لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

اعتماد در یک رابطه عاطفی چگونه بدست می آید؟

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اعتماد در یک رابطه عاطفی، کلید رشد آن است. در نظر بگیرید که زندگی بدون اعتماد سازی در رابطه چگونه می تواند باشد شما می خواهید رازی را با همسر خود در میان بگذارید، اما به او اعتماد ندارید. حفظ روابط عاطفی بدون اعتماد سازی دشوار است. هر دقیقه از زندگی شما به یک کابوس تبدیل می شود اگر به یکدیگر اعتماد نکنید.

در واقع، یک رابطه بدون اعتماد کاملاً آشفته است و ناکارآمد می شود. اعتماد ایمانی است که به کسی دارید که همیشه به شما وفادار خواهد ماند و شما را دوست خواهد داشت. اعتماد به کسی به این معنی است که می توانید به او تکیه کنید و راحت به او اعتماد کنید زیرا با او احساس امنیت می کنید. این سنگ بنای هر رابطه ای است که بدون آن پایه و اساس همیشه متزلزل خواهد ماند.

اعتماد پایه ای است که بر اساس آن رابطه شما می تواند در سخت ترین زمان ها دوام بیاورد. در واقع، بدون اعتماد، نمی توانید رابطه خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

عدم اعتماد یکی از دلایل فروپاشی روابط است. شما نمی توانید بدون اعتماد به یک شخص عشق بورزید. اعتماد عنصر سازنده عشق است. درست مانند اینکه یک کودک به مادرش اعتماد می کند و در نتیجه او را دوست دارد، شریک زندگی شما نیز باید بداند که شما قابل اعتماد هستید و در مواقع سخت آنها را رها نمی کنید. این احساس برای جوانه زدن و شکوفایی عشق مهم است.

حسادت در رابطه عاطفی چه پیامدهایی به دنبال دارد؟

چه زمانی می توانم به همسرم اعتماد کنم؟

اعتماد در روابط یک اصل است. درس گرفتن از اشتباهات ما کار عاقلانه ای است و این علائم به شما می گوید که چه زمانی می توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید:

همسرتان با شما صادق است.

او مکالمات خود را باز و شفاف نگه می دارد. او در صحبت کردن معمولی و راحت است. عمیق ترین رازها و ترس های خود را در میان می گذارد. این یک نشانه مطمئن است که می توانید به او اعتماد کنید. به احساسات او پاسخ دهید و به او بگویید که به او اعتماد دارید. او اشتباهات خود را بدون هیچ مانعی می پذیرد. او در مورد آنها صادق است و سعی نمی کند با توضیح آنها را توجیه کند.

حساب بانکی خود را به اشتراک می گذارد.

به اشتراک گذاشتن هزینه های خود یک چیز است، اما اشتراک گذاری یک حساب بانکی و صادق بودن در مورد امور مالی او چیز دیگری است. در مورد دوم، او در مورد ارزش مالی خود شفاف است و تنها در صورتی می تواند این کار را انجام دهد که به شما اعتماد داشته باشد. این یک سیگنال است که می توانید به او اعتماد کنید.

شما اولویت او هستید.

او نیازها و علایق شما را بر علایق خود ترجیح می دهد و باعث می شود احساس راحتی کنید. او قصد دارد شما را به دوستان و همکارانش معرفی کند و همه را در مورد رابطه شما باخبر کند.

فعالانه گوش می دهد.

اغلب ما تمایل داریم صحبت های شریک خود را قطع کنیم یا تمایل به ارائه مشاوره داریم. اما زمانی که شریک زندگی شما با دقت به حرف های شما گوش می دهد و نشان می دهد که به شما اهمیت می دهد و به احساسات شما احترام می گذارد، می توانید به او اعتماد کنید.

صمیمیت فیزیکی برقرار می کند.

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

این موضوع به تنهایی مربوط به رابطه جنسی نیست، اما چیزهای کوچکی مانند یک بوسه صبح بخیر، دست گرفتن یا در آغوش گرفتن، پیوند قوی او با شما را نشان می دهد. او تنها در صورتی می تواند چنین اعمالی را انجام دهد که به شما ایمان کامل داشته باشد.

ارتباط چشمی را حفظ می کند.

اگر هنگام صحبت با شما به چشمان شما نگاه کرد، مطمئن باشید که او قابل اعتماد است. این نشان می دهد که او چیزی برای پنهان کردن از شما ندارد. اگر در حین صحبت نمی تواند چشمان شما را ببیند، به این معنی است که او می خواهد چیزی را از شما پنهان کند.

او از علایق شما مراقبت می کند.

او به اتفاقات زندگی شما علاقه زیادی دارد، خواه در مورد دوستان، کار یا هر چیز دیگری باشد. حتی او به صحبت های شما توجه می کند و می خواهد شما را بهتر از هر کس دیگری بشناسد.

با خانواده و دوستان شما معاشرت می کند.

او از تعامل با خانواده شما ابایی ندارد و با آنها دوست است. او نیت خوبی برای خانواده شما دارد و آنها را جزئی از خانواده خود می داند. شما خوش شانس خواهید بود که چنین پسری داشته باشید.

او بدش نمی آید که گوشی او را چک کنید.

اگر وقتی به طور تصادفی گوشی او را چک می کنید، گوشی او را بدزدد، نشانه خوبی در رابطه شما نیست. اگر او در حال پاسخ دادن به تلفن و چک کردن پیامک های روبروی شما است، به این معنی است که او چیزی برای پنهان کردن از شما ندارد. این یک نشانه سالم است.

او با شما راحت است.

او خود معمولی اوست و با شما راحت است همانطور که از رابطه شما مطمئن است. اگر فردی در رابطه خود ناراحت باشد، نشان می دهد که چیزی برای پنهان کردن دارد. وقتی می توانید بدون هیچ تردید یا ترسی از تحقیر شدن به او اعتراف کنید، نشان دهنده اعتماد عمیق به رابطه شماست.

اعتماد را نمی توان مطالبه کرد، باید آن را به دست آورد. کار آسانی نیست اما ساختن آن به زمان و تلاش نیاز دارد.

۳۹ علائم هشدار دهنده یک رابطه سمی را بشناسید.

چگونه در رابطه عاطفی خود اعتماد ایجاد کنید؟

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

ایجاد اعتماد یک فرآیند دو طرفه است، اعتماد مهم است. قبل از ایجاد اعتماد، باید انتظارات یکدیگر و اینکه اعتماد برای شما چه معنایی دارد را درک کنید. در اینجا چند راه برای ایجاد اعتماد در رابطه شما وجود دارد:

اشتباهات خود را بپذیرید.

اولین چیزی که در دستور کار شما برای ایجاد اعتماد است این است که اشتباهات خود را بپذیرید. سعی نکنید اشتباهات خود را بپوشانید. اگر این کار را بکنید، وضعیت بدتر می‌شود. توبه نشان می دهد که می خواهید اعتماد ایجاد کنید.

همدیگر را ببخشید.

وقتی همسرتان صاحب متوجه اشتباهش شد، آنقدر متواضع باشید که ببخشید. به دعواهای گذشته ادامه ندهید، رها کنید، بپذیرید و از «حالا» نهایت استفاده را ببرید.

اعتماد خود را به دست آورید.

اعتماد در هیچ رابطه ای به راحتی در دسترس نیست. شما باید آن را با مراقبت از رفتار و اعمال خود به دست آورید. همانطور که دوست دارید همسرتان با شما رفتار کند. به همین سادگی. راستگو، مسئولیت پذیر، وفادار، دلسوز و صادق باشید. همه اینها بر همسر شما تأثیر می گذارد تا متقابل شود.

فعالانه گوش کنید.

وقتی همسرتان با شما صحبت می کند، فعالانه و بدون قضاوت گوش دهید. آنها همچنین هنگام صحبت کردن به شما گوش می دهند. این عادت پایه و اساس ایجاد اعتماد را می گذارد.

به قول های خود عمل کنید.

وقتی قولی می دهید مطمئن شوید که به آن پایبند هستید. فقط به خاطر راضی نگه داشتن شریک زندگی خود قول ندهید زیرا زیر پا گذاشتن وعده یکی از ساده ترین راه ها برای نقض اعتماد است.

علاقه خود را نشان دهید.

سلایق و سرگرمی های شریک زندگی خود را بشناسید . علاقه واقعی خود را با کنجکاوی نشان دهید، سؤال بپرسید و از آنها بیاموزید. اگر همسرتان حس صمیمیت شما را جلب کند، اعتماد او را جلب خواهید کرد.

همدل باشید.

با شریک زندگی خود همدلی کنید، نیازهای او را درک کنید و برآورده کنید. سعی کنید با قرار دادن خود به جای آنها مشکل آنها را درک کنید. این می تواند به شما کمک کند دیدگاهی به دست آورید و اعتماد ایجاد کنید.

شفاف ارتباط برقرار کنید.

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

صریح و صادقانه صحبت کنید و مطمئن شوید که به جای پیامک یا صحبت تلفنی، درباره موضوعات مهم حضوری صحبت می کنید. پیام ها ممکن است اشتباه تفسیر شوند. صحبت رو در رو آسان تر است زیرا می توانید مقاصد، احساسات و زبان بدن یکدیگر را درک کنید. ارتباط موثر عنصر مهمی در ایجاد اعتماد است.

آیا باید به رابطه ام پایان دهم؟

درگیری ها را حل کنید.

درگیری ها را به محض بروز و ظهور سریع رسیدگی کنید و اجازه ندهید روی هم جمع شوند. آنها را حل کنید و ادامه دهید.  اگر در رابطه خود شک دارید به جای تردید با شریک زندگی خود در مورد آنها صحبت کنید.  فضای خصوصی خود را خصوصی نگه دارید. از اسرار خود محافظت کنید و اجازه ندهید افراد خارجی نفوذ کنند.

همسرتان را کمتر قضاوت کنید.

شریک زندگی خود را مورد انتقاد یا قضاوت قرار ندهید. در عوض، نظرات خود را با هدف کمک به رشد شریک زندگی خود به روشی سازنده بیان کنید. بدون قضاوت به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید.

از یکدیگر حمایت کنید.

حمایت کردن در هر رابطه ای یک امر مسلم است. هنگامی که از شریک زندگی خود حمایت می کنید، آنها می خواهند چیزهای جدیدی را امتحان کنند و در پذیرش ریسک تردید ندارند زیرا می دانند که می توانند از شما حمایت کنند.

اعتماد گاهی اوقات می تواند فرد را کور کند و راه را برای خیانت هموار کند. اما اگر هنوز می خواهید در رابطه باشید یا نمی خواهید شریک زندگی خود را از دست بدهید، هرگز برای بازسازی اعتماد دیر نیست.

چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد کنیم؟

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

اعتماد سخت ترین چیزی است که ایجاد می شود، به خصوص بعد از خیانت. خیانت زمانی اتفاق می افتد که از مرزها عبور می کنید ، زمانی که از قدرت سوء استفاده می شود، یا زمانی که مکرراً شریک زندگی خود را فریب می دهید یا به او دروغ می گویید. چنین خیانت در اعتماد باید ترمیم شود تا رابطه زنده بماند. بهتر است برای اعتماد بعد از خیانت راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

عذرخواهی کنید.

اگر خیانت کرده‌اید، باید احساسات شریک زندگی‌تان را بپذیرید و عذرخواهی کنید. این همش نیست؛ شما باید مسئولیت کاری را که انجام داده اید به عهده بگیرید و تمام تلاش خود را برای نشان دادن عشق و مراقبت خود نسبت به شریک زندگی خود انجام دهید. قول بدهید که دیگر صدمه نزنید. قول باید واقعی باشد. قولی که به آن عمل کنید.

خودتان و شریک زندگیتان را درک کنید.

همانطور که در رابطه خود رشد می کنید، یکدیگر را می شناسید. شما نقاط قوت، ضعف و معایب آنها را می دانید. یکدیگر را درک کرده و با یکدیگر کنار بیاورید. بشناسید و بپذیرید که شریک زندگی شما ویژگی هایی دارد که شما آن ها را دوست ندارید. انتظار نداشته باشید که شریک زندگی شما مطابق میل شما تغییر کند، زیرا نمی توانید آنها را “سفارشی” کنید. هنگامی که تازه وارد یک رابطه شده اید، ناسازگاری ها را نادیده نگیرید زیرا ممکن است در دراز مدت هزینه بر باشند.

تجربه معلم بزرگی است.

تجربیات شما با شریک زندگی تان به شما می آموزد که پس از خیانت چگونه رفتار یا واکنش نشان دهید. اعتماد این بار با بلوغ بیشتر بین زوجین شروع به رشد مجدد می کند. کسب اعتماد دشوار است و به محض اینکه آن را به دست آوردید، با متعهد و پایدار بودن در رابطه خود، تمام تلاش خود را برای از دست ندادن آن انجام دهید.

آیا رابطه ما دچار مشکل شده است؟

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

روابط ممکن است گاهی آسیب پذیر باشند. شکنندگی روابط بیشتر به اعتمادی که دو فرد دارند بستگی دارد. اما زمانی که این پیوند شکسته شد و از آن پشیمان شوید، ممکن است به دنبال این باشید که چگونه یک رابطه شکسته را اصلاح کنید. اغلب یک رابطه ممکن است به دلایل مختلف شروع به فروپاشی کند. چند ثانیه و اشتباهات می تواند شکاف بزرگی بین شما و شریک زندگی تان ایجاد کند. با این حال، نیاز به زمان، تلاش، انرژی و تمایل برای ترمیم پیوند شکسته و بازگرداندن شریک زندگی خود دارد. اگر شریک زندگی خود را دوست دارید و نمی خواهید او شما را ترک کند، بیشتر تلاش کنید و او را به خود نزدیک کنید.

روابط مستلزم عشق متقابل، احترام و پرورش مداوم است و انرژی جسمی و عاطفی زیادی می طلبد. گاهی اوقات، حفظ جریان می تواند چالش برانگیز باشد و مشکل می تواند به طرق مختلف ظاهر شود، مانند:

انتقاد از شریک زندگی

اگر دائماً به خاطر چیزهای کوچک یا به خاطر برآورده نکردن انتظارات از یکدیگر انتقاد می کنید، نشان دهنده بی احترامی شما به همسرتان است. این به آنها این پیام را می دهد که از آنها ناراضی هستید و از رابطه ناراضی هستید . انتقاد مداوم حتی قبل از اینکه متوجه شوید می تواند ازدواج شما را خراب کند.

تصور اشتباه

گاهی اوقات وقتی همسرتان فراموش می کند در طول روز با شما تماس بگیرد، تصور می کنید که او به شما اهمیتی نمی دهد. شما فقط چیزها را آنطور که می خواهید تفسیر می کنید. ممکن است لحظه ای که به خانه می آیند با آنها روبرو شوید، اما بعداً متوجه شوید که همسرتان فقط مشغول جلسات بوده است. این خیلی دیر است زیرا آسیب قبلاً وارد شده است. قبل از اینکه چیزها را فرض کنید، آنها را از منظر شریک زندگی خود ببینید. که تا حد زیادی از مشکل جلوگیری می کند.

دعوای دائمی

برای زوج‌ها دعوا کردن طبیعی است، اما وقتی مشاجره‌ها اغلب اتفاق می‌افتد و به فریاد زدن ختم می‌شود، بین شما طلاق عاطفی ایجاد می‌شود. شما مجبور نیستید در مورد همه چیز به توافق برسید، اما در یک رابطه سالم، زوج ها با احترام توافق می کنند که با هم اختلاف نظر داشته باشند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن گرما، احساس می‌کنید که می‌خواهید بیرون بروید. در چنین شرایطی کمی مکث کنید، از هم دور شوید و بعد از اینکه آرام شدید، بحث کنید.

بی احترامی به یکدیگر

اگر احساس می کنید همسرتان با شما خوب رفتار نمی کند یا به شما احترام نمی گذارد و بیشتر از اینکه در زندگی زناشویی خوشحال باشید، آشفته هستید، رابطه شما نیاز به ترمیم جدی دارد. همچنین، اگر به نیازهای شما رسیدگی نمی شود و مرزهای شخصی شما تشخیص داده نمی شود، وقت آن است که مسئولیت امور را بر عهده بگیرید، زیرا ممکن است همسرتان نیز شکایت های مشابهی از شما داشته باشد.

نشان دادن بی اعتنایی

هر چقدر هم که مخالف باشید، نمی توانید نسبت به شریک زندگی خود نادیده بگیرید، توهین کنید یا به طعنه بگویید. چنین رفتاری فقط منجر به سقوط رابطه شما می شود. زوج های سالم به جای تحقیر یکدیگر، بداهه می پردازند و یکدیگر را تکمیل می کنند.

شروع مکالمه با لحن منفی

هر زمان که مکالمه ای دارید، با لحن منفی شروع می شود. ممکن است همسرتان به جای اینکه از شما بپرسد که آیا قبض ها را پرداخت کرده اید یا نه، به شما بگویید: «حتما فراموش کرده اید که قبوض را پرداخت کنید. مگه نه؟” چنین مکالماتی شما را سرگردان می کند.

ناامنی و عدم اعتماد

اگر به شریک زندگی خود اعتماد ندارید، باید دلیل این اتفاق را با دقت بررسی کنید. هر بار که آنها با تلفن صحبت می کنند یا پیام های خود را بررسی می کنند، ممکن است بخواهید بدانید طرف مقابل چه کسی است. سوء ظن مداوم شادی شما را از بین می برد.

عدم ارتباط

شما به سختی ارتباط برقرار می کنید یا بدتر از آن نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت کنید. تصور کنید، شما و همسرتان در یک ساحل عاشقانه تنها نشسته اید و نمی دانید به یکدیگر چه بگویید. این می تواند یک پرچم قرمز بزرگ در رابطه شما باشد.

کاهش منطقه آسایش

دیگر احساس راحتی نمی کنید که با شریک زندگی خود صحبت کنید یا خودتان باشید زیرا می ترسید آسیب ببینید. روابط زمانی نمی توانند دوام بیاورند که خودتان راحت نباشید یا آنچه را که می خواهید بگویید را بیان نکنید.

کاری را که با هم دوست دارید انجام نمی دهید. آن روزها را به خاطر دارید که در تعطیلات آخر هفته زیاد تلویزیون تماشا می کردید یا از گیاهان باغچه پرورش می دادید؟ دیگر این کارها را با هم انجام نمی دهید زیرا یا مشغول کارهای دیگری هستید یا دیگر آن علاقه را به یکدیگر ندارید.

چگونه یک رابطه شکسته را نجات دهیم؟

اعتماد در یک رابطه عاطفی || پزشکت

این ویژگی ‌ها می‌تواند نشان دهنده، پایان روابط شما و همسرتان یا از هر دو طرف باشد، اما نکته اصلی این است که آنها نشانه‌ای از مشکلات هستند. آنها زنگ خطری برای شما هستند تا روی رابطه خود کار کنید. و اگر عزم و تعهد لازم برای انجام آن را داشته باشید، همه چیز می تواند روشن و مثبت شود. بنابراین، چگونه یک رابطه شکسته را ترمیم کنیم:

هر دو طرف تلاش کنید.

هر دو، شما و شریک زندگیتان، باید تلاش آگاهانه ای برای کار روی رابطه انجام دهید. اگر یکی از شما مایل به کار بر روی آن نباشد، ممکن است تلاش دیگری بیهوده باشد. هیچ فایده ای برای کار با فردی که بی علاقه است وجود ندارد. شما علیرغم سخت کوشی خود در همان مکان باقی خواهید ماند.

دلایل مشکل را تجزیه و تحلیل کنید.

دلایل ایجاد مشکل در ازدواج خود را بررسی کنید. اگر نتوانستید دلیل را بیابید، از یک درمانگر یا مشاور کمک بگیرید. قبل از انباشته شدن مشکلات، آنها را با دقت مدیریت کنید. برخی از مسائل، مانند موارد زیر، زمانی که در جوانی حذف نشوند، می توانند پیچیده شوند.

خطوط ارتباطی را باز نگه دارید.

اگر چیزی را در مورد همسرتان دوست ندارید، ارتباط برقرار کنید. تا زمانی که شما به آنها بگویید، هیچ راهی وجود ندارد که شریک زندگی شما در مورد آن باخبر شود. در مورد نگرانی های خود صادق باشید و با صراحت صحبت کنید تا شریک زندگی تان به آنها رسیدگی کند. اما به یاد داشته باشید که مؤدب باشید و آزاردهنده نباشید.

به صحبت های همسرتان گوش دهید.

پس از اینکه همسرتان حرفش را متوقف کرد، مشتاق نباشید که چیزی بگویید. درعوض به همسرتان توجه کنید تا متوجه شوند که به دیدگاه او احترام می گذارید. او احتمالاً به شما پاسخ مثبت خواهد داد.

دیدگاه همسرتان را درک کنید.

اغلب اوقات در طوفان احساسات خود گرفتار می شوید و احساسات شریک زندگی خود را نادیده می گیرید. لحظه ای وقت بگذارید و از چشم همسر خود به موضوع نگاه کنید. ممکن است بدانید چه چیزی آنها را آزار می دهد و همه چیز را در مسیر درست قرار دهید.

خودتان را تغییر دهید.

قبل از اینکه بخواهید همسرتان را تغییر دهید خودتان را تغییر دهید. اغلب ما فکر می‌کنیم که «حق با من است، او باید تغییر کند»، «چرا نمی‌توانی چیزهای بدیهی را ببینی» و چیزهایی از این قبیل. در عوض، سعی کنید خودتان را تغییر دهید، و همسرتان با دیدن تغییر در شما تغییر خواهد کرد. سازگار باشید و به جای سرزنش همدیگر را درک کنید.

به مشکلات رسیدگی کنید.

هنگامی که متوجه شدید مشکلات چیست، به آنها رسیدگی کنید. فقط صحبت در مورد آن شما را به جایی نمی رساند. راه حل هایی بیابید و خود را متعهد به کار روی آنها کنید. به عنوان مثال، اگر هر دو تصمیم دارید هر روز یک ساعت تلفن همراه خود را کنار بگذارید و با هم صحبت کنید، به آن پایبند باشید. اگر همسرتان تمام کارهای خانه را انجام می دهد، فهرستی از سه تا چهار کاری که هر روز انجام می دهید تهیه کنید. اگر رابطه عاشقانه کمتری در رابطه شما وجود دارد، هر چند وقت یکبار برای قرار ملاقات برنامه ریزی کنید.

بخشش را بیاموزیم.

بخشیدن امری الهی است. خوب، برای بخشش نیازی نیست خدایی باشید. اما بخشش برای بازسازی یک پیوند ضروری است. مهمتر از همه، اگر شما فردی باشید که بخشنده است، شما را از تمام احساسات منفی رها می کند و باعث می شود احساس سبکی کنید.

مسئولیت را بپذیرید.

مسئولیت باید از هر دو طرف باشد، این را نمی توان انکار کرد. اما، مسئولیت خود را بپذیرید و بر عهده بگیرید. این کار را آسان می کند و به شما کمک می کند رابطه خود را اصلاح کنید.

به همسرتان فضا و زمان بدهید.

برای اینکه هر رابطه ای سالم باشد، باید فضای شخصی برای هر دو وجود داشته باشد. عشقی که در مکان و زمان مقید است خفه می شود. گذراندن وقت با شریک زندگی تان خسته کننده خواهد بود و ممکن است شما را دیوانه کند. شما باید این آزادی را داشته باشید که گاهی اوقات تنها باشید. لحظه ای که آزادی شما محدود می شود، مشکل شروع می شود.

تغییرات جالبی در روال خود ایجاد کنید: داشتن روال تکراری می تواند ازدواج شما را کسل کند. برخی تغییرات و چیزهای هیجان انگیز را در رابطه خود وارد کنید، ممکن است کارهایی باشد که هر دوی شما دوست دارید با هم انجام دهید، یا روزهای آغازین خواستگاری خود را از طریق آلبوم های قدیمی دوباره زنده کنید و یادداشت هایی در مورد نحوه عاشق شدن خود به اشتراک بگذارید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز