لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

درد پریود دارم اما پریود نمیشوم؟

25 علل شایع اینکه درد پریود دارم اما پریود نمیشم؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

زنان ممکن است در طول دوران قاعدگی با مشکل گرفتگی عضلات بدون پریود مواجهه شوند که در این وضعیت می گویند درد پریود دارم اما پریود نمیشوم؟ اما نترسید. علل مختلفی برای درد و گرفتگی های قاعدگی، بدون دوره وجود دارند که ما آنها را در این مقاله بررسی می کنیم. به طور کلی، تغییرات هورمونی مربوط به تخمک‌گذاری می‌تواند بر برخی از مسیرهای مغز شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد نوسانات خلقی شود که شبیه به قاعدگی است، اما مربوط به تخمک‌گذاری یا قاعدگی نیست. علاوه بر این، برخی از ناهنجاری‌های فیزیکی در رحم و تخمدان‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند که شبیه علائم معمول PMS است.

مسئله این است از آنجایی که دلایل بسیاری در پشت گرفتگی بدون قاعدگی وجود دارد، هرگز نباید از مطرح کردن آنها با پزشک خود خجالت بکشید.

چرا درد پریودی دارم ولی پریود نمیشم؟

وجود درد پریودی بدون شروع پریود می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. در ادامه چند عامل ممکن برای این موضوع را بررسی می‌کنیم:

  • عدم تخمک گذاری

هر چند وقت یکبار، بدن شما تمام تغییرات هورمونی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه می کند، اما در آن ماه تخمک آزاد نمی کند. این به عنوان یک چرخه تخمک گذاری شناخته می شود. و اگر در طول یک سیکل تخمک رها نکنید، در واقع پریود نمی شوید (اما همچنان ممکن است گرفتگی عضلات را تجربه کنید).

در حالی که هر چند وقت یکبار پریود نشدن معمولاً جای نگرانی نیست، اگر تب، حالت تهوع یا استفراغ شدید یا دردی دارید که با داروهای ساده OTC نمی‌توانید کنترل کنید یا در عرض یک هفته بهبود نمی‌یابد، بلافاصله با پزشک آنلاین مشورت کنید.

در صورت داشتن چنین علائمی می توانید با متخصص زنان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

درد پریود-پزشکت

  • نامنظمی هورمونی

تنظیمات هورمونی بدن یکی از عوامل اصلی شروع پریود است. در صورتی که تنظیمات هورمونی دچار نامنظمی شود، ممکن است درد پریودی را احساس کنید، اما پریود نشوید. این ممکن است به علت نامتعادل شدن هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن شما باشد.

  • بارداری 

اگر در ماه گذشته رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، در مصرف قرص خود کمی سهل انگاری کرده اید، یا برای جلوگیری از بارداری به روش قطع مصرف متکی هستید، ارزش انجام تست بارداری را دارد. بسیاری از علائم اوایل بارداری، از جمله حساسیت سینه ها، نوسانات خلقی، خستگی و گرفتگی عضلات شبیه علائمی است که معمولاً قبل و در طول دوره قاعدگی دارید.

  • استرس و اضطراب

یک دلیل شگفت آور رایج برای از دست دادن پریود، استرس است. در واقع استرس سطح کورتیزول شما را افزایش می دهد، که بر تعادل هورمونی تأثیر می گذارد.

سلامت بانوان

بعضی از مردم متوجه نمی‌شوند که چقدر استرس دارند، اما وقتی در مورد آن صحبت می‌کنند متوجه می‌شوند که در حال گذراندن چیزی هستند. اگر فکر می کنید استرس باعث اختلال در پریود شما می شود، با پزشک خود در این باره مشورت کنید. درمان، ورزش، یوگا و مدیتیشن همگی می توانند به کنترل استرس شما و بازگشت قاعدگی به مسیر درست کمک کنند.

مطالعه بیشتر: چرا پریود من اینقدر کم است؟

  • میتلشمرز یا درد تخمک گذاری

اگرعلائمی نظیر گرفتگی، نفخ و حساس شدن سینه‌ها مانند PMS دارید، اما پریود نمی‌شوید، یکی از دلایل ممکن است این باشد که هنوز زمان پریود شما فرا نرسیده است، اما نزدیک است.

 mittelschmerz به معنای “درد تخمک گذاری”، تقریباً در نیمه چرخه قاعدگی شما اتفاق می افتد. در حدود روز 14 زمانی که تخمک گذاری می کنید. این یک تجربه کاملاً طبیعی است که حدود 20 درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و به این معنی نیست که چیزی اشتباه است.

  • تیروئید 

تیروئید، یک غده پروانه ای شکل کوچک در گردن است که بسیاری از عملکردهای بدن از جمله متابولیسم و ​​چرخه قاعدگی را تنظیم می کند. طبق مطالعات صورت گرفته اگر تیروئید از کار بیفتد، سیکل های شما ممکن است نامنظم شوند. همچنین ممکن است برای مدت طولانی قاعده نشوید، در حالی که همچنان گرفتگی‌های پریود را تجربه می‌کنید.

در صورت مشاهده سایر علائم بیماری تیروئید، از جمله کاهش یا افزایش ناگهانی وزن غیرقابل توضیح، لرزش، تپش قلب، یا خستگی قابل توجه، حتماً با پزشک آنلاین خود در پزشکت مشورت کنید.

  • کنترل بارداری هورمونی

یکی از عوارض جانبی بسیار رایج آی یو دی های هورمونی، پریود نشدن است. این به این دلیل است که یکی از راه‌هایی که دستگاه از بارداری جلوگیری می‌کند، نازک کردن پوشش آندومتر در رحم شما است، بنابراین چیزی برای ریختن در آن زمان از ماه وجود ندارد. در حالی که آنها معمولا جریان شما را به طور کلی کاهش نمی دهند، قرص های ضد بارداری می توانند منجر به جریان های بسیار سبک یا لکه بینی شوند. بنابراین ممکن است علائم پریود مانند گرفتگی عضلات و حساس شدن سینه‌ها را حتی بدون پریود، سنگین و کامل احساس کنید.

مطالعه بیشتر: چگونه پریود خود را زودتر شروع کنیم؟

اگر علائم تخمدان پلی کیستیک دارید، بهتر است از متخصص زنان آنلاین کمک بگیرید.

درد پریود و سندرم تخمدان پلی کیستیک-پزشکت

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

پریودهای مکرر می تواند ناشی از PCOS باشد. PCO وضعیتی است که در آن بیمار دارای مقدار زیادی آندروژن است، این مواد شیمیایی در بدن هستند که بر عملکرد تخمدان، رشد مو، افزایش وزن و حساسیت به انسولین تأثیر می‌گذارند.

PCOS می تواند منجر به چرخه های عدم تخمک گذاری و لکه بینی نامنظم شود. معمولاً باعث رشد کیست ها روی تخمدان ها می شود که اگر پاره شوند یا باعث پیچ خوردن تخمدان شوند، می توانند باعث درد لگن شوند که بسیار شبیه به کرامپ های پریود است. طبق مطالعات انجام شده تا 20 درصد از زنان در سراسر جهان به PCOS مبتلا هستند و این در میان زنانی که اضافه وزن دارند یا مادر یا خواهرشان به این بیماری مبتلا هستند شایع‌تر است. لزوماً در هیچ یک از گروه‌های نژادی یا قومی شایع‌تر نیست، اما علائم ممکن است بین جوامع خاص متفاوت باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افراد لاتینکس معمولا علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک شدیدتر از جمله ریزش مو در پوست سر، رشد موهای ناخواسته در جاهای دیگر و آکنه را دارند. در واقع  افراد سیاه پوست مبتلا به PCOS نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی باشند. افراد رنگین پوست ممکن است برای ارزیابی شرایط هورمونی مانند PCOS به مراقبت های با کیفیت دسترسی نداشته باشند و پزشکان ممکن است نگرانی های سلامتی افراد BIPOC را جدی نگیرند.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی تخمدان پلی کیستیک

  • کیست تخمدان 

هر ماه، تخمدان‌های شما چندین کیست برای آماده‌سازی تخمک‌گذاری می‌سازند، اما تنها یک کیست تخمک را آزاد می‌کند. اگرچه بقیه معمولاً تا زمان پریود شدن خود به خود از بین می روند، گاهی اوقات یک کیست (یا بیشتر) به اطراف می چسبد.

در صورت داشتن سیکل عدم تخمک گذاری (مانند PCOS) نیز ممکن است کیست ایجاد شود. کیست‌های تخمدان اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند، اگرچه گاهی اوقات زمانی که پریود نمی‌شوید می‌توانند باعث ایجاد دردهای مشابه پریود شوند. بنابراین اگر گرفتگی های نامنظم را تجربه می کنید، در مشورت با پزشک خود دریغ نکنید.

کیست ها به خودی خود معمولاً مشکلی ایجاد نمی کنند. اما بزرگ شوند، می‌توانند باعث پیچ خوردن تخمدان شوند (معروف به پیچ خوردگی تخمدان) که دردناک است و برای نجات تخمدان به یک روش اورژانسی نیاز است.

  • پولیپ رحم 

ممکن است پولیپ ها را با روده بزرگ خود مرتبط کنید، اما همان تومورهای خوش خیم کوچک می توانند در رحم شما رشد کنند. پولیپ ها در رحم شما می توانند باعث گرفتگی و ناراحتی مانند پریود شوند، حتی زمانی که پریود نیستید.

از آنجایی که پولیپ‌ها می‌توانند باردار شدن را سخت‌تر کنند، و از آنجایی که خطر کوچکی وجود دارد که ممکن است به سرطان رحم تبدیل شوند، پزشک احتمالاً آنها را با یک روش نسبتاً ساده به نام هیستروسکوپی خارج می کند. در طول هیستروسکوپی، پزشک یک لوله بلند را از طریق واژن به داخل رحم وارد می کند. پزشک می تواند از اسکوپ برای مشاهده و برش پولیپ ها استفاده کند.

  • بیماری التهابی لگن (PID)

گرفتگی یک علامت رایج PID در خصوص عفونت رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها است که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های مقاربتی از واژن به اندام‌های تناسلی منتقل می‌شوند. عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک، مقصران معمول این عفونت جدی لگن هستند که می تواند منجر به درد لگن و ناباروری شود . “مطمئن شوید که به طور منظم بین شرکای جنسی جدید معاینات STI انجام می دهید تا مطمئن شوید که ناقل بیماری های مقاربتی آسیب رسان نیستید.”

مطالعه بیشتر: عوارض بیماری های مقاربتی درمان نشده

جهت ویزیت غیرحضوری و فوری با متخصص زنان همین الان کلیک کنید.

درد پریود و عفونت ادراری-پزشکت

  • عفونت های دستگاه ادراری (UTI

یکی از علائم رایج عفونت ادراری گرفتگی لگن است. علائم دیگر شامل تکرر، فوریت، درد و سوزش با ادرار، و همچنین خونریزی همراه با ادرار می باشند. اگر فکر می کنید که گرفتگی عضلات شما ممکن است با عفونت ادراری مرتبط باشد، در اسرع وقت به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. در صورت عدم درمان، عفونت ادراری می تواند به عفونت کلیه خطرناک تبدیل شود.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی خارش و سوزش واژن

  • ورزش بیش از حد

رفتن به باشگاه به طور منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای مقابله با علائم PMS انجام دهید. اما با این حال، ورزش کردن بیش از حد سخت یا مکرر می‌تواند چرخه شما را به هم بزند. در برخی موارد باعث می‌شود پریود خود را از دست بدهید.

تمام آن استرس های فیزیکی، به خصوص اگر مقدار زیادی چربی بدن از دست بدهید، می تواند باعث پریود نامنظم و نوسانات غیر طبیعی در سطح هورمون شما شود. این نوسانات می تواند باعث بدخلقی، لکه بینی نامنظم، آکنه و سایر علائم مشابه PMS شود بنابراین اگر قاعدگی خود را برای سه دوره یا بیشتر پشت سر هم از دست دادید، با پزشک خود مشورت کنید.

  • برخی از موقعیت های جنسی

شاید خنده دار است که چیزی بسیار لذت بخش نیز می تواند منجر به درد شود. اما تجربه گرفتگی یا درد بعد از رابطه جنسی کاملاً طبیعی است. چرا اینطور است؟ بررسی ها نشان می دهد برخی از موقعیت‌های جنسی از نظر آناتومیکی بر روی واژن و اندام‌های زنانه از جمله رحم و تخمدان‌ها سخت‌تر هستند. به عنوان مثال، استایل سگی اجازه نفوذ عمیق‌تری را می‌دهد. اما می‌تواند برای بسیاری از زنان ناراحتی ایجاد کند، در حالی که موقعیت میسیونری برای زنان آسان‌تر و راحت‌تر است. با همسرتان آزمایش کنید تا بفهمید کدام وضعیت برای بدن شما مناسب است.

  • سقط جنین

سقط‌های جنین بسیار شایع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. هر زن باردار 25 درصد احتمال سقط جنین دارد. علائم سقط جنین می تواند شامل گرفتگی شدید شبیه قاعدگی باشد. اگر باردار هستید و گرفتگی شدید را تجربه می کنید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

  •  اندومتریوز

 اندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که بافتی که به طور معمول در داخل رحم رشد می کند، در خارج از آن رشد کند. که به طور معمول در ناحیه لگن، می تواند باعث گرفتگی شدید شود.

درد لگن مرتبط با اندومتریوز با درد معمولی PMS متفاوت است. زیرا اغلب روزها یا هفته‌ها زودتر از گرفتگی‌های PMS معمولی ظاهر می‌شود و ممکن است حتی پس از اتمام قاعدگی تا چند روز ادامه داشته باشد. (بنابراین، اساساً روزهای بدون درد بسیار کمی دارید. در طول چرخه شما). گرفتگی آندومتریوز همچنین بدون سایر علائم PMS مانند نوسانات خلقی رخ می دهد.

ممکن است سالها طول بکشد تا تشخیص آندومتریوز داده شود. جمعیت‌های سیاه‌پوست و لاتینکس تنها تقریباً نیمی از احتمال ابتلا به آندومتریوز را دارند. با این حال، زنان آسیایی در مقایسه با زنان سفیدپوست بیشتر احتمال دارد به آندومتریوز مبتلا شوند. بخشی از این به تعصب نژادی مربوط می‌شود. درد بیماران سیاه‌پوست اغلب کمتر درمان می‌شود. افراد BIPOC ممکن است علائم آندومتریوز را کم اهمیت جلوه دهند یا به اضطراب نسبت دهند.

مشکل دیگر در تشخیص آندومتریوز به این دلیل است که شرایط مختلف می تواند باعث پریودهای دردناک و درد لگن شود. علائم آندومتریوز نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در اصل یک زن ممکن است ضایعات بسیار کمی داشته باشد و علائم شدیدی در مقایسه با زن دیگری که ممکن است بیماری شدید داشته باشد، نداشته باشد. گاهی اوقات برای برداشتن بافت و تشخیص آندومتریوز به جراحی اکسیزیون نیاز است.

مطالعه بیشتر: درمان اندومتریوز 

  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

گرفتگی عضلات زیر شکم یک شکایت رایج در زنان مبتلا به IBS است. طبق تحقیقات ، زنان در کشورهای غربی دو تا سه برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به IBS هستند.

اختلال روده با درد یا ناراحتی مکرر شکمی همراه با تغییر عادات روده در یک دوره حداقل سه ماهه همراه است. که اینها می‌تواند شامل یبوست، اسهال، یا درد مضاعف باشد. هم یبوست و هم اسهال هردو با هم نیز ممکن است.

مطالعه بیشتر: چگونه از نفخ پریود خلاص شویم؟

  • سرطان تخمدان

سرطان تخمدان نسبتاً نادر است. اما یکی از کشنده ترین سرطان ها برای زنان است که سالانه حدود 14000 زن را می کشد. بخش بزرگی از این امر به این دلیل است که اغلب علائمی ندارد یا بسیار ظریف است.

 نفخ شکم، مشکلات ادراری، کاهش وزن، و درد شکم یا لگن همه از علائم احتمالی سرطان تخمدان هستند. در حالی که فقدان قاعدگی شایع ترین علامت سرطان تخمدان نیست، می تواند یکی از آنها باشد. بنابراین اگر به مدت سه ماه یا بیشتر پریود نشدید یا علائم نگران کننده دیگری از جمله ناراحتی غیرقابل توضیح لگن دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از متخصص زنان آنلاین بپرس.

درد پریود و حاملگی خارج از رحم-پزشکت

  • حاملگی خارج از رحم

حاملگی خارج از رحم زمانی است که یک تخمک بارور شده در خارج از رحم رشد می کند. در حدود 90 درصد مواقع این اتفاق در لوله فالوپ رخ می دهد. در این صورت همانطور که جنین رشد می کند، می تواند باعث ترکیدن لوله و به طور بالقوه باعث خونریزی داخلی خطرناک شود. درمان این وضعیت نیاز به جراحی فوری دارد.

در ابتدا، بارداری خارج از رحم ممکن است مانند هر بارداری معمولی به نظر برسد. اما با بروز علائمی مانند پریود نشدن، حساس شدن سینه‌ها و سیستم گوارشی منجر به ناراحتی شما شود. همچنین ممکن است در این زمینه کمردرد، درد شکم، یا درد لگن را نیز تجربه کنید. همه این عوامل، تشخیص اینکه آیا حاملگی خارج از رحم را تجربه می کنید یا یک حاملگی معمولی را دشوار می کند. اما با رشد جنین، علائم جدی‌تر و تعیین‌کننده‌تر مانند درد ناگهانی و شدید شکم یا لگن، درد شانه، ضعف، سرگیجه یا غش ممکن است شروع شود. اگر هر یک از این موارد را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

  • آپاندیسیت

این سناریوی دردناک زمانی اتفاق می افتد که انتهای آپاندیس توسط یک جسم خارجی مانند مدفوع مسدود شود. انسداد داخل این اندام کوچک و لوله مانند می تواند منجر به عفونت و در نتیجه درد در اطراف ناف شما شود که به تدریج تیزتر می شود. حتی به سمت راست و پایین شکم شما حرکت می کند.

اما برخلاف درد های مربوط به پریود، درد آپاندیسیت معمولاً سریع ظاهر می‌شود. حتی ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا حتی راه رفتن بدتر شود. علائم دیگری که این درد را از درد قاعدگی شما متمایز می کند عبارتند از تب، تهوع و استفراغ. همه اینها به این معنی است که باید در اسرع وقت و نیز برای جلوگیری از ترکیدن آپاندیس به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

  • بیماری التهابی روده (IBD)

متفاوت از IBS، IBD یک اصطلاح جامع است که شامل چندین بیماری از جمله بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است که با التهاب مزمن دستگاه گوارش مشخص می شود. در حالی که علت دقیق این بیماری ناشناخته است. اما تصور می‌شود که IBD به دلیل واکنش نادرست سیستم ایمنی بدن شما به محرک‌هایی است که باعث التهاب می‌شوند.

گرفتگی و درد مرتبط با IBD بسته به تشخیص متفاوت است. برای بیماران مبتلا به کرون، درد معمولاً در قسمت پایین و سمت راست شکم احساس می شود. برای مبتلایان به کولیت اولسراتیو، درد ممکن است به سمت چپ تابش کند.

اگر با بیماری IBD سر و کار دارید، احتمالاً علاوه بر گرفتگی، علائم دیگری در سیستم گوارشی مانند اسهال مزمن (که ممکن است خونی باشد)، کاهش وزن و گاز اضافی را داشته باشید. برای تشخیص بیماری التهابی روده، پزشک احتمالا شما را به یک متخصص گوارش ارجاع می دهد. حتی ممکن است آزمایش خون، نمونه مدفوع و معاینه آندوسکوپی را تجویز کند.

  • عدم تحمل لاکتوز

زمانی که نتوانید غذاها را با لاکتوز، قند موجود در شیر و فرآورده های شیر هضم کنید، با گاز، اسهال، نفخ و درد مواجه می شوید. این احساس ناخوشایند در معده شما ممکن است شبیه گرفتگی و نفخ باشد که در دوره پریود احساس می‌کنید. اما آنها باید ظرف چند ساعت از بین بروند.

سعی کنید لیستی از مواد غذایی داشته باشید تا زمانی که احساس گرفتگی عضلات دارید مصرف کنید. حتی آنچه که تازه خورده اید را مشخص کنید. این می تواند به تعیین دقیق اینکه آیا عدم تحمل غذایی مقصر است یا خیر کمک کند.

عوامل دیگری مانند عادات غذایی نامناسب، سوء هاضمه، ورزش‌های سنگین، تغییرات آب و هوا، داروها، عوامل محیطی و همچنین بیماری‌های مرتبط با کلیه و کبد می‌توانند نقشی در تأخیر شروع پریودی و درد پریودی بدون شروع پریود ایفا کنند.

اگر شما با مشکل تأخیر در شروع پریودی و درد پریودی مداوم مواجه هستید، توصیه می‌شود بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با بررسی تاریخچه پزشکی شما، انجام آزمون‌های لازم و تشخیص دقیق، راهنمایی و درمان مناسب را ارائه دهد.

در صورت راهنمایی بیشتر در زمینه علل درد پریود می توانید با متخصصان زنان آنلاین در پزشکت مشورت نمایید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.1 / 5. تعداد رای ها: 9

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

49

مقالات مرتبط

49 دیدگاه

  1. سلام طی دوماه گذشته سه تا قرص اورژانسی خوردم ماه اول دوبار پریود شدم و ماه بعدش چهار روز جلوتر الان چند روز از پریودیم گذشته کمردرد دارم ولی نمیشم چیکارکنم

  2. 4روز پریودیم عقب افتاده اما نمیاد درد کمر ودرد پا و گرفتگی زیرشکمم. دارم دلیلش چیه اینم بگم تو ده روز دوبار مایع منی تو رحمم ریخته شده

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

      1. سلام من ۲۰سالمه و الان ۱۰روزه که پریود نشدم ولی علاعم رو دارم رازیانه و گرمی زیادخوردم اما فایده نداشت به نظرتون باید چکارکنم

      2. سلام من دوماه ازدواج کردم ماه اول جلوگیری طبیعی داشتم اما ماه دوم جلوگیری رو قطع کردم الان دوهفته س از وقت پریوودم گذشته دوبار هم تست دادم منفی بود دلیلش چیه

      3. سلام من ۱۷ سالمه
        ماه قبل قرار بر این بود گه سه شنبه پریود بشم ولی یکشنبه شدم اوکی بود ماه قبلیش ۶ الی ۷ روز پریودم عقب افتاد ولی بعد از این زمان پریود شدم این ماهه قرار بود دیروز پریود بشم ولی هر روز نشدم .زعفران،دارچین،دمنوش زنجبیل خوردم ولی فایده ای نداشت.
        آزمایش خون دادم چن هفته پیش و دکتر به خاطر اینکه استرس زیادی دارم بهم قرص للوکساید۵ داد
        ورزش هم میکنم ولی کاهش وزن داشتم
        به چه دلیل پریودم عقب افتاده؟

      4. سلام وقتتون بخیر
        ی رابطه مقعدی داشتم
        اولین بارم بود و قرص اورژانسی خوردم
        الان دوماه از زمان اولین پریودیم میگذره
        بنظرتون این عقب افتادگی بخاطر قرصه ؟؟
        و اینکه دردش رو دارم حتی کمر درد دل درد
        حتی تاثیر و دردی گ رو سینه میزارع
        بنظرتون باید چیکار کنم؟؟

  3. سلام
    من ۲۰ سالمه و الان ۱۴ روزه پریود نشدم تمامی درد های قبل پریودی هم دارم
    آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام اگر این دوره از یک هفنه طولانی تر شد با پزشک مشاوره نمایید.

  4. سلام من 19 سالمه کلا پریودی نامنظمی داشتم از اول یه مدت منظم میشدم ولی این سری یک هفته پریودم عقب افتاده و یه هفتس درد خیلی زیادی دارم اما پریود نشدم. حدود دو سه هفته پیش هم به مدت 10 روز درد و ترشح داشتم

    1. سلام مقاله فوق را مطالعه بفرمایید دلایل و راهکارها ذکر شده است.

  5. سلام
    حدود یکسال هست اقدام به بارداری دارم
    و دو ماهی هست که پریودهام بین ۷ تا۱۲ روز عقب افتاده و دو روز قبل از موعد پری دل درد میگیرم طوری که حس میکنم امروز پری میشم
    اما نمیشم امکان داره مشکل از لانه کزینی باشه؟ ۳۴ ساله هستم

  6. سلام من۳۰ سالمه .۲ماهی میشه اقدام به بارداری کردم.اما هرماه پریودم عقب میفته .از یه هفته قبل درد پریودم شروع میشه تا وقتی که تموم بشه هم ادامه داره.پریودم هم مدتش کم شده مثلا ۲روز.قبلا ۵-۷روز طول میکشید.دلیلش چیه؟

  7. سلام.من ۱۸سالمه پریودیم همیشه منظم بوده اما این ماه ۴ روزه عقب انداختم ولی تمام علائمای پریودی رو دارم

  8. سلام من تقریبا ۱۰ روزه پریودم دیر شده و تمام این مدت درد مقطعی داشتم البته همیشه ۴ یا ۵ روز مونده به شروع پریودم تجربه همین درد داشتم اما این بار طولانی تر شده کلا طبیعیه چنین چیزی؟

  9. سلام و وقت بخیر. من‌ 15 سالمه مبتلا به تخمدان پلي کیستیک هستم و اظافه وزن هم دارم من‌ خیلی زود پريود شدم تخریبا 10 سالم بود همچی خوب بود تا دو سال پیش پريود ها منظم نبود رفتم دکتر گفتن دیواره رحم ضخیمه و دارو دادن‌ مصرف کردم از این لحاظ اوکی شدم
    اما یکسال بعد دوباره پريود نشدم رفتم دکتر گفتن کيست داری 4 سانتی دارو دادن‌ مصرف کردم تا دوماه کيست رفع شد سونو رفتم گفتن همه چیز خوب نرماله تخمک هم داری این یعنی خیلی خوب بودی ولی ماه بعد من‌ دوباره نتونستم پريود بشم گفتم حالا صبر کنم شد دو ماه من‌ باز پری نشدم رفتم دکتر دوباره گفت کيست 4 سانتی داری دارد دادن مصرف کردم 3 ماه اما الان دوباره پری نمیشم! امکان داره از چاقی و اضافه وزن باشه

  10. سلام
    من تقریبا دو روز بعد از اتمام دوره قبلیم سکس بدون مراقبت داشتم و مایع منی داخل رحمم ریخته شده و علائمی هم نداشتم و این‌ماه پریودم یک هفته عقب افتاده ولی گاهی درد و گرفتگی شدید داشتم. ۲۲ ساله هستم. احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر اواسط سیکل قاعدگی سکس کردین بله احتمالش هست تست بتا انجام بدین

      1. سلام من ۱۴سالمه و فقط یبار پریود شدم اما دیگه پریودیم قطع شده و دیگه نمیاد نمیدونم چیکار کنم میشه بگید چیکار کنم چه داروی بخورم

        1. باسلام و احترام. لطفا جهت مشاوره برای دسته بندی مامایی درخواست مشاوره ثبت نمایید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد. باتشکر

  11. سلام … من 19 سال دارم
    چند چهار روز پیش تماس پوستی نزدیک به واژن با
    پیش آب داشتم و بخاطر ترس از بارداری 4 قرص ال ای
    مصرف کردم ولی چون تاریخش گذشته بود یک قرص تنسی هم مصرف کردم
    الان بعد از 4 روز علائم و درد پریود دارم اما پریود نیستم
    آیا احتمال بارداری هست؟

  12. سلام من ۴ روز مونده به موعد پریودم رابطه مقعدی داشتم شک دارم به ورود اسپرم به واژن برای اطمینان قرص لونژیل ۱٫۵ خوردم و با متخصص زنان هم مشورت کردم ایشون گفتن تخمک گذاری نیست و نگران نباش . الان ۵ روز از موعدم میگذره درد زیر شکم دارم ولی پریود نشدم هنوز خیلی میترسم

    1. سلام تخمک گذاری اواسط سیکل قاعدگی هست نه اواخر آن بنابراین نگران نباشید

      1. سلام من باکره هستم یه رابطه لا پای داشتم و هیچ دخول و یا مایع منی روی واژنم ریخته نشده روی پوست الت تناسلی بوده پریودیم عقب افتاذه احتمال بارداری هست?

          1. سلام من چهار سال ازدواج کردم و پریودم دیر به دیر میشم دلمم میخاد حامله بشم هر دکترم رفتم میگن مششکلی ندارین هر دوتاتون چیکار کنم حامله بشم

    2. سلام، من ۴۱ سالمه، و از همون اوایل نوجوانی سیکل قائدگی منظم داشتم، ولی الان حدود دو سالی میشه، که گاهی چرخه پریودم به هم میخوره، تقریبا یک سال پیش بود که کلا حدود دو سه ماه یا بیشتر پریود نشدم رفتم دکتر آز و سونو دادم گفت همه چی طبیعیه، احتمالا یائسگی زودرس باشه، ولی خیلی عجیب بود، بعد چند ماه دوباره پریود شدم، درست مثل قبل، منظم و دقیق و خون‌ریزی طبیعی، تا الان که دوباره دو ماهی میشه که پریود نشدم، گرفتگی عضلات دارم و تمامی علائم قبل پریودی رو حتی دارم، ولی فقط زمان نزدیکی لک بینی قرمز رنگ دارم، که کلا ببخشید کثیف کاری میشه و اصلا خوشایند نیست، و جالبه که بعد از اتمام رابطه، فقط لک بینی دارم، تا دو روز تقریبا، و بعدش دیگه تمام، رابطه کاملا محافظت شده هستش همیشه و احتمال بارداری نیست (مطمئنم) ممنون میشم راهنماییم کنید.

  13. سلام من 27 سالمه و حدود 11 روز پیش رابط حفاظت نشده داشتم و از شروع پریودی قبلیم تا زمان انجام رابطه 20روزی میگذشت یعنی 15 روز بعد از پریودم_پیشاب نامزدم قبل ارضا شدن به واژن من بصورت مالشی برخورد کرد _الان 4 ،5 روزه پریودم عقب افتاده و جز جوش و خرده درد های ریز چیزی ندارم و پریود نمیشم دلیلش چی میتونه باشه؟

  14. سلام من سه ماهی میشه پریود نشدم و تست بارداری دادم منفیه دلیلش از چی میتونه باشه اخه هم ترشح دارم هم دردای پریودی

  15. سلام
    من ماه پیش روز دوم پریودی رابطه بدون جلوگیری داشتم
    چرخه ی سیکل من ۳۲ روز اس و امروز ۳۹ روز شده و این ماه من پریود نشدم درد شکمی مثل پریودی دارم بی بی چک دادم منفی بود
    احتمال بارداری وجود داره؟

  16. درود وقت بخیر
    بنده در روز ۱۳ قاعدگی رابطه محافظت نشده داشتم و یک ساعت بعدش دو عدد قرص اورژانسی ۱/۵ و شب ۴ عدد ال دی خوردم فردای اون روز یک عدد اورژانسی دیگر و ۴ عدد ال دی را تکرار کردم آیا احتمال بارداری هست ؟ با توجه به اینکه اصلا خونریزی نداشتم فقط علائم پریودی دارم و موعد اصلی پریودم یک هفته دیگر هست .
    سپاس

  17. سلام ۲۲ سال دارم باکره هستم هیچ رابطه نداشتم پریودیم ۴ روز عقب افتاده یک هفته میشه درد ترشح دارم اما هنوز هم پریود نشدم

  18. سلام درد پریودی دارم همراه باکمر دردشدیدولی روز اول موقع ادرارمقدار کمی خون خارج شد ماه قبل هم رابطه جنسی‌ داشتم ولی قرص ارژانسی کمتر از۲۴ ساعت خوردم ولی الان درد دارم ولی پریود نمیشم مشکل چیه

    1. سلام دوست عزیز، قرص‌های اورژانسی میتونن سیکل قاعدگی رو به هم بریزن.گرچه اگر رابطه‌ی جنسی داشتید امکان بارداری وجود داره اما بسیار کمه.پیشنهاد میکنم از مشاوره‌ی آنلاین با متخصص زنان با بیان شرح حال کامل ازشون راهنمایی بگیرید. باتشکر

  19. سلام من 17سالمه یک هفتس درد رد پریودی و حالت تهوع دارم ولی پریود نمیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز