لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

 پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

فهرست مطالب

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ، موضوعی است که این روز ها مورد بررسی قرار گرفته است. اگر چه بسیاری از کارشناسان سکس تراپی با این نظریه مخالف هستند و معتقدند عوامل زیادی از جمله سلامت روانی مردان، وضعیت اشتغال اضطراب اجتماعی یا مهارت های ارتباط جنسی مردان می توانند در اختلال نعوظ تاثیر داشته باشند و اختلال نعوظ یک پدیده بیوپسیکوسیالی است که عوامل بسیاری می توانند در آن نقش داشته باشند؛ اما نظر سنجی های جدید ادعا می کند تماشای فیلم های پورنوگرافی می تواند باعث افزایش اختلال در نعوظ (ED) شود. با این حال، یک نظرسنجی آنلاین نشان می دهد که پورنوگرافی یک مرد با اختلال نعوظ و نارضایتی بیشتر از رابطه جنسی با شریک زندگی مرتبط است.

پورنوگرافی و اختلال نعوظ

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

پورنوگرافی، استفاده از تصاویر و فیلم های مستهجن برای برانگیختگی میل جنسی می باشد. محققان بلژیک، دانمارک و انگلستان معتقدند: میزان تماشای فیلم های پورنو و تحریک کننده در مردان با اختلالاتی که فرد در نعوظ خود آن را تجربه می کند رابطه کاملا متسقیم دارد. این در حالی است که 65 درصد از شرکت کنندگان در این بررسی از تماشای فیلم های پورنو برای تحریک بیشتر در هنگام برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی خود استفاده می کرده اند. این تحقیق بر روی یک نظرسنجی آنلاین از 118 سؤال که در رسانه های اجتماعی در بلژیک و دانمارک تبلیغ شده است بر روی 2626 مرد انجام گرفت که شامل بخش های مختلف سلامت جنسی، مانند استمناء، تعداد استفاده از مستهجن و فعالیت های جنسی دیگر افراد را مورد بررسی قرار داده است.

این پرسشنامه روی مردانی متمرکز شده بود که در طی ماه گذشته رابطه جنسی برقرار کرده بودند؛ اما بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان که بیشتر آنها بین 16 تا 35 سال سن داشتند بیش از 6 ماه در روابط بودند. گونتر دی وین، رئیس محقق و استادیار ارولوژی در دانشگاه آنتورپ و بیمارستان دانشگاه آنتورپ، می گوید که در بررسی صورت گرفته با موضوع تاثیر پورنوگرافی بر روی اختلال نعوظ مشخص شد که اکثر افراد به طور متوسط ​​10 دقیقه در روز فیلم های پورنوگرافی را تماشا می کنند. البته مدت زمان تماشای فیلم های پورنوگرافی در برخی افراد بسیار کم و در برخی ها بسیار زیاد گزارش داده شده است که مدت زمان آن یک محدود از 0 دقیقه تا بیش از 26 ساعت در هفته ثبت شده است.

مدت زمان استفاده پورنوگرافی و اختلال نعوظ

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

مدت زمان استفاده از پورنوگرافی در شدت اختلال نعوظ تاثیر دارد. همین مسئله در مورد غذا خوردن هم صدق می کند. بدون شک همه افراد از غذا لذت می برند اما برخی افراد ممکن است در هنگام غذا خوردن زیاده روی کنند که زیاده روی در مصرف غذا در طولانی مدت می تواند منجر به اختلال خوردن شود. بر همین اساس استفاده بیش از حد پورنوگرافی هم می تواند منجر به بروز اختلالاتی همچون اختلال نعوظ شود. در هر دو مورد، فرد برای رفع احساسات و علائمی که زمینه ساز رفتار اجباری است، نیاز به کمک و درمان دارد.

کریستین لوزانو، به عنوان یک سکس تراپ معتقد است اگر تحقیقات اخیر با نظریه اختلال نعوظ ناشی از پورنو (PIED) مطابقت دارد، اما ممکن است نتایج این تحقیقات زیاد جامع نباشد چون بروز اختلال نعوظ یک پدیده بیوپسیكوسیالی است که عوامل عوامل فیزیولوژیکی و روانشناختی زیادی می تواند در بروز آن نقش داشته باشند. وی به همه افراد توصیه می کند افراد نسبت به استفاده از پورنو خود کنجکاو و مراقب باشند چون اغلب اوقات، انتخاب پورنو می تواند بیش از حد تحریک کننده باشد و منجر به بروز اختلال شود. در دسترس بودن و راحتی کار با اینترنت، صمیمیت و ارتباط با دیگران در یک دنیای مجازی می تواند برای بعضی از افراد جذاب باشد. بر همین اساس افراد ترجیح می دهند لذت جنسی خود را از پورنو تجربه می کنند و حتی این افراد معتقدند که این روش آسانتر از داشتن رابطه جنسی با همسر می باشد.

عوامل خطر اختلال در نعوظ

برخی عوامل ممکن است خطر اختلال نعوظ را افزایش دهند، ازجمله:

ناتوانی جنسی در مردان

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

ناتوانی جنسی در مردان هنگامی رخ می دهد که آن ها قادر به دستیابی به نعوظ، حفظ نعوظ یا انزال نباشند. ناتوانی جنسی تا حدودی با اختلال نعوظ (ED) مشخص می شود و عوامل مختلفی از جمله اختلالات عاطفی و جسمی می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد. براساس بنیاد مراقبت ارولوژی، حدود 30 میلیون آمریکایی اختلال نعوظ را تجربه می کنند. بررسی ها نشان داده که علت های زیادی خطر افزایش ناتوانی جنسی با افزایش سن بیشتر می شود و حتی در مردانی که به یک یا چند عامل خطر قلبی عروقی نیز مبتلا هستند شیوع بیشتری دارد.

مردان

ناتوانی جنسی اغلب بر زندگی جنسی مردان تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به افسردگی، استرس زیاد و اعتماد به نفس پایین شود. شناخت علت های شایع ناتوانی جنسی می تواند در بهبود و روند درمانی آن نقش موثری داشته باشند. اختلال نعوظ، بیش از 12 میلیون مرد فقط در ایالات متحده را شامل می شود. اگرچه اختلال نعوظ می تواند مردان را در هر سنی به محض گذر از دوران بلوغ تحت تأثیر قرار دهد، اما بیشتر در مردان بالای 40 سال دیده می شود و احتمال آن با افزایش سن بیشتر می شود.

9 راهکار برای بهبود اختلال نعوظ

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

بسیاری از مردان به دنبال راه کارهایی برای افزایش عملکرد جنسی خود هستند. برخی افراد ممکن است برای رسیدن به هدف خود از پورنوگرافی و یا حتی قرص های تقویتی مردانه در بازار استفاده کنند، اما روش های ساده ای برای افزایش عملکرد جنسی در مردان وجود داد. مردان باید به این نکته توجه داشته باشند که سلامت و عملکرد مناسب آلت تناسلی آن ها به وضعیت و سلامت فشار خون بدن بستگی دارد و بر همین اساس در درجه اول باید از سلامت سیستم گردش خون خود مطمئن شوند صولاً آنچه برای قلب مفید است برای سلامتی جنسی افراد هم می تواند مفید و موثر باشد.

مردان برای افزایش عملکرد جنسی خود می توانند راهکارهای 9 گانه زیر را امتحان کنند:

ورزش کنید.
  • یکی از بهترین راه های بهبود سلامتی، ورزش قلبی عروقی است.
  • ورزش منظم به حفظ سلامت قلب می تواند به عملکرد جنسی کمک کند.
  • سی دقیقه ورزش روزانه، می تواند تاثیر زیادی بر روی عملکرد جنسی افراد داشته باشد.
میوه و سبزیجات مفید را بخورید.

برخی از غذاها همچنین می توانند در بهبود عملکرد جنسی افراد کمک کنند، از جمله:

  • پیاز و سیر. پیاز و سیر در بهبود سلامت سیستم گردن خون نقش موثری دارند.
  • موز. موز غنی از پتاسیم است و به کاهش فشار خون و تقویت عملکرد جنسی کمک کند.
  • فلفل دلمه ای و فلفلفلفل با کاهش فشار خون و التهاب در بهبود جریان خون نقش موثری دارند.
مواد غذایی زیر را بخورید.
  • اسیدهای چرب امگا 3این نوع چربی باعث افزایش جریان خون می شود. برای تامین اسید چرب امگا 3 مورد نیاز بدن خود می توانید سالمون، ماهی تن، آووکادو و روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • ویتامین B-1. این ویتامین به سیگنال های موجود در سیستم عصبی از جمله سیگنال های مغز به آلت تناسلی کمک می کنند تا عملکرد تندتری داشته باشند. این ویتامین در بادام زمینی و لوبیا کلیه یافت می شود.
  • تخم مرغ. تخم مرغ به متعادل کردن سطح هورمون کمک می کند و می تواند استرس را که منجر به اختلال در نعوظ می شود را کاهش دهد.
استرس را مدیریت کنید.

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

استرس می تواند بر تمام زمینه های سلامت از جمله میل جنسی تأثیر بگذارد. استرس ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد. هر دوی اینها بر روی میل جنسی افراد تاثیر منفی گذاشته و به عملکرد جنسی آسیب می رسانند. استرس روانی همچنین می تواند در دستیابی به نعوظ یا رسیدن به ارگاسم تأثیر بگذارد.

  • ورزش راهی عالی برای کاهش استرس و بهبود سلامتی است.
  • صحبت کردن با شریک زندگی می تواند استرس فرد را کاهش دهد.
  • استرس همچنین می تواند منجر به بروز عادت های بدی مانند سیگار کشیدن شود.
  • این عوامل و رفتارهای پرخطر به نوبه خود می تواند به عملکرد جنسی فرد آسیب برساند.
  • مدیریت استرس می تواند تاثیر زیادی جسم و عملکرد جنسی افراد داشته باشد.
عادت های بد را ترک کنید.
  • عادت های بد مانند سیگار کشیدن می تواند بر عملکرد جنسی نیز تأثیر بگذارند.
  • مصرف الکل رگ های خونی را باریک می کند و با ناتوانی جنسی در ارتباط است.

قطع یا ترک سیگار یکی از اولین اقدامات برای بهبود عملکرد است. جایگزینی عادات بد با رفتار های سالم مانند ورزش و رژیم غذایی خوب می تواند به تقویت سلامت جنسی کمک کند.

کمی آفتاب بگیرید.

پورنوگرافی و خطر افزایش اختلال نعوظ | پزشکت

  • نور خورشید تولید ملاتونین در بدن را متوقف می کند.
  • کاهش ملاتونین می تواند میل جنسی افراد را افزایش دهد.

جذب نور خورشید توسط پوست بدن خصوصا در ماه های زمستان وقتی بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند می تواند در بهبود میل جنسی کمک کند. مردان بهتر است در زمان های مناسب پیاده روی در محیط باز را برای جذب نور خورشید در نظر بگیرند.

 به شریک زندگی خود توجه کنید.
  • رابطه جنسی یک خیابان یک طرفه نیست.
  • توجه ویژه به خواسته های شریک زندگی نه تنها باعث می شود که رابطه جنسی برای آنها لذت بخش باشد، بلکه می تواند در بهبود عملکرد جنسی افراد نیز کمک کند.
 به دنبال مشاوره و درمان باشید.

در صورتی که اختلال نعوظ به عنوان یک بیماری بیرونی و یا اختلال تشخیص داده شود فرد بهتر است برای درمان به یک روان شناس و یا مشاور با تجربه در این زمینه مراجعه کند. علاوه بر آن، استفاده از مشاوره آنلاین و مشاوره آنی تلفنی در پزشکت می تواند یک راهکار مناسب برای افرادی باشد که از مراجعه حضوری به مراکز مشاوره خودداری می کنند.

منابع:

https://www.healthline.com/health-news/experts-debunk-new-survey-claiming-watching-adult-videos-causes-ed#What-sexual-health-experts-think

https://www.healthline.com/health/male-sexual-performance#improve-longevity

[advisers limit=3 online =true skill=”11 16″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز