لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامتی

مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامتی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

همه عاشق ترد بودن گلابی، به خصوص در تابستان هستند. اما آیا می دانستید گلابی از طرق مختلف برای شما مفید است و مصرف منظم گلابی ممکن است بر سلامت کلی شما تأثیر مثبت بگذارد؟ این مقاله از پزشکت را بخوانید تا مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامت را بشناسید.

این مزایای شگفت انگیز گلابی را می توان به محتوای غنی از فیبر آنها نسبت داد. آنتی اکسیدان های موجود در آنها سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و با بسیاری از بیماری ها مبارزه می کند. آنها همچنین سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی مفید هستند. خوردن هر روز یک گلابی به شما کمک می کند تا از تمام فواید آن بهره مند شوید. مصرف گلابی تازه، نتیجه بهتری را به شما می دهد. پس از خواص و مزایای سلامتی آن باخبر شوید، آنها عبارتند از:

مبارزه با رادیکال های آزاد

وجود ویتامین C ، ویتامین K و مس در گلابی با رادیکال های آزاد که به سلول های بدن ما آسیب می رسانند مبارزه می کند.

یکی از بهترین فواید گلابی وجود فیبر است که خطر سکته را به حداقل می رساند و از ما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند. مصرف روزانه غذاهای غنی از فیبر مانند گلابی ممکن است خطر سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد.

بررسی ها نشان می دهد، گلابی با مکانیسم های متعددی فعالیت های ضد جهش زایی و ضد سرطانی نشان داد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، مانند گلابی، ممکن است در برابر برخی سرطان ها مانند ریه، معده و مثانه موثر باشد.

کاهش خطر واکنش های آلرژیک

شواهد نشان می دهد که گلابی در مقایسه با سایر میوه ها، شانس کمتری برای واکنش های آلرژیک دارد و بنابراین یکی از معدود میوه هایی است که می توان آن را به نوزادان داد. با این حال، این بدان معنا نیست که گلابی به هیچ وجه واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. آلرژی به گلابی اتفاق می افتد اما نادر است. اگر تب یونجه دارید و به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است علائم آلرژی به گلابی را نیز تجربه کنید.

کنترل سطح قند خون

طبق یک مطالعه، غذاهای سرشار از آنتوسیانین، مانند گلابی، می توانند به کاهش بروز دیابت نوع 2 کمک کنند. گلابی با وجود اینکه کمی شیرین است، با شاخص گلیسیرین پایین و محتوای فیبر بالا، به کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند. علاوه بر آن، محتوای بالای گلوکز موجود در گلابی ممکن است در زمان احساس ضعف به شما انرژی فوری بدهد. خیلی سریع جذب بدن شده و به انرژی تبدیل می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامتی || پزشکت

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و مس به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری های مختلف کمک می کند.

مشکلات استخوانی این روزها بسیار رایج است. بنابراین برای حفظ سلامت آن استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، حفظ pH بدن و مصرف روزانه مقدار توصیه شده کلسیم بسیار مهم است. PH بدن را می توان از طریق رژیم غذایی با مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات حفظ کرد. گلابی غنی از بور می تواند به جذب آسان کلسیم مصرفی کمک کند.

یک گلابی متوسط ​​حاوی حدود 20 تا 25 درصد فیبر مورد نیاز روزانه است. از آنجایی که فیبر آن نامحلول است، به راحتی در روده بزرگ حرکت و از پولیپ روده بزرگ جلوگیری می کند. محتوای بالای فیبر به بهبود هضم کمک می کند. گلابی در صورت مصرف منظم به پیشگیری از مشکلات کیسه صفرا، کولیت، آرتریت و نقرس کمک می کند. گلوتاتیون ضد سرطان و آنتی اکسیدان های موجود در گلابی به کنترل فشار خون کمک می کنند.

بارداری

اسید فولیک برای یک زن باردار بسیار مهم است تا کودک را از نقایص مادرزادی در امان نگه دارد. اسید فولیک موجود در گلابی می تواند در این موضوع به شما کمک کند و مصرف منظم آن در دوران بارداری توصیه می شود. مصرف گلابی برای بچه هایی که از شیر گرفته می شوند همیشه توصیه شده است. زیرا ضد حساسیت و میوه ای کم اسید است. بنابراین هیچ مشکل مربوط به هضم ایجاد نمی کند.

تنگی نفس

در طول تابستان تنگی نفس به دلیل گرما در کودکان و بزرگسالان بسیار شایع است. بنابراین مصرف گلابی در آن روزهای گرم توصیه می شود. گلابی از مشکلات گلو در تابستان جلوگیری می کند. پس خوب است روزی یک گلابی یا یک لیوان آب آن مصرف شود. برای بهره مندی از تمام فواید گلابی، آن را در این روزهای گرم تابستان به طور مرتب مصرف کنید

فیبر گلابی از آسیب پوست جلوگیری می کنند.

گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است که نقش مهمی در صاف و نرم نگه داشتن پوست ما دارند. آنها تخلیه قند را در جریان خون کاهش می دهند و از آسیب کلاژن پوست (نوع خاصی از پروتئین) ناشی از افزایش مکرر قند جلوگیری می کنند. در نتیجه، پوستی صاف و ظاهری حجیم به شما می دهد.

روزانه گلابی بخورید تا از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید این میوه سرشار از ویتامین C – یک آنتی اکسیدان فوق العاده موثر، ویتامین K و مس است. همه این عناصر قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر هستند و در نتیجه از سلول های پوست ما در برابر آسیب های شدید محافظت می کنند. در نهایت به تقویت پوست و کاهش تشکیل خطوط ریز در نزدیکی چشم و همچنین ناحیه لب کمک می کند.

پوست های چرب و آکنه را درمان می کند.

مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامتی || پزشکت

اگر پوست چرب دارید، گلابی می تواند واقعا برای شما مفید باشد. فقط یک گلابی را له کنید و خامه تازه و عسل را با آن مخلوط کنید. این خمیر را سه بار در هفته به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و ترشح بیش از حد غدد چربی موجود در پوست شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

افرادی که پوست مستعد آکنه دارند نیز می توانند از گلابی بهره مند شوند. گلابی حاوی سطوح بالایی از ویتامین های حیاتی و مواد معدنی ضروری است. این میوه ها می توانند ایمنی آنها را تقویت کرده و آنها را از نظر داخلی قوی تر کنند. در نتیجه، پوست آنها قادر به مبارزه با آکنه، جوش و سایر انواع عفونت های پوستی از داخل می شود.

گلابی نه تنها برای پوست های چرب مفید است، بلکه برای پوست های خشک و پوسته پوسته نیز مفید است. آنها حاوی مرطوب کننده های طبیعی هستند که به تعادل محتوای آب طبیعی پوست و حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می کنند. از این رو، عصاره این میوه به طور گسترده در ساخت لوسیون مرطوب کننده استفاده می شود. مصرف منظم آب گلابی همچنین می تواند پوست شما را یکدست و صاف کند.

گلابی به عنوان اسکراب طبیعی موثر

آنزیم های طبیعی موجود در گلابی، آن را به یک ماده پاک کننده عالی تبدیل می کند. شما به راحتی می توانید با مخلوط کردن یک گلابی له شده در ماسک صورت خود و لایه برداری پوست خود از شر سلول های مرده موجود در لایه سطحی پوست خلاص شوید. عصاره میوه همچنین می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم برای تسریع چرخش سلولی استفاده شود.

گلابی برای پوست لب های ما عالی است. اسید لاکتیک موجود در عصاره آن می تواند سلول های لب های شما را برای مدت طولانی سالم و هیدراته نگه دارد تا لبهای نرم و لطیفی داشته باشید.

خواص ضد التهابی گلابی به عنوان یک درمان زیبایی عمل می کند. مصرف گلابی یا استفاده از محصولات زیبایی حاوی عصاره آن هیچ گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی کند. از این رو برای پوست و نوزادان نیز مفید است.

کاهش خشکی مو

وقتی صحبت از عالی ترین فواید گلابی برای مو به میان می آید، اولین چیزی که باید در لیست گنجانده شود، توانایی آن در سالم و تغذیه مو است. گلابی، به خصوص گلابی رسیده، حاوی یک الکل قند طبیعی به نام «سوربیتول» یا «گلوسیتول» است که ریشه مو و پوست سر را تغذیه می کند و مو را مرطوب نگه می دارد تا آن را سالم نگه دارد.

خاصیت مرطوب کنندگی گلابی برای کاهش خشکی موهای ما بسیار مفید است. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین C را در خود جای داده است که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و با حفظ سلامت سلول های مو به حفظ سلامت تارهای مو کمک می کند.

اگر نگران موهای کدر و غیر جذاب خود هستید، گلابی می تواند کمک کننده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مخلوط کردن عصاره 1 گلابی تازه و رسیده، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و آب، یک ماسک موی طبیعی در خانه خود تهیه کنید. این یک احیا کننده عالی مو است که می تواند موهای کدر شما را احیا کند و درخشش از دست رفته آن را بازگرداند.

نحوه انتخاب و نگهداری گلابی

مزایای گلابی برای پوست، مو و سلامتی || پزشکت

انتخاب گلابی مناسب و نگهداری آن به شیوه‌ای عالی برای بهره‌گیری از میوه‌ها ضروری است. گلابی های رسیده تا پاییز بهترین نوع آنها هستند. بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که رنگ طلایی مات دارند، دارای عطر خوشبو و گردن کمی نرم هستند.

یک گلابی خوب باید به اندازه کافی سفت باشد (نه خیلی سفت). پوست میوه باید یکنواخت و بدون آسیب باشد. حتی اگر روی پوست آن کمی زنگ زده (لکه‌های قهوه‌ای رنگ) وجود داشته باشد، می توانید آن را مصرف کنید. زیرا طعم یا فواید میوه هیچ مشکلی ندارد.

هنگام خرید گلابی، مطمئن شوید که قسمت بالایی (نزدیک به ساقه) نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد. برای انجام این کار، به جای فشار دادن کل میوه، کافی است آن ناحیه را با نوک انگشتان خود به آرامی فشار دهید.

اگر می خواهید گلابی رسیده را نگهداری کنید، آنها را به سادگی در یخچال قرار دهید. برعکس، اگر می‌خواهید آن‌ها را در دمای اتاق نگهداری کنید، آن‌ها را بدون شستن در ظرفی قرار دهید زیرا رطوبت می‌تواند میوه را سریع تجزیه کند.

همچنین می توانید با نگهداری گلابی ها در کیسه کاغذی سوراخ شده به رشد کامل آنها کمک کنید.

سوالات متداول

کدام سالم تر است: گلابی یا سیب؟ هر دوی این میوه ها سرشار از مواد مغذی مفیدی هستند که می توانند به طور قابل توجهی سلامت کلی را ارتقا دهند. با این حال، در حالی که سیب از نظر اکثر مواد مغذی غنی‌تر است، گلابی روی و ویتامین‌های B3 و K بیشتری دارد. اینکه کدام یک از این دو را انتخاب می‌کنید به انتخاب و شرایط سلامتی شما بستگی دارد.

آیا گلابی به بهبود کمک می کند؟ بله، گلابی ممکن است به بهبود خواب شما کمک کند. با این حال، تحقیقات کیفی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

آیا گلابی در رفع یبوست مفید است؟ بله، گلابی به رفع یبوست کمک می کند. آنها سرشار از فیبر هستند که به مدیریت یبوست و درد ناشی از آن کمک می کند.

سخن آخر

گلابی یک میوه ترد و غنی از فیبر است که به دلیل طعم شیرین و آبدارش شناخته شده است. گلابی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی ضروری و مواد مغذی، به تقویت ایمنی شما کمک می کند و در عین حال از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین به کنترل سطح قند خون و فشار خون شما کمک می کند و در عین حال از التهاب و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. فواید گلابی در بهبود سلامت و بافت پوست و مو نیز مشخص است. آن را همانطور که هست بخورید یا آن را به صورت مربا، ژله و سالاد درست کنید تا از فواید سلامتی آن نهایت استفاده را ببرید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز