لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

مشاوره آنلاین در ازدواج

مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

فهرست مطالب

مشاوره آنلاین در ازدواج

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

مشاوره آنلاین در ازدواج می تواند برای زوج های که با برگزاری جلسات حضوری مشاوره مشکل دارند بسیار مفید و موثر باشد. برخی از زوجین با تصور اینکه جلسات حضوری تنها روند مشاوره برای ازدواج است تصمیم می گیرند قبل از ازدواج به یک مشاور مراجعه نکنند و حتی از مشاوره قبل از ازدواج منصرف می شوند چون اکثر زوجین از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود به خصوص در زمینه ازدواج با یک فرد غریبه در یک ساختمان اداری احساس خوبی ندارند. امروزه گزینه های دیگری نیز برای زوج هایی که نمی خواهند حضوری مشاوره بگیرند وجود دارد.

مشاوره آنلاین ازدواج این امکان را برای زوجین امروزی فراهم کرده تا هر جای دنیا که هستند به راحتی بتوانند با مشاورین در ارتباط باشند و در جلسات مشاوره و درمان ازدواج خود شرکت کنند. زوجین می توانند از طریق برنامه های موبایلی مانند پزشکت در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین شرکت کنند و در یک محیطی کاملا محرمانه و امن و با خیال راحت و خصوصی در منزل خود با یک درمانگر ارتباط برقرار کنند. جستجوی یک درمانگر برای ارائه مشاوره ازدواج از طریق یک برنامه آنلاین اغلب با استرس کمتری همراه است چون افراد در مشاوره آنلاین هیچ تماس مستقیمی با هم ندارند.

مزایای مشاوره ازدواج آنلاین برای زوجین

مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

جلسات مشاوره آنلاین ازدواج در دراز مدت می توانند با مزایای زیادی همراه باشند، از جمله:

  • مشاوره ازدواج و درمان آنلاین در شعله ور شدن مجدد عشق و علاقه زوجین موثر است و می تواند شما را درگیر مسائل مربوط به روز های اولیه آشنایی تان با همدیکر کند.
  • مشاوره آنلاین ازدواج می تواند در ایجاد روابط جدیدتر به شما کمک کند تا با احترام متقابل به همدیگر رابطه خود را پیش ببرید. در این حالت، یادگیری مهارت های ارتباطی بهتر در مشاوره ازدواج منجر به بهبود رفتارهای زوجین در طول رابطه می شود.
  • مشاوره ازدواج به صورت آنلاین، مکانی امن برای بحث در مورد موضوعاتی که ممکن است شما در جلسات حضوری نتوانید آنها را به راحتی بیان کنید. صراحت و صادقانه صحبت کردن در مورد مسائل مربوط به ازدواج در طی جلسات آنلاین می تواند منجر به راه حل های واقعی تر و صحیح تر شود. در ادامه روند درمانی، زوجین می توانند از نظرات و توصیه های مشاور استفاده کنند. به طور حتم نظرات و دیدگاه مشاور در طول دوره درمانی کاملا بی طرفانه و منصفانه خواهد بود که می تواند به زوجین در درک بهتر احساسات و عواطف شخص مقابل کمک کند.
  • مشاوره آنلاین ازدواج می تواند در درک نقاط ضعف و مثبت و چگونگی برقراری ارتباط صحیح و درست به افراد کمک کند تا به جای درگیری و مخالفت بیش از حد بتوانند مشکلات خودشان را با یکدیگر حل کند.

    موفقیت مشاوره آنلاین ازدواج

    مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

    برای اینکه جلسات درمانی و مشاوره نتیجه بخشی داشته باشید، بهتر است:

    در انتخاب مشاور با هم مشورت کنید.

    در اغلب موارد زوجین هنگام انتخاب یک مشاور با مشکل روبرو می شوند. حتی یک مشاور با تجربه و منصف ممکن است با یکی از زوج ها نسبت به دیگری ارتباط بهتری داشته باشد و این مسئله می تواند منجر به سوء تفاهم در بین زوجین شود. بر همین اساس زوجین بهتر است با مشورت همدیگر در انتخاب مشاور خود دقت کنند. نکته جالب در مورد مشاوره آنلاین زوجین این است که شما به راحتی می توانید به یک مشاور جدید مراجعه کنید.

    یاد بگیرید که ارتباط موثری برقرار کنید.

    ارتباطات سالم سنگ بنای یک رابطه خوب است. این قانون در مورد هر نوع رابطه و خصوصاً در رابطه عاشقانه صدق می کند. یک مشاور با تجربه در زمینه ازدواج می تواند راهکارهای برقراری ارتباط قاطعانه و در عین حال عاشقانه را به شما بیاموزد. شما باید بتوانید احترام و عشق خود را از طریق گفتارها و رفتارهای مثبت، حتی در درگیری نشان دهید. یک مشاور آنلاین می تواند ارتباطات سالم را توضیح دهد و شما را در درک چگونگی برقراری ارتباط در آغاز درمان راهنمایی کند تا بتوانید ارتباط های موثری را برقرار کنید.

    درمان های فردی و زوجین را ترکیب کنید.

    اکثر مشاوران در زمینه ازدواج به زوجین پیشنهاد می دهند تا هر کدام از طرفین یک مشاور فردی جدا از هم را داشته باشند چون ممکن است هر یک از افراد یکسری مسائل و حرف های خصوصی و شخصی داشته باشند که بخواهند با مشاور درمیان بگذارند. در حالی که یک مشاور باید در طول جلسات درمانی کاملا بی طرف باشد با در نظر گرفتن سلامت روان افراد فقط در صورت لزوم راهکارهای لازم را ارائه می دهد.

    آسیب پذیری خود را محدود کنید.

    تصمیم گیری برای شرکت در جلسات مشاوره ازدواج قدمی بسیار بزرگ است اما برخی افراد در مورد قضاوت و واکنش اطرافیان نسبت به شرکت در جلسات مشاوره احساس نگرانی می کنند که دیگران در مورد آنها چه قضاوتی می کنند؛ اما یکی از مزیت های مشاوره آنلاین این است که شما می توانید در خانه خود و حتی روزهای تعطیل در جلسات شرکت کنید و لزومی ندارد که دیگران از تصمیم شما مطلع شوند. جلسات درمانی شما کاملا محرمانه بوده و هیچ نگرانی بابت قضاوت و اطلاع دیگران از این موضوع نخواهید داشت.

    طرح مشاوره آنلاین در ازدواج

    مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

    بعد از مشاوره های فردی در طول جلسات درمانی و ارزیابی های اولیه از زوجین و بررسی راهکارها مشاوره برای ازدواج شروع می شود. مشاوره ازدواج در بهبود روابط به طرفین کمک می کند و بیشتر بر زوج درمانی متمرکز است. زوج درمانی می تواند بر اساس نیازهای روجین صورت بگیرد.

    جلسات درمانی

    به طور طبیعی جلسات مشاوره های حضوری ازدواج یک ساعت طول می کشد؛ اما جلسات درمانی مشاوره به صورت آنلاین انعطاف پذیری بیشتری دارند. درمانگرانی که به صورت آنلاین در جلسات درمانی شرکت می کنند باید مجوز درمانی مربوطه را داشته باشند. در این شرایط جلسات درمانی مشاوره ازدواج به صورت آنلاین بر اساس نیاز زوجین می تواند زمان های مختلفی نیاز داشته باشد و حتی در برخی مواقع ممکن است به 10 دقیقه هم نرسد.

    درمانگران مشاوره آنلاین تخصص دارند به صورت 24 ساعته در دسترس هستند و شما در هر ساعت از شبانه روز به راحتی می توانید با آنها تماس بگیرید و بر اساس زمانبندی های خود طول جلسات را طولانی تر و یا کوتاهتری را با مشاوران آموزش دیده انتخاب کنید. درمانگران مجاز با شناسایی و حل مشکلاتی که ازدواج را تحت فشار قرار می دهند، به بهبود زوجین کمک می کنند. درمانگران آنلاین مجاز به ارائه خدمات مشاوره ای و روان درمانی هستند و می توانند راهکارهایی را برای غلبه بر چالش های زندگی فردی و مشترک زوجین ارائه دهند.

    جلسات پیگیری مشاوره آنلاین زوجین

    بعد از جلسه درمان اولیه با مشاور، درمانگر جلسات بعدی مشاوره را تعیین می کند. جلسات پیگیری و بعدی مشاوره بر اساس شدت نگرانی و در دسترس بودن زوجین و نیاز های آنها برنامه ریزی می شوند. زوجینی که مسائل جدی تری دارند ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. زوجین می توانند در طول جلسات درمانی دیدگاه های خود را در مورد احساس عملکرد خدمات مشاوره ازدواج به اشتراک بگذارند. مشاوره ازدواج بصورت آنلاین به شما و همسرتان این آزادی را می دهد که راحت ترین زمان و مکانی مناسب را برای مشاوره خود انتخاب کنید. شرکت در مشاوره آنلاین استرس کمتری دارد. مشاوره آنلاین ازدواج به عنوان پل ارتباطی به قلب یکدیگر تعریف می کنند.

    طرح مسائل مهم در مشاوره قبل از ازدواج

    مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

    از بررسی انتظاراتی که زوجین از یکدیگر دارند تا وضعیت فرزند دار شدن و تعداد فرزندان در آینده می تواند مسائل بسیار مهمی باشد که زوجین تصمیم می گیرند در مورد آنها در مشاوره قبل از ازدواج با یک مشاور صحبت کنند. هرچه آگاهی و شناخت زوجین از همدیگر قبل از ازدواج بیشتر باشد به طور حتم نتیجه گیری در مورد تصمیم به ازدواج هم راحت تر و بهتر خواهد بود.

    مهمترین مسائلی که می توانید با درمانگر خود در میان بگذارید، عبارتند از:

    • بررسی مسائل مالی
    • انتظارات شما از ازدواج
    • بررسی مشکلات جنسی
    • انتظارات شما از شریک زندگی تان
    • برنامه ریزی برای فرزند دار شدن و تعداد آنها
    • بررسی گذشته زوجین و تاثیر آن بر زندگی مشترک

    انتظارات شما از ازدواج و نقش زوجین

    ایده ها و انتظارات افراد از یکدیگر برای تشکیل زندگی مشترک کاملا متفاوت هستند. بر همین اساس مشورت در مورد انتظارات و باورها در مورد ازدواج در طول مشاوره قبل از ازدواج می تواند تاثیر زیادی در انتخاب موثر شما داشته باشد که با یک انتخاب درست بتوانید در مورد آینده خود تصمیم بگیرید.

    بررسی گذشته زوجین و تاثیر آن بر زندگی مشترک

    تحقیق در مورد گذشته زوجین و تاثیر آن بر زندگی مشترک و حتی صحبت کردن در مورد آن به شما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه تر و سالم تری داشته باشید و از راه های سالم تری با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. در مشاوره قبل از ازدواج شما می توانید درباره هر موضوعی مربوط به طرف مقابل خود صحبت کنید. کارشناسان معتقدند اگر یک زن و شوهر نتوانند آزادانه درباره هر موضوعی بحث کنند، هر چقدر هم موضوع شخصی یا دشوار باشد، ازدواج به یک مبارزه تبدیل خواهد شد؛ اما صحبت با یک روانشناس در تمام زمینه های قبل از ازدواج می تواند نقش موثری در برقراری ارتباط زوجین داشته باشد. مهارت های ارتباطی خوب برای سالم نگه داشتن یک ازدواج کافی نیست، اما شانس موفقیت را افزایش می دهد.

    بررسی مشکلات مالی

    در مشاوره قبل از ازدواج نباید از طرح مشکلات و موضوعات مشترک شرم و ترس داشته باشید. صحبت کردن در مورد مشکلات مالی یکی از موضوعاتی که می تواند از بروز خیلی از مشکلات زندگی زناشویی پیشگیری کند.

    بررسی مسائل جنسی

    مشورت در مورد مسائل جنسی مانند مشکلات مالی می تواند تاثیر زیادی در برقراری صمیمیت بین زوجین بعد از ازدواج داشته باشد. در حالی که ممکن است بحث در مورد زندگی جنسی شما در مقابل یک غریبه کاملاً ناراحت کننده باشد، اما در مشاوره آنلاین به راحتی می توانید در این زمینه با مشاور خود صحبت کنید.

    نحوه مشاوره آنلاین ازدواج  

    مشاوره آنلاین ازدواج | پزشکت

    در جلسات مشاوره آنلاین می توانید از طریق ارتباطات الکترونیکی با یک درمانگر حرفه ای مشورت کنید. اشکال معروف انجام این کار شامل:

    • چت های صوتی
    • چت های نوشتاری
    • چت های تصویری

    در بعضی موارد، زوجین ممکن است در یک اتاق باشند و با یک درمانگر چت ویدیویی کنند. در موارد دیگر، هر شخص ممکن است در یک اتاق خصوصی به یک درمانگر پیام دهد. این گزینه به زوجین امکان می دهد که حتی در شرایطی که در کنار یکدیگر نیستند، بتوانند با مشاور خود ارتباط برقرار کنند و تحت درمان قرار بگیرند. در طول مشاوره زوجین ممکن است در مورد موضوعات اصلی، مانند ارتباطات و حل مشکلات و تعارضات خود، راهکارها و پیشنهاداتی دریافت کنند. آنها همچنین ممکن است به موارد خاصی مانند مشکلات مالی و یا فرزندپروری بپردازند.

    اگر می خواهید در تصمیم گیری برای ازدواج خود از یک مشاور با تجربه مشورت بگیرید و در جلسات درمانی مشاوره شرکت کنید ما به شما روش مشاوره آنلاین در پزشکت را به شما پیشنهاد می کنیم. در پزشکت علاوه بر مشاوره در مورد تصمیم برای ازدواج خود می توانید در 39 زمینه تخصصی پزشکی، پیراپزشکی و روان شناسی با بیش از صدها مشاور با تجربه در ارتباط باشید و از آنها کمک بگیرید. قبل از انتخاب یک مشاور برای ازدواج خود می توانید در مورد مشاوره فردی و یا زوج درمانی با درمانگر خود مشورت کنید در برخی موارد مانند مسائل مربوط به خیانت شاید به حضور طرف مقابل هم نیاز باشد؛ اما در برخی موارد مشاوره فردی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

    مقایسه مشاوره حضوری و آنلاین

    مشاوره حضوری
    مشاوره آنلاین
    در سال ها تحقیق و مطالعه اثبات شده که روند مؤثری است.
    تحقیقات جدید نشان می دهد مشاوره آنلاین بعضاً مؤثرتر از مشاوره حضوری است.
    مشتری ممکن است توسط مشاور مورد ترس قرار گیرد.
    مشتری کمتر از مشاور احساس ترس می کنند.
    مشتریان ممکن است راهنمایی و مشاوره یک مشاور را فراموش کنند.
    مشتری می تواند سوابق جلسات درمانی خود را نگه دارد.
    ممکن است مشاور در مورد مشکل مراجعه کننده تجربه لازم را نداشته باشد.
    مشتریان می توانند مشاور متخصص در زمینه مشکل خود قبل از شروع جلسات درمانی انتخاب کند.
    مشاور ممکن است از قومیت یا زبان مشتری آشنایی نداشته باشد.
    مشتری می توانند یک مشاور مناسب با قومیت و زبان خود انتخاب کنند.
    مشتری ممکن است پیشرفت خود را به وضوح نبیند.
    متن ذخیره شده و مشاوره صوتی و ویدئویی گواهی بر پیشرفت روند درمان مشتری است.
    مشتری باید بر نگرانی ها و ترس های خود از مشاوره غلبه کند.
    با احساس ناشناس بودن، مشتریانی که دلهره و ترس دارند بیشتر به دنبال مشاوره آنلاین هستند.
    برای مشتریانی که به صورت شفاهی ارتباط برقرار می کنند ایده آل است.
    برای مشتریانی که به صورت شفاهی یا با نوشتن ارتباط برقرار نمی کنند ایده آل است.
    مشتریان باید وقت در مطب مشاور منتظر بماند.
    وقت مشتری صرف مشاوره می شود.
    ممکن است بین جلسات درمانی وقفه ایجاد شود.
    مراجعه کننده در هر زمانی می تواند به مشاور خود دسترسی داشته باشد.
    برای بیماران یا معلولان جسمی سخت و دشوار است.
    در دسترس همه افراد به خصوص زنان خانه دار و بیماران قرار دارد.
    خطر سوء رفتار جنسی یا اجتماعی مشاور وجود دارد.
    پتانسیل کمتری برای سوء رفتار جنسی یا اجتماعی مشاور وجود دارد.
    اغلب راجعه کننده باید برای جلسه درمانی نوبت بگیرد.
    مشاور همیشه در دسترس است.
    ثابت شده است که برای ایجاد ارتباط بین مشاور و مشتری موثر است.
    تحقیقات جدید نشان می دهد که برای ایجاد ارتباط بین مشاور و مشتری مؤثر است.
    افراد اغلب توسط افراد دیگر در دفتر مشاوره دیده می شوند.
    به دلیل فاصله گرفتن از مشاور و نبود دفتر مشاوره، ننگ اجتماعی برطرف می شود.
    مشتریان می توانند بهترین مشاور را در منطقه خود جستجو کنند.
    مشتریان می توانند در خارج از محدوده خود به دنبال یک مشاور عالی باشند.
    مشتری و مشاور باید در یک زمان مشخص و در یک مکان مشخص حضور پیدا کنند.
    مشتری و مشاور در یک مکان مشخص ملاقات نمی کنند و گاهی اوقات زمان مشخصی وجود ندارد.
    نرخ ها بخصوص در مناطق شهری می توانند گران باشند.
    مشتری هزینه کمتری را بابت مشاوره پرداخت می کند.
    معمولاً در ساعات کاری و غیرتعطیل انجام می شود.
    پتانسیل خدمات دهی برای ساعات طولانی و روزهای تعطیل را دارد.

    منابع:

    https://www.betterhelp.com/advice/relations/benefits-of-online-couple-counseling/

    https://www.verywellmind.com/best-online-marriage-counseling-4691952

    https://www.brides.com/story/issues-you-will-discuss-in-premarital-counseling

    [advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

    همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

    به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

    0 / 5. تعداد رای ها: 0

    هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

    2

    مقالات مرتبط

    2 دیدگاه

    1. سلام وقتتون بخیر من دختری هستم بیستو یک ساله و از کودکی به نوه عموم علاقه داشتم تا اینکه ایشون پارسال اومدن خواستگاری من ولی بهشون جواب منفی دادم چون اصلا شرایطشو نداشتن ن سربازی رفته بودن و ن شغل درست و حسابی داشتن (دانشجو بودن)ولی وضع مالی خانوادگیشون خوب بود خانواده من بهشون گفتن ما دختر داریم و در خونمون رو ب همه بازه هروقت شرایط پسرتون بهتر شد بیاین . من خیلی با ایشون سنگین برخورد میکردم و کلا دختر سرو سنگینی هستم و از طرفی هم بهم میگفتن هر چقدر بیشتر بهش بی محلی کنی بیشتر میاد سمتت(متاسفانه من بد برداشت کرده بودم جوری ک حتی جواب سلامشونو به زور میدادم) ایشون هم ادم سبکی نبودن ولی جوری رفتار میکردن ک مشخص بود روی من کراش دارن .ولی خب این چند مدت خیلی رفتارشون سرد شده بود حتی با خانوادمم مثل قبل برخورد نمیکردن و کلا خیلی رفتارشون بد شده بود تا اینکه فهمیدم گفته که من فکر میکنم نیلما از من متنفره و اگه به همین رفتاراش ادامه بده من دیگه نمیخوامش چند مدت بعد هم فهمیدم ک تازگیا ی دوست دختر هم دارن جوری ک خانوادشون در جریانن .من خیلی سعی میکنم برام مهم نباشه چون دلم میخواد تمام وقتمو صرف آینده ام کنم وعلاقه ی شدیدی ب درس خوندن دارم ولی از طرفی هم دلم نمیخواد ایشونو از دست بدم مامانم بهم میگه موقعیت های خیلی بهتری برای تو هست ولی هر وقت احساس میکنی ک نمیتونی تحمل کنی بگو‌ک الکی بهشون بگم خواستگار داری اگ بخوان میان جلو من واقعا موندم چیکار کنم از طرفی دلم نمیخواد متاهل بشم چون واقعا به نظرم هنوز زوده و از طرفی هم دلم نمیخواد ایشونو از دست بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام با توجه به پیچپیده بودن موضوع لازم است که به شکل حضوری و یا آنلاین با مشاور متخصص مشاوره نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز