لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

ماسک موی پروتئینه خانگی

ماسک موی پروتئینه خانگی | پزشکت

فهرست مطالب

10 نوع بهترین ماسک موی پروتئینه خانگی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


10 نوع بهترین ماسک موی پروتئینه خانگی را بشناسید تا بتوانید با توجه به جنس موهای خودتان ماسک موی پروتئینه مورد نیازتان را در خانه درست کنید. موهای شما از کراتین و زنجیره‌ای از اسیدهای آمینه یا به عبارت ساده‌تر پروتئین تشکیل شده است. استفاده مداوم از مواد شیمیایی خشن و تماس مکرر با گرما و آلودگی می تواند پروتئین موجود در موهای شما را تجزیه کند و احساس خشکی، شکنندگی و آسیب به موهای شما بدهد. تنها راه برای بازگرداندن سلامت موهایتان در صورت وقوع این اتفاق، دادن چیزی است که از دست داده است.

در حالی که انواع مختلفی از درمان‌های پروتئینی در سالن‌ها وجود دارد، استفاده از ماسک‌های پروتئینی خانگی مو بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر است. این ماسک‌ها به پر کردن لکه‌های آسیب‌دیده کراتین در موهای شما کمک می‌کنند و بدون استفاده از مواد شیمیایی، آن‌ها را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کنند.

اما قبل از اینکه موهای خود را با پروتئین درمان کنید، باید مشخص کنید که آیا واقعاً به آن نیاز دارد یا خیر. اگر موهای شما خشک، سفت و آسیب دیده است، احتمالاً موهای شما کم آب شده و نیاز به حالت دادن دارد. از طرف دیگر، اگر متوجه شده اید که موهایتان کشیده می شود، در حین شستن موهایتان نرم می شود و می شکند، احتمالاً به شدت به پروتئین نیاز دارد. تخم مرغ، ماست، مایونز، آووکادو و شیر نارگیل منابع غنی پروتئین هستند. در اینجا نحوه استفاده از آنها برای ایجاد ماسک های موی شگفت انگیز پر از پروتئین آورده شده است.

ماسک موی پروتئینه خانگی زرده تخم مرغ-عسل

این یکی از بهترین ماسک های مو برای استفاده در صورتی است که موهای شما فاقد رطوبت و پروتئین است. تخم مرغ پروتئین مورد نیاز موهای شما را می دهد، در حالی که روغن بادام حاوی اسیدهای چرب ضروری است که می تواند به نرم شدن موهای شما کمک کند. عسل موهای شما را نرم می کند و رطوبت را می پوشاند و شرایطی مانند شوره سر و ریزش مو را بهبود می بخشد. همچنین به لطف خاصیت سفید کنندگی عسل، این یک راه عالی برای ایجاد برخی نکات طبیعی به خود است.

1 عدد زرده تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک کاسه مخلوط کنید تا مخلوطی با غلظت یکدست به دست آید. ماسک را روی موهای خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. موهای خود را با آب خنک بشویید.

از این ماسک می توانید تا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر موهای چرب دارید از این ماسک مو استفاده نکنید. این ماسک را بیش از 20 دقیقه داخل آن نگذارید زیرا عسل خاصیت سفید کنندگی دارد که در صورت ماندن بیش از حد طولانی می تواند رنگ موهای شما را روشن کند.

ماسک موی آووکادو-شیر نارگیل

ماسک موی پروتئینه خانگی | پزشکت

شیر نارگیل منبع غنی از پروتئین است، در حالی که آووکادو حاوی ویتامین های A، B و E است که همگی برای سلامت مو حیاتی هستند. این ماسک همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می شود که باعث رشد مو می شود. روغن زیتون حاوی اسکوالن است که موهای شما را حالت می دهد و به آن احساس نرمی و ابریشمی می دهد. آووکادو را له کنید تا جایی که گلوله ای باقی نماند. شیر نارگیل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا قوام یکدستی به دست آید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. با شامپو بشویید و حالت دهید.

توجه: اگر موهای چرب دارید از این ماسک استفاده نکنید زیرا آووکادو می تواند موهای شما را سنگین کند.

درمان مو با شیر نارگیل

شیر نارگیل مملو از اسیدهای چرب اشباع شده و ویتامین های B، C و E است. ضمن پر کردن لکه های پروتئینی آسیب دیده، موهای شما را حالت می دهد. این همچنین به عنوان بهترین درمان پروتئینی برای مو در نظر گرفته می شود زیرا به طور موثری شوره سر را درمان می کند و در عین حال رشد موی سالم را تقویت می کند. 3 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را حدود یک دقیقه روی شعله ملایم حرارت دهید تا گرم شود. شیر نارگیل گرم را روی پوست سر خود ماساژ دهید و به موهای خود بمالید. موهای خود را در یک حوله بپیچید و شیر نارگیل را یک شبه بگذارید. روز بعد شامپو بزنید و حالت دهید. می توانید این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

توجه: شیر نارگیل را بیش از حد گرم نکنید زیرا ممکن است پوست سر شما را بسوزاند.

ماسک موی پروتئینه خانگی موز آووکادو

موز حاوی پتاسیم، روغن های طبیعی، ویتامین ها و کربوهیدرات هایی است که موهای شما را تغذیه و نرم می کند و آن را تقویت می کند. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای آمینه ضروری است. اینها می توانند ساقه موهای شما را بپوشانند و به حفظ رطوبت و بافت کمک کنند.

1 عدد موز رسیده و آووکادوی رسیده را له کنید تا گلوله نشوند. 1 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و 1 قاشق چایخوری روغن گل رز را به این مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. ماسک را با آب خنک بشویید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته برای موهای بسیار خشک انجام دهید.

توجه: اگر موهایتان چرب است از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک موی پروتئینه خانگی تخم مرغ-ماست

ماسک موی پروتئینه خانگی | پزشکت

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و موهای شما را صاف و براق می کند. آنها همچنین به رشد مو کمک می کنند. ماست سرشار از پروبیوتیک است که می تواند سلامت مو را تقویت کند. این ماسک می تواند موهای شما را نرم و ابریشمی کند. تخم مرغ و ماست را در ظرفی با همزن بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. (اگر موهایتان خیلی خشک است از زرده استفاده کنید. در شرایطی که موهایتان چرب است از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. اگر موهایتان معمولی یا ترکیبی است از تخم مرغ کامل استفاده کنید).

مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. ماسک مو را با آب خنک بشویید. موهایتان را شامپو بزنید و حالت دهید. از این ماسک مو می توانید تا دو بار در هفته استفاده کنید.

توجه: می توانید چند قطره از هر اسانس معطری مانند اسطوخودوس را به ماسک مو اضافه کنید تا بو نشود.

ماسک موی مایونز-آووکادو

سس مایونز حاوی تخم‌مرغ‌هایی است که حاوی پروتئین‌هایی هستند که موها را تغذیه می‌کنند. همچنین می تواند به از بین بردن شپش سر کمک کند. آووکادو را له کنید و سس مایونز را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. آن را با آب خنک بشویید. این ماسک پروتئینی را هفته ای یکبار برای موها استفاده کنید.

توجه: اگر موهای چرب دارید از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک موی پروتئینه خانگی آووکادو-تخم مرغ

این ماسک آبرسان و مغذی موهای شماست. روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است که به موهای شما احساس نرمی می دهد. پروتئین های موجود در تخم مرغ، همراه با ویتامین های موجود در آووکادو، مقدار مناسبی از تغذیه موهای شما را تامین می کند.

آووکادو را له کنید و با بقیه 1 عدد تخم مرغ و 2 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری یکدستی به دست آید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. ماسک را با آب خنک بشویید. موهایتان را شامپو بزنید و حالت دهید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید. برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده می توانید دو بار از آن استفاده کنید.

توجه: اگر موهای چرب دارید بیش از یک بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک موی ماست-خامه-تخم مرغ

یک ماسک مو حاوی ماست برای تمیز کردن پوست سر و ساقه های مو بسیار عالی است. ضمن اینکه موها را مرطوب و تغذیه می کند، رسوبات را از بین می برد. 1 عدد تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری خامه و 2 قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. ماسک مو را روی پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید به مدت 45 دقیقه بماند. ماسک را با آب خنک بشویید. موهایتان را شامپو بزنید و حالت دهید. از این ماسک دو بار در هفته برای موهای خشک استفاده کنید.

توجه: برای موهای چرب بیش از یک بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک موی آووکادو-روغن نارگیل

ماسک موی پروتئینه خانگی | پزشکت

روغن نارگیل دارای خواص نفوذی است که موهای شما را از داخل ترمیم می کند. همچنین حاوی اسیدهای چرب است که ریزش پروتئین مو را کاهش می دهد. در ترکیب با آووکادو، یک ماسک موی عالی ایجاد می کند که موهای شما را سالم و قوی می کند.

آووکادو را له کنید و روغن نارگیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. موهای خود را با شامپو بشویید و حالت دهید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

توجه: از این ماسک مو برای موهای چرب استفاده نکنید.

ماسک موی پروتئینه خانگی سس مایونز-تخم مرغ

هم سس مایونز و هم تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. این ماسک برای رام کردن موهای وز فوق العاده است. سفیده تخم مرغ 1 عدد و 2 قاشق غذاخوری سس مایونز را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند.با شامپو بشویید و حالت دهید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

توجه: برای موهای ترکیبی، این ماسک را از قسمت میانی موهایتان بمالید.

سخن آخر

آماده سازی اکثر این ماسک های مو کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و می توانند نتایجی مشابه با ماسک های موی تجاری داشته باشند که احتمالاً هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت. با کمی تلاش بیشتر، موهای شما در کمترین زمان به شکوه قبلی خود باز می گردند. با این حال، اگر هیچ بهبودی در وضعیت موهای خود مشاهده نکردید یا در حال ریزش مو هستید، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا عارضه زمینه ای ایجاد کننده این عوارض را تشخیص داده و آن را درمان کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز