لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

انواع طوطی ها را بشناسید

انواع طوطی ها | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


هر یک از انواع طوطی ها، ویژگی و زیبایی های خاص خویش را دارند، بنابراین لازم ست که شما برای انتخاب درست طوطیان، انواع طوطی ها را بشناسید. برای بسیاری از افراد، اولین چیزی که آنها را علاقه مند به نگهداری از طوطی ها به عنوان حیوانات خانگی می کند، پرهای رنگارنگ طوطی ها است. خواه به دنبال یک همراه قرمز، سبز، آبی یا بنفش باشید، پرندگان تنوع زیادی دارند؛ اما پرهای روشن و پر رنگ تنها ویژگی نیستند که فرد باید قبل از انتخب آنها در نظر بگیرد. این پرنده ها حیواناتی باهوش، اجتماعی، فعال و پر سر و صدا هستند که نیاز به مراقبت های خاصی دارند.

شناخت انواع طوطی ها

پاراکت

پاراکت ها، در رنگ های مختلف دیده می شوند و شخصیت های متفاوتی از یکدیگر دارند. اگر درست آموزش داده شوند و صاحبان آنها وقت بگذارد و بنشیند و به آنها تعلیم دهد، این پرندگان به راحتی یاد می گیرند که صحبت کنند. پاراکت دوست دارند با صاحبانشان معاشرت داشته باشند.

کایک

کایک ها انرژی زیادی دارند و صاحبان حودشان را سرگرم می کنند. آنها دوست دارند روی پشت خود بازی کنند و بچرخند. کایک ها از جوانی به عشق و توجه زیادی احتیاج دارند و بسیار سرگرم کننده هستند.

اگر رفتار آنها زود اصلاح نشود، ممکن است صاحب خود را اذیت کنند. آنها عاشق بازی با اسباب بازی و خیلی باهوش هستند. کایک ها می توانند نحوه صحبت را یاد بگیرند و در یادگیری ترفندها مهارت خاصی دارند.

 

مطالعه بیشتر: علائم بیماری در طوطی

انواع طوطی ها | پزشکت

طوطی های متوسط

این طوطی ها به فضای زیاد و مراقبت بیشتری احتیاج دارند. آنها برای افرادی که خانه کوچک و فضای کمی دارند که پرنده بتواند از قفس خود خارج شود و در اطراف پرواز کند مناسب است.

طوطی های کانور

این پرنده دوست داشتنی است و به محبت زیادی احتیاج دارند. صاحبان این طوطی ها باید تجربه کار با پرندگان و طوطی ها را داشته باشند داشته باشند. آنها می توانند نسبتاً بلند باشند، اما سرگرم کننده و فعال نیز هستند. طوطی های کانور می توانند صحبت کردن را یاد بگیرند اما ممکن است حرف زدن آنها زیاد خوب نباشد. شاید بتوان به راحتی می توان آنها را آموزش داد. این پرندگان دوست دارند با صاحب خود تعامل داشته باشند و حتی می توانند برای ابراز محبت آنها را آغوش بگیرند.

مطالعه بیشتر: تب طوطی یا پسیتاکوز

دامپزشکی

لوریک

لوریک نوعی طوطی رنگارنگ است و طول عمر زیادی دارد. آنها شهد و گرده می خورند ولی دانه خوار نیستند. برای همین، لوریک ها  حیوانات اهلی مناسبی برای  کسانی که اولین بار می خواهند از پرندگان نگهداری کنند نیستند.

لوریک ها، بسیار بازیگوش هستند و دوست دارند در اطراف خود بچرخند و پرواز کنند. آنها قادر به صحبت هستند و واژگان زیادی را یاد می گیرند. لوریک ها اجتماعی هستند و از بودن در کنار مردم لذت می برند، اما ممکن است با صاحب خود پیوند برقرار کنند. آنها بسیار دوست داشتنی هستند؛ اما قبل از گرفتن این پرنده مطمئن شوید که آنها منبع غذایی مطمئنی دارند زیرا ممکن است تهیه این رژیم غذایی خاص در بعضی مناطق سخت باشد.

طوطی پیونوس

طوطی های پیونوس ممکن است نسبت به سایر طوطی ها، زیاد رنگارنگ و درخشان نباشند؛ اما آنها برای افرادی که می خواهند از یک پرنده به عنوان حیوان خانگی استفاده کنند، مناسب هستند.

آنها پرخاشگر نیستند، اما اگر ماده ای در اطراف خود ببینند و فصل جفت گیری باشد، نرها ممکن است برخی از علائم پرخاشگری را از خودشان بروز دهند. این پرندگان قادر به برقراری ارتباط با هر یک از اعضای خانواده و نه فقط یک شخص هستند. طوطی های پیونوس قادر به صحبت هستند اما صدای خشنی دارند.

آنها فقط قادر به یادگیری دو کلمه هستند، اما کلمات را تلفظ می کنند. این پرنده نیازی به توجه مداوم ندارد. در حالی که صاحب آنها باید هر روز با طوطی تعامل داشته باشد، طوطی های پیونوس می توانند بعضی اوقات به تنهایی بازی كنند.

Poicephalus

 این طوطی از سایر طوطی ها متمایزتر هستند. آنها در رنگ های مختلفی دیده می شوند و انواع مختلفی از این نوع طوطی وجود دارد. آنها می توانند شیرین و سرگرم کننده باشند در حالی که برخی شیطنت می کنند. این نوع طوطی ها ذاتاً ملایم هستند. برای افرادی که طوطی ها را دوست دارد و می خواهد طوطی روی دست او بنشیند، این پرنده می تواند حیوان خانگی عالی باشد.

مطالعه بیشتر: بیماری های پرندگان زینتی

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از دامپزشک آنلاین بپرس.

 

انواع طوطی ها | پزشکت

نژادهای بزرگتر طوطی ها

نژاد های بزرگتری طوطی ها به فضای بیشتری برای نگهداری و توجه زیادی نیاز دارند. آنها می توانند صحبت کردن را یاد بگیرند. برای کسی که تجربه نگهداری از طوطی ها را دارد داشتن یکی از این طوطی های بزرگ مهم است تا بتوانند به درستی از آنها مراقبت کنند.

طوطی خاکستری آفریقایی

نژاد های طوطی خاکستری آفریقایی، به راحتی می توانند صاحبان خودشان را سرگرم کنند. آنها می توانند حداکثر 1500 کلمه را بیاموزند. بنابراین صاحبان آنها واقعا باید مراقب حرف زدن خود در کنار این طوطی ها باشند. آنها قادر به تقلید صداهای مختلف هستند.

نژاد های طوطی خاکستری آفریقایی دوست دارند صاحبان خود را اذیت کنند. آنها ممکن است صدا را به خوبی تقلید کنند، به نحوی که حتی صاحب آنها متوجه نشود که پرنده این صدا را ایجاد می کند. این پرنده بسیار باهوش است. به یک نفر وابسته می شود و نیاز به توجه زیادی دارد.

نژاد های طوطی خاکستری آفریقایی فعالیت های زیادی دارد و  اگر خسته شود ممکن است پرهای خودش را بکند. از آنجا که این پرندگان بسیار باهوش هستند، به تحریک ذهنی زیادی نیاز دارند. آنها از پازل ها و اسباب بازی های تعاملی لذت می برند. این پرندگان همچنین می توانند ترفندهای مختلفی را یاد بگیرند تا ذهن خود را مشغول کنند. این طوطی می تواند یک همراه مادام العمر برای صاحب آنها باشد.

طوطی های آمازون

طوطی ها آمازون درخشان و رنگارنگ هستند. آنها به سرگرمی مداوم و به توجه زیاد نیاز دارد. پرنده دوست دارد بازی کند.  طوطی های آمازون می توانند آواز بخوانند. بعضی از این پرندگان، سازگاری خوبی با اعضاء خانواده ها دارند در حالی که بعضی دیگر با همه اعضای خانواده کنار نمی آیند.

برخی از طوطی های آمازون ممکن است به اعضای خانواده حمله کنند. رفتار آنها می توانند در عرض چند ثانیه از حالت عاشقانه به حالت پرخاشگرانه تبدیل شود. طوطی های آمازون، به دلیل تغییرات سریع در رفتار، برای افرادی که تجربه نگهداری از طوطی ها را دارند مناسب هستند. برخی از این پرندگان به توجه زیادی نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر خجالتی هستند. آنها قادرند از زبان بدن برای بیان احساسات خود استفاده کنند. اگر آنها پرهای خود را باز یا چشم خود را گشاد کنند، ممکن است در حال آماده شدن برای گاز گرفتن باشند.

این پرندگان به آواز خواندن و صدای خوب هنگام انجام آن معروف شده اند. لحن عالی دارند و کلماتی که می گویند واضح است.

جهت ویزیت آنلاین با دامپزشکت روی لینک کلیک کنید.

انواع طوطی ها | پزشکت

اکلکتوس

اکلکتوس بسیار باهوش است و فعالیت زیادی دارد. اعضای نر و ماده این گونه بسیار متفاوت به نظر می رسند. حتی به نظر نمی رسد که از یک نوع پرنده باشند. پرنده نر دارای رنگ سبز روشن و ماده ها دارای رنگ قرمز و بنفش هستند. از روی پرهای آنها، به راحتی می توان تشخیص داد که پرنده چه جنسیتی است.

پرها بیشتر شبیه مو هستند و در رژیم غذایی خود به ویتامین های بیشتری نسبت به سایر گونه های طوطی احتیاج دارند. صاحب آنها باید در نگهداری از پرنده های خانگی بسیار با تجربه باشد. مالک باید نیازهای غذایی طوطی خود را کاملا بشناسد. آنها پیوند محکمی با صاحب خود برقرار نمی کنند، اما هنوز هم می توانند پرندگان خوبی برای نگهداری در خانه باشند.

اکلکتوس ها نوازش کردن و نشستن روی پاهای صاحب خود را دوست دارند. آنها می توانند دو کلمه حرف بزنند و حتی قادر به یادگیری چند صدا هستند. آنها همچنین می توانند صداها را تقلید کنند. آنها در تقلید آلارم و حتی مایکروویو تبحر خاصی دارند.

شاهین طوطی سر

شاهین طوطی سر، نگاه منحصر به فردی دارند. آنها قادرند پرهای سر و بالای گردن خود را بالا ببرند. این کار به پرنده اجازه می دهد تا بزرگتر به نظر برسد و از وجه تشابه این طوطی ها با شاهین است. شاهین طوطی سر، به عنوان حیوان خانگی، بسیار مناسب هستند. آنها به صاحب خود وفادارند و زیاد محبت می کنند. آنها بازی کردن را دوست دارند و نسبت به محیط اطراف خود کنجکاو هستند.

آنها به عنوان بخشی از پیشرفت خود، سعی می کنند از صاحب خود تقلید کنند. آنها ممکن است با منقار به شخصی ضربه بزنند. اگر به درستی تربیت نشوند ممکن است اطرافیان خود را گاز بگیرند. آنها به مرزهای مشخصی نیاز دارند، اما به خانواده خود بسیار وفادار هستند.

طوطی مینی مسکو

مینی مسکو، محبوب ترین گونه طوطی ها است که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شود.  این نوع طوطی ها به راحتی صحبت کردن را یاد می گیرند. برخی از ترفندهای معروف آنها شامل بازی مرده و رقص است. آنها عاشق جویدن هستند بنابراین به تعداد زیادی اسباب بازی احتیاج دارند. این پرندگان اراده قوی دارند.

منقار مینی مسکو ها بسیار قوی است. اگر صاحب خود را گاز بگیرند، واقعاً می توانند آنها را آزار دهند و حتی آنها را زخمی کنند. آنها به یک مالک باتجربه نیاز دارند. مینی مسکو ها، به قوانین نیاز دارند، حتی در برخی شرایط ممکن است فریاد بکشند. آنها ممکن است پرخاشگر باشند و سعی کنند موجودی غالب در خانه باشند.

در حالی که مینی مسکوها ممکن است در برخی شرایط مشکلاتی را ایجاد کنند، اما بسیار هوشمند است. آنها دوست دارند ترفندهای جدیدی یاد بگیرند تا ذهنشان فعال بماند. تا زمانی که مرزهای مشخصی داشته باشند، حیوان خانگی مناسبی برای صاحبان با تجربه خود محسوب می شوند.

انواع طوطی ها | پزشکت

طوطی های فوق العاده بزرگ

این پرنده ها نیاز به صاحبان با تجربه در زمینه نگهداری از پرندگان دارند. آنها بسیار بزرگ هستند و منقارهای آنها می تواند بسیار محکم باشد. اگر مالک راه نگهداری از پرندگان بلد باشد، آنها هنوز هم می توانند حیوانات خانگی عالی برای صاحبان خود باشند.

کاکاتو بزرگ

کاکاتو بزرگ، یک پرنده بسیار دوست داشتنی است و حتی با صاحبان خود مهربان هستند و دوست دارند که به آنها توجه زیادی شود. آنها نیاز به توجه 24 ساعته دارند. آنها اگر تنها بمانند، ممکن است فریاد بزنند و پرخاشگر شوند و حتی خودزنی کنند. برای جلوگیری از این مسئله، آنها به تعاملات اجتماعی زیاد و یک قفس بزرگ احتیاج دارند. نگهداری از آنها، یک تعهد بسیار بزرگ است که بسیاری از مالکان نمی توانند از عهده آنها برآیند.

آنها می توانند تا 135 دسی بل صدا تولید کنند. آنها جیغ می کشند و در بیدار کردن صاحبان خود از خواب معروف شده اند. افرادی که نمی توانند دائما با پرنده ها در تعامل باشند بهتر است برای پرنده خانگی خود کاکاتو را انتخاب نکند.

ماکائو

آنها باهوش و قادر به صحبت کردن هستند. اگر شخصی تجربه نگهداری از طوطی را ندارد، باید گونه دیگری را انتخاب کند زیرا ماکائو می تواند قدرتمند باشد. باید نیاز آنها برآورده شود و به توجه و تحریک ذهنی زیادی نیاز دارند. اگر نیاز آنها بر آورده نشود ممکن است پرخاشگر شوند.

آنها به سرعت اسباب بازی ها را خراب می کنند و صاحبان آنها مجبور هستند هفتگی اسباب بازی بخرد. آنها همچنین نیاز به مرزهای مشخصی دارند و به سرگرمی و فعالیت زیادی نیاز دارند. عدم تحریک پذیری آنها می تواند منجر به بروز مشکلاتی در ماکائو ها شود.

اینها برخی از انواع مختلف طوطی ها هستند. یک شخص می تواند طوطی را بر اساس اندازه و همچنین شخصیت خود انتخاب کند. اگر به طوطی ها وقت و توجه زیادی داده شود، بیشتر آنها می توانند صحبت کردن را یاد بگیرند. طوطی ها می توانند بازیگوش و دوست داشتنی باشند؛ و نیاز به توجه دارند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 18

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز