیرون زمان دیگه خود به خود خارج میشه آیا مشکلی برام پیش میاد اگه میشه به سوال بالا و این سوالم جواب بدین لطفا ??

    1. سلام لازمه از مشاوره متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار کمک بگیرید.

  13. سلام جوانی 14ساله هستم من وقتی خودمو به زمین میمالونم تحریک میشم راست نمیشه الت من فیلم های مستحجن دیدم ی چند باری تحریک نشدم ولی اگه دستمو حلقه کنم بالا پاین کنم تحریک میشم با فیلم مقدار کمی و التم راست میشه با کف هم راست میشه ولی تحریک نمیشم راست هم بشه پوست اضافی دارم
    میترسم به پدر و مادرم بگم کمک کنید لطفا خواهشا نگید برید دکتر که نمیتونم بم به پدر مادرم

    1. سلام اگر پوست اضافی وجود دارد به متخصص جراح عمومی و یا جراح کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید.

  14. سلام من۱۶ سالمه التم خیلی صف نمیشه حدود یک ماه است ومیل جنسی ندارم وبعظی وقطی هم صفته بعد ارضا زود شل میشه ایا جای نگرانی هست اقای دکتر

    1. سلام مقاله را کامل بخوانید با توجه به علل آن اقدامات لازم را به عمل آورید. البته در مواقع استرس موقتا حالت نعوظ مختل شده و خودبخود رفع می شود.

    1. سلام مقاله را کامل بخوانید با توجه به علل آن اقدامات لازم را به عمل آورید. البته در مواقع استرس موقتا حالت نعوظ مختل شده و خودبخود رفع می شود.

  15. سلام آقای دکتر
    من چند روز دیروز صبح دچار نعوظ شدم و یک ربع طول کشید
    اما بعدش یک ورم خیلی کوچیک زیر آلتم پدیدار شد
    راستی من مشکل هورمونی دارم و ماهی یک بار تستسترون تزریق میکنم.
    آلتم هم در نعوظ ۸ سانت است
    به نظرتون کوچیکه
    راستی من ۱۴ و نیم سالمه

    1. سلام با توجه به تزریق تستوسترون اندازه آلت می تواند نرمال باشد.

  16. سلام آقای دکتر
    من 14 و نیم سال دارم ، دیروز تو مدرسه یه ضربه به بیضه و آلتم خورد، وقتی اومدم خونه دیگه آلتم درست شق نمیشد و مایع منی کم شده هیچ میل جنسی هم ندارم ، هر جای اینترنت گشتم هیچ کدوم از علائم مریضی یا ضربه جدی رو ندارم . طبیعیه؟

  17. با سلام من 19سال سن دارم من صبح ها التم راست میشه وهمچنین صحنه تحریک کننده ای میبینم راست میشه اما وقتی میخوام رابطه جنسی داشته باشم راست نمیشه هر کار میکنم حتی تحریک نمیشم فقط تو همین زمان ولی تو خلوت خودم بلافاصه راست میشه خودارضایی کردم وزیادم انجل دادم و ترک کردم باتوجه به مطالبی خوندم مشکلم اشاره به مسائل روحی بوده وچطور حلش کنم ا تشکر اقای دکتر

    1. سلام علت آن مشکلاتی مانند اضطراب و یا افسردگی می باشد به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه نمایید.

  18. سلام آقای دکتر من 17 سالمه، متأسفانه من اعتیاد به خودارضایی داشتم روزی حداقل سه بار این اتفاق می افتاد الان حدود 2 ماه هست که شدت تحریک شدنم کم شده و کوچک شده ب اندازه کافی بلند نمیشه و سفت نیست)ممنون میشم جواب کاملی بدید

    1. سلام اگر مدتی این کار را تکرار نکنید مشکلات فوق رفع می شود.

  19. سلام
    من چند روز پیش یک فیلم بدی دیدم ولی خودارضایی نکردم ولی آلتم نمی ایسته نمی دونم چرا دلیلش چیه بعضی اوقات می ایسته و بعضی اوقات نه نمی ایسته
    اگه میشه کمکم کنید

    1. سلام در اثر هیجان زیاد هست با گذشت زمان درست می شود.

  20. سلام من حدودیکی دوماه قبل یه اتفاقی افتاد باعث شد من استرس شدیدی بگیرم الان مدتیه با این مشکل مواجه شدم و اصلا نمیدونم چیکار کنم خواستم بپرسم تا کی صبر کنم و بعد به دکتر مراجعه کنم و ۱۶ سالم هست

    1. سلام در اسرع وقت به روانپزشک مراجعه نمایید.

  21. سلام خواستم بپرسم که اختلال نعوظ ممکنه باعث کوچک شدن آلت تناسلی بشه و چند سانت

  22. سلام
    امروز یکی از رفیقام محکم زد وسط دوتا بیضه ام و درد شدیدی گرفت. چند ساعت از ماجرا گذشته و هنوز بیضه دردم کامل خوب نشده و التم راست نمیشه
    چیکار کنم؟

    1. سلام بررسی آسیب بیضه با سونوگرافی لازم هست و پارگی عروق خونی الت

    2. سلام
      آقای دکتر پسرم ۳۵ ساله و مجرد خواستم بپرسم که التم درحالت نعوظ سفت نمیشه قبلا اینطور نبود و سفتی هم داشت وحتی از دخانیات از این جور چیزها محرومم میشه برام راهنمایی کنید بی زحمت

      1. سلام بررسی اجسام غاری با تزریق ماده حاجب و تصویربرداری توصیه میشه قرص سیلدنافیل یا تادافیل هم کمک کننده هست نیم ساعت قبل از رابطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز