لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

تخم اردک، فواید، عوارض جانبی و دستور العمل ها

تخم اردک، فواید، عوارض جانبی و دستور العمل ها || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


تخم اردک دارای زرده خامه ای با محتوای پروتئین بالا است. اما بهتر است قبل از مصرف تخم اردک، عوارض آن را بشناسید. آنها از تخم مرغ بزرگتر هستند و جایگزین بسیار خوبی برای آنها هستند. فواید این تخم بسیار زیاد است و عمدتاً به ارزش پروتئین رژیم غذایی و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری آنها نسبت داده می شود. این مقاله به بررسی فواید سلامتی تخم اردک، مشخصات تغذیه ای آن، عوارض جانبی احتمالی و راه هایی می پردازد که می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به خواندن ادامه دهید.

این تخم یک منبع غذایی عالی است زیرا زرده غنی تری نسبت به تخم مرغ دارد. اگر به دنبال چیزی هستید که به شما انرژی لازم را در صبح بدهد، فقط یک تخم اردک را بخورید. این تخم مرغ با 156 کالری در 1 تخم اردک ، یک گزینه مناسب برای صبحانه هر روز است. همراه با آن، یک تخم اردک  حاوی مواد مغذی زیر نیز می باشد:

ماده مغذی میزان
کلسیم 42 میلی گرم
فسفر 144 میلی گرم
پتاسیم 146 میلی گرم
سدیم 186 میلی گرم
کولین 138 میلی گرم
ویتامین A، RAE 144 گرم
رتینول 141 ug
لوتئین و زیگزانتین 300 گرم

در بخش بعدی، راه‌هایی را که این تخم برای ما مفید است، بررسی خواهیم کرد.

فواید سلامتی تخم اردک

این تخم به دلیل ارزش غذایی بالا به یک انتخاب غذایی محبوب برای افراد در هر سنی تبدیل شده است. بیایید بیشتر به فواید این تخم بپردازیم.

تخم اردک می تواند در مبارزه با باکتری ها نقش داشته باشد.

یک مطالعه آزمایشگاهی انجام شد که در آن اووموسین، پروتئین موجود در سفیده این تخم، جداسازی و مورد مطالعه قرار گرفت. از طریق مشاهده، آنها دریافتند که اووموسین فعالیت ضد باکتریایی قابل توجهی در برابر چهار نوع باکتری منتخب نشان می دهد. در حالی که نتایج امیدوارکننده به نظر می رسد، تحقیقات بیشتری برای اثبات خواص ضد باکتریایی این تخم مورد نیاز است.

ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.

مطالعه ای برای مشاهده تاثیر زرده قرمز استخراج شده از این تخم بر رشد و گسترش سلول های سرطانی انسان انجام شد. به موش ها عصاره زرده قرمز تخم اردک به مدت 34 روز داده شد. نتیجه این مطالعه نشان داد که عصاره این تخم رشد و حرکت سلول های سرطانی را مهار کرده است، بنابراین نشان می دهد که این تخم ممکن است نقش مهمی در مبارزه با سرطان داشته باشد.

تخم اردک در سلامت استخوان نقش داشته باشد.

یکی از مواد مغذی ضروری برای تشکیل استخوان های سالم، کلسیم است. این تخم منبع کلسیم بیشتری نسبت به تخم مرغ دارد. این امر در مطالعه‌ای مشاهده شد که در آن موش‌های صحرایی ویستار به مدت سه هفته از تخم سفید اردک نمک‌زدایی استفاده کردند. نتایج نشان داد موش‌هایی که سفیده این تخم دریافت کردند، میزان جذب کلسیم بالاتری داشتند، که نشان می‌دهد این تخم ممکن است در سلامت استخوان نقش داشته باشد.

ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد.

این تخم حاوی آمینو اسیدها و کاروتنوئیدهایی است که گفته می شود به ظرفیت آنتی اکسیدانی آنها کمک می کند. مطالعه ای برای بررسی اثر نمک بر فعالیت آنتی اکسیدانی این تخم انجام شد. محققان دریافتند که نمک زدن تخم‌مرغ‌ها فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، بنابراین نشان می‌دهد که این تخم ممکن است خواص آنتی‌اکسیدانی داشته باشد.

عوارض جانبی و آلرژی تخم اردک

تخم اردک، فواید، عوارض جانبی و دستور العمل ها || پزشکت

در حالی که تخم مرغ، به طور کلی، مفید است، اما یکی از شایع ترین آلرژن ها، به ویژه برای نوزادان و کودکان است. آیا این بدان معناست که تخم اردک ممکن است عوارض جانبی احتمالی ایجاد کند؟ بیایید نگاهی به برخی از عوارض جانبی گزارش شده از سراسر جهان بیندازیم.

درست مانند تخم مرغ، تخم اردک نیز می تواند باعث آلرژی شود. اگر علائمی مانند استفراغ، اسهال ناشی از خوردن تخم اردک  بروز کرد، این احتمال وجود دارد که واکنش آلرژیک به تخم اردک داشته باشید. در چنین مواردی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه ای برای مشاهده سطوح فلزاتی مانند سرب و مس در دویست تخم اردک  که از مزارع تایلند گرفته شده است، انجام شد. محققان دریافتند که زرده تخم مرغ دارای سطوح بالایی از مس و سرب است، که نشان می دهد که آلودگی فلزی ممکن است برای مصرف کنندگان مشکل ایجاد کند.

سالمونلا نوعی عفونت باکتریایی است که معمولا در مرغ و تخم مرغ یافت می شود و می تواند باعث اسهال و تب شود. انگلستان و ایرلند در سال 2010 شاهد شیوع گسترده سالمونلا بودند که مستقیماً با مصرف تخم اردک  مرتبط بود. اکیداً توصیه می شود که تخم اردک را قبل از مصرف به درستی تمیز کرده و بپزید.

تخم اردک بهتر است یا تخم مرغ؟

تخم اردک، فواید، عوارض جانبی و دستور العمل ها || پزشکت

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک بهتر است، اجازه دهید ارزش غذایی دو تخم را همانطور که توسط USDA ذکر شده است مقایسه کنیم:

تغذیه تخم مرغ اردک تخم مرغ
کلسیم 42 میلی گرم 40.3 میلی گرم
فسفر 144 میلی گرم 101 میلی گرم
پتاسیم 146 میلی گرم 80.5 میلی گرم
سدیم 186 میلی گرم 88.4 میلی گرم
کولین 138 میلی گرم 135 میلی گرم
ویتامین A، RAE 144 ug 98.2 ug
رتینول 141 ug 97 ug
لوتئین و زیگزانتین 300 گرم 227 ug

این تخم مغذی تر از تخم مرغ است. بیایید ببینیم که چگونه تخم اردک در مقابل تخم مرغ در جنبه های دیگر نیز عمل می کند.

  • این تخم، پوسته ضخیم تری نسبت به تخم مرغ دارد، بنابراین هنگام شکستن تخم اردک باید مراقب باشید.
  • این تخم بزرگتر با زرده بزرگتر و خامه تر از تخم مرغ متوسط است.
  • زرده تخم مرغ کم رنگ است، اما اگر به زرده این تخم دقت کنید، رنگ آن ها بیشتر نارنجی است.
  • این تخم به دلیل پوسته ضخیم خود ماندگاری بیشتری نسبت به تخم مرغ دارد.

دستور العمل تهیه تخم اردک

این تخم به دلیل بافت خامه ای، چربی بالا و محتوای آب کمتر، می تواند کیک پای شما را مرطوب و خوش طعم تر کند. اگر احساس تنبلی می کنید اما می خواهید چیزی سبک بخورید، یک ساندویچ یا سالاد با تخم اردک می تواند یک انتخاب عالی باشد. برای یافتن دستور العمل های ساده برای این تخم که می توانید در خانه امتحان کنید، بخش بعدی را بخوانید.

تخم‌ اردک می‌تواند افزودنی عالی برای هر سالاد، غذا یا به تنهایی کامل باشد.

سالاد تخم اردک

در تابه‌ای متوسط آب بریزید و بگذارید بجوشد. تخم‌مرغ‌ها را در ماهیتابه‌ای روی اجاق بریزید و به مدت 8 دقیقه بجوشانید. پس از اتمام، تخم ها را از روی حرارت بردارید. بگذارید 8 دقیقه دیگر در آب داغ با درب بسته بماند.

آب داغ را صاف کرده و تخم مرغ ها را زیر آب سرد قرار دهید تا راحت پوست کنده شوند. کرفس، سس مایونز، خردل، ترشی، آب لیمو، نمک و ادویه جات را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود. این تخم را به قطعات کوچک خرد کنید. آنها را با هم مخلوط کنید و آن را تا مخلوط مایونز به طور یکنواخت پخش شود. سالاد را تا یک هفته در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

ساندویچ تخم اردک

نان خمیر مایه را کمی تفت دهید و روی همه برش ها کمی سس مایونز بمالید. مقداری برگ کاهو بردارید و روی نان بگذارید.

دو برش گوجه فرنگی بریزید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. کمی روغن زیتون را در ماهیتابه داغ کنید و بیکن را بپزید تا کمی ترد شود. بیکن را بردارید، چربی را ذخیره کنید و روی حوله کاغذی بگذارید تا آب آن گرفته شود.

تخم مرغ ها را به آرامی در ماهیتابه بشکنید و در روغن بیکن سرخ کنید تا به غلظت دلخواه برسد. بیکن را روی ورقه های گوجه فرنگی قرار دهید و روی آن را با تخم مرغ سرخ شده اردک بریزید. دوباره با نمک و فلفل مزه دار کنید. تکه های باقی مانده نان برشته شده را روی آن بریزید و لذت ببرید!

این تخم به دلیل بافت خامه ای که دارد به طور فزاینده ای روی میزها در سراسر جهان دیده می شود. مملو از مواد مغذی مانند کلسیم، فسفر، ویتامین A و B هستند که می توانند منبع تغذیه خوبی برای شما باشند. تحقیقات نشان می دهد که فواید احتمالی این تخم از کمک به سلامت استخوان گرفته تا مبارزه با سرطان متغیر است. توصیه می شود قبل از مصرف تخم مرغ ها را بشویید و به درستی بپزید. این تخم با محتوای کم آب خود می تواند یک افزودنی شگفت انگیز به سالاد مورد علاقه شما نیز باشد!

آیا کسی که به تخم مرغ حساسیت دارد می تواند تخم اردک بخورد؟

تخم اردک، فواید، عوارض جانبی و دستور العمل ها || پزشکت

در حالی که تخم اردک  و تخم مرغ از دو گونه مختلف محسوب می شوند، احتمال اینکه آلرژی به تخم مرغ به طور کلی منجر به واکنش آلرژیک به تخم اردک  شود، وجود دارد. اگر به انواع دیگر تخم مرغ حساسیت دارید، توصیه می شود قبل از مصرف تخم اردک  با پزشک خود مشورت کنید.

آیا تخم اردک شما را بیمار می کند؟ تحقیقات نشان داده است که مصرف تخم اردک  ممکن است منجر به حمله آلرژیک، آلودگی فلزی یا سالمونلا شود.

آیا تخم اردک  طعم ماهی دارد؟ نه. تخم اردک به دلیل داشتن زرده بزرگتر و چربی زیاد، طعم خامه ای دارد.

آیا خوردن هر روز تخم مرغ مضر است؟ خیر. محققان پیشنهاد کرده اند که خوردن یک تخم مرغ در روز بی خطر است.

آیا تخم مرغ سرخ شده بهتر از تخم مرغ آب پز است؟ خیر. مطالعه ای که انجام شد نشان داد که تخم مرغ های سرخ شده در مقایسه با تخم مرغ های آب پز یا آب پز دارای مقادیر بالایی از محصولات نهایی گلیکوزیون هستند، پروتئین هایی که به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. توصیه می شود به جای تخم مرغ سرخ شده، تخم مرغ آب پز مصرف کنید.

آیا تخم مرغ قهوه ای مغذی تر از تخم مرغ سفید است؟ مطالعات نشان می دهد که هم تخم مرغ سفید و هم تخم مرغ قهوه ای دارای مقادیر زیادی مواد مغذی مختلف مانند ویتامین A و ویتامین E می باشند.

آیا تخم مرغ باید در یخچال نگهداری شود؟ بله. تخم‌مرغ‌ها را باید بعد از خرید در یخچال نگهداری کرد و ظرف یک هفته پس از خرید مصرف کرد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز