لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

مزایای ذخیره آب در ظرف مسی

مزایای ذخیره آب در ظرف مسی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مزایای ذخیره آب در ظرف مسی برای سلامتی بدن بسیار زیاد هستند. هنگامی که آب را در یک ظرف مسی در طول شب یا بیش از 9-8 ساعت ذخیره می کنید، ظرف یون ها را در آب آزاد می کند. مصرف این آب می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. از این رو، مهم است که آب را به مدت هشت ساعت یا بیشتر در ظروف مسی ذخیره کنید و فقط از ظروف مسی ننوشید. بر همین اساس توصیه می شود از آبی که به مدت چند ساعت در ظروف مسی نگهداری شده استفاده کنید.

در این دنیای مدرن که فیلترهای UV و تصفیه کننده های RO برای تصفیه آب داریم، مفهوم آب آشامیدنی ذخیره شده در ظرف مسی ممکن است قدیمی به نظر برسد. با این حال، این عمل قدیمی که در متون باستانی آیورودا به آن اشاره شده است، اکنون توسط چندین مطالعه علمی پشتیبانی می شود. ذخیره آب در یک ظرف مسی فرآیند تصفیه طبیعی را ایجاد می کند. می‌تواند تمام میکروارگانیسم‌ها (کپک‌ها، قارچ‌ها، جلبک‌ها و باکتری‌ها) موجود در آب را که می‌توانند برای بدن مضر باشند را از بین ببرد و آب را کاملاً برای مصرف مناسب کند.

علاوه بر این، آبی که در ظرف مسی ذخیره می شود، ترجیحاً یک شبه یا حداقل به مدت چهار ساعت، کیفیت خاصی از مس به دست می آورد. مس یک ماده معدنی ضروری است که برای سلامت انسان حیاتی است. دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطان و ضد التهابی است. همچنین به خنثی کردن سموم کمک می کند.

برای شناخت مزایای ذخیره آب در ظرف مسی ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید می توانید در انتها به ما درمیان بگذارید.

در اینجا برخی از مزایای مصرف آب ذخیره شده در ظرف مسی آورده شده است:

ذخیره آب در ظرف مسی هضم را بهبود می بخشد.

مزایای ذخیره آب در ظرف مسی || پزشکت

برخی از مشکلات رایج هضم مانند گاز، اسیدیته و سوء هاضمه زمانی که شروع به مصرف آب ذخیره شده در ظرف مسی کنید برطرف می شود. مصرف آب ذخیره شده در یک ظرف مسی باعث تحریک پریستالسیس، شل شدن و انقباض عضلات معده می شود که به هضم غذا کمک می کند. همچنین التهاب معده را کاهش می دهد و باکتری های مضر موجود در معده را از بین می برد و در نتیجه مشکلات سوء هاضمه، عفونت ها و احتمال زخم را کاهش می دهد. مس همچنین تضمین می کند که مواد مغذی مناسب از غذایی که می خورید در بدن جذب شود. با دفع مواد زائد معده شما را سم زدایی و پاکسازی می کند. مس همچنین به عملکرد صحیح کبد و کلیه ها کمک می کند.

ذخیره آب در ظرف مسی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

برخلاف برخی از عناصر غذایی، بدن نمی تواند مس را سنتز کند، بنابراین باید آن را از منابع غذایی دریافت کنید. بهترین منابع غذایی شامل غذاهای دریایی، گوشت اندام، غلات کامل، عدس، آجیل، دانه ها، شکلات، غلات، سیب زمینی، نخود فرنگی و برخی سبزیجات با برگ سبز تیره است. مصرف 2 تا 3 لیوان آبی که در یک ظرف مسی ذخیره شده است یکی دیگر از راه های آسان برای تامین مس کافی بدن است.

مس دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد که به رشد سلول های سرطانی کمک می کنند کمک می کند. بنابراین با مبارزه با رادیکال های آزاد از بدن، به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

از بیماری های ناشی از آب جلوگیری می کند.

مس به طور موثر بسیاری از باکتری ها را که باعث بیماری های منتقله از آب می شوند از بین می برد. به ویژه در برابر اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس اورئوس که باعث بیماری هایی مانند اسهال، اسهال خونی و یرقان می شوند، موثر است. در واقع، یک مطالعه در سال 2011 توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون نشان داد که مس در برابر سویه های جدید E. coli موثر است. همچنین می تواند به کاهش خطر آلودگی متقاطع و جلوگیری از گسترش عفونت کمک کند. بنابراین، اگر شک دارید که آب آلوده است، آن را در ظرف مسی نگهداری کنید تا مطمئن شوید که آب سالم و تمیز می نوشید.

باعث سلامت پوست می شود.

مزایای ذخیره آب در ظرف مسی || پزشکت

مس جزء اصلی در تولید ملانین است که رنگ چشم، مو و پوست شما را مشخص می کند. ملانین همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می کند، به بهبود زخم ها سرعت می بخشد و جای زخم ها را می پوشاند.

علاوه بر این، به تولید سلول های جدید کمک می کند که به بازسازی لایه بالایی پوست شما کمک می کند. تولید سلول های جدید به شما کمک می کند تا از پوستی صاف، بدون لک و شفاف لذت ببرید. در واقع، آب تزریقی با مس حتی می تواند به درمان ویتیلیگو یا لکه های سفید روی پوست کمک کند.

به کاهش وزن کمک می کند.

اگر مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر به کاهش وزن شما کمک نمی کند، استفاده آب ذخیره در ظرف مسی را شروع کنید. این آب به بهبود هضم و تجزیه چربی کمک می کند. مس تضمین می کند که بدن شما از مقدار چربی مورد نیاز استفاده می کند و در نتیجه بقیه را از بین می برد.

به عملکرد صحیح غدد تیروئید کمک می کند.

اگر به کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید مبتلا هستید، می توانید به طور منظم آب از ظرف های مسی بنوشید. این به تعادل هرگونه ناهماهنگی در غده تیروئید کمک می کند. مس تضمین می کند که غده تیروئید شما به درستی کار می کند. همچنین تضمین می کند که غده تیروئید شما ترشح بیش از حد یا کم ترشح نداشته باشد. کمبود مس در رژیم غذایی می تواند باعث اختلال در عملکرد تیروئید شود. با این حال، مس بیش از حد می تواند باعث پرکاری یا کم کاری تیروئید یا اختلال عملکرد تیروئید شود.

به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند.

مس به دلیل خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی خود معروف است. این خواص به بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند. مس همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به تولید سلول های جدید کمک می کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بیماری های قلبی عروقی این روزها شایع هستند اما مصرف آب از ظروف مسی می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد. استفاده از آب ذخیره در یک ظرف مسی به تنظیم فشار خون، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید و حفظ ضربان قلب کمک می کند. با جلوگیری از تجمع پلاک، جریان مناسب خون را تضمین می کند. با این حال، در کنار مصرف آب از ظرف های مسی، باید غذاهای مناسب بخورید و به طور منظم ورزش کنید تا قلب خود را سالم نگه دارید.

سرعت پیری را کاهش می دهد.

مس می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای چین و چروک و خطوط ریز عمل کند. آنتی اکسیدان های موجود در مس به کاهش چین و چروک و سایر علائم پیری کمک می کند. آنها با رادیکال های آزاد که مسئول پیری پوست هستند مبارزه می کنند. مصرف آب در ظروف مسی شما را جوانتر از سن خود نشان می دهد. مس به تشکیل سلول های جدید که جایگزین سلول های فرسوده قدیمی می شود کمک می کند.

از بروز عفونت جلوگیری می کند.

مس طبیعتاً ضد میکروبی است. مصرف آب از ظروف مسی می تواند از طیف وسیعی از عفونت ها که از طریق آب آشامیدنی سرایت می کنند جلوگیری کند. E.coli و باسیلوس وبا از جمله میکروب هایی هستند که در صورت نگهداری آب در ظرف مسی حدود هشت ساعت می توانند از بین بروند. این میکروب ها به عنوان عامل بیماری هایی مانند اسهال خونی، یرقان و اسهال شناخته شده اند.

کم خونی را درمان می کند.

مس یکی از فلزات مهمی است که در بدن ما مورد نیاز است. چه برای جذب آهن باشد و چه برای تشکیل سلول – همه فرآیندها به مس نیاز دارند. با مصرف آب ذخیره شده در ظرف مسی، می توانید از کم خونی جلوگیری کنید. مس به جذب مناسب آهن در بدن کمک می کند. همچنین تضمین می کند که آهن در تمام فرآیندهای مورد نیاز به درستی استفاده می شود. مس جریان خون را تنظیم می کند و سطح هموگلوبین را بالا نگه می دارد.

مغز را تحریک می کند.

مغز ما تکانه ها را از طریق سیناپس ها که توسط غلاف میلین پوشانده شده اند از یک نورون به نورون دیگر منتقل می کند. به جریان این تکانه ها کمک می کند. مس به سنتز فسفولیپیدهایی کمک می کند که برای تشکیل این غلاف ها مهم هستند. وقتی آب ذخیره شده در ظرف مسی می نوشید، تکانه ها سریعتر جریان می یابند و در نتیجه کارایی مغز شما بهبود می یابد.

مفاصل ملتهب و آرتریت را تسکین می دهد.

مس فواید ضد التهابی شگفت انگیزی دارد و با مصرف آب ذخیره شده در ظرف مسی، درد مفاصل شما تا حدی کاهش می یابد. مس همچنین استخوان ها را تقویت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اینها به نوبه خود علائم آرتریت را تسکین می دهند.

نحوه ذخیره آب در یک ظرف مسی

مزایای ذخیره آب در ظرف مسی || پزشکت

مس فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد. با این حال، درک این نکته ضروری است که مس فقط در مقادیر کم مورد نیاز است و مقدار بیش از حد آن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. لازم نیست هر روز آن را بنوشید. اما هر زمان که می خواهید از آب ذخیره شده در ظروف مسی استفاده کنید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • بطری را در یخچال نگهداری نکنید.
  • این آب را اول صبح با معده خالی بنوشید.
  • بین مصرف آب از بطری های مسی بعد از یک ماه این روند را ادامه ندهید.
  • می توانید این آب را دوباره در عصر بنوشید. مصرف آب از ظرف مسی دو بار در روز کافی است.
  • از ظرف یا بطری ساخته شده از مس خالص استفاده کنید. آن را با آب پر کنید و به مدت هشت ساعت در جای خشک و خنک نگه دارید. همچنین می توانید آب را در طول شب ذخیره کنید.

آیا مصرف آب از یک ظروف  مسی عوارض جانبی دارد؟

هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف آب از ظروف مسی وجود ندارد، مشروط بر اینکه نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. برخی از مضرات اصلی مصرف آب در ظرف مسی برای مدت طولانی ناراحتی گوارشی، استفراغ و حالت تهوع است. هنگام مصرف آب از ظرف مسی، باید از تمیز بودن پارچ یا ظرفی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. از مواد شوینده برای تمیز کردن ظرف استفاده نکنید. ظرف را با لیمو و با آب بشویید.

سوالات متداول

آیا مسمومیت مس با استفاده از ظروف مسی ایجاد می شود؟ بله، سمیت مس می تواند با استفاده از ظروف مسی ایجاد شود، اما تنها در صورتی که ظروف دچار خوردگی شوند. آب نرم و مواد اسیدی منجر به خوردگی مس می شود.

برای چه مدت می توانیم آب را در ظروف مسی ذخیره کنیم؟ آب را حدود هشت ساعت در ظروف مسی نگهداری کنید تا حداکثر فواید آن را ببرید.

آیا می توانم غذا را در ظروف مسی ذخیره کنم؟ خیر، شما نباید غذا را در ظروف مسی نگهداری کنید.

چگونه می توانم یک ظرف مسی را تمیز کنم؟ ممکن است بعد از چند روز متوجه لکه های سیاه روی ظرف های خود شوید. مس خالص توسط مایعات و اکسیژن اکسید می شود. ظرف را با نمک و لیمو تمیز کنید. این به از بین بردن لکه ها کمک می کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز