لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها-پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

سیاهی رفتن چشم ها اصولا با سرگیجه و تاری دید همراه است که احتمال دارد شما هم در برخی شرایط آن را تجربه کنید. سرگیجه و تاری دید می تواند در اثر شرایط مختلف، واکنش به دارو و حتی استرس ایجاد شود. چه علائم خفیف یا شدید باشند، مهم است که مشخص شود چه چیزی ممکن است باعث سرگیجه یا تاری دید شده باشد. بسته به علت زمینه‌ای، بروز تاری دید و سرگیجه اغلب با حالت تهوع، سردرد و سبکی سر و سایر علائم همراه است. اگر تاری دید و سرگیجه طولانی شد یا علائم جدی دیگری ایجاد شد، با پزشکت تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: 12علل تاری دید ناگهانی

علل شایع سرگیجه و تاری دید

برخی از محرک‌های سرگیجه و تاری دید نسبت به سایرین جدی‌تر هستند. شرایط زیر ممکن است علت تجربه هر دو احساس باشد:

اضطراب و استرس، از علل سیاهی رفتن چشم

هنگامی که اضطراب و استرس بسیار زیاد می شود، حمله اضطراب یا حمله پانیک ممکن است رخ دهد. سطح آدرنالین در طی هر دوی این رویدادها افزایش می‌یابد که می‌تواند باعث علائم فیزیکی مانند سرگیجه، تاری دید و دید تونلی (از دیگر علائم فیزیکی و احساسی) شود.

مدیریت استرس و اضطراب بهترین راه برای مقابله با اثرات فیزیکی است که ممکن است به همراه داشته باشند. فعالیت های کاهش استرس، تمرینات تنفسی یا مشورت با پزشک را برای درمان موارد شدید در نظر بگیرید.

داروهایی که باعث سیاهی رفتن چشم می شوند.

برخی از داروها می توانند عوارض جانبی از جمله سرگیجه و تاری دید داشته باشند. واکنش ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مصرف همزمان چند دارو یا نوشیدن الکل همراه با برخی داروها نیز می تواند علائم را افزایش دهد. اگر اخیراً شروع به مصرف داروی جدیدی کرده اید. هر گونه نگرانی در مورد عوارض جانبی را به پزشک گزارش دهید. ممکن است پزشک شما یک درمان جایگزین را پیشنهاد کند.

افت قند خون، از علل سیاهی رفتن چشم

قند خون پایین (هیپوگلیسمی) معمولاً با دیابت مرتبط است، اگرچه شرایط دیگری مانند روزه گرفتن و واکنش به دارو نیز می تواند باعث ایجاد آن شود. قند خون پایین می تواند منجر به احساس سبکی سر، خستگی و گرسنگی و همچنین سرگیجه و تاری دید شود.

خوردن یک میان وعده یا نوشیدن کمی آبمیوه می تواند به تسکین علائم خفیف قند خون کمک کند، اما اگر به یک مشکل عود کننده تبدیل شد یا علائم دیگری ایجاد شد، با پزشک تماس بگیرید.

ضربه مغزی یا آسیب مغزی، از علل سیاهی رفتن چشم

آسیب‌ مغزی از ضربه مغزی گرفته تا آسیب‌های مغزی تروماتیک (TBIs) متغیر است و می‌تواند ناشی از تصادفات ورزشی، تصادفات رانندگی، افتادن و غیره باشد. آسیب های مغزی و سر بسته به شدت آسیب می توانند علائم مختلفی ایجاد کنند. تاری دید و سرگیجه از جمله این علائم هستند.

هر گونه آسیب به سر که باعث تحریف بینایی شود (که به تاری دید و سرگیجه محدود نمی شود) باید به عنوان یک اورژانس درمان شود و در اورژانس یا یک مرکز مراقبت فوری تحت مراقبت قرار گیرد.

به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با متخصص مغز و اعصاب صحبت کن.

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها را جدی بگیرید! || پزشکت

سردرد میگرنی، از علل سیاهی رفتن چشم

میگرن نوعی سردرد شدید است که معمولاً شامل حالت تهوع و حساسیت به صدا و نور است. در بسیاری از موارد، میگرن می تواند باعث سرگیجه و تاری دید نیز شود. میگرن می تواند بین 4 تا 72 ساعت طول بکشد. برخی از راه‌های کمک به تسکین سردرد میگرنی عبارتند از مصرف مسکن، استراحت در اتاقی تاریک و ساکت، استفاده از کمپرس گرم یا خنک و ماساژ شقیقه‌ها. اگر میگرن بیش از چند بار در ماه رخ دهد یا در مقابل درمان مقاومت کند، ممکن است نیاز به درمان پیشرفته توسط پزشک باشد.

سرگیجه و بیماری حرکت

سرگیجه یک احساس ناگهانی عدم تعادل و چرخش است که حتی در حالت نشسته یا ایستادن فرد رخ می دهد. برخی از علل شایع سرگیجه شامل کم آبی بدن، سردردهای میگرنی و حرکت ناگهانی سر است. بیماری حرکت می‌تواند با حرکت مداوم در شرایط مختلف، از جمله سفر با ماشین یا ایستادن در کنار آب متحرک، ایجاد شود. بیماری حرکت می تواند احساسات ناخوشایند دیگری مانند حالت تهوع، سرگیجه و گاهی اوقات تاری دید داشته باشد.

سکته مغزی و سیاهی رفتن چشم

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که خون رسانی به مغز قطع شود. علائم زیادی وجود دارد از جمله مشکل در صحبت کردن، شروع ناگهانی سردرد و بی حسی یا ضعف در یک طرف بدن یا صورت که می تواند نشان دهنده سکته مغزی باشد. علائم همچنین می تواند شامل تاری دید و سرگیجه باشد.

اختلالات بینایی

برخی از اختلالات بینایی می توانند در سرگیجه و تاری دید نقش داشته باشند. این اغلب با شرایط بینایی مانند:

  • عدم تعادل: ناهماهنگی قابل توجه ادراک بینایی بین هر چشم
  • آنیزومتروپی یا آنتی متروپی: تفاوت قابل توجهی در نسخه های بینایی بین هر چشم
  • اختلال عملکرد بینایی دوچشمی: وضعیتی که در آن چشم ها برای ارسال تصویر به مغز با هم تلاش می کنند.

تطبیق با یک عینک جدید یا نسخه تماسی نیز می تواند باعث سرگیجه و تاری خفیف شود، اما این حالت باید ظرف یک یا دو هفته پس از استفاده از بین برود. در مورد مشکلات بینایی، چه خفیف یا شدید،  در تماس با چشم پزشک تردید نکنید .

جهت ویزیت غیرحضوری و فوری با چشم پزشک همین الان کلیک کنید.

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها را جدی بگیرید! || پزشکت

تاری دید ناگهانی و سرگیجه

تاری دید یک مشکل رایج است که ممکن است زمانی ایجاد شود که ساختارهای چشم مانند شبکیه، قرنیه یا عصب بینایی تحت تاثیر منفی یک رویداد یا مشکل سلامتی خاص قرار گیرند. رشد آهسته و پیشرفت تاری دید معمولاً ناشی از شرایط پزشکی مزمن است. برعکس، شروع ناگهانی تاری دید معمولاً ناشی از یک رویداد خاص است که ممکن است از یک مشکل جزئی (به عنوان مثال، فشار چشم) تا مشکلات سلامتی جدی‌تر مانند گلوکوم یا سکته مغزی متغیر باشد.

تاری دید مرتبط با حرکات سر یا بدن

بیمارانی که دچار آسیب به سیستم داخلی یا دهلیزی خود می شوند، می توانند تاری دید داشته باشند. سیستم دهلیزی در حفظ تعادل بسیار مهم است، به ویژه در مورد چشم ها هنگام حرکت سر. رفلکسی به نام رفلکس دهلیزیچشمی یا VOR طراحی شده است تا حرکت سر را به اندازه خواندن یک کتاب کاهش دهد و به اندازه قایق جهنده در دریای متلاطم کاهش دهد. هنگامی که VOR دچار اختلال می شود، پدیده ای به نام oscillopsia رخ می دهد.

به زبان ساده، به یک فن نوسانی فکر کنید و سعی کنید پره های فن را در حال حرکت ببینید. این همان پدیده ای است که مردم با اسیلوپسی و ضعف VOR تجربه می کنند.

بیماران اغلب با این تصور که مشکلی در چشمانشان وجود دارد به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه می کنند. oscillopsia می تواند باعث ایجاد علائم سرگیجه مانند حالت تهوع و احساس عدم تعادل شود. منشأ واقعی از اختلال عملکرد گوش داخلی ناشی می شود که قادر به هماهنگی با حرکت شما نیست که منجر به احساس عجیب می شود.

این وضعیت توسط فیزیوتراپیست ها در مراکز درمانی و تعادلی قابل درمان است. درمانگر می تواند به طور عینی اختلال عملکرد VOR را با استفاده از یک تست ویژه به نام تست حدت بینایی پویا یا DVA اندازه گیری کند. با اطلاعات DVA، درمانگر می‌تواند تمرین‌های خاصی را برای کمک به مغز برای تشخیص اسیلوپسی و تثبیت دید شما تجویز کند.

اگر علائم تاری دید را تجربه می‌کنید، بهتر است از متخصص آنلاین کمک بگیرید.

تاری دید ناگهانی و سردرد

تجربه سردرد همراه با تاری دید می تواند بسیار ترسناک باشد، به خصوص اگر این اولین بار است که بدون هشدار قبلی اتفاق می افتد. تاری دید ممکن است در یک یا هر دو چشم ایجاد شود و برای برخی از افراد، بینایی تار، کدر یا حتی در اثر رنگ‌ها و اشکالی که دیدن را دشوار می‌کند، تغییر می‌کند. شایع ترین علل تاری دید ناگهانی و سردرد، عبارتند از:

میگرن

یک بیماری خاص که با شروع ناگهانی سردرد ضربان دار یا ضربان دار همراه با تاری دید همراه است، میگرن است. با این حال، برخی از افراد قبل از شروع سردرد، اختلالات بینایی مانند نقاط کور، چشمک زدن، خطوط مواج یا تاری دید را تجربه می کنند. این علامت هشدار دهنده به هاله معروف است. میگرن همچنین با حساسیت شدید به نور یا صدا، حالت تهوع، استفراغ یا سرگیجه مرتبط است. میگرن های مکرر که بینایی و توانایی انجام فعالیت های روزانه را تحت تاثیر قرار می دهند باید توسط یک متخصص پزشکی درمان شوند.

تومور مغزی کاذب

یکی دیگر از علل بالقوه سردرد و تاری دید ناگهانی، نوع خاصی از فشار خون بالا است که به عنوان تومور مغزی کاذب یا فشار خون داخل جمجمه شناخته می شود، وضعیتی که مایع مغزی نخاعی در اطراف مغز تجمع می یابد و به تدریج فشار را افزایش می دهد. افزایش فشار منجر به سردرد در پشت سر می شود که در شب یا پس از بیدار شدن از خواب بدتر می شود. سبکی سر، صدای زنگ در گوش، حالت تهوع و مشکلات بینایی نیز ممکن است ایجاد شود. مشکلات بینایی شامل تاری دید، جرقه های نور یا دوره های کوتاه کوری است.

این اختلالات معمولاً در صورت ادامه افزایش فشار بدتر می شوند. اگر فشار خون داخل جمجمه به درستی درمان نشود، مشکلات بینایی یا از دست دادن بینایی ممکن است دائمی شود.

فشار چشم

یک مسئله کمتر جدی که ممکن است باعث سردرد و تاری دید نیز شود، فشار چشم است که ممکن است پس از فوکوس طولانی مدت روی یک جسم بدون استراحت ایجاد شود. دید دوگانه که در نتیجه نگاه طولانی مدت به یک دستگاه الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا تلویزیون ایجاد می‌شود، اغلب به عنوان فشار چشم دیجیتال شناخته می‌شود. مطالعه یا رانندگی طولانی مدت، به ویژه در شب، ممکن است باعث خستگی چشم نیز شود. انجام برخی فعالیت ها در مناطقی که نور خیلی روشن یا خیلی کم است نیز می تواند منجر به خستگی چشم شود.

این وضعیت معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که چشم‌ها خسته می‌شوند و با سردرد، تاری دید، چشم‌های تحریک‌شده که ممکن است خشک یا قرمز باشند، و درد در گردن، شانه‌ها یا پشت همراه است. استراحت مکرر از نگاه کردن به یک شیء خاص (مانند تلفن هوشمند، لپ تاپ) و اطمینان از نور مناسب می تواند به جلوگیری از خستگی چشم کمک کند. مرطوب نگه داشتن چشم ها با استفاده از قطره های چشمی می تواند به کاهش فشار روی چشم ها نیز کمک کند. به طور کلی، تغییرات خاص در سبک زندگی می تواند از بروز تاری دید و سردرد ناشی از فشار چشم جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر: سردرد و تاری دید

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها را جدی بگیرید! || پزشکت

تاری دید و سردرد و سرگیجه

تعدادی از شرایط وجود دارد که ممکن است باعث تاری دید، سردرد و سرگیجه به طور همزمان شود، این موارد عبارتند از:

  • میگرن
  • دیابت نوع 2
  • فشار خون پایین
  • التهاب گوش داخلی (لابیرنتیت)
  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی)
کم آبی بدن

با این حال، یک علت غیرمنتظره و اغلب نادیده گرفته شده تاری دید، سردرد، سرگیجه و حتی خستگی کم آبی بدن است. هنگامی که یک فرد به شدت کم آب می شود، فشار خون شروع به کاهش می کند و این ممکن است منجر به سرگیجه شود زیرا ممکن است مغز مقادیر کافی اکسیژن دریافت نکند. سطح الکترولیت های مهم مانند سدیم و پتاسیم نیز ممکن است در نتیجه کم آبی کاهش یابد. الکترولیت ها به انتقال سیگنال های الکتریکی در سراسر بدن کمک می کنند و اگر سطح آنها خیلی کم شود، انتقال سیگنال ممکن است غیر طبیعی شود. به همین دلیل است که حرکات غیرمنتظره از جمله انقباضات غیرارادی عضلانی اغلب زمانی رخ می‌دهد که فرد دچار کم آبی شود.

ترکیبی از فشار خون پایین و عدم تعادل الکترولیت ها به دلیل کم آبی بدن می تواند باعث سردرد، تاری دید، ضعف عضلانی و خستگی شود که ممکن است نشانه غش شدن قریب الوقوع باشد. کم آبی شدید که به سرعت درمان نمی شود می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود که از گرمازدگی تا شوک و حتی نارسایی کلیه را شامل می شود. بنابراین، اگر تاری دید، سرگیجه و سردرد به یکباره ایجاد شود، یکی از اولین راهکارهایی که باید امتحان کرد، نوشیدن مقادیر زیادی آب یا نوشیدنی های الکترولیتی است.

آرتریت تمپورال

آرتریت تمپورال، که به التهاب یا آسیب به شریان‌های شقیقه‌ها اشاره دارد، یکی دیگر از بیماری‌هایی است که ممکن است علائمی مانند:

  • خستگی
  • ضعف
  • تاری دید
  • سبکی سر
  • سردرد ضربان دار در شقیقه ها
  • حساسیت در شقیقه ها و پوست سر
  • از دست دادن ناگهانی بینایی در یک چشم

علت خاص این وضعیت ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که با یک پاسخ غیرطبیعی خود ایمنی مرتبط است. دوزهای زیاد برخی از آنتی بیوتیک ها و در برخی موارد عفونت شدید نیز ممکن است منجر به آرتریت تمپورال شود. از آنجایی که علت آن به خوبی شناخته نشده است، جلوگیری از ایجاد این وضعیت دشوار است. با این حال، پس از تشخیص می توان آن را برای کاهش بروز عوارض جدی مانند کاهش دائمی بینایی، درد فک، کاهش اشتها، درد و سفتی مفاصل و کاهش وزن ناخواسته درمان کرد. درمان به موقع یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بروز این عوارض است.

مسمومیت با مونوکسید کربن

یک رویداد خطرناک که با سردرد مبهم، تاری دید، سرگیجه و خستگی تدریجی همراه است که منجر به خواب آلودگی می شود، مسمومیت با مونوکسید کربن (CO) است. مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است که از سوزاندن سوخت، پروپان، گاز یا چوب از مواد زیر تولید می شود:

  • شومینه ها
  • موتورهای خودرو
  • صدا خفه کن ماشین
  • بخاری های فضایی
  • کوره های زغالی
  • ژنراتورهای قابل حمل

تنفس طولانی مدت این گاز باعث تجمع آن در جریان خون می شود و در صورت وقوع، تاری دید، ضعف، خستگی، سردرد خفیف، تهوع، استفراغ، گیجی و در نهایت از دست دادن هوشیاری رخ می دهد. این یک اورژانس پزشکی است که نیاز به درمان فوری دارد. سرگیجه، تاری دید و سردرد مبهم از اولین علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است و در صورت مشکوک شدن به آن، فوراً به خارج از منزل بروید و به دنبال درمان باشید.

به طور کلی، اگر ترکیبی از تاری دید، سرگیجه و سردرد برای مدت طولانی طول بکشد، فعالیت های منظم را مختل کند، یا منجر به غش شود، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای تعیین علت این علائم ملاقات داشته باشید.

در صورت لزوم همین الان با متخصص داخلی آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها را جدی بگیرید! || پزشکت

بیدار شدن با دید تار در یک چشم

تاری دید در هنگام بیدار شدن به دلایل مختلف برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد. بیشتر اوقات این مشکل پس از مالش چشم یا چند ثانیه پلک زدن خود به خود برطرف می شود. چه هر روز صبح اتفاق بیفتد و چه به صورت پراکنده، ممکن است سوالاتی را در مورد اینکه چه نوع مشکلی ممکن است باعث این مشکل شود ایجاد کند. یکی از شایع ترین دلایل خشکی چشم است.

اشک هدف اصلی روانکاری، محافظت و تغذیه چشم است. اگرچه اشک به طور مداوم تولید می شود، از جمله در هنگام خواب، اشک ممکن است در طول شب خشک شود و این می تواند منجر به تاری دید در یک یا هر دو چشم در صبح شود. افرادی که در هنگام خواب چشمانشان به طور کامل بسته نمی شود ممکن است در هنگام بیدار شدن به دلیل خشکی چشم دچار تاری دید شوند.

علاوه بر این، خوابیدن روی یک طرف صورت، به خصوص اگر فشار بیش از حد روی یک چشم وارد شود، ممکن است تولید اشک را در طول شب مختل کند. این ممکن است باعث تاری دید در یک چشم در هنگام بیدار شدن شود. در بیشتر موارد، چند بار پلک زدن یا مالش ملایم چشم ها باعث تولید اشک می شود که متعاقباً با مرطوب کردن مجدد قرنیه تاری را برطرف می کند.

مطالعه بیشتر: تاری دید در یک چشم

آلرژی و عفونت ها

آلرژی‌ها یا عفونت‌هایی که روی چشم‌ها تأثیر می‌گذارند، مانند ورم ملتحمه، ممکن است باعث دوبینی در یک چشم در هنگام بیدار شدن شوند. آلرژن‌های رایج (مانند گرد و غبار، گرده، دود) می‌توانند پاسخ‌های ایمنی را القا کنند که منجر به علائم مختلفی می‌شود، به‌ویژه زمانی که در تماس با چشم قرار می‌گیرند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است فرد با دید دوگانه در یک یا هر دو چشم و همچنین چشم های آبریزش، خارش، سوزش، قرمزی یا متورم از خواب بیدار شود.

داروهای آلرژی بدون نسخه معمولا علائم مربوط به چشم را تسکین می دهند، در حالی که برخی از افراد ممکن است واکنش شدیدتری به نام ورم ملتحمه آلرژیک ایجاد کنند. این نوعی التهاب چشم است که نتیجه یک واکنش آلرژیک قوی به گرده، کپک، گرد و غبار و غیره است. آنتی هیستامین های قوی (داروهای آلرژی) یا قطره های چشمی ممکن است در هدف قرار دادن این نوع مشکل و متعاقباً پیشگیری موثرتر باشند.

تاری دید ناشی از بیدار شدن از خواب

نوع دیگری از ورم ملتحمه که با تاری دید در یک یا هر دو چشم همراه است، بیشتر به عنوان چشم صورتی شناخته می شود. این عفونتی است که باعث تورم در قسمت بیرونی چشم، خارش، اشک زیاد، رنگ چشم صورتی مایل به قرمز و ترشحات موکوس مانندی می شود که در شب در اطراف چشم جمع می شود. ممکن است ناشی از باکتری ها یا ویروس ها، مواد شیمیایی خاص، یا آلرژی های ضعیف کنترل شده باشد. ملتحمه باکتریایی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد که معمولاً به شکل قطره چشم است.

درمان‌های مؤثر برای ورم ملتحمه ویروسی محدود است و آنتی هیستامین‌ها معمولاً ورم ملتحمه آلرژیک را برطرف می‌کنند. قطره های چشمی سالین را می توان به طور مکرر در طول روز برای شستشوی چشم ها و تسریع روند بهبودی استفاده کرد. این همچنین به هدف قرار دادن تاری دید کمک می کند و از انتشار عفونت به چشم دیگر جلوگیری می کند. ورم ملتحمه کاملاً مسری است و می تواند به راحتی به چشم سالم یا حتی افراد دیگر تا دو هفته سرایت کند. بنابراین باید به موقع به آن رسیدگی شود.

اگر تاری دید ظرف چند دقیقه پس از بیدار شدن برطرف نشد یا با علائم اضافی مانند سرگیجه، سردرد شدید یا ضعف همراه شد، مهم است که با پزشک صحبت کنید.

شایع ترین علل سیاهی رفتن چشم ها را جدی بگیرید! || پزشکت

شروع ناگهانی تاری دید یک طرفه و سردرد

سردرد ناگهانی و کوبنده که با دید دوگانه یا تاری در یک چشم همراه است ممکن است نشانه سکته مغزی یا حمله ایسکمیک گذرا (TIA) باشد که به عنوان سکته کوچک نیز شناخته می شود. علائم سکته مغزی و مینی سکته یکسان است، اما علائم مربوط به سکته کوتاه مدت کوتاه تری است. اگر استوک مناطقی از مغز را که بینایی را تنظیم می کند تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است تاری دید یا از دست دادن بینایی در یک چشم ایجاد شود. علائم اضافی سکته مغزی یا مینی سکته مغزی عبارتند از:

  • سرگیجه شدید، افتادن یا غش کردن
  • گیجی ناگهانی یا از دست دادن حافظه
  • بی حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن
  • مشکل در صحبت کردن واضح یا ناتوانی در صحبت کردن

هر فردی که دچار سکته مغزی می شود باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشد زیرا ممکن است باعث عوارض جدی شود.

همچنین تعدادی گزارش در مورد تاری دید که به طور ناگهانی در چشم چپ ایجاد شده است، وجود دارد. این نوع مشکل ممکن است نتیجه جداشدگی شبکیه باشد که در اثر شرایط زمینه ای مانند بیماری های خود ایمنی یا بدخیمی های چشمی (مانند سارکوئیدوز، لوپوس سیستمیک، لنفوم داخل چشمی) ایجاد می شود. با این حال، چنین شرایطی ممکن است برای مدت طولانی قبل از جدا شدن شبکیه پیشرفت کند. این بدان معنی است که با ایجاد تاری دید در چشم چپ، مشکل سلامتی که باعث آن می شود ممکن است به مرحله جدی رسیده باشد که نیاز به درمان فوری دارد.

درمان سیاهی رفتن چشم

درمان سیاهی رفتن چشم بستگی به علت اصلی و شدت مشکل دارد. برای درمان این مشکل، ابتدا باید علت آن را تشخیص داد و سپس به شکلی که پزشک تجویز می‌کند عمل کنید. در ادامه به چند روش درمانی عمده برای موارد مختلف سیاهی رفتن چشم اشاره می‌شود:

  1. درمان میگرن: اگر سیاهی رفتن چشم ناشی از میگرن باشد، توصیه می‌شود که به استراحت برسید و از داروهای ضد میگرن تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. در بعضی موارد، داروهای پیشگیری میگرن نیز مفید باشند.
  2. درمان آب سیاه (گلوکوم): آب سیاه یک بیماری عینی است که نیاز به درمان مداوم دارد. درمان شامل قطره‌ها یا داروهای خوراکی مخصوص گلوکوم و در برخی موارد جراحی است.
  3. کاهش فشار داخل چشم: اگر سیاهی رفتن چشم ناشی از افزایش فشار داخل چشم باشد، پزشک ممکن است داروها یا جراحی برای کاهش فشار داخل چشم تجویز کند.
  4. درمان سایر عوامل: اگر عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت یا مشکلات قلبی ناشی از سیاهی رفتن چشم باشند، درمان این عوامل اولویت دارد.
  5. جلوگیری و مدیریت عوامل تحریک‌کننده: در برخی موارد، تغییر در سبک زندگی و مدیریت عوامل تحریک‌کننده می‌تواند به کاهش سیاهی رفتن چشم کمک کند. این شامل کاهش استرس، خواب کافی، تغذیه سالم و کاهش مصرف مواد مخدر و الکل می‌شود.
  6. تغییرات دارویی: اگر داروهایی که شما مصرف می‌کنید ناشی از سیاهی رفتن چشم باشند، ممکن است پزشک تغییر در نوع یا دوز داروها تجویز کند.

اگر سیاهی رفتن چشم با علائم جدی مانند سختی در صحبت کردن یا تغییر ناگهانی در بینایی همراه باشد، فوراً به پزشک یا به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. این ممکن است نشانه مشکلات جدی مانند سکته مغزی باشد.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی سرگیجه

سخن آخر

به طور کلی، شروع ناگهانی تاری دید که با علائم تکان دهنده دیگری مانند سردرد شدید و کوبنده، سبکی شدید سر یا خستگی، یا غش همراه است، باید توسط یک متخصص پزشکی به موقع درمان شود. این به پزشک فرصتی می‌دهد تا مشکل زمینه‌ای را که برای مسائل بالقوه جدی یا تهدیدکننده زندگی (مانند جداشدگی شبکیه، سکته، سرطان چشم) اهمیت ویژه‌ای دارد، تشخیص دهد و درمان کند.

شروع ناگهانی تاری دید و سرگیجه ممکن است کاملاً ترسناک باشد، اما اگر علت به سرعت برطرف شود، ممکن است از عوارض عمده جلوگیری شود. به خصوص اگر این علائم به دلیل مسائل جزئی مانند خستگی چشم یا کم آبی خفیف باشد، این موضوع بیشتر می شود. در صورت تداوم تاری دید، سرگیجه، سردرد یا علائم اضافی، با یک متخصص مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

97

مقالات مرتبط

97 دیدگاه

  1. سلام من یه دختر ۱۴ ساله ام که از سال قبل چنین مشکلی رو دارم: وقتی بلند میشم چشمام سیاهی میره و با سردرد خفیفی همراهه… اگه شدت پیدا کنه باعث میشه کل بدنم بلرزه و کنترلی روی بدنم نداشته باشم
    مثلا صبح وقتی بلند شدم چشمام سیاهی رفت و بدنم میلرزید همه جا رو سیاه می دیدم و سردرد هم داشتم هرچی افراد خانواده حرف میزدن میشنیدم ولی بعد تقریبا یک دقیقه که تونستم بلند شم و چشمام درست بشه همچنان لرزش داشتم و به سختی میتونستم راه برم ولی هرچقد تلاش کردم تنوستم به یاد بیارم که چی گفتن حتی یه کلمه

    1. سلام احتمالا مبتلا به التهاب گوش میانی هستید.

    2. سلام من ی دختر ۱۵ ساله هستم در روز وقتی دارم راه میرم یک دفعه چشمام سیاهی می‌ره و حدودا ۶ ثانیه طول می‌کشه در روز حداقل ۵ یا ۶ بار اتفاق می‌افتد
      قلبم هم بعضی وقت ها درد عجیبی میگیره شروع به تیر کشیدن می‌کنه که بعد شونه سمت چپم درد میگیره

      1. حتما پیش یه چشم پزشک متخصص شبکیه برو
        برای معاینه هم حتما قطره بریزه برات

    3. سلام پسر ۱۴ ساله ام وقتی که یهو از جام بلند میشم یا بلند میشم چشمام سیاهی میره و سرم گیج میره قبلا کم بود الان زیاد شده تا حدی کی یه نمه دارم میفتم زمین بعد درست میشه چشمانم جدیدا زیرش سیاه شده دلیلش چیه؟

      1. سلام کم خونی و نارسایی کلیوی و قلبی باید بررسی بشه

  2. سلام الان نزدیک ۳ماه که سیاهی رفتن چشم همراه باسرگیجه وعدم تعادل برام پیش میاد. علتش پیدا نمیکنم. دکتر گوش حلق بینی رفتم مورد خاصی ندیدن. چکاپ کامل دادم همه چی نرمال بوده.دیسک گردن خفیف دارم اما دکتر گفته مربوط نمیشه.

    1. سلام اگر دلایل ذکر شده در مقاله در مورد شما وجود ندارند به متخصص بیماری های مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

      1. سلام من یک دختر ۱۴ ساله هستم مدتی میشه که وقتی از جام بلند میشم یا وقتی راه میرم یک دفعه چشمام شروع به سیاهی رفتن میکنه و چشمام تا مدتی بعد از درست شدن دیدم درد میکنه گاهی هم گوشام میگیره و صدا ها رو خوب نمیشنوم ولی ازمایش دادم کم خونی نداشتم و همه چیز اوکی بود دکتر هم رفتم میگفت مشکلی نیست چون کم خونی نداری احتمالا ژنتیکیه ولی خیلی اذیت کنندست مخصوصا وقتی گوشام میگیره و درست نمیشنوم.

        1. سلام بررسی نارسایی قلبی و تومور سینوس کاروتید توصیه میشه بهمراه هایپوتیروییدی

  3. سلام
    من زیاد چشمام سیاهی میره و یکی دوبارم در حدی که مجبور شدم بشینم و دراز بکشم…اما یبار نمیدونم دقیقا چشمام سیاهی رفت یا نه چیزی یادم نمیاد…فقط وقتی چشمامو باز کردم فهمیدم افتادم زمین در حدی که سنگ روی میز شکسته…و ازینجا که سرم و گردنم درد میکرد فهمیدم احتمالا با این ناحیه خوردم به میز…اما واقعا هیچی یادم نمیاد که همین واسم عجیبه…صداها رو درست به خاطر نمیارم و فقط صدای بلند محکم افتادنم رو شنیدم…شبیه خواب بود…واقعا هیچی یادم نمیاد…و حتی مطمئن نیستم بخاطر سیاهی رفتن چشم بوده باشه لطفا کمکم کنین

    1. سلام لطفا مقاله را کامل بخوانید و به راه کارهای آن عمل نمایید ار شکلتان حل نشد به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

    2. سلام بنظرم قلب رو هم چک بفرمایید ممکنه جریان الکتریکی قلبتون مشکل داشته باشه

    3. سلام وقت بخیر،یهو بلند شدم نمیدونم چیشد تعادلمو از دست دادم و حس کردم همه چی داره میریزه پایین روسرم،میشه راهنمایی کنید سرگیجه بود یا سیاهی چشم

  4. سلام من ورزش رفتم دو روز پیش و بعد از دوییدن زیاد وقتی که ایستادم چشام سیاهی رفت و تعادل نداشتم و بعد از یک دقیقه درست شد دلیل شو نمیدونم

    1. سلام دلیل آن تغییر و کاهش ناگهانی فشارخون است.

  5. سلام من وقتی زیاد به گوشی نگاه میکنم و بعد بعد اینکه کوشی رو میزارم کنار و بلند شم بعد یک دقیقه گذشتن از جام حدود 10ثانیه چشام دیدش سیاه میشه و بعد درست میشه ولی بعد اون سیاهی رفتن یه تب ریزی و کوتاه مدتی هم پیدا میکنم م بالا سرم و پشت سرم احساس میکنم ک خیلی سنگینه

    1. سلام بهتر این است که مدت مدیدی به گوشی نگاه نکنید.

      1. سلام من نزدیک ب یک هفتس که سردرد دارم شدید و سرماخوردگی ام دارم وقتی دراز میکشم و بلند میشم ناحیه پشت سرم درد میگیره انقدی ک گریم میگیره و چشام سیاهی میره نگران کنندس؟

        1. سلام برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه کامل و آزمایشات دقیق دارد.

  6. سلام خسته نباشید ،یه سوال داشتم خدمتتون .
    من بعضی وقتا یه دفعه سرگیجه ی شدیدی میگیرم و چشمامم سیاهی میره دیگه کسیو نمیبینم و نمیتونم از جام تکون بخورم میشه یه کم راهنمایی کنین که باید چیکار کنم؟

    1. سلام به پزشک مراجعه کنین چون بیماری شما نیاز به معاینات و انجام آزمایشات دارد.

      1. سلام خسته نباشید ۱۶ سالمه حدود س باره ک سرم گیج می‌ره همش سر درد دارم و سیاهی چشم یهو از حال میرم غش میکنم این سه بارم همش رفتم سرم زدم میشه بگید از چیه ممنون دستتون درد نکنه

        1. سلام شایعترین علل سیاهی رفتن چشم ها ارتباط با مشکلات عروقی می باشد ولی در صورت ادامه سرگجه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

      2. سلام
        من تقریبا یه سالی میشه که هر دفعه که دراز کشیدم و از جام بلند میشم چشمام سیاهی میره و همه جا رو سیاهی مبینم و همون لحظه هنگام سیاهی رفتن چشمام سر گیجه هم دارم ولی بعد از یه ده ثانیه ای اوکی میشم فقط هر دفعه موقعی که از جام بلند میشم چشمام سیاهی میره و یکبار هم از شدت سیاهی رفتن چشمام میخواستم روی زمین بیوفتم ولی از دیوار دشت گرفتم و مانع شدم

  7. سلام من پسرم 16سالمه چند وقتیه وقتی از جام بلد میشم چشمام سیاهی میره طوریکه هیچ جا رو به مدت چند ثانیه نمیتونم ببینم و سر گیجه‌ میگیرم و امروز صبح همراه با سر گیجه‌ و سیاهی رفتن چشم، غش کردم و به مدت چند دقیقه حالت تهوع و گیجی داشتم
    میشه بگید که چکار کنم ؟

    1. سلام شایعترین علل سیاهی رفتن چشم ها ارتباط با مشکلات عروقی می باشد ولی در صورت ادامه سرگجه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

  8. سلام من ۱۴سالمه من از بچگی زمانی که بلند میشدم چشام سیاهی میرفت ولی امروز از صبح چشام سیاهی میره و نمیتونم وایسم و بعضی وقتا دورو ورمو مثل یه رویا میبینم تازه تعادلمو از دست دادم و افتادم چند ثاینه هیچی نمیدیدم دلیلش ممکنه چی باشه؟

    1. سلام شایعترین علت سرگیجه ختلالات عروقی و خونی می باشد لذا به فوق تخصص بیماری های قلب و عروق مراجعه نمایید.

  9. سلام من 22 سالمه دانشجو هستم شب پیش سردرد بودم موقع خواب درازکشیده بودم چشام سیاهی رفت یهو بدنم شروع کرد به مور مور کردن بیشتر دست و پاها و صورت بعد حدود چند ثانیه طول کشید، انگشتامم به زور تکون میدادم بعد چند ثانیه به حالت عادی برگشتم ، علت این واقعه چی بوده میشه گفت سکته ناقص ؟!

    1. سلام دلایل مختلفی می تواند باعث این مشکل شود به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

  10. سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و هر وقت که با گوشی بازی میکنم و بعد که بلند میشم چشمام سیاهی می‌ره و سرگیجه پیدا میکنم علتش چیه؟

    1. سلام بازی طولانی مدت با گوشی باعث سر گیجه می گردد.

  11. سلام من ۳۰ سالمه خیلی وقته که یهو چشمم تار میشه اکثرا هم چشم چپم میشه حدود ده دقیقه بعد خوب میشم بعد خوب شدن سردرد میگیرم تازگیا زیاد شده و چون نوزاد شیر خوار دارم میگم شاید بدنم ضعیف شده ولی قبل از اون هم میشد امروز هردو چشمم تاری دید داشتم احساس کردم تپش قلب گرفتم و یه چند دقیقه فکر میکردم غش میکنم

    1. سلام لازمه پس از معاینه دقیق و انجام چک آپ کامل به متخصص داخلی مراجعه نمایید.

  12. سلام من یه پسر 15 سالم دیروز در مدرسه میخواستم برم سر جام یهو چشام سیاه شد و همه آدمارو سیاه یا آبی تیره میدیدم کلا همه چی رو سیاه میدیدم بعد یهو خوردم زمین بچه ها گفتن یه 5.6 ثانیه ای بود که رو زمین افتادی من اون 5.6 ثانیه هیچی رو نشنید و ندیدم بعد از بلند شدنم باز همینطوری بودم تعادل خوبی هم نداشتم
    میشه بگید مشکلم چیه؟؟

    1. سلام برای تشخیص قطعی شما نیاز به چک آپ کامل و نوا مغز دارید.

      1. سلام
        من دخترم و ۱۴ سالمه
        از وقتی ۱۰ سالم بود تقریبا میشه گفت ماهی یه بار چشام سیاهی می‌ره ، وقتی اینطوری میشم انگار نور خورشید مستقیم داره به چشمم میتابه خیلی حس بدیه
        همه چیز رو نصفه می بینم ، وقتی به چیزی نگاه می‌کنم سرم درد می‌گیره
        ، اگه یه ساعت چشمام رو ببندم خوب میشه ولی وقتی خوب شد تا دو روز پشت سرم درد می‌گیره
        میشه بگید علتش چیه
        این اواخر خیلی بهتر شدم امروز بعد ۵ ماه دوباره چشمم سیاهی رفت

        1. سلام احتمالا فشارخون شما کاهش یافته است.

          1. سلام من دخترم 16سالمه من وقتی از جام بلند میشم سرگیجه و چشمم سیاهی میره سرم تیر میکشه تپش قلب میگیرم به مامانمم این موضوع گفتم گفت کم خونی داری قرص مولتی ویتامین زینک اسیدفولیک هم می خوردم کمی بهتر میشدم ولی بازم تاثیر انچنانی نداره نمیدونم الان باید چکار کنم لطفاً میشه راهنمایم کنید ممنون میشم ??

    2. سلام من ۱۳ سالمه و کلا بعضی وقتا که از جام بلند میشم سرم گیج میره و چشمام سیاهی میره اما بعضی وقت ها از خواب که پا میشم و در جایی که نور هست میرم مثل سرویس بهداشتی و وقتی ازش میام بیرون همه جا سیاه میشه و یه حس ضعف و بیحالی و یه جور سردرد دارم که انگار اگه بیش از حد وایسم می افتم و فقط با دراز کشیدن خوب میشم و وقتی دراز میکشم و بهتر میشم یه صدایی مثل سوت تو مغزم میشنوم

  13. من دختری 14 سالم که الان حدودا 2 ساله که یهو سرم گیج میره و چشام سیاهی میره در حدی که کاملا کنترلم رو از دست میدم سر درد میگیرم و اکثرا شدیدن موقع بیدار شدن از خواب هم مشکل کمی سیاهی رفتن چشم دارم البته من از قبل استیکمات داشتم و دارم ولی فکر نمی کنم مربوط به اون باشه دارو هایی هم که مصرف مینم مزالازین هست و بقیه ویتامین دی و… به نظرتون این اتفاق و سر درد های متعدد برای چیه؟؟

  14. من نیم ساعت سرم تو گوشی بود رو مبل بودم بعدش بلند شدم سرم به قدری گیج رفت یهو همچین سیاه شد ولی صدای زمین خوردن رد شنیدم و دیدم پخش زمین شدم ،،، اتفاق خاصی که پیش نمیاد؟

      1. سلام یک ماهی هست چشمام به شدت سیاهی میره و تپش قلب و نفس تنگی دارم وقتی از زمین بلند میشم و کاری انجام میدم حدود۶ ۷ ثانیه همه‌ جارو تاریک میبینم تو جواب آزمایشم نشون داده عفونت ادرار دارم

        1. سلام کم خونی یا نارسایی قلبی بررسی بشه حتما البته اگر تب بالا و طپش قلب دارید احتمال عفونت خون وجود دارد

    1. سلام من در دوران کرونا چشام به سیاهی می‌رفت یهویی از اون موقع در ماه های خرداد ماه مخصوصا چشام سیاهی می‌ره به تموم دکتر ها هم رفتم آزمایش هام سالم مغز و اعصاب گوش خون همشون سالم ولی
      نمی‌دونم چرا یهویی اینطور میشم؟؟

  15. سلام من ۱۵ سالمه پسر هستم هر روز صبح که از خواب پامشیم چشام کمی سیاهی میره اما امروز بیدار شدم و کمی نشستم و بعد بلند شدم چشمانم کامل سیاهی رفت نفسم بند اومد نمیتونستم نفس بکشم دیگه نزدیک بود که بیفتم روی زمین و یهو یه جا نشستم و بعد چند ثانیه بهتر شدم

  16. سلام من حدود یک ساله که جلو چشمام سیاهی میره تقریبا روزی3یا4بار این اتفاق واسم میفته بیشتر هم صبح ها اتفاق میفته قبلا کتمر بود اما الان زیاد شده

    1. سلام کم خونی و نارسایی شریان کاروتید و نارسایی قلبی بررسی بشه

  17. سلام من ۱۹ سالمه و تقریبا یه دو سالی میشه که گاهی اوقات وقتی یهو از جام بلند میشم چشم هام برای چند ثانیه سیاهی میره و مغز سرم سرد میشه و ضعف بدنی بهم دست میده. البته ضعف رو همیشه دارم… و اینکه وقت هایی که استرس دارم سرم به دوران میوفته جوری که اصلا تعادل ندارم و تقریبا از حال میرم و صورتم، بیشتر سمت بینی و زیر چشم هام همراه پای چپ و دست چپ مور مور میکنه و جمع میشه مثل زمان هایی که دست و پات خواب میره و دخالتی توی حرکاتش نداری بعدش هم تمام بدنم شروع میکنه به لرزیدن. لطفا راهنمایی کنین چه مشکلی دارم و برای درمانش کجا برم. ممنون

  18. سلام من ۱۴ سالمه و هر روز وقتی از خواب پا میشم یا وقتی نشستم پا میشم چشمم سیاهی میره طوری که تا هفت ثانیه هیجا رو و نمی‌بینم و آروم خودم رو میندازم زمین و این اتفاق روز پنج شیش بار میوفته و دوسالی هم میشه بصورت مداوم این اتفاق میوفته علت می‌تونه از چی باشه ؟

    1. سلام بررسی کم خونی و نارسایی قلبی لازم هست

  19. سلام من چند وقت خون دماغ میشم اوایل علایمی نداشت اما جدیدن سرگیجه و سیاهی رفتن چشم اضافه شده بهش دکتررفتم اما گفت چیزجدی نیس دلیلش چی می‌تونه باشه

    1. سلام برررسی فشارخون و اختلالات پلاکتی ‌‌کمبود پلاکت توصیه میشه

  20. سلام وقت بخیر من ۱۴ سالمه دو بار در ۱ سالگی و ۴ سالگی تجربه تشنج خفیف داشتم تقریبا دی ماه سال پیش من یک حالتی مثل غش و بیهوشی تجربه کردم و جوری بود که حتی صدا ها رو خیلی به ندرت به یاد میارم و مثل یه رویا بود رفتم متخصص مغز و اعصاب داروی لوبل ۲۵۰ دادن و برای تکرار دوره ۲۰ اردیبهشت امسال زفتم و دوباره همونو نوشتن و متوجه شدن میگرنم زیاد شده گفتن هر موقع سردرد گرفتی نوافن بخور و چنتا آهن و غیره هم نوشتن الان به من گفتن برای چک کردن ۲۰ مرداد بیاین ولی من دو روز هستش که کلا ضعف زیاد سرگیجه لرزش دست و سیاهی چشم دارم و دوباره میگرنمم خیلی خیلی زیاد تر شده و توخوابمم هم اختلال پیدا کرده و حتی ریزش موی شدید دارم بنظرتون زودتر برم دکتر یا همون ۲۰ مرداد ؟؟؟؟
    و آیا امکان داره بیماریم بیشتر شده باشه و یا عوارض دارو ها باشه ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام کم خونی و نارسایی قلبی با آزمایش خون و نوار قلب و اکو بررسی بشه پانتوپرازول هم بخورید نیاز به نوار مغز یا احتمالا سی تی ام ار ای مغز نیز دارید

  21. سلام
    من وقتی اول صبح رانندگی میکنم در حد بیست دقیقه چشمم سیاهی می‌ره حین رانندگی..من همیشه رانندگی میکنم اول صبح ولی این مشکل چند ماهی هست به وجود آمده راهنمایی بفرمایید

    1. سلام بررسی از نظر صرع ابسنس توسط نوار مغز اکیدا توصیه میشه که رانندگی هم نکنید و همچنین بررسی نارسایی قلبی با اکو و اگر سردرد دارید به همراه تهوع بررسی تومور مغزی با سی تی اسکن هم توصیه میشود

  22. سلام. آیا استفاده طولانی مدت از گوشی همراه میتونه باعث این اختلال بشه؟

  23. سلام وقت بخیر من ۳۴ سالمه با سابقه ی بیماری ارتریت. جدیدا معمولا قبل از پریود علائم سردرد و سیاهی رفتن چشم سراغم میاد که اولاش شدیده همراه افت فشاره همینطور تا دو سه هفته میمونه . و اکثرا هم با حالت تهوع و درد گردن و کمر که به پا میزنه همراهه. یه طرفی چشمم اذیت شده و کوچیک شده. شبها فقط خوبم تا صبح از خواب پا میشم و چند قدم راه میرم دوباره شروع میشه علائمم. درد سرمم همه جای سرمه چشم و ابروهام درد میکنه . گاهی بالای سرم و گاهی پشت سرم و گاها همه جا با هم که خیلی شدیده….نمیدونم آیا ممکنه باز بیماری تود ایمنی باشه میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

  24. سلام من ۱۷ سالمه، بعضی وقتا چشمام سیاهی میره تکون نمیخورم خوب میشم. ولی بعضی وقتا همراه سیاهی رفتن چشم صورتم میلرزه و کلا میوفتم، ی جوریم هست ک وقتی میوفتم یادم نمیاد چجوری افتادم.به طور خلاصه وقتی ک چشمام سیاهی رفته رو یادم نمیاد.
    ب نظرتون باید برم دکتر؟

  25. سلام
    علت ایجاد سرگیجه و سیاهی چشم هنگام خنده های بلند چیست؟
    این مشکل 5 سالی است برام بوجود اومده توی خنده های معمولی یا به صورت معمول سیاهی چشم و سرگیجه ندارم اما خنده های بلند همراه با قهقه سرگیجه و سیاهی چشم به سراغم  میاد حدود 30 ثانیه به نظرتون مشکل از چی می تونه باشه ؟

  26. سلام وقتتون بخیر من تقریبا ۱ الی ۲ سالی هست بعضی مواقع هنگام بلند شدن یا وقتی از خواب بیدار میشم بخصوص خواب های بعد از ظهر تقریبا ۱۵ ثانیه ای چشمام سیاهی میرفت و خوب نمیدیدم اما جدیدا خیلی بیشتر شده به طولی که هروقت از جایی که نشستم یا دراز کشیدم بلند میشم چشمام سیاهی میره و جدیدا یه مقدار خیلی کمی سرم هم درد میگیره در حد ۵ دقیقه ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید

    1. سلام بررسی کم خونی نارسایی قلبی و توده های سر با آزمایش خون و سی تی و نوار مغز جهت رد صرع لازم هست

  27. سلام وقتتون بخیر
    چند وقتی هست که سرگیجه و سیاهی رفتن چشم داشتم اما به تازگی علائم جدیدی مثله دید تونلی اضافه شدن احساس ظعفی که در سیاهی رفتن و سرگیجه داشتم رو در دید تونلی ندارم اما واقعیت یکم بروزش به ناگهانی برام استرس اوره و تپش قلبم رو احساس میکنم
    علائمی مثل بی حسی دست یا پا و عدم حرکت شون رو داشتم که با مراجعه به دکتر گفتن به دلیل استرس و اظطراب هستش اما سیاهی رفتن چشم و دید تونلی در چنین شرایطی احساس نشدن و خیلی ناگهانی هستن
    میتونید راهنمایی کنید که حداقل به چه متخصصی مراجعه کنم

    1. سلام متخصص جراح اعصاب جهت ام ار اي هيپوفيز و بررسي توده ناحيه

  28. سلام خسته نباشید دوسه ماه هست صبحا وقتی بیدار میشم کف پای چپم درد میکنه و صبحا همش حس خواب الودگی دارم و وقتی ک بدنمو کش میارم جلو چشمم سیاهی میره و ضربانم میره بالا
    ی دو هفته هست میرم ورزش بدنسازی ولی تغییری نکردم

  29. سلام روزتون بخیر
    من امروز شب قبل خواب سمت چپ قفسه سینم تیر کشید و چند دقیقه ای این تیر کشیدن ادامه داشت که قبلا به پزشک مراجعه کرده بودم عرضشون این بود که اضطراب هست ولی صبح روز اون شب من یک لحظه حالت تهوع شدیدی بهم دست داد وبعدش چشام سیاهی رفت بعد چند دقیقه‌ی کوتاه متوجه شدم افتادم رو زمین صدا ها برام واضح نبود و قادر به باز کردن چشام و حرکت دست و پام نبودم که بعد چند ثانیه فقط همه ای اعلائم ناپدید شد ولی هنگام ایستادن مجدد تعادل نداشتم و دستام بشدت میلرزید
    اگه راهنمایی کنید سپاسگزار میشم

  30. سلام ببخشید ۱۵ سالم امروز دو سه بار که از جام بلند شدم راه برم سرم گیج رفت و گفتم شاید افت فشار و خب یک چیز شیرین خوردم که خوب بشم و بیرون رفتم که هوا بخورم خوب بشم ولی الان سردرد شدیدی دارم و یهو چشام سیاهی میبینه قبلا گه گاهی میشد جدی نبود ولی امروز باعث اذیت میشه که همراه سردرد هست ممنون میشم همراهی کنید!

  31. سلام بنده وقتی بلند میشم تاری دید و سرگیجه دارم و حالم خوبه یهو سر گیجه تاری دید و رنگ پریدگی دارم حالت تهوع و سردرد شدید دارم کلا بدنم بی حس میشع چه مشکلی دارم؟

  32. سلام بنده ۱۴ سالمه قبل از اینه زنگ ورش شروع بشه
    چشام سیاهی میرفت به طوری که سر یا بدن معلم رو نمیدیدم ولی بعدش سردرد شدید شروع شد به همراه استفراغ و بدنم شروع کرد به عرق سرد کردن و اینکه نفس تنگ شد بالا نمیومد به طوری که به من اکسیژن وصل کردن تا الان این دومین باره اینجوری میشم و دیابت نوع دو هم دارم و کم کاری تیروئید دارم

  33. سلام بنده ۱۴ سالمه قبل از اینه زنگ ورش شروع بشه چشام سیاهی میرفت به طوری که سر یا بدن معلم رو نمیدیدم ولی بعدش سردرد شدید شروع شد به همراه استفراغ و بدنم شروع کرد به عرق سرد کردن و اینکه نفس تنگ شد بالا نمیومد به طوری که به من اکسیژن وصل کردن تا الان این دومین باره اینجوری میشم و دیابت نوع دو هم دارم و کم کاری تیروئید دارم

  34. سلام. من بعد از یک پیاده روی سنگین در هوای شرجی و گرم بندرعباس یهویی چشمام سیاهی رفت، به نفس نفس افتادم و گوشام سوت کشید و عرق کردم. کم مونده بود که بیهوش بشم که ناگهان کل علائم رفع شدند. این نتیجه کم آبیه؟ من آب کافی مصرف کردم. آیا لازمه که به پزشک متخصص مراجعه کنم؟

    1. سلام بله افزايش غلظت سديم خون ولي تست ورزش و اكو قلب هم انجام دهيد

  35. سلام یه دختر ۱۵ ساله ام
    من حدود یک ماه بیشتر میشه که در روز خیلی پیش میاد چشام سیاهی بره و البته که از چندسالیه زیر چشام سیاهه و تو این یک ماه مدام درد معده میگیرم و همراه با لرز
    درد معدم طوریه که احساس میکنم دردش از ناحیه قلبمه و پاهام هم چند روزیه تعادلش بهم میخوره و خیلی می‌لرزه
    باید مراجعه کنم دکتر؟ و یا مشکل حادی هست؟ اینم باید بگم که من سابقه ی استرس عصبی هم از کودکیم داشتم

  36. سلام من یک دختر ۱۳ساله هستم بعضی وقتا مثل وقتی که پلک میزنیم چشمم یک لحظه سیاهی میره و بعضی وقتا چشم سمت چپم درد میکنه و سمت چپ پشت سرم هم بعضی وقتا درد میگیره ۲ سه باریم دیده مثل عنبیه چشم داشتم مشکل از چیه بنظرتون چشمم هم یکم ضعیف هست و عینک استفاده میکنم بعضی وقتل

  37. سلام وقت بخیر من گاهی مواقع چشمام سیاهی میره و میوفتم زمین فکر میکردم طبیعی باشه به دلیل تغییر ناگهانی فشار خون چندروز پیش این اتفاق که برام افتاد همزمان با سیاهی رفتن چشمام و حس سقوطی که داشتم توی گوشم صدای زنگ بدی رو میشنیدم حس بدی بود چشمامو بستم خوردم زمین مشکلم چیه

  38. سلام. دخترم 18 سالمه. وقتی بلند میشم چشمام سیاهی میره و چشمام درد میگیره. نمیتونم وایسم و میوفتم. قلبمم خیلی تند میزنه جوری که صداشم میشنوم:/
    مغز و اعصاب رفتم. ام آر آی انجام دادم گفت هیچیم نیست. آزمایش کامل دادم فقط گفت کم خونی دارم.
    نمیدونم چه کنم:/

  39. سلام وقت بخیر
    من از خیلی وقت پیش، خیلی زیاد چشمام سیاهی میرفت و چون فکر میکردم چیز مهمی نیست اهمیتی ندادم..
    ولی اخیرا دچار ی مشکلی شدم وقتی چشمام سیاهی میره یهو تمام درکم از محیط اطرافم ازبین میره هیچی متوجه نمیشم ناخوداگاه اگه ایستاده باشم میوفتم روی زمین و بدنم شروع میکنه به لرزیدن و ی صدای زنگ مانندی رو میشنوم
    توی اون لحظه اصلا نمیتونم محرک های اطرافم رو تشخیص بدم و حتی اسمم هم یادم نمیاد..
    مشکل جدی ای میتونه باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز