لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی | پزشکت

فهرست مطالب

رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


متابولیسم بدن شما در 30 سالگی شروع به کند شدن می کند. حتی ممکن است نتواند به این سرعت خودش را ترمیم کند. این یکی از دلایلی است که باید ظاهر (و به طور کلی سلامتی) خود را در این دوران جدی‌تر بگیرید. مراقبت از خود در این دوره چیز مهمی نیست. باید در مورد کارهایی که با خودتان انجام می دهید (پوست و موهایتان) و نحوه انجام آن، کمی محتاط باشید. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله رازهای زیبایی بعد از 30سالگی را بررسی کنیم. این راز ها می تواند به شما کمک کند تا زیبایی خودتان را در 30 سالگی ارتقا دهید. پس ادامه مقاله را تا انتها بخوانید.

زیبایی پوست و رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب زیاد نه تنها سلامت کلی را ارتقا می دهد، بلکه پوست شما را نیز سالم می کند. پر نگه داشتن خود راهی برای جلوگیری از خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست است.

پوست خود را به صورت دوره ای لایه برداری کنید. پوست شما هر ۲ تا ۴ هفته یکبار کل لایه بیرونی خود را می ریزد. هر روز، سلول‌های مرده‌ای را که روی سطح جمع می‌شوند، می‌ریزد. اگر پاکسازی نشود، سلول های مرده پوست می توانند پوست شما را کدر، تیره، لکه دار و خشک نشان دهند. بنابراین، لایه برداری یک بار در هفته بسیار مهم است.

می توانید از اسکراب و برس های صورت برای لایه برداری استفاده کنید. همچنین می توانید از محصولات حاوی AHA (آلفا هیدروکسی اسید) برای این منظور استفاده کنید. با این حال، مطمئن شوید که پوست خود را بیش از دو بار در هفته اسکراب نکنید. لایه برداری بیش از حد می تواند به سلول های جدید آسیب برساند و باعث تحریک پوست شود.

کرم ضد آفتاب را به طور منظم استفاده کنید.

بدون توجه به آب و هوا، مطمئن شوید که از ضد آفتاب استفاده می کنید چون از شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند و از پوست شما در برابر پیری محافظت می کند. مطمئن شوید که از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 و رتبه PA+ استفاده می کنید. در حالی که SPF از شما در برابر اشعه UVB محافظت می کند، رتبه PA به معنای محافظت در برابر اشعه UVA است. به دنبال محصولاتی با رتبه PA +++ باشید. هر چه امتیاز بالاتر باشد، محافظت بیشتر است.

به دنبال محصولات آرایشی اصل باشید.

در 30 سالگی، پوست شما به مواد خاصی نیاز دارد. زمان آن است که پوست شما شروع به نشان دادن علائم ظریف پیری کند. شما به محصولات مراقبت از پوست هدفمند با ترکیبات خاص نیاز دارید که برای حل مشکلات خاص کار می کنند. هنگام خرید تونرها، کرم ها، سرم ها و سایر محصولات مراقبت از پوست، به دنبال موادی مانند AHA (مانند اسیدهای گلیکولیک و لاکتیک)، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و رسوراترول باشید. سایر مواد مهم شامل نیاسینامید، رتینول و سرامیدها هستند. این مواد از پوست شما مراقبت می کنند، لایه برداری را تقویت می کنند، گردش سلولی را بهبود می بخشند و پوست شما را جوان نگه می دارند.

از کرم زیر چشم استفاده کنید.

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی | پزشکت

دهه 30 می تواند مشکلات پوستی دیگری مانند پف چشم، سیاهی دور چشم و خشکی دور چشم را نیز ایجاد کند. برای مبارزه با اینها به کرم مخصوص زیر چشم نیاز دارید. از آنجایی که پوست زیر چشم‌ها ظریف‌تر و نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است، کرم دور چشم می‌تواند کمک کند.

روال مراقبت از پوست شما نباید به صورت شما محدود شود. پوست بقیه بدن شما نیز نیاز به توجه دارد. همانطور که از کرم یا سرم صورت خود استفاده می کنید، بهتر است همان را روی گردن خود بمالید. از کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید. پوست پشت کف دست نازک‌تر است و زودتر پیر می‌شود. هفته ای یکبار پوست بدن خود را با اسکراب بدن لایه برداری کنید. هر روز از یک لوسیون بدن مرطوب کننده استفاده کنید و سعی کنید آن را روی پوست مرطوب بمالید.

مکمل های مناسب مصرف کنید.

پس از 30، بدن شما وارد مرحله نگهداری می شود و باید با تغذیه مناسب و کافی از آن حمایت کنید. همین امر در مورد پوست شما نیز صدق می کند. شما ممکن است مکمل های ویتامین و کلاژن را برای تقویت سلامت پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن مصرف کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه خود برای مصرف مکمل های مناسب مورد نیاز خود مشورت کنید.

از ماسک های صورت استفاده کنید.

ماسک، درخشندگی را افزایش داده و پوست شما را سالم نگه می دارد. آنها به بهبود گردش خون در پوست شما کمک می کنند. هنگامی که آنها با محصولات ضد پیری ترکیب شوند، ممکن است علائم پیری را نیز به تاخیر بیندازند.

مراقبت از مو و رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی | پزشکت

موهایتان را چرب کنید. استفاده از روغن منظم می تواند از موهای شما در برابر آسیب محافظت کند. روغن می تواند از نفوذ سورفکتانت ها (موجود در شامپوها و سایر محصولات مراقبت از مو) که ممکن است به مو آسیب برساند، جلوگیری کند. روغن نارگیل در بین تمام روغن های دیگری که به ساقه مو نفوذ می کند و ریزش پروتئین مو را کاهش می دهد بهترین است.

از شامپو مناسب استفاده کنید. شامپو معمولا حاوی سورفکتانت مانندSLS  است. شامپو زدن زیاد می تواند موهای شما را ضعیف کند. هنگام استفاده از شامپو، آن را در نصف لیوان آب رقیق کنید و از آن برای شستن موهای خود استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که پوست سر را با ناخن ماساژ نمی دهید. از شستن هر روز موها خودداری کنید. ممکن است موهای شما را خشک کند.

موهای خود را به درستی حالت دهید.

شامپو زدن به تنهایی کافی نیست. همچنین باید موهای خود را حالت دهید تا نرم شوند. اجتناب از بسیاری از ما اعمال می شود سیستم های تهویه مطبوع از ریشه به نوک. از انجام این کار خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تجمع محصول و در نهایت خفه شدن پوست سر شما شود. اگر احساس می‌کنید حالت‌دهنده موهایتان را سنگین می‌کند، از یک شانه دندانه‌دار برای پخش آن در طول موهایتان استفاده کنید. کوتاه کردن موهایتان هر 6 تا 8 هفته یکبار از دوشاخه شدن موها جلوگیری می کند.

از رنگ کردن بیش از حد موها خودداری کنید.

اکثر رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. اگر نمی توانید از رنگ کردن مو خودداری کنید، از رنگی استفاده کنید که آمونیاک نداشته باشد. آمونیاک اغلب در رنگ مو برای کمک به رنگ آمیزی از طریق ساقه مو استفاده می شود. با این حال، این می تواند به شفت نیز آسیب برساند. یک روال مراقبت از موهای رنگ شده را دنبال کنید و از شامپوها و نرم کننده های محافظ رنگ استفاده کنید تا از آسیب بیشتر به موهای رنگ شده خود جلوگیری کنید.

از سشوار به مقدار کم استفاده کنید.

از سشوار کشیدن بیش از حد موها خودداری کنید. در عوض، ابتدا اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. وقتی موهای شما 60 تا 70 درصد خشک شد، می توانید از سشوار استفاده کنید و موهای خود را از ریشه تا نوک آن خشک کنید. این از موخوره جلوگیری می کند. علاوه بر آن، همیشه از محافظ های حرارتی استفاده کنید. اگر مرتباً از اتو و انبر فر کننده استفاده می کنید، قبل از حالت دادن به موهای خود یک اسپری محافظ حرارت بپاشید. این کار از موهای شما در برابر آسیب حرارت اضافی محافظت می کند.

نکات آرایشی و رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی | پزشکت

از پرایمر استفاده کنید. همیشه با پرایمر شروع کنید زیرا به صاف شدن پوست شما کمک می کند و پایه ای عالی برای بقیه آرایش شما ایجاد می کند. اگر برای استفاده از پرایمر روی تمام صورت خود راحت نیستید، می توانید آن را به تنهایی روی T-zone خود استفاده کنید.

روی چشمان خود تمرکز کنید. بهتر است از آرایش چشم براق خودداری کنید و از آرایش های خنثی استفاده کنید. می توانید سرمه بزنید یا از خط چشمی استفاده کنید که با سایه چشم شما ترکیب می شود. همچنین می‌توانید با استفاده از ریمل حجم‌دهنده، ظاهر مژه‌های خود را تقویت کنید.

مراقب ابروهای خود باشید.

مطمئن شوید که ابروهای شما کنده شده و به درستی فرم داده شده اند. از کشیدن روی ابروهای خود اجتناب کنید. برای پر کردن جای خالی، می توانید از سایه چشمی استفاده کنید که روشن تر از ابروهایتان باشد.

از طرفی هم شما نمی خواهید رژ لبتان از روی لب هایتان پخش شود. با این حال، این مشکل می تواند با افزایش سن بدتر شود. لب های شما شروع به خشک شدن می کنند و خطوط اطراف آنها را برجسته می کند. می توانید با مالیدن کمی کانسیلر روی لب های بالایی و سپس پر کردن لب ها از این امر جلوگیری کنید. اگر از خط لب استفاده می کنید، مطمئن شوید که رنگ آن تیره تر از رژ لب یا برق لب شما نیست.

گرچه ممکن است عاشق لب‌های پررنگ باشید، اما زمانی که به 30 سالگی رسیدید، زمان آن رسیده است که به رنگ‌های خنثی‌تر لب روی بیاورید.

به پودرها نه بگویید.

استفاده از پودرها بسیار آسان است. اما اگر خطوط ریز دارید، پودر می تواند در آنها رسوب کرده و آنها را بیشتر نمایان کند. دهه 30 زمانی است که باید به فرمول های خامه ای روی بیاورید. این قانون برای رژگونه ها، هایلایترها و برنزها قابل اجرا است. تنها پودری که می توانید از آن استفاده کنید، یک پودر تکمیل کننده سبک است تا درخشندگی صورت شما را حفظ کند

نکات سبک زندگی رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

راز های زیبایی بعد از 30 سالگی | پزشکت

رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی به همان اندازه برای حفظ سلامت پوست مهم هستند. یک رژیم غذایی متعادل حاوی غذاهای دریایی، مرغ، سبزیجات تازه، میوه ها و غلات کامل تضمین می کند که بدن شما مواد مغذی مناسب را دریافت می کند. این غذاها حاوی کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، توکوفرول ها و ویتامین های A، C، D و E هستند که پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارند. ویتامین C دارای مزایای ضد پیری است در حالی که ویتامین E از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

از استرس دوری کنید.

وقتی استرس و ناراحتی دارید، خواب و سبک زندگی شما مختل می شود. این به نوبه خود می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد. استرس ممکن است التهاب را افزایش دهد، جریان خون را به پوست کاهش دهد و همچنین باعث پیری پوست شود. از این رو، برای حفظ سلامت پوست خود، راه هایی برای کاهش استرس بیابید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید.

سیگار کشیدن و مصرف الکل می تواند پیری پوست را تسریع کند. سیگار کشیدن ممکن است باعث پف کردن چشم ها و خطوط ریز شود و ظاهر پرتر لب های شما را کاهش دهد. مصرف زیاد الکل می تواند باعث پف کردن چشم ها و تشدید پیری صورت شود.

درست بخوابید.

اگر بدن شما کم خواب باشد، احساس استرس می کند و استرس می تواند بیشتر به پوست شما آسیب برساند. علاوه بر این، زمانی که می‌خوابید، بدن شما روی بهبودی خود کار می‌کند. تا زمانی که به بدن خود زمان برای بهبودی ندهید، پوست شما شاداب و درخشان به نظر نمی رسد.

از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید.

دوش آب گرم ممکن است احساس آرامش کند، اما می تواند رطوبت را از پوست شما بدزدد. این می تواند پوست شما را خشک و پوسته پوسته کند. از دوش آب گرم طولانی مدت خودداری کنید. از آب گرم استفاده کنید.

مراقب هرگونه عدم تحمل غذایی یا آلرژی باشید. عدم تحمل غذایی یا آلرژی می تواند منجر به بثورات پوستی، پف کردگی و غیره شود. آلرژی ها اغلب خود را به این اشکال نشان می دهند. اگر از رفتار نامنظم ناگهانی پوست خود آگاه نیستید، ممکن است آلرژی باشد. غذاهای رایجی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند عبارتند از عسل، لبنیات، آجیل، صدف، تخم مرغ، سویا و گندم. بفهمید چه چیزی پوست شما را تحریک می کند و از آن اجتناب کنید.

فعالیت بدنی را در اولویت قرار دهید. حتی اگر عاشق ورزش نیستید، به نوعی فعالیت بدنی بپردازید. ورزش جریان خون را به قسمت های مختلف بدن از جمله پوست افزایش می دهد. ورزش منظم باعث تناسب اندام و سلامت پوست شما می شود.

شما ممکن است در دهه 30 زندگی خود با بسیاری از چیزها مانند خانواده، فرزندان و شغل خود، در میان چیزهای دیگر درگیر باشید. ممکن است زمانی برای نشستن و استراحت پیدا نکنید. با این حال، اگر برای خود وقت نگذارید، زمان به سلامت و پوست شما آسیب می رساند. نکاتی که در اینجا مورد بحث قرار گرفتیم، و رعایت راز های زیبایی بعد از 30 سالگی ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روال خود را اصلاح کنید و سعی کنید سبک زندگی سالم تری داشته باشید. این تضمین می کند که شما پیری برازنده ای داشته باشید.

حرف آخر از رازهای زیبایی بعد از 30 سالگی

متابولیسم بدن شما در 30 سالگی شروع به کند شدن می کند. حتی ممکن است نتواند به این سرعت خودش را ترمیم کند. این یکی از دلایلی است که باید ظاهر (و به طور کلی سلامتی) خود را در این دوران جدی‌تر بگیرید. مراقبت از خود در این دوره چیز مهمی نیست. باید در مورد کارهایی که با خودتان انجام می دهید (پوست و موهایتان) و نحوه انجام آن، کمی محتاط باشید. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله رازهای زیبایی بعد از 30سالگی را بررسی کنیم. این راز ها می تواند به شما کمک کند تا زیبایی خودتان را در 30 سالگی ارتقا دهید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز