لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

روانشناسی و روانپزشکی

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

فراموش کردن همسر سابق و کنار آمدن با طلاق و جدایی به خصوص اگر هنوز عاشق همسر خود باشید کار بسیار دلهره آوری است. قلب شما آرزوی حضور همسرتان را دارد و به این امیدواری ادامه می دهد که شاید روزی اوضاع به وضع قبلی خود برگردد. اما این یک بن بست است. وقتی این واقعیت را پذیرفتید، باید تمام خاطرات گذشته را کنار گذاشته برای ادامه زندگی خود تلاش کنید.

در واقع شاید نتوانید شخصی که روزگاری دوستش داشتید را فراموش کنید، اما می توانید راه هایی برای کنار آمدن با این درد پیدا کرده و گذشته را با شجاعت پشت سر بگذارید.

واقعیت را بپذیرید.

اولین قدم برای التیام قلب شکسته این است که بپذیرید رابطه قبلی با وجودی که  تمام تلاش خود را کردید دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. در واقع شما باید با گذشته خود صلح کنید. باور داشته باشید که در این دنیا هیچ  اتفاقی بی دلیل نیست و این جدایی شاید اتفاقات بهتری را در سرنوشت شما رقم بزند. تنها در این صورت است که می توانید خاطرات تلخ و شیرین همسر سابق خود را فراموش کنید.

به اما و اگرها فکر نکنید.

شما در زندگی قبلی خود سرمایه گذاری زیادی کرده اید، به همین دلیل کنار گذاشتن آن واقعا چالش برانگیز است. با این حال وقت آن است که آبیاری به یک گیاه مرده را متوقف کنید. ممکن است امید زیادی داشته باشید که این رابطه دوام بیاورد، اما همه چیز طبق برنامه پیش نخواهد رفت و این مساله نباید موجب ناراحتی شما شود. همانطور که می دانید “اولین قدم سخت ترین مرحله است”، اما همین که آن را برداشتید، می فهمید که شخصیت شما ارزش زیادی دارد و بهتر است رابطه ای که نمی تواند شما را خوشحال کند را کنار بگذارید.

بدانید که فراموشی زمان می برد.

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟ | پزشکت

هنگامی که تنها هستید و خاطرات شما را آزار می دهند آرزو می کنید که همه خاطرات یک شبه پاک شوند. اما در واقعیت این کار آسان نیست، زیرا فراموشی زمان می برد و یک شبه اتفاق نمی یفتد. این کار نیاز به اراده و صبر زیادی دارد. بنابراین به خود سخت نگیرید.

کنترل خود را از دست ندهید.

یکی ازاشتباهات رایج بسیاری از افراد این است كه برای فراموش کردن هر چه سریع تر خاطرات تلخ گذشته، كنترل خود را از دست داده و به طور افراطی به مهمانی های زیاد یا ارتباط با غریبه ها می پردازند. چنین فعالیت هایی ممکن است شادی کوتاه مدت برای شما ایجاد کنند، اما در دراز مدت آسیب زیادی به شما می رسانند.

او را در شبکه های اجتماعی دنبال نکنید.

ممکن است گاهی وسوسه شوید که بدانید همسر سابق شما پس از جدایی کجا است و چه می کند. با استفاده از شبکه های اجتماعی، می توانید به راحتی محل زندگی او را پیدا کنید، اما باید بدانید که این کار نه تنها باعث کند شدن روند بهبودی می شود بلکه شما را به اعماق افسردگی می کشاند. بنابراین اگر قادر به مقاومت در برابر این وسوسه نیستید، از رسانه های اجتماعی دوری کنید.

به یک سرگرمی بپردازید.

ذهن خالی محل زندگی شیطان است، بنابراین تا می توانید ذهن خود را مشغول کنید. یک راه خوب برای مشغول نگه داشتن خود، انتخاب یک سرگرمی مورد علاقه است. به عنوان مثال می توانید در یک کلاس ورزش یا یک دوره خوشنویسی ثبت نام کنید. شرکت در چنین فعالیت هایی علاوه بر تقویت اعتماد به نفس، به شما کمک می کند تا دوباره استعدادهای نهفته خود را کشف کنید.

وقت خود را با خانواده بگذرانید.

بعد از جدایی، ممکن است در خود احساس طرد شدن کنید. خانواده می تواند بهترین مکان برای دریافت مقداری عشق باشد. آنها شما را همانگونه که هستید دوست داشته و همیشه حامی و دلسوز شما هستند. گذراندن وقت با خانواده می تواند در بهبودی سریع تر به شما کمک کند تا راحت تر بتوانید همسر سابق خود را فراموش کنید.

با یک دوست قابل اعتماد صحبت کنید.

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟ | پزشکت

پس از جدایی ممکن است سوالات مختلفی ذهن شما را درگیر کند، به عنوان مثال: “چرا این اتفاق برای من افتاد؟” ” آیا تقصیر من بود؟” ” آیا در حال حاضر می توانم کار دیگری انجام دهم؟” ممکن است به دلیل احساس گناه در یافتن پاسخ ها دچار اشتباه شوید. بنابراین، هر وقت احساس غرق شدن در افکار آزاردهنده را دارید، با دوست مورد اعتماد خود صحبت کنید. این کار به شما می کند که به دیدگاه جدیدی از زندگی برسید.

تنها سفر کنید.

تنهایی به سفر رفتن به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس گذشته خود را بازیابید. و همچنین زمانی را برای تنهایی و استراحت شما فراهم می کند. بنابراین اگر احساس کردید که به استراحت نیاز دارید، از سفر رفتن دریغ نکنید.

تمام راه های ارتباطی را حذف کنید.

برای فراموش کردن همسر سابق خود شماره او را از تلفن خود پاک کنید، لباس ها و هر چیزی که یادآور خاطرات همسر سابقتان است، را به دیگران هدیه دهید. او را در شبکه های اجتماعی مسدود کنید. اگر نمی توانید در برابر وسوسه چک کردن او در شبکه های اجتماعی مقاومت کنید، شماره تلفن خود را تغییر دهید. اگر فکر می کنید همسرتان در برخی مسیرها رفت و آمدهای بیشتری دارد از رفتن به آنجا پرهیز کنید. سرانجام، خود را در مکالمه هایی که  در مورد همسر سابق شما است وارد نکنید.

هرگز به فکر انتقام نباشید.

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟ | پزشکت

دل شکستگی شما می تواند به ناامیدی و عصبانیت از همسر سابق شما منجر شود، اما هرگز نباید به فکر آسیب رساندن یا بدنام کردن او باشید. چنین فعالیت هایی نه تنها روند بهبودی شما را کند می کند، بلکه باعث افسردگی و پریشانی بیشتر شما می شود.

خاطرات قدیمی را با خاطرات جدید جایگزین کنید.

برای فراموش کردن خاطرات گذشته باید خاطرات جدیدی ایجاد کنید. غذاهایتان را تغییر بدهید یا به کارهایی مانند چتربازی که هرگز در زندگی خود انجام نداده اید، بپردازید. انجام این کارها به شما کمک می کند که همسر سابقتان را زودتر فراموش کنید.

در زندگی روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید.

تغییر سبک زندگی یکی از بهترین راهها برای فراموش کردن همسر سابق است. صبح زود بیدار شوید و در هوای تازه صبح شروع به دویدن کنید. چنین تغییراتی زندگی شما را پر از انرژی مثبت کرده و به شما قدرت می دهد تا قلب شکسته خود را ترمیم کنید.

به خودتان برسید.

پس از جدایی، یکی از بهترین راه ها برای فراموش کردن همسر سابق سرمایه گذاری روی خودتان است. اکنون می تواند زمان مناسبی برای کوتاه کردن مو، ماساژ یا تغییر لباس هایتان باشد. چنین تغییراتی در زندگی باعث می شود که همسر سابق شما به ذره ای از خاطرات تبدیل شود.

برای ماندن در رابطه اصرار نکنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات این است که به عقب برگشته و بخواهید برای آخرین بار با همسر سابق خود صحبت کنید، ممکن است فکر کنید که آخرین مکالمه ممکن است به همه مشکلات شما پایان دهد تا دوباره بتوانید با همسر سابق خود زندگی کنید. اما این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بلکه فقط احساسات شما از خواب بیدار شده و اینبار با شدت بیشتر به شما صدمه می زنند. در نتیجه چرخه معیوب دوباره شروع می شود. به یاد داشته باشید، که تمام شدن باید همیشه از درون شما انجام شود.

چیدمان خانه خود را تغییر دهید.

تغییر محیط اطراف به شما کمک می کند که گذشته خود را فراموش کنید. همه قاب عکس های مربوط به همسر سابقتان  را برداشته و اتاق را دوباره رنگ کنید. چیدمان مبلمان منزل را تغییر دهید. در صورت امکان نقل مکان به یک خانه جدید نیز می تواند در فراموش کردن خاطرات گذشته کمک بسیار زیادی به شما کند.

یک حیوان خانگی بخرید.

حیوانات خانگی مظهر عشق ایثارگرانه بوده و می توانند همراهان ایده آلی برای ترمیم قلب شکسته شما باشند. یک گربه یا یک سگ برای خود بخرید. ممکن است همسر سابق خود را به دلیل محبتی که به حیوان خانگی خود دارید، کاملا فراموش کنید. با این حال، فقط هنگامی که آمادگی قبول مسئولیت دارید حیوانات خانگی را در خانه خود بپذیرید. زیرا حیوانات نیز به عشق و مراقبت احتیاج دارند.

خود را با دیگران مقایسه نکنید.

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟ | پزشکت

ممکن است برای همکارتان که ازدواج می کند یا بهترین دوستتان که نامزد شده است خوشحال باشید، اما در اعماق ذهن، شرایط خود را با زندگی آنها مقایسه کنید. چنین مقایسه هایی فقط فراموش کردن همسر سابقتان را سخت تر کرده و باعث می شود شما از نظر احساسی واکنش نشان داده و بخواهید برگردید. واقعیت را درک کنید و بپذیرید که زندگی هر کس با دیگری متفاوت است و هرگز نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

به مزایای مجرد بودن نگاه کنید.

درست است، عاشق شدن یک احساس فوق العاده است، اما مجرد بودن هم لذت کمتری ندارد. این تغییر را بپذیرید و سعی کنید به جنبه های مثبت مجرد بودن نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر مجبور شدید که قایق سواری را به خاطر همسرتان کنار بگذارید زیرا همسر سابق شما دچار آب هراسی بوده است، جدایی این فرصت را به شما می دهد تا دوباره به علائق خود بازگردید. وقتی یاد بگیرید زندگی را بدون همسر سابقتان دوست داشته باشید، رها کردن گذشته آسان تر خواهد بود.

خاطرات بد رابطه را مرور کنید.

فراموش کردن همسر سابق شما ممکن است سخت باشد به خصوص اگر هنوز عاشق او باشید. هیچ راه مطمئن برای محبت نکردن به یک فرد وجود ندارد، اما هر وقت تمایل به بازگشت پیدا کردید، به همه چیزهای بد، تمام اشک ها و دعواهایی که در آن رابطه داشتید، فکر کنید. این خاطرات به شما یادآوری می کنند که چرا از همسرتان جدا شده اید و شما را از فکر کردن به همسر سابقتان باز می دارد.

ارزش خود را بشناسید.

چگونه همسر سابق خود را فراموش کنیم؟ | پزشکت

شما ممکن است قلب بزرگی داشته باشید و بتوانید اشتباهات همسر سابقتان را به راحتی ببخشید. اما این فقط اندوه بیشتری را در پی خواهد داشت. اکنون که جرأت کردید از رابطه خارج شوید، وقت آن است که ارزش خود را بدانید. همین که به این درک برسید، فراموش کردن همسر سابق شما آسان تر می شود.

بر حرفه خود تمرکز کنید.

اکنون که مجرد هستید، وقت کافی برای تمرکز بر روی حرفه خود، اشتغال به پروژه جدید یا قبول پیشنهاد شغلی در خارج از کشور خواهید داشت. همانطور که در حرفه خود به اوج می رسید، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کرده و شما را مشغول می کند تا گذشته را فراموش کنید.

با افراد جدید آشنا شوید.

این کار را فقط زمانی انجام دهید که از نظر عاطفی به یک ثبات پایدار رسیده باشید. ملاقات با افراد جدید می تواند دیدگاه شما نسبت به زندگی را تغییر داده و به شما بفهماند که همه احساس بدبختی در شما ایجاد نمی کنند. همچنین ممکن است فرد جدید باعث شود که دوباره به عشق اعتقاد پیدا کنید. با این حال برای شناختن فرد جدید وقت بگذارید و اگر از او اطمینان ندارید هرگز وارد رابطه نشوید.

 یک دفترچه یادداشت تهیه کنید.

روش دیگر برای فراموش کردن همسر سابقتان تخلیه افکار و احساسات است. یک دفترچه یادداشت خریده و شروع به نوشتن کنید. استفاده از این روش باعث می شود که تمام خشم و درد خود را از بین ببرید. هرچه زمان پیش می رود، متوجه خواهید شد که بسیار آزاد شده و سبک بال تر هستید.

نه گفتن را به دیگران بیاموزید.

اگر در حال گذر از زندگی قبلی خود هستید، سعی کنید در رویدادهایی که ممکن است همسر سابق شما در آن حضور داشته باشد شرکت نکنید. اگر برخی از دوستان مشترک شما را به مهمانی دعوت می کنند، در کمال ادب دعوت را رد کنید. همچنین، اگر کسی با سوال های مختلف می خواهد به علت جدایی شما پی ببرد، مودبانه به او بگویید که نمی توانید در مورد آن صحبت کنید. اجازه ندهید مردم شما را به سمت آنچه دوست ندارید سوق دهند.

به اتاق خود محدود نشوید.

وقتی غمگین و دلشکسته هستید، دوست دارید تنها بمانید. این کار ممکن است در مراحل اولیه جدایی موثر باشد، زیرا به این زمان نیاز دارید. اما، هنگامی که از این مرحله گذشتید، خود را به فضای خانه محدود نکنید  زیرا باعث می شود ذهن شما به همسر سابقتان رجوع کند. بنابراین به جای این کار بیرون بروید، با دوستان خود تماس بگیرید و وقت خود را با آنها سپری کنید.

غم و اندوه خود را سرکوب نکنید.

روند فراموشی شخصی که روزگاری دوستش داشتید دردناک خواهد بود. شما ناراحت خواهید شد و حتی ممکن است احساس گریه کنید، که کاملا طبیعی است. در صورت میل به گریه هرگز غم و اندوه خود را سرکوب نکنید، با صدای بلند گریه کنید یا عکس همسر سابق خود را پاره کنید، زیرا ممکن است در رها کردن آن شخص به شما کمک کند.

 همسر سابق خود را ببخشید.

روش ساده دیگر برای فراموش کردن همسر سابقتان، بخشیدن اشتباهات او است، خواه عذرخواهی کرده باشد یا نه. همین که او را ببخشید، در آرامش خواهید بود و دیگر جایی در افکار شما نخواهد داشت. همچنین سعی کنید لحظات خوب و بدی را که با اوگذرانده اید را فراموش کنید، اما درس هایی که این رابطه به شما داده است را همیشه به یاد داشته باشید.

امید خود را از دست ندهید.

شکست خوردن در رابطه قبلی به معنای این نیست که شما همیشه بازنده اید. امید خود را از دست ندهید زیرا این کار باعث می شود که در افسردگی و افکار منفی غرق شوید. اجازه ندهید یک رابطه ناموفق هویت شما را مشخص کند. هرگز تسلیم نشوید و خود را سرزنش نکنید، زیرا همیشه در انتهای تونل نور وجود دارد.

از متخصص کمک بگیرید.

اگر فکر می کنید قادر به کنار آمدن با این جدایی نیستید و هیچ یک از نکات ذکر شده در بالا به شما کمک نمی کند که همسر سابق خود را فراموش کنید، می توانید از یک متخصص روان شناسی کمک بگیرید. یک مشاور روان شناسی قادر به درک شرایط و هدایت شما در مسیر درست خواهد بود.

به طور کلی پایان دادن به یک رابطه درد و غم فراوانی به همراه دارد، اما ماندن در رابطه ای که دیگر فایده ای ندارد ممکن است آسیب بیشتری به شما وارد کند. بنابراین تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با واقعیت کنار بیایید و سعی کنید برای ساختن دوباره زندگی خود تلاش کنید.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/how-to-forget-your-ex_00631937/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز