لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟ 1 | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


با آوردن یک توله سگ به خانه تان، روش زندگی شما برای همیشه تغییر می کند. به شرطی که روش مراقبت از توله سگ بدانیم. زمانی که یک توله سگ به خانه شما می آید نیاز است که کارهای زیادی انجام دهید اما به هر حال شادی را وارد زندگی و دنیای تان می کنید.

انتخاب درست توله سگ

در صورتی که تصمیم به خرید یک توله سگ دارید، بهتر است گزینه مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. یک توله سگ می‌تواند با شانس زیاد به زندگی تان بیاید و حتی می توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

به طوری که بهترین نوع  و درست ترین را برای خودتان انتخاب کنید. و از همه روش ها و شیوه ها زندگی تان را چک و بررسی کنید.

که چه چیزی شما میخواهید در یک توله سگ پیدا کنید. که در این صورت  شما باید وظیفه مهم تان را به خوبی انجام دهید. یک سری تک نژاد می خواهید یا چند نژادی باشد؟ کوچک باشد یا بزرگ باشد؟

چندین عوامل دیگر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد: مثل رشد و نظافت و نیاز به تمرین و ورزش مداومت و مسائل پتانسیل سلامتی.

بعد از آن شما باید تصمیم بگیرید که از توله سگ خود کجا مراقبت کنید. می توانید از یک پناهگاه حیوانات دیدن کنید تا آن را به آنجا ببرید و به آنجا سازگاری دهید.

شاید هم شما به دنبال یک تربیت کننده و پرورش دهنده مسئولیت پذیر باشید. تحقیق در این فرآیند بسیار مهم و ضروری می باشد و زمانی که شما یک توله سگ درست را پیدا کردید برای زندگی خود یک دوست دارید.

مطالعه بیشتر: نگهداری سگ خانگی

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟ 3 | پزشکت

آماده کردن منزل برای توله سگ

قبل از این که سگ کوچولو و کنجکاوی را به خانه بیاورید باید مطمئن شوید که خانه تا حد امکان برای سگ ایمن است. این هم برای توله سگ جدید صدق می کند و هم برای هر چیزی که متعلق به توله است.

دامپزشکی

فرایند مراقبت توله سگ همانند مراقبت از کودک نوپا می باشد. اما در عین حال تفاوت های خاص خودش را دارد.

از دیدگاه سگ تان به منزل خود نگاه کنید. وسایل و ابزار الکتریکی مواد سمی و هر مورد  شکستنی باید به طور کامل از دسترس سگ خارج شود. به خاطر داشته باشید که توله سگ شما می‌تواند به بالا بپرد، چنگ بیاندازد. چیزی را بیاندازد بنابراین مکانی را که  می‌تواند خیلی بالا باشد یا کمد ها را از دسترس توله سگ خارح کنید.

بدانید که استفاده از بعضی از قفل ها های کودک ممکن است به درستی کار نکند بهتر است که کمد ها و دراور های کوچک را با سخت افزارها و قفل های فلزی ایمن کنید. این ابزار و وسایل نباید  جویدنی باشد.

گیت حیوان  خانگی را نصب کنید. در صورتی لزوم آن را از اتاق های خاص خانه و یا اتاق خودتان دور کنید. بهتر است سگ خود را از کودک و زباله‌ها و پله ها دور نگه داریم.

ابزار صحیح نگهدارنده سگ ممکن است سگ را ایمن نگه ندارد. اما به شما آرامش خاطر می دهد.

مطالعه بیشتر: غذاهای سمی سگ 

انتخاب اسم مناسب

از آنجایی که قرار است، توله سگ با اعضای خانواده در ارتباط باشد بهتر است نام مناسبی را برای او انتخاب کنید.

موضوع نام گذاری باید در اولویت شما باشد ظاهراً و به طور مشخص شما اسم سگ خود را دائما در زندگیش به کار می برید. بنابراین نام انتخابی شما باید یک نام هوشمندانه باشد.

اسمی را انتخاب کنید که نظر خوبی به آن داشته باشید خیلی طولانی نباشد آسان باشد.  فهمیدن آن برای توله سگ‌ خیلی راحت باشد. همچنین مهم است که اسم سگ شما خیلی شبیه به کلماتی باشد که قرار است به سگ خود آموزش دهید.

هرگاه که یک نام برای توله سگ خود انتخاب کرده اید آن را به طور کامل به کار ببرید. توله سگ اسم را یاد می‌گیرد و به آن عکس العمل نشان می دهد.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان دامپزشکی

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟ 2 | پزشکت

امکانات و وسایل ضروری توله سگ

توله سگ جدید شما از همان ابتدا به ابزار و وسایل خاصی نیاز دارد. بعضی از آنها برای سلامتی صحیح سگ شما حیاتی هستند.

در حالی که بعضی وسایل دیگر کمک کننده می باشند. ابزارهای خیلی مهمی از جمله افسار برای بستن سگ و حلقه هایی به همراه غذا و کاسه آب و اسباب بازی های جدید هستند.

همچنین نیاز است که شما یک تخت خواب راحت برای سگ آماده کنید برای مثال یک صندوق خیلی بزرگ یا یک لانه سگ باشد.

بعضی از این ابزارها می‌تواند برای سالیان و تمام عمر سنگ مورد نیاز باشد. اما بعضی از آنها نیاز است که با رشد توله سگ جایگزینی شوند.

مثلاً می توان قلّاده را به اندازه خاصی که می خواهیم قابل تنظیم باشد یا یک صندوق خیلی بزرگ را برای سگ بخریم که برای آینده قابل استفاده باشد.

باید صندوق با جعبه ها را یا اشیا دیگر  پر نکنیم، تا جای مناسب برای توله سگ باشد. باید مخارج و هزینه هایی را به سگ اختصاص دهیم.

واکسیناسیون های توله سگ

در واقع واکسیناسیون، توله سگ و دیگر سگ ها را از بیماری های جدی کشنده محفوظ نگه می دارد. درست مانند بچه های کوچک، سگ های کوچولو و بچه گربه ها نیازمند واکسیناسیون اساسی هستند. تا در زمان از بین رفتن آنتی بادی ها بر بیماری ها غلبه کنند.

متاسفانه واکسیناسیون حیوانات خانگی  بحث برانگیز شده است. مخصوصا برای آنهایی که به طور کلی از واکسینه شدن  می ترسند. بخشی از این دلیل این است که بیشتر دامپزشکان به طرف به پروتکل های سه ساله (به جای سالیانه) برای سگ های بزرگسال روی می آورند.

در صورت بیماری وله سکگ نه تنها احتمال دارد که توله سگ بمیرد. بلکه احتمال دارد بعضی از این بیماری ها را به انسان ها نیز منتقل کند.

همچنین ملاقات ‌های شما با دامپزشک تان این اجازه را به شما می دهد تا دامپزشک هر چند وقت یک بار سگ را ببیند و رشد و سلامت عمومی آن را چک کند. با دامپزشک خود درباره بهترین طرح ایمنی سازی و واکسن زدن توله سگ خود صحبت کنید.

مطالعه بیشتر:واکسیناسیون سگ

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟ 4 | پزشکت

انتخاب غذای توله سگ

بولداگ یک نوع سگ خیلی بزرگ است که از کاسه روی با زمینه سفید آب و غذا می خورد.

رژیم  غذایی سگ شما می تواند متناسب با سلامت حیوان متفاوت باشد. قبل از تصمیم درباره نوع غذایی سگ‌ خود تحقیقات تان را انجام دهید. می توانید با دامپزشک تان صحبت کنید یا حتی با متخصصان حیوانات خانگی و اشخاصی که نگهدارنده سگ هستند.

به خاطر داشته باشید در صورتی که غذای اولیه که شما انتخاب کرده اید. طبق میل و رضایت سگ شما نیست می توانید به تدریج آن را به غذای دیگری تغییر دهید.

در جهانی که امروزه دوستداران سگ بسیار هستند انتخابات رژیم غذایی می تواند نامحدود و بی پایان باشد.

بعضی از صاحبان سگ دوست دارند از غذاهای بیشتر استفاده کنند. در حالی که بیشتر آنها احساس می کنند که رژیم غذایی طبیعی، بهتر  هستند.

به نظر می رسد که غذاهای دست ساز و خانگی این روزها بیشتر بین استفاده کنندگان معروف هستند.

اگرچه تحقیقات در باره غذاهای توله سگ نشان می دهد که کیفیت مواد از جمله مواد مغذی و مزه بسیار مهم هستند اما مطمئن شوید که غذای را برای توله سگ خود انتخاب می کنید که هم برای نگهداری و حفظ سگ جوان مناسب باشد و هم سگ در هنگام خوردن از آن لذت ببرد.

حفظ سلامت سگ

ترجیحا،  قبل از گرفتن یک توله سگ یک دامپزشک را پیدا کنید. در روزهای اول آوردن سگ جدید به خانه شما باید آن را نزد یک دامپزشک ببرید تا آزمایش های عمومی را انجام دهد.

اقداماتی را انجام دهید که تجربه خوبی برای سگ باشد به طوری که سگ شما کمتر از مطب دامپزشک بترسد.

در طول ۶ ماه اول که سگ را به خانه خود می آورید شما باید به طور مرتب با دامپزشک در ارتباط باشید.

معمولاً با واکسیناسیون سگ شروع شده و به عقیم سازی سگ ختم میشود. عموماً توله سگ شما باید در شش ماهگی عقیم یا اخته شود.

دامپزشک شما می تواند شما را به زودی در تشخیص هرگونه مشکلات سلامتی کمک کند. و به شما توصیه هایی می دهد که در مدت طولانی از توله سگ خود مراقبت کنید. همچنین ملاقات اولیه، راه های ارتباطی شما را با دامپزشک باز می کند.

برای پایین آوردن هزینه ها و مخارج سگ‌ خود می توانید بیمه سلامت خریداری کنید، این بیمه  تقریباً ۸۰ درصد هزینه های مراقب سلامت سگ شما را تضمین می کند.

چگونه از یک توله سگ مراقبت کنیم؟ 5 | پزشکت

آموزش های خانگی برای توله سگ جدید

آموزش خانگی یکی از اولین چیزهایی است که شما باید به توله سگ جدید خود آموزش دهید. هرچند این پروسه و فرآیند می تواند بعضی اوقات سخت باشد، ولی بعضی از سگ ها بهتر از دیگر سگ ها می‌ توانند آن را یاد بگیرند.

شما باید آموزش خانگی را همزمان و در اسرع وقت شروع  کنید اما باید صبور باشید.

سگ ها عموماً قادر نیستند تا آب دهان و ظرف غذای خود را تا ۱۲ هفتگی کنترل کند، تنها باید حوصله به خرج دهید.

هرچه زودتر شما این آموزش را شروع کنید، به سگ شما کمک می کند که زودتر به حالت روتین برسد.

به عنوان یک قانون کلی باید برای توله سگ خود یک محل برای خوردن و نوشیدن سریعاً طراحی کنید.

معاشرت و آموزش اولیه توله سگ

چیزهای زیادی وجود دارد که باید به سگ خود آموزش دهیم.

با اجتماعی شدن سگ شروع کنید، بعد از آن آموزش افسار کردن با مراحل آموزش های مورد نیاز مثل نشستن رفتن و ماندن همراه شما، خواهد بود.

آموزش درخواست های اساسی به توله سگ می تواند به شما کمک کند که بعضی از مشکلات رفتاری را تحت کنترل در آورید.

فقط به خاطر داشته باشید که سگ ها خیلی کنجکاو  هستند. زمانی که آنها دندان در می آورند آنها هر چیزی از جمله دست هایتان را در دهانشان می گذارند و گاز می گیرند.

این عمل را با جایگزین کردن اشیای مناسب و اسباب بازی ها یا جویدنی های بی خطر برای سگ ایمن کنید.

شما می توانید با یک سری از کارهای مناسب تر مثل بازی کردن راه رفتن یا فعالیت‌ های دیگر حواس سگ را از رفتارهای که خطرناک هستند و تمایل به جویدن دارند دور کنید.

هر زمان که توجه توله سگ را تغییر می دهید یا رفتار خوبی از آن سر می‌ زند بهتر است به سگد خوراکی بدهید.

اگرچه آموزش دادن توله سگ می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد نتیجه آن می تواند تلاش های شما را ارزشمند کند.

در واقع آموزش های اساسی که قبلاً سگ شما دیده است. می‌ تواند به سگتان، اعتماد به نفس بدهد. به طوری که سگ های که قبلاً به خوبی آموزش دیده اند سگ های شادتری هستند.

ارتباط با توله سگ

این ارتباط که شما با سگ‌ خود شروع می‌کنید. از همان لحظه ورود به زندگیتان وارد می‌ باشد. می‌توانید این پیوند را می توانید، از طریق محبت کردن، آموزش دادن، نظافت کردن , زمان بازی,.  ورزش عمومی و شرکت در فعالیت های متنوع تقویت کنید.

احتمالاً شما بخواهید به کلاس‌های تربیت کردن سگ ها بپیوندید. این آموزش را در سگ ها با ورزش هایی مثل توپ پرنده یا شرکت در شوهای سگ شروع کنید.

یکی از بهترین راه ها برای تقویت پیوند با سگتان، اجازه دادن به سگ برای ارتباط با دیگران است.

اگر سگ شما نیاز به درمان دارد می توانید این آموزش را با ملاقات افراد در بیمارستان ها یا تماس با پرستار های خانگی همراه کنید.

در واقع تقویت و پشتکار در پیوند میان سگ و انسان هم از نظر سلامت و تناسب شما و توله سگ شما فواید بساری دارد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز