لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

آسپرین برای آکنه تا چه حد موثر است؟

آسپرین برای آکنه || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


استفاده از آسپرین برای آکنه یک درمان خانگی رایج است. با این حال، آیا این عمل ارزش علمی دارد؟ آیا آسپرین موضعی آکنه را درمان می کند یا التهاب را کاهش می دهد؟ ممکن است برای خلاص شدن از شر سردرد، سرماخوردگی و تب، آسپرین مصرف کرده باشید. با این حال، آیا می دانید که می توانید از آسپرین برای آکنه نیز استفاده کنید؟ ما در این مقاله سعی داریم حقیقت پشت این ادعاها را بررسی کنیم.

آیا آسپرین نقشی در بهبود پوست دارد؟

آسپرین به عنوان مسکن برای تسکین درد و دارو مسکن استفاده می شود. با این حال، با گذشت زمان، از نقش سنتی خود به عنوان یک مسکن تکامل یافته و به دارویی تبدیل شده است که کاربردهای گسترده ای دارد.

آسپرین به روش‌های غیرمجاز در پوست استفاده می‌شود. آسپرین در درمان پدیده رینود، اریتم ندوزوم (نوعی التهاب پوست)، ویتیلیگو، نورالژی پس از تبخال، تغییرات پوستی ناشی از نیاسین، واکنش آفتاب سوختگی، واکنش‌های خفیف جذام نوع 1، و بیماری خارش پوست مرتبط با پلی سیتمی ورا مفید است.

بررسی های انجام شده نشان داده است که مصرف موضعی آسپرین می تواند به کاهش تورم و قرمزی ناشی از هیستامین کمک کند. این مطالعه شامل 24 بیمار مبتلا به بثورات پوستی ناشی از سدیم لوریل سولفات (SLS) بود.

بنابراین، آسپرین، زمانی که هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به کنترل علائم چندین بیماری پوستی کمک کند. اما آیا به همان اندازه روی آکنه موثر است؟

آیا می توانم برای درمان آکنه از آسپرین استفاده کنم؟

آسپرین برای آکنه || پزشکت

تاکنون هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه آسپرین می تواند آکنه را کاهش دهد وجود ندارد. پس چرا مردم از آسپرین برای آکنه استفاده می کنند؟ ایده استفاده از آسپرین برای آکنه به دلیل این است که آسپرین حاوی اسید استیل سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک یک داروی موضعی محبوب برای آکنه است. استیل سالیسیلیک اسید یک مشتق مصنوعی از اسید سالیسیلیک است. این توسط یک واکنش شیمیایی بین اسید سالیسیلیک و اسید استیک ایجاد می شود. آسپرین مشابه اسید سالیسیلیک نیست و بالعکس.

با این حال، بسیاری از افرادی که از آسپرین خرد شده برای آکنه، به ویژه آکنه های التهابی استفاده کردند، نتایجی را مشاهده کرده اند.

آکنه التهابی زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست توسط سلول های مرده پوست، سبوم و باکتری ها مسدود شود. هنگامی که این منافذ مسدود می شوند، عفونت ناپدید می شود و التهاب کاهش می یابد. آسپرین عمدتاً برای کاهش التهاب استفاده می شود، اما اثربخشی آن در کاهش التهاب ناشی از آکنه مشخص نیست.

ایده اصلی استفاده از آسپرین برای آکنه، استفاده از اسید استیل سالیسیلیک است. روشی که اسید سالیسیلیک استفاده می شود برای درمان آکنه است. آسپرین به خشک کردن التهاب کمک می کند، که می تواند عفونت را برطرف کند و آکنه را کاهش دهد.

اگرچه مطالعات بالینی اثربخشی آسپرین را در کاهش التهاب پوست مربوط به شرایط مختلف نشان می‌دهد، هیچ شواهد علمی برای حمایت از این درمان DIY برای آکنه وجود ندارد.

نحوه صحیح استفاده از آسپرین برای آکنه

روش خاصی برای استفاده از آسپرین روی صورت برای آکنه وجود ندارد. از آنجایی که این یک درمان خانگی است، فقط یک روش کلی برای استفاده از آن وجود دارد. با این حال، می توانید چند ماده را اضافه کنید تا آن را مطابق با نیاز پوست خود تغییر دهید.

برای استفاده از آسپرین شما می توانید:

  • چند قرص آسپرین را در یک کاسه خرد کنید.
  • به اندازه کافی آب گرم اضافه کنید تا خمیری ایجاد شود.
  • هنگامی که قوام مورد نظر را به دست آوردید، از خمیر به عنوان درمان آکنه استفاده کنید.
  • خمیر را روی ناحیه ملتهب بمالید و بگذارید حداکثر 15 دقیقه بماند.
  • آن را با آب گرم بشویید.
  • می توانید آن را با یک مرطوب کننده دنبال کنید.

همچنین می توانید به این مخلوط مواد زیر را اضافه کنید:

  • فندق دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین آکنه کمک می کند.
  • ژل آلوئه ورا هنگامی که روی پوست استفاده می شود به کاهش التهاب کمک می کند.
  • روغن درخت چای (فقط یک یا دو قطره) به درمان آکنه خفیف تا متوسط کمک می کند.

این مواد می توانند به پاکسازی عفونت و کاهش آکنه کمک کنند. می توانید آنها را به آسپرین و خمیر آب اضافه کنید و از آن به عنوان درمان لکه بینی استفاده کنید. می توانید هر روز یک بار این روند را تکرار کنید تا زمانی که عفونت از بین برود.

چندین احتیاط وجود دارد که باید هنگام استفاده از آسپرین روی پوست خود رعایت کنید زیرا عوارض جانبی خاصی دارد.

در هنگام استفاده آسپرین مراقب موارد زیر باشید!

آسپرین برای آکنه || پزشکت

  • اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید از مصرف آسپرین برای آکنه خودداری کنید.
  • اگر به داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی یا NSAIDها مانند ادویل و ایبوپروفن حساسیت دارید، از مصرف آسپرین خودداری کنید.
  • آسپرین می تواند پوست شما را خشک کند و ممکن است جوش ها را بدتر کند. بنابراین از مصرف بیش از حد آن روی پوست خودداری کنید.
  • آسپرین ممکن است حساسیت پوست شما را به خورشید افزایش دهد. همیشه هنگام بیرون رفتن در زیر نور مستقیم آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر از اسید سالیسیلیک یا هر درمان آکنه دیگری روی پوست خود استفاده می کنید، از مصرف آسپرین خودداری کنید. احتمال دارد پوست شما را بیشتر خشک کند.
  • آسپرین باعث تحریک پوست همراه با قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. به جای استفاده از آن در تمام صورت خود، از آن فقط برای درمان لک استفاده کنید. همچنین، بعد از استفاده از آن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

بهتر است هنگام استفاده از هر چیزی روی پوست خود احتیاط کنید زیرا نمی خواهید وضعیت خود را بیشتر تشدید کنید. به داروهای مناسب آکنه و هر آنچه که پزشکتان توصیه می کند پایبند باشید. آسپرین موضعی ممکن است برای همه موثر نباشد. مهم نیست که کدام گزینه درمانی را انتخاب می کنید، همیشه برای نتایج بهتر با یک متخصص پوست مشورت کنید.

آیا شواهد علمی پشت این درمان وجود دارد؟

بسیاری از دارو های بدون نسخه (OTC)، از جمله اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید می توانند آکنه را درمان کنند. همچنین ممکن است درباره داروهای خانگی مختلفی که برخی ممکن است برای درمان آکنه استفاده کنند، خوانده باشید که یکی از آنها آسپرین موضعی است .

شما شاید در درجه اول آسپرین را به عنوان یک مسکن درد بدانید. همچنین حاوی ماده ای به نام اسید استیل سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک دارای اثرات خشک کننده ای است که می تواند چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از بین ببرد و به از بین بردن لکه های آکنه کمک کند. آسپرین یک درمان شناخته شده برای آکنه خفیف است، اگر چه که آزمایشات بالینی که اثربخشی آن را نشان می دهد محدود است.

عوارض جانبی آسپرین برای آکنه

شایع ترین عوارض مصرف آسپرین موضعی، خشکی و سوزش پوست است. در نتیجه ممکن است پوسته پوسته شدن و قرمزی نیز ایجاد شود. مخلوط آسپرین با اسید سالیسیلیک می تواند این اثرات را افزایش دهد. همچنین در صورت استفاده از آسپرین موضعی اغلب مستعد این اثرات خواهید بود.

هر گونه درمان آکنه ای که روی صورت خود قرار می دهید، از جمله آسپرین، می تواند حساسیت پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید افزایش دهد. حتماً هر روز از یک ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید که در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، از مصرف هر شکلی از آسپرین در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید، مگر اینکه پزشک برای شرایط پزشکی خاصی به شما توصیه کرده باشد. این می تواند خطر خونریزی را در کودک شما افزایش دهد.

آسپرین یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. به این ترتیب، اگر به سایر داروهای NSAID مانند ایبوپروفن و ناپروکسن حساسیت دارید، از آسپرین استفاده نکنید.

حقیقت این است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف موضعی آسپرین به آکنه کمک کند وجود ندارد. در واقع، به احتمال زیاد پوست شما را تحریک می کند.

در عوض، روی درمان‌های آکنه موضعی تمرکز کنید، مانند:

  • رتینوئیدها
  • اسید سالیسیلیک
  • بنزوئیل پراکسید

مهم نیست که کدام درمان آکنه را انتخاب می کنید، مهم این است که به آن پایبند باشید و به آن زمان بدهید تا کار کند. در برابر میل به بیرون زدن جوش های خود مقاومت کنید. این فقط آکنه شما را بدتر می کند و احتمال ایجاد جای زخم را افزایش می دهد .

توصیه می شود که قبل از استفاده از آسپرین بر روی آکنه خود با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید. به خصوص اگر از انواع دیگر مواد موضعی استفاده می کنید یا اگر بیماری زمینه ای دارید.

سخن آخر

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر فواید ضد التهابی استفاده از آسپرین موضعی برای آکنه وجود ندارد. AAD مصرف خوراکی آسپرین را برای کاهش تورم پوست مربوط به شرایطی مانند آفتاب سوختگی توصیه می کند. با این حال، آنها هیچ توصیه خاصی برای آسپرین در درمان آکنه ندارند.

می‌توانید فرآیند استفاده ار آسپرین را به‌عنوان یک لکه‌درمانی یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا زمانی که آکنه از بین برود. مهم است به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از آسپرین می تواند پوست را خشک کند. از آنجایی که خشک شدن بیش از حد می تواند منجر به جوش های بیشتر شود، مهم است که تمام چربی های طبیعی پوست خود را از دست ندهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز