لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

زندگی مشترک قبل از ازدواج

زندگی مشترک قبل از ازدواج || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


زندگی مشترک قبل از ازدواج، اگرچه شبیه به زندگی یک زوج متاهل است، اما این روند مزایا و معایب خود را دارد. زندگی مشترک تماماً به اشتراک گذاشتن هزینه ها، دیدن هر روز همدیگر و آشنایی با عادات و رفتارهای یکدیگر است. ممکن است در ابتدا هیجان انگیز به نظر برسد، اما لذت بردن از چنین شرایط زندگی برای هر زوجی آسان نیست. در عین حال، پس از مدت زیادی زندگی مشترک قبل از ازدواج، ممکن است اهمیت ازدواج رسمی برای شما از بین برود. بنابراین اگر سردرگم هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج برای شما خوب است یا نه و به دنبال معایب و مزایای آن هستید، خواندن این مقاله از پزشکت می تواند به شما کمک کند.

آیا زندگی مشترک قبل از ازدواج ایده خوبی است یا بد؟

پاسخ به این سوال برای هر زوجی متفاوت است. یک رابطه زنده برای برخی از زوج ها معجزه می کند، در حالی که ثابت می کند برای برخی یک فاجعه است. برای اینکه بدانید زندگی مشترک قبل از ازدواج برای شما و شریک زندگیتان ایده خوبی است یا خیر، باید مشخص کنید که چرا می خواهید زندگی کنید. سپس باید مزایا و معایب مرتبط با این تنظیمات را بسنجید. هنگامی که پاسخ خود را دریافت کردید، بهتر می توانید بفهمید که آیا می خواهید زندگی مشترک قبل از ازدواج را انتخاب کنید یا خیر. این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

دلایل شما برای تمایل به زندگی مشترک

اولین عاملی که باید در نظر بگیرید انگیزه شما برای زندگی مشترک با همسرتان است. شرکایی که به دلیل راحتی مالی یا برای آزمایش رابطه خود وارد زندگی مشترک قبل از ازدواج می شوند ممکن است در درازمدت از تصمیم خود رضایت کمتری داشته باشند و به نوبه خود ممکن است در نهایت ازدواج نکنند. این برخلاف زوج هایی است که به دلیل تمایل واقعی خود برای گذراندن زمان بیشتر با هم و عمداً زندگی خود را در هم می آمیزند، تصمیم می گیرند با هم زندگی کنند. شما باید بخواهید در مورد شریک زندگی خود بیشتر بدانید و رابطه خود را پیشرفت دهید.

اهمیت انتخاب شریک زندگی خود را به خاطر داشته باشید زیرا می خواهید با او باشید و اجازه ندهید تصمیمات شما از روی ترس یا راحتی گرفته شود.

سن و مرحله زندگی شما

سن و مرحله زندگی از دیگر ملاحظات مهم است. این می تواند مفید باشد که قبل از اقدام به این مرحله به یکدیگر فضایی برای زندگی تنها یا با دوستان بدهید، به طوری که هر یک از شریک زندگی قادر به تجربه طیفی از موقعیت های زندگی مستقل و همتا قبل از متعهد شدن به زندگی با یکدیگر باشد. ۲۳ راز ازدواج شاد و موفق را بشناسید.

مزایای زندگی مشترک قبل از ازدواج

زندگی مشترک قبل از ازدواج || پزشکت

زندگی مشترک قبل از ازدواج زمانی تابو محسوب می شد. با این حال، در طول زمان رایج تر و پذیرفته شده است. اگر شریک زندگی خود را می بینید و همه چیز به خوبی پیش می رود، ممکن است فکر این که با هم زندگی کنید به ذهنتان خطور کند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید با شریک زندگی خود زندگی کنید یا نه، مزایا و معایب آن را به دقت در نظر بگیرید. شاید این ایده خیلی شیک به نظر نرسد، یا شاید آن را برای امتحان کردن خیلی جذاب بیابید.

به گذراندن زمان با کیفیت با هم کمک می کند.

برای زوج‌هایی که به‌دلیل تعهدات کاری، وقت گذاشتن برای یکدیگر دشوار است، این باهم بودن می‌تواند ایده خوبی برای گذراندن اوقاتی با کیفیت هر روز با هم باشد. می توانید حداقل یک وعده غذایی را با هم میل کنید و حتی برای کار با هم سفر کنید. می توانید فعالیت های روزانه خود را به اشتراک بگذارید و یکدیگر را بهتر درک کنید.

به تقویت پیوند شما کمک می کند.

وقتی با هم زندگی می کنید با عادات و سبک زندگی و رفتار یکدیگر آشنا می شوید. شما جنبه های خوب و بد یکدیگر را می بینید. این به شما کمک می کند که یکدیگر را بهتر بشناسید و پیوند خود را به عنوان یک زوج عمیق تر کنید.

زندگی جنسی شما را بهبود می بخشد.

از آنجایی که زمان بیشتری برای گذراندن با هم دارید، زمان بیشتری برای کاوش و آزمایش در اتاق خواب دارید شما می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید و در تمام وقت دنیا برای تفریح ​​با شریک زندگی خود در اختیار داشته باشید.

استرس ازدواج را کاهش می دهد.

ازدواج، می تواند یک فرآیند استرس زا باشد. اول، مدیریت تمام مقدمات عروسی، سپس نقل مکان به یک خانه جدید و تغییر بیشتر چیزهای زندگی خود. با زندگی مشترک قبل از ازدواج، از قبل با زندگی مشترک آشنا شده اید، بنابراین نیازی نیست که خیلی استرس داشته باشید. مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید.

معایب زندگی مشترک قبل از ازدواج

زندگی مشترک قبل از ازدواج || پزشکت

تصور کنید که زمان و انرژی زیادی را در یک رابطه سرمایه گذاری کرده اید و سپس شریک زندگی تان را مجبور می کنید به خاطر سخت شدن اوضاع از شما کناره گیری کند. این اتفاق در یک ازدواج نیز می‌افتد، اما شکست در یک ازدواج سخت است، بنابراین موانع جزئی در یک رابطه باعث نمی‌شود که فرد به این راحتی از آن خارج شود.

متقاعد کردن خانواده دشوار است.

زندگی مشترک قبل از ازدواج مفهومی است که برای قرن ها وجود داشته است. با این حال، شیوع آن تاثیری بر ذهنیت مردم ندارد. اطرافیان شما ممکن است با این ایده مخالفت کنند و حتی اگر بدون تایید آنها به آن ادامه دهید، با شما مخالفت کنند. این می تواند یک موقعیت مضحک باشد، به خصوص به این دلیل که نمی دانید رابطه شما چگونه ممکن است رقم بخورد.

ممکن است ازدواج را بی اهمیت جلوه دهد.

یک اشکال بزرگ در مورد زندگی مشترک قبل از ازدواج این است که زندگی مشترک ممکن است برنامه های ازدواج شما را به تاخیر بیندازد. ممکن است از خود راضی شوید و نیازی به ازدواج نبینید.

ممکن است بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

وقتی زندگی مشترک را شروع می کنید، باید مسئولیت ها و هزینه ها را تقسیم کنید. در ابتدا، بحث در مورد مسائل مالی می تواند مشکل باشد. اگر به خوبی با آن برخورد نکنید، ممکن است شکاف هایی در رابطه شما ایجاد شود. اگر یکی از شما بسیار بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد، ممکن است اوضاع از همیشه پیچیده تر شود.

ممکن است باعث کسالت شود.

وقتی با هم قرار می گذارید، قبل از بازگشت به خانه، زمان محدودی برای گذراندن با یکدیگر دارید. برای ملاقات با یکدیگر هیجان زیادی وجود دارد و شما می خواهید از آن نهایت استفاده را ببرید. اما وقتی هیجان ملاقات با یکدیگر به سرعت از بین می رود، این هیجان در یک زندگی جدید کمرنگ می شود. همچنین، بیشتر در مورد شریک زندگی خود کشف می کنید و می فهمید که ممکن است همه چیز را در مورد او دوست نداشته باشید و در نهایت از رابطه احساس بی حوصلگی کنید. مشاوره قبل از ازدواج را بشناسید.

چگونه بفهمید که آمادگی ازدواج بعد از زندگی مشترک را دارید؟

زندگی مشترک قبل از ازدواج || پزشکت

ازدواج، یک نقطه عطف مهم برای زوج هایی است که مدتی با هم زندگی کرده اند و یکدیگر را خیلی خوب می شناسند. با این حال، هر رابطه زنده ای به ازدواج ختم نمی شود. ازدواج یک زن و شوهر به چیزی بیش از زندگی مشترک نیاز دارد. در اینجا چند راه برای تشخیص آمادگی برای ازدواج پس از زندگی مشترک وجود دارد.

زندگی مشترک سرگرم کننده است.

اگر مدت زمان زیادی با هم زندگی می کنید، فراز و نشیب ها، مشاجره ها و دعواهای زیادی داشته اید و همچنان از زندگی مشترک لذت می برید، به این معنی است که برای مدت طولانی مناسب هستید. ازدواج می تواند پیوند شما را قوی تر کند.

اعتماد به یکدیگر آسان است.

زندگی مشترک به شما و همسرتان یاد داده است که به یکدیگر اعتماد کنید. شما اکنون مانند یک تیم به یکدیگر تکیه می کنید و هر زمان که نیاز بود به یکدیگر کمک می کنید. زندگی شما از هر جهت ممکن به هم مرتبط است، از این رو ازدواج تنها راه رو به جلو است.

برای تشکیل خانواده هیجان انگیز است.

شما از مرحله ماه عسل زندگی مشترک خود لذت برده اید و مطمئن هستید که می خواهید بقیه عمر خود را به عنوان یک زوج بگذرانید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید خانواده خود را گسترش دهید، ازدواج قدم بعدی زندگی به نظر می رسد.

مشتاقانه منتظر شروع یک مرحله جدید هستید.

پس از زندگی مشترک، اگر فکر به اشتراک گذاشتن نام خانوادگی، تقسیم دارایی و رشد با هم شما را هیجان زده می کند، پس ازدواج برای شما مناسب است. اگر تجربه زندگی مشترک شما خوب بوده است و ازدواج به خودی خود شما را هیجان زده می کند، پس باید آن را امتحان کنید.

احساس اطمینان در مورد ازدواج

در نهایت، زندگی مشترک باعث شده است که شما و همسرتان متوجه شوید که چقدر همدیگر را دوست دارید و برای خود ازدواج می خواهید. شما در دل خود می دانید که این شریک برای شماست و دیگر نمی خواهید قانونی شدن رسمی آن را به تاخیر بیندازید.

مانند هر رابطه دیگری، زندگی مشترک دارای مزایا و معایبی است. شما باید گزینه های خود را بسنجید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است و آیا زندگی در خانه با نیازها و ترجیحات شما مطابقت دارد یا خیر. مطمئن شوید که تمام جنبه های این راه اندازی را قبل از اقدام به آن به دقت در نظر می گیرید. مشاوره آنلاین در ازدواج چقدر موثر است؟

سخن آخر

زندگی مشترک قبل از ازدواج یک انتخاب شخصی است اما باید پس از تجزیه و تحلیل دقیق همه جوانب مورد توجه قرار گیرد. مزایای آن شامل زمان بیشتر با هم، بهبود صمیمیت و هزینه های شخصی کمتر است. با این حال، زوج ممکن است به راحتی احساس بی حوصلگی کنند و ازدواج را بی اهمیت بدانند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز