لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن چیست؟ برخی می گویند خود عشق برای حفظ یک رابطه کافی است. بنابراین دستورالعمل برای حفظ یک رابطه عاشقانه تا ابد چیست؟ اعتماد، ارتباط، صداقت، صمیمیت، و قدردانی نیز برخی از عناصر مهم هستند. با این حال، یکی دیگر از مؤلفه‌های ضروری که اغلب برای حفظ یک رابطه سالم نادیده گرفته می‌شود «احترام» است.

وقتی زن و شوهر به یکدیگر احترام می گذارند، از بودن در کنار هم احساس امنیت بیشتری می کنند. برعکس، بی احترام در یک رابطه می تواند خفه کننده باشد و منجر به رنجش شود. اگر مردتان رفتار درستی با شما ندارد، شما را تحقیر یا مسخره می کند، ممکن است این احساس را داشته باشید که شاید او دارد نسبت به شما بی احترامی می کند. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت علائم واضح بی احترامی مرد به زن را مورد بررسی قرار دهیم. برای اینکه همسر خود را بهتر درک کنید، بهتر است علائم بی احترامی مرد به زن را به طور کامل بشناسید. آنها عبارتند از:

او شما را مجبور به تغییر می کند.

شریک زندگی خود را همانطور که هستند بپذیرید. دوست داشتن شریک زندگی به معنای پذیرفتن اینکه او چه کسی است. اگر مردی سعی می کند دائما به نقاط ضعف شما اشاره کند و از شما می خواهد که رفتار، سبک لباس پوشیدن خود را تغییر دهید یا حتی به شما فشار می آورد که علایق و سلیقه های خود را تغییر دهید، به شما بی احترامی می کند.

او مرزهای تعیین شده شما را نادیده می گیرد.

هر فردی یک خط مرزی مشخصی در اطراف خود تعیین می کند و نمی خواهد کسی، حتی شریک زندگی اش، از آن عبور کند. نادیده گرفتن مرزهای شخصی، یک زن باعث بی احترام نسبت به او می شود. به عنوان مثال، اگر دوست ندارید کسی وضعیت مالی شما را بررسی کند، پرسیدن صورت حساب بانکی شما یا متهم کردن شما به خرج کردن زیاد بی احترامی است.

شما را اذیت می کند.

آیا مرد شما همیشه شما را در کنار خود می خواهد؟ آیا او می خواهد مراقب باشد که با چه کسی صحبت و یا چت می کنید؟ اگر بله، به این معنی است که او به شما اعتماد ندارد. تمام این موارد و اینکه او دوست دارد دائما شما را کنترل و حتی تماس هایتان را چک کند، می تواند نشان دهنده بی احترامی همسرتان به شما باشد.

او مانند یک خودشیفته رفتار می کند.

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن || پزشکت

اگر او خود را بالاتر از شما می داند و همیشه می خواهد خواسته های خودش را برآورده شود، او فردی خودخواه است. وقتی مردی به علایق و نیازهای شما بی توجهی می کند، حتی پس از اینکه می داند شما آسیب دیده اید، نشان دهنده ویژگی های خودشیفتگی غیرقابل قبول است. بنابراین، بهتر است قبل از ادامه تحقیر شما دست به کار شوید.

او نسبت به عزیزان شما بی ادب است.

همسر شما خانواده و دوستان شما را مسخره می کند و از آنها در خانه استقبال نمی کند. گاه و بیگاه آنها را تحقیر می کند. همه اینها نشان می دهد که او به شما احترام نمی گذارد و برای روابط شما ارزش قائل نیست.

سکوت می کند.

مشکلات بین شرکا زمانی حل می شود که آنها احساسات و افکار خود را به اشتراک بگذارند. اما اگر مرد شما به گونه ای در برابر شما سکوت کرده است تا برتری خود را نسبت به شما نشان دهد، به این معنی است که او خواسته های شما را نادیده می گیرد و به شما بی احترامی می کند.

او حاضر نیست در کنار شما باشد.

یک شریک خوب در کنار شما خواهد بود. اما کسی که شما را دوست ندارد در طرف مقابل خواهد بود. هر زمان که به او نیاز داشته باشید، او را در کنار خودتان نمی بینید. او ممکن است با شما مخالفت کند یا در برابر اعضای خانواده از شما دفاع نکند. اگر او از شما حمایت نکند، احساسات او نسبت به شما مشکوک است.

زیاد داد و بیداد می کند.

مرد شما در هنگام مشاجره چگونه رفتار می کند؟ یک فرد محترم فریاد نمی زند و اسم های آزاردهنده ای برای شما نمی گذارد. اما اگر این کار را کرد و شما احساس کردید مورد بی احترامی قرار گرفته اید، غیرقابل قبول و نشانه بی احترامی است. گذاشتن اسامی با طعنه و طنز نیز بی احترامی است.

دروغ می گوید.

یک رابطه عاشقانه سالم مبتنی بر صداقت و راستگویی است. اگر شریک زندگیتان به شما دروغ بگوید یا چیزهایی را از شما دور کند، پس بدانید که او نسبت به شما بی احترامی می کند. تصمیم گیری به تنهایی، مخفی کردن از شما، پنهان کاری تلفنی همه اینها نشانه بی احترامی به رابطه شماست.

نظرات توهین آمیز می دهد.

آیا او در مورد ظاهر، نحوه صحبت کردن و حرفه شما نظر می دهد؟ آیا در خلوت و مجالس اجتماعی شما را مسخره می کند؟ وقتی او به احساسات شما اهمیتی نمی دهد و مدام شما را تحقیر می کند، این یعنی اینکه به شما بی احترامی می کند.

او با دیگران معاشقه می کند.

وقتی مردی شما را دوست دارد، از مرزهای خود (و شما) عبور نخواهد کرد. معاشقه با زنان دیگر نشان می دهد که او شما را دوست ندارد و برای شما و رابطه تان احترامی قائل نیست.

او به شما اجازه صحبت نمی دهد.

به اشتراک گذاشتن نظرات یکدیگر در یک رابطه مهم است. اگر مردتان به حرف شما گوش ندهد یا صحبت شما را قطع کند، نشان می دهد که او به نظرات شما علاقه ای ندارد. هر دو شریک باید به طور یکسان با یکدیگر رفتار کنند. در غیر این صورت، به نظر می رسد که او نمی خواهد صدای شما را بشنود زیرا به شما احترام نمی گذارد.

او باعث می شود به خودتان شک کنید.

یک شریک بی احترامی، تمایلات خودشیفتگی خاصی دارد که ممکن است باعث شود شما به رفتار های خودتان شک کنید. به عنوان مثال، اگر مرد شما بی ادب باشد و به شما بگوید که انتخاب های شغلی شما اشتباه است یا خوب آشپزی نمی کنید، کاملاً به شما بی احترامی می کند. اگر جلوی او را نگیرید، او به این کار ادامه خواهد داد و ممکن است به شریکی بدرفتار تبدیل شود.

او دوست دارد شما را ناراحت کند.

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن || پزشکت

وقتی او عمدا کارهایی انجام می دهد که شما را ناراحت کند و به دلداری شما اهمیتی نمی دهد، نشان می دهد که او برای شما اهمیتی ندارد. ایجاد احساس ناراحتی، عصبانیت و ناراحتی باعث می شود که او احساس خوبی داشته باشد. این نشان می دهد که او شما را دوست ندارد، بنابراین به شما بی احترامی می کند.

عذرخواهی نمی کند.

زن و شوهرها گاهی اوقات یکدیگر را ناامید می کنند، اما عذرخواهی می تواند همه چیز را درست کند. حتی پس از انتقاد یا آزار رساندن به شما، اگر از کاری که انجام داده پشیمان نشود و معذرت خواهی نکند، یعنی او نسبت به شما هیچ احساسی ندارد. برهمین اساس ممکن است او برای شما مناسب نباشد.

به شما کمک نمی کند.

برای حفظ یک رابطه طولانی مدت، هر دو شریک در همه زمینه های کاری باید به طور مساوی مشارکت کنند. اگر مردتان در کارها یا چیزهای دیگر به شما کمک نمی کند و شما را در انجام هر کاری یاری نمی کند، ممکن است شما را دوست نداشته باشد. این نشان دهنده عدم احترام در یک رابطه است. او بیشتر بر نیازهای خود متمرکز است تا نیازهای شراکت.

او به شما حسادت می کند.

غیر معمول به نظر می رسد؟ اگر از اقوام و دوستان خود تمجید می کنید یا در حرفه خودتان پیشرفت می کنید، به جای اینکه احساس غرور کند، به شما حسادت می کند. این نشان می دهد که او نسبت به شما بی احترام است. وقتی او دستاوردهای شما را تصدیق نمی کند و آنها را نادیده می گیرد، به این معنی است که به شما بی احترامی می کند.

چرا بی احترامی اینقدر سمی است؟

واضح ترین علائم بی احترامی مرد به زن || پزشکت

اگر شریک زندگی شما به شما احترام نمی گذارد، در واقع به شما اهمیت نمی دهد. آنها شما را جدی نمی گیرند و به حرف های شما گوش نمی دهند. چطور چنین رابطه ی می تواند سالم باشد؟

یک رابطه سمی برای منفی بودن نیازی به آزار فیزیکی ندارد. مطمئناً، اگر چنین شد، باید فوراً دست به کار شوید، اما انواع دیگری از رفتارهای سمی وجود دارند که می توانند به همان اندازه مضر باشند. وقتی همسرتان به شما احترام نمی‌گذارد و برای رسیدن به خواسته‌هایش از آزار و اذیت شما استفاده می‌کند، او در واقع اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید.

سخن آخر

احترام متقابل یک عامل کلیدی است که سلامت و طول عمر هر رابطه را تعیین می کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شما شایسته احترام هستید و نباید مجبور شوید برای آن التماس کنید. مرد بی احترامی می تواند بر عزت نفس و اعتماد به نفس زن تأثیر بگذارد. از این رو، شخصی که به شما احترام نمی گذارد، ممکن است شایسته فضایل شما نباشد. اگر هر یک از این نشانه های بی احترامی را در رابطه خود مشاهده کردید، باید آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. علاوه بر این، از یک دوست مشترک، یکی از اعضای خانواده یا مشاور ازدواج کمک بگیرید.

عدم احترام در یک رابطه می تواند باعث رنجش، صدمه و استرس بی مورد شود. امتناع از کنار شما بودن، بیش از حد رازدار بودن، نادیده گرفتن مرزهایتان و مجبور کردن شما به تغییر، نشانه های بی احترامی او نسبت به شما هستند. اگر مردتان به شما بی احترامی می کند، بیان احساسات شما می تواند به او کمک کند تا به درون خود نگاه کند و برای سالم سازی رابطه تلاش کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.3 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز