لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

علائم همسر خودخواه

علائم همسر خودخواه | پزشکت

فهرست مطالب

علائم همسر خودخواه

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شما هم شاید بخواهید بدانید که علائم همسر خودخواه چیست؟ هیچ رابطه ای کامل و بی نظیر نیست. برای موفقیت در ازدواج، زن و مرد، هر دو باید برای یک زندگی تلاش کنند.

اگر دائما با افکاری مانند، چرا شریک زندگی من اینقدر خودخواه و کم توجه است می جنگید یا چرا او به من فکر نمی کند. پس ممکن است با یک زن / شوهر خودخواه ازدواج کرده باشید.

همسرتان شاید تنبل باشد اما این ویژگی به تنهایی نشان دهنده ی خودخواه بودن آنها نیست. خودخواهی یک ویژگی است که ریشه عمیق دارد. در اینجا چند نشانه از یک شریک زندگی خودخواه وجود دارد.

برخی از ویژگی های اصلی یک همسر خودخواه، عبارتند از:
  • همسران خودخوانه انتظار دارند که شما آشفتگی آنها را حل کنید. به طور مثال وقتی بعد از یک روز طولانی از کار، به خانه می آیید، مشاهده می کنید که همه چیز کاملاً نابسامان است در حالی که شریک زندگی شما از صبح در آرامش بوده است. حتی شما به تنهایی باید به همه امور نظارت کنید.
  • آنها معمولا در مورد وظایفتان برای شما سخنرانی می کنند. هر وقت از همسرتان در مورد سهل انگاری یا عدم کمک به خانواده بگویید، آنها از لحاظ عاطفی احساس گناه می کنند. بهانه هایی برای توجیه خودخواهی خود می یابند. همچنین در مورد وظایف شما و میزان فداکاری آنها برای شما صحبت می کنند.
  • تنها چیزی که برایشان مهم است راحتی خودشان است. همسر شما آماده است کوه ها را برای خود و خانواده خود حرکت دهد، اما حتی یک سوزن برای شما بلند نمی کند. به عنوان مثال، آنها شما را به دیدار خانواده شان در هر تعطیلات می کشانند، اما بهانه هایی برای ملاقات نکردن با والدین بیمار شما پیدا می کنند. یک زن و شوهر خودخواه به راحتی سعادت همسر خود را نادیده می گیرند.
همسران حود خواه، همیشه خود را اولویت اول می دانند.

مهم نیست که چقدر گرفتار هستید یا اولویت هایی دارید، همسرتان فکر می کند که آنها باید اولویت اول شما باشند. همسران خودخواه می خواهند به آنها توجه کنید، انتظار دارند که با آنها مانند شاه یا ملکه رفتار کرده و همیشه دستورات آنها را دنبال کنید. به عنوان مثال، هر دوی شما دیر به سر کار می روید، اما همسرتان اصرار دارد که شما دفتر کارتان را زودتر تعطیل کنید.

  • زندگی شما مملو از انتخاب ها و گزینه های آنهاست. درست از تصمیمات روزمره مانند آنچه می توانید برای روز تولد خود خریداری کنید تا تصمیمات عمده مانند اینکه کدام شغل را انتخاب کنید، همه تصمیمات توسط همسرتان گرفته می شود. اگر زندگی شما اینگونه است، همسرتان زندگی شما را اداره می کند. همسر شما حق دارد پیشنهادهایی را ارائه دهد، شما را راهنمایی کرده و به شما کمک کند، اما یک همسر خودخواه مسائل را برای شما به گونه ای تصمیم می گیرد که برای خودشان بیشتر مفید باشد.

تعطیلات شما را برای خوشی های خودشان می خواهند.

تعطیلات برای همه استراحت و آرامش است. این زمانی است که شما از روال معمول فاصله می گیرید. اما در مورد شما اینگونه نیست زیرا همسرتان شما را ترک می کند تا از بچه ها مراقبت کنید در حالی که آنها به دنبال یک سالن زیبایی یا یک بار در شهر می گردند. از آن بدتر، آنها همیشه برای تعطیلات خود با دوستانشان برنامه ریزی می کنند، در حالی که شما در خانه باید تنها بمانید.

همسران خودخواه، درباره پس انداز صحبت می کنند، اما انجام نمی دهند.

علائم همسر خودخواه | پزشکت

داشتن بودجه و پس انداز خوب است. برای هر دو شریک مهم است که مراقب هزینه های خود باشند. اما در مورد همسر خودخواه، کاهش هزینه ها به عهده شما است در حالی که آنها در هزینه های خود کوتاهی نمی کنند.

تقاضای صمیمیت جسمی

صمیمیت جسمی وقتی که هر دو، شریک زندگی هستند احساس خوبی است. اما برای یک همسر خودخواه، لازم نیست که توافقی باشد زیرا آنها انتظار دارند هر زمان حال و هوای شما را بدست آورید.

آنها حمایت و قدردانی نمی کنند.

یک فرد خودخواه همیشه فکر می کند که خود، بهترین است. آنها قدر تلاشهای شما را نمی دانند و فکر می کنند شما فقط وظیفه همسرتان را انجام می دهید.

اگر همسر شما بیشتر ویژگی ها و علائم بالا را داشت، در این صورت می توان گفت همسرتان خودخواه است. همچنین خودخواهی آنها دلیل خاصی دارد.

دلایل احتمالی خودخواهی همسرتان

علائم همسر خودخواه | پزشکت

خودخواهی خصلتی است که در همه انسان ها وجود دارد. همه ما تا حدی خودخواه هستیم. اما وقتی دو نفر عاشق یکدیگر هستند، تمایل دارند از یکدیگر حمایت کنند و در کنار یکدیگر باشند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا یک شخص می تواند خودخواه باشد. این دلایل عبارتند از:

تجربیات دوران کودکی

دوران کودکی نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت فرد دارد. اگر همسر شما تک فرزند باشد، ممکن است در مورد اشتراك و مراقبت چیزی نداند. اگر فردی چند خواهر و برادر داشته باشد، ممکن است یاد گرفته باشد که با آنها رقابت کند تا همیشه اولین باشد. همچنین، اگر آنها توسط والدین خودخواه تربیت شده باشند، ممکن است توسط والدین این ویژگی الگوسازی شده باشد.

تأثیر فرهنگی

در برخی فرهنگ ها، مردان نسبت به زنان برتر هستند. به نظر نمی رسد شوهر بار خانواده را بر دوش زن بگذارد یا او را از ادامه کار منصرف کند. آنها همچنین ممکن است متوجه نشوند که خودخواه هستند.

روابط ناموفق گذشته

یک رابطه ناموفق باعث می شود افراد مراقب باشند کاری انجام ندهند که در رابطه قبلی انجام داده اند. اگر همسرتان در روابطی بوده که از طبیعت خیرخواهانه او استفاده شده بود، پس این بار شاید خودخواهی را در پیش بگیرد.

کنترل همه کارها

برخی از افراد تمایل دارند همه چیز را تحت کنترل خود درآورند. آنها دوست دارند راه خود را تغییر دهند و بندرت سازش می کنند یا با خواسته های شریک زندگی موافقت می کنند. چنین خصلتی می تواند منجر به خودخواهی شود.

کنار آمدن با یک همسر خودخواه سخت است زیرا آنها به ندرت به حرف های شما گوش می دهند. همچنین مراقبت از همه مسئولیت ها به تنهایی، می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. رویارویی با آنها فقط اوضاع را بدتر می کند. بنابراین، شما چگونه با آنها برخورد می کنید؟

راه های برخورد با همسر خودخواه

علائم همسر خودخواه | پزشکت

به یاد داشته باشید که خودخواهی می تواند رفتار ذاتی افراد باشد یا ممکن است از کودکی چنین بوده باشند. بنابراین، تغییر آنها یک شبه آسان نیست. اما بدون اینکه همه چیز ممکن را امتحان کنید تسلیم نشوید. در اینجا چند روش برای کنار آمدن با یک همسر خودخواه آورده شده است.

گفتگو کنید، اما شکایت نکنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می کنیم شکایت است. مهم نیست که چقدر ناامید شده اید یا همسرتان کم توجه است، هرگز به او نگویید خودخواه. این فقط باعث ایجاد روحیه دفاعی در آنها خواهد شد. در عوض، سعی کنید انتظارات خود را ابراز کنید.

به طور مثال، اگر نوبت شوهر شما است که بچه ها را به کلاس برساند و او به راحتی آن را روی دوش شما گذاشته است، برای او توضیح دهید همانطور که مجبور هستید در محل کار باشید نمی توانید این کار را انجام دهید و این مهم است.

بر نکات مثبت آنها تمرکز کنید.

ممکن است 99 درصد برای شما ثابت شده باشد که همسرتان خودخواه است. اما ممکن است در بیشتر شرایط آنها شما و بچه ها را در اولویت قرار دهند. این بدان معناست که هنوز زمینه تغییر وجود دارد. به جای تأمل در رفتارهای خودخواهانه آنها، سعی کنید روی نکات مثبت آنها تمرکز کرده و آنها را تشویق کنید.

به عنوان مثال، همسر شما معمولاً خود را درگیر امور مربوط به والدین شما نمی کند. اما در یک موقعیت اگر او پیشنهاد کرد از آنها مراقبت کند، از او برای این حرکت قدردانی کنید. چنین چیزهای کوچکی می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

بگذارید مسئولیت ها را به عهده بگیرند.

ممکن است شما ندانسته از عهده هر مسئولیتی برآیید و فرصت کمی برای همسرتان برای انجام هر کاری ایجاد کنید. این ممکن است باعث شود آنها در انجام مسئولیت ها کنار گذاشته و یا مردد باشند. بنابراین، مسئولیت ها را به وضوح مشخص کنید و بگذارید همسرتان سهم خود را برای خانواده انجام دهد.

خود را جدی بگیرید.

علائم همسر خودخواه | پزشکت

توجه را به سمت خود معطوف کنید. لازم نیست نیازها و خواسته های خود را نادیده بگیرید و خواسته های شریک زندگی خود را جایگزین آنها کنید. این باعث نمی شود آنها فداکاری های شما را درک کنند بلکه رفتارهای خودخواهانه آنها را افزایش می دهد. ضمن انجام مسئولیت در قبال خانواده، بر خواسته ها، آرزوها و خوشبختی خود تمرکز کنید.

بلند و واضح صحبت کنید.

شما نمی توانید ساکت بمانید و امیدوار باشید که همسرتان روزی تغییر کند. اگر اعمال آنها باعث رنج شما می شود، بلند صحبت کنید. اما مواظب باشید که پرخاشگر نباشید زیرا درگیری سخت به پایان خواهد رسید. نرم اما محکم باشید. سر آنها داد نزنید و سرزنش نکنید. از کلمات خود به دقت استفاده کنید اما مطمئن شوید که کلماتتان قدرتمند هستند.

علت اصلی خودخواهی را درک کنید.

کمی بیشتر فکر کنید و بفهمید که چرا آنها بی توجه هستند. این به شما کمک می کند تا بهتر مشکل را حل کنید. گاهی اوقات، رفتار ظاهراً خودخواهانه نیز می تواند در نتیجه کاری باشد که انجام می دهید. هرچه هست سعی کنید دلیل آن را متوجه شوید.

زمان خودخواهی از همسران خود خواه دوری کنید.

در حالی که صبور بودن با همسر بسیار مهم است، اما شما نمی توانید برای همیشه این ویژگی را تحمل کنید. به آنها اجازه ندهید از نیت خوب شما سو استفاده کنند. اگر همسرتان در برابر تمام تلاش های شما برای تغییر آنها مقاومت می کند، دیگر کاری از دست شما بر نمی آید. اگر آنها همچنان به خود شیفتگی خود ادامه دهند و همچنین بد دهن شوند، شاید دور شدن از آنها گزینه بهتری باشد.

اما قبل از گرفتن تصمیم جدی، مطمئن شوید که در ارزیابی اینکه همسرتان خودخواه است یا خیر درست عمل کرده اید زیرا بر اساس چند اتفاق نمی توانید نتیجه بگیرید که آنها خودخواه هستند.

 این رفتار ها را با خودخواهی اشتباه نگیرید.

علائم همسر خودخواه | پزشکت

فقط به این دلیل که دوست دارد بعضی اوقات برای خودش وقت بگذارد و یا هر از گاهی برای مهمانی بیرون برود، به او ویژگی خودخواهی را نسبت ندهید. در اینجا چند نمونه از این موارد ذکر شده است:

  • در برخی شرایط خاص، ممکن است مجبور شوند دوستان یا خانواده خود را در اولویت قرار دهند. شما باید نیت منصفانه آنها را درک کرده و از آنها حمایت کنید.
  • همسر شما کاملاً مخالف تصمیم شما (کار، مسافرت، کمک گرفتن از شخص خاصی و غیره) است، زیرا این امر بر شما یا روابط تأثیر منفی می گذارد و یا مغایر اصول آنها است.
  • همسرتان تأیید نمی کند که همه کارها را برای فرزندانتان انجام دهد و آنها را چنان نازپرورده کند که همیشه به شما وابسته باشند. آنها با گفتن “نه” به بچه ها الگوی درستی را نشان می دهند.
  • شریک زندگی شما پس از رسیدگی به مسئولیت هایشان در خانه قادر است برای دوستان و سرگرمی های خود وقت بگذارد. این باعث خودخواهی آنها نمی شود. در واقع، شما از آنها الهام می گیرید و برای من هم وقت می گذارید.

خودخواهی در رابطه واقعی نمی تواند وجود داشته باشد. وقتی واقعاً شخصی را دوست دارید، نمی توانید رنج دیدن او را بخاطر خود ببینید. و اگر همسرتان عادت دارد که نیازها و انتظارات شما را نادیده بگیرد، وقت آن است که بایستید و نظرات خود را به آنها بگویید. همچنین اگر همسرتان از خودخواهی شما شکایت دارد، مهم است که ببینید آیا الگوهای رفتاری ذکر شده را دارید یا خیر.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/how-to-deal-with-a-selfish-spouse_00479924/#ways-to-deal-with-a-selfish-spouse

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز