لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

نشانه های آدم همدل چیست؟

نشانه های آدم همدل چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

نشانه های آدم همدل چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


نشانه های آدم همدل این است که احساسات دیگران را احساس می کنند؛ به عبارت دیگر، درد و شادی فردی به درد و شادی شخص دیگری تبدیل می شود. همدلی، به توانایی درک تجربیات و احساسات دیگران اشاره دارد. همدلی همان چیزی است که به شما امکان می دهد سطح دردی که دیگران متحمل می شوند را درک کنید.

آیا شما اغلب احساس عمیقی با احساسات اطرافیان خود احساس می کنید؟ آیا شلوغی باعث ناراحتی شما می شود؟ آیا شما یا اطرافیان تان، شما را فردی حساس معرفی می شناسند؟ اگر چنین است، شما ممکن است انسانی همدلی باشید.

دکتر جودیت اورلوف، پیشگام در این زمینه، افراد همدل را اشخاصی توصیف می کند که مانند اسفنج های عاطفی شادی ها و استرس های جهان را جذب می کنند. وی معتقد است افراد همدل فیلتر های برای جلوگیری از تحریک پذیری بیش از حد در برابر احساسات دیگران را ندارند. آنها نسبت به محرک های بیرونی مانند صدا، شخصیت های بزرگ و محیط های پرتحرک حساسیت زیاد دارند. آن ها عمیقا حساس هستند حواس و توجه زیادی به اطرافیان خودشان دارند.

به طور کلی برخی از شایع ترین و بارزترین خصوصیات افراد های همدل، عبارتند از:

از نشانه های آدم همدل این است که در روابط صمیمی دچار مشکل می شوند.

نشانه های آدم همدل چیست؟ | پزشکت

افراد همدل، اغلب ارتباط نزدیک را دشوار می دانند. حتی صمیمت بیش از حد آنها می تواند روابط عاشقانه را به چالش بکشد. شما می خواهید یک همکاری پایدار را با فرد همدل برقرار کرده و ایجاد کنید. اما شاید صمیمت بیش از حد با این افراد ممکن است منجر به استرس، پریشانی یا نگرانی در مورد از دست دادن خود در رابطه شود.

اما تعیین مرز های سالم و واضح در صمیمیت با این افراد می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند. افراد همدل باید بتوانند انرژی و ذخایر عاطفی خود را برای مواقع ضروری ذخیره کنند.

شهود خوبی دارند.

تا به حال احساس کرده اید که واکنش شدید شما به برخی شرایط منجر به احساس خستگی می شود. شاید شما با شرایط پیش آمده صادق نبوده اید و این عدم صداقت باعث صرف انرژی زیاد شما و در نهایت خستگی می شود.

باری سوسکیند، یک درمانگر در لس آنجلس، متخصص در روابط، پیشنهاد می کند افراد همدل می توانند نشانه های ظریفی را که در مورد افکار دیگران دارند را درک کنند و فکر آنها را بخوانند. او می گوید: شهود یک همدلی اغلب به آن ها می گوید که آیا کسی راستگو می گوید یا نه.

افراد همدل در طبیعت آرامش می گیرند.

هرکسی می تواند از وقت گذرانی در محیط های طبیعی بهره مند شود. اما افراد همدل حتی ممکن است بیشتر به سمت طبیعت کشیده شوند و از طبیعت بیشتر لذت ببرند. زیرا محیط های طبیعی فضای آرام بخشی را برای این افراد فراهم می کنند. افراد با خصوصیت همدل بودن ممکن است هنگام پیاده روی به تنهایی در جنگلی با نور آفتاب یا تماشای برخورد امواج با ساحل، کاملا به آرامش برسند. حتی یک پیاده روی آرام در باغ یا یک ساعت نشستن در زیر درختان ممکن است روحیه آنها را بالا ببرد، تحریک بیش از حد را آرام کرده و به آرامش آنها کمک کند.

افراد همدل در مکان های شلوغ حس خوبی ندارند.

نشانه های آدم همدل چیست؟ | پزشکت

به گفته سوسکیند، افراد همدل فقط در حضور یک فرد می توانند انرژی مثبت و منفی را جذب کنند. در مکان های شلوغ ممکن است این حساسیت آنها بیشتر شود. حتی امکان دارد حساسیت آنها تقریبا غیر قابل تحمل باشد. در این شرایط ممکن است آنها در احساسات خودشان غرق شوند. اگر به راحتی بتوانید احساس دیگران را درک کنید، به سختی می توانید «سر و صدای» احساسی جمعیت یا حتی گروه کوچکتر را برای مدت زمان طولانی تحمل کنید.

وقتی احساسات منفی، انرژی و یا حتی اضطراب جسمی اطرافیان بر روی شما تاثیر بگذارند، ممکن است بیش از حد تحت فشار قرار بگیرید یا از نظر جسمی دچار مشکل شوید. در نتیجه، ممکن است تنهایی و تنها بودن را ترجیح دهید. یا در یک محیط کوچک در کنار فقط با چند نفر، احساس راحتی کنید.

مردم تمایل دارند مشکلات خودشان را برای افراد همدل بازگو کنند.

افراد حساس و همدل تمایل دارند شنوندگان خارق العاده ای باشند. در این شرایط اطرافیان شما ممکن است با شما احساس راحتی کنند و هر زمان که مشکلی پیدا کردند ابتدا با شما تماس بگیرند. اما شما باید در این شرایط متعادل باشید. مهربانی و حساسیت کنترل نشده و بدون مرز می تواند زمینه را برای «تخلیه احساسات» فراهم کند که تحمل یک باره آن برای شما بسیار زیاد است. افراد همدل همچنین ممکن است در برابر انتقاد یا رفتار های سمی آسیب پذیرتر باشند. شما ممکن است درک عمیقی از درد و مشکلات دیگران داشته باشید و بخواهید از آنها حمایت و پشتیبانی کنید. اما مهم است که به یاد داشته باشید برای شخصی که آماده تغییر نیست، نمی توانید کارهای زیادی انجام دهید.

افراد همدل حساسیت بالایی به صدا و بو یا احساس دارند.

افزایش حساسیت همدلی فقط مربوط به احساسات نیست. آنها نسبت به صدا، بو یا احساس، حساسیت بالایی دارند و ممکن است که نسبت به دنیای اطراف خود حساسیت بیشتری داشته باشند.

این علائم افراد همدل می تواند به معنای بروز شرایط زیر باشد:

  • رایحه ها و بوها با شدت بیشتری روی آنها تأثیر می گذارند.
  • آنها ترجیح می دهند با کمترین میزان صدا به رسانه ها گوش دهند.
  • برخی از اصوات ممکن است پاسخ احساسی آنها را تحریک کنند.
  • صدا های نامفهوم و احساسات جسمی ممکن است با شدت بیشتری بر آنها تأثیر بگذارد.

برای شارژ مجدد به زمان نیاز دارند.

نشانه های آدم همدل چیست؟ | پزشکت

حساسیت بیشتر به درد دیگران در افراد همدل می تواند خسته کننده باشد؛ بنابراین افراد همدردی ممکن است به راحتی خسته شوند. حتی احساس بار مثبت بیش از حد ممکن است این افراد را خسته کند، بنابراین مهم است که برای استراحت خود وقت بگذارند.

اگر نمی توانید از احساسات طاقت فرسا فرار کنید و به حواس خود استراحت دهید، به احتمال زیاد فرسودگی شغلی را تجربه خواهید کرد که می تواند بر روی سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. نیاز به زمان به تنهایی لزوما به معنای درون گرا بودن شما نیست. افراد همدل همچنین ممکن است برونگرا باشند. شاید مردم به شما انرژی می دهند افراد همدل برونگرا ممکن است برای ایجاد تعادل مناسب بین گذراندن وقت با دیگران و بازیابی ذخایر عاطفی خود نیاز به استراحت بیشتری داشته باشند.

افراد همدل درگیری را دوست ندارند.

از نشانه های آدم همدل این است که احتمالا از درگیری می ترسند یا به طور فعال از بروز درگیری جلوگیری می کنند.

حساسیت بالا در این افراد باعث می شود که اطرافیان به راحتی بتواند احساسات آنها را جریحه دار کند. حتی اظهارات غیرمستقیم ممکن است عمیقا آنها را ناراحت کنند. این افراد از انتقاد دیگران ناراحت می شوند مشاجره و دعوا همچنین می تواند باعث پریشانی بیشتر آنها گردد. افراد همدل همچنین درگیر احساسات دیگران می شوند.

افراد همدل احساس می کنند افراد مناسبی نیستند.

علی رغم اینکه افراد همدل با احساسات دیگران سازگار هستند، بسیاری از آدم های همدل ارتباط با دیگران را دشوار می دانند. دیگران ممکن است درک نکنند که چرا این افراد خیلی زود خسته و دچار استرس می شوند. آنها برای درک احساسات غیرطبیعی دیگران، تلاش می کنند. افراد همدل ممکن است از صحبت در مورد حساسیت ها و به اشتراک گذاشتن احساسات خود خودداری کنند تا کمتر از کم محلی دیگران زجر بکشند.

افراد همدل تنهایی را دوست دارند.

نشانه های آدم همدل چیست؟ | پزشکت

انزوا می تواند به افراد همدل کمک کند تا خستگی خودشان را برطرف کنند؛ اما انزوای طولانی مدت می تواند به سلامت روان آنها آسیب برساند.

انزوا انواع مختلفی دارد و برخی از آن ها ممکن است عوارض بیشتری نسبت به مزایای خود داشته باشند. سعی کنید در صورت امکان اوقات خود را به بیرون از منزل اختصاص دهید و در یک پارک آرام به مراقبه بپردازید، در زیر باران قدم بزنید و از طبیعت استفاده کنید. اگر آدم ها شما را به راحتی ناراحت می کنند، نگه داری از یک حیوان خانگی می تواند به شما کمک کنند.

افراد همدل برای تعیین مرز با دیگران مشکل دارند.

تعیین مرزها در همه روابط مهم هستند. اگر همدل باشید، ممکن است تلاش کنید تا حساسیت خودتان را کاهش دهید. این در حالی است که توقف و نگه داشتن حساسیت برای شما غیرممکن است. شما ممکن است باور کنید که مرزها حاکی از آن است که شما در مورد عزیزانتان اهمیتی نمی دهید، در حالیکه کاملاً برعکس است.

از آن جا که تجربیات دیگران تأثیر زیادی بر روی افراد همدل دارند، تعیین حد و مرز ها ضروری تر می شوند. آن ها به شما کمک می کنند محدودیت هایی را در مورد کلمات یا کارهایی که انجام می دهید و تأثیر منفی روی شما بگذارد، در نظر بگیرید. این کار به شما امکان می دهد نیازهای خود را برآورده کنید.

وقتی احساس می کنید قادر به جداسازی احساسات خود از احساسات دیگران نیستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک درمانگر یا مشاور مشورت کنید.

منبع:

https://www.healthline.com/health/what-is-an-empath

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

1 دیدگاه

  1. متاسفانه من آدم همدلی هستم اما گیر یه آدم غیر همدل افتادم درکم نمیکنه به من میگه خودخواه ده سال کنار همه چیش ساختم آخرم شدم خودخواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز