لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

درمان های خانگی سفت شدن پوست

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

فهرست مطالب

درمان های خانگی سفت شدن پوست کدامند؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان های خانگی سفت شدن پوست برای زیبایی ظاهری افراد بسیار موثر است. این درمان های خانگی برای سفتی پوست ساده و آسان هستند. همچنین به طور موثر برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز تاثیر می گذارند. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن قابلیت ارتجاعی طبیعی خود می کند، که منجر به افتادگی می شود. غالباً، افراد برای سفتی پوست جراحی های زیبایی را انتخاب می کنند که بسیار هزینه بر بوده و ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند. خوشبختانه برخی از داروهای خانگی برای سفت شدن پوست وجود دارد. آنها ساده و آسان هستند.

علت شل شدن و نرمی پوست

افتادگی پوست یکی از اصلی ترین نشانه های پیری است و بیشتر در صورت دیده می شود. چین و چروک پوست اولین علائمی هستند که با افزایش سن بروز می کنند. علل اصلی افتادگی پوست، عبارتند از:

  • کاهش سریع وزن و بارداری نیز می تواند باعث افتادگی پوست شود.
  • بافت همبند پوست که از غضروف ها و استخوان های مختلف حمایت می کند با افزایش سن ضعیف می شود.
  • سنتز کلاژن در پوست با افزایش سن کندتر می شود و باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی و افتادگی پوست می شود.
  • چربی که یک بار به طور مساوی در زیر پوست توزیع شده و آن را بالا نگه داشته، شروع به از دست دادن حجم و تشکیل چین و چروک می کند. این چین ها به دلیل سنگینی شروع به آویزان شدن می کنند.
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، به کلاژن و الاستین پوست آسیب می رساند و باعث افتادگی پوست شوند. دود سیگار و آلودگی هوا از دیگر عواملی است که می تواند روند تشکیل چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع کند.

درمان های خانگی برای سفت شدن پوست

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

روغن نارگیل

روغن را با حرکت دورانی به سمت بالا در ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. ماساژ را برای پنج تا 10 دقیقه ادامه دهید. روغن را یک شب بگذارید بماند. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. روغن نارگیل به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سلول های پوست را جوان و پوست را مرطوب و تغذیه می کند. آنتی اکسیدان های موجود آن رادیکال های آزاد را که به پوست شما آسیب می رسانند و روند پیری را تسریع می کنند، از بین می برند.

روغن خردل

روغن را گرم کنید تا ولرم شود. قبل از دوش گرفتن، مناطق آسیب دیده یا حتی کل بدن خود را با روغن خردل ماساژ دهید. حدود پنج دقیقه با حرکات رو به بالا ماساژ دهید. به طور معمول دوش بگیرید. این کار را در هفته دو تا سه بار تکرار کنید. روغن خردل باعث سفت شدن پوست و درخشندگی پوست شما می شود. به دلیل ماساژ روغن خردل، پوست افزایش یافته و جوان می شود. مقادیر بالای ویتامین E موجود از پیری و چین و چروک پیشگیری می کند.

روغن خردل گاهی اوقات می تواند باعث التهاب پوست شود. قبل از استفاده برای تست ماساژ پوست، تست انجام دهید.

یکی از درمان های خانگی سفت شدن پوست استفاده ار روغن رزماری است.

خیار را پوست بگیرید و خرد کنید تا مایع یکدستی بدست آید. روغن رزماری را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. این را روی صورت و سایر مناطق آسیب دیده قرار دهید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی آن بماند و سپس بشویید. هر سه تا چهار روز یک بار از این درمان استفاده کنید.

این روغن اساسی گردش خون را بهبود می بخشد، و این به نوبه خود پوست شل شما را درمان می کند. آنتی اکسیدان های موجود باعث افزایش تولید فیبروبلاست ها و ارتجاعی پوست می شوند. سرشار از کارنوزول و اسکوالن است که روند پیری پوست را کند می کند.

روغن بادام

قبل از دوش گرفتن، روغن بادام را به مدت 20 دقیقه روی بدن ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید. روغن بادام سرشار از ویتامین E است و رطوبت پوست را تأمین می کند. به وضوح افتادگی پوست را کاهش می دهد و پوست را به طور طبیعی سفت می کند.

روغن آووکادو

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

پوست شل و آویزان را با حرکات رو به بالا با روغن آووکادو به مدت حدود 15 دقیقه ماساژ دهید. حدود یک ساعت آن را بگذارید و سپس بشویید. این کار را هر روز یک بار انجام دهید.

روغن آووکادو از نظر ماهیت بسیار مرطوب کننده است و به عمق پوست نفوذ می کند. همچنین سنتز کلاژن را تقویت می کند، و این میزان مقاومت پوست را بسیار بهبود می بخشد. این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B و E است که به سفت شدن پوست کمک می کند.

روغن ویتامین E

چند کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و روغن موجود در داخل را از بین ببرید. این روغن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. روغن را یک شب بگذارید بماند. هر شب قبل از خواب از روغن ویتامین E استفاده کنید. ویتامین E برای سالم ماندن، درخشش و استحکام پوست ضروری است. خاصیت آنتی اکسیدانی آن از آسیب رادیکال های آزاد پوست پیشگیری کرده و سلامت و ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

روغن ماهی

روغن ماهی را برای چند دقیقه ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب در بدن بگذارید یا بعد از یک ساعت آن را بشویید. همچنین می توانید هر روز یک کپسول روغن ماهی مصرف کنید. این کار را هر روز قبل از خواب تکرار کنید.

روغن ماهی حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا است که پوست را تغذیه و آبرسانی می کند. گردش خون در پوست افزایش می یابد، و این بر توانایی تجدید سلول در پوست تأثیر می گذارد. پوست شما به زودی محکم و درخشان می شود. اگر به ماهی و محصولات ماهی حساسیت دارید از این دارو استفاده نکنید.

روغن زیتون

بعد از دوش گرفتن، پوست خود را خشک کنید. روغن زیتون را برای چند دقیقه در سراسر بدن ماساژ دهید. به جای لوسیون بدن هر روز از روغن زیتون استفاده کنید.

روغن زیتون بهترین راه حل برای رطوبت و درخشان نگه داشتن پوست است. این سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که از سفت شدن پوست شما پیشگیری می کند.

روغن گل پامچال

چند قطره روغن گل پامچال را روی انگشتان خود بریزید و صورت و گردن خود را با حرکات رو به بالا ماساژ دهید. ماساژ را برای پنج تا هفت دقیقه ادامه دهید. روغن را یک شب بگذارید بماند. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

روغن گل پامچال دارای اسید گاما-لینولنیک (GLA) است که به سنتز کلاژن کمک می کند و باعث کاهش خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

روغن آرگان

می توانید چند قطره روغن آرگان به لوسیون بدن خود اضافه کنید یا به تنهایی از آن برای ماساژ پوست استفاده کنید. روغن را برای روز بگذارید. از روغن آرگان در برنامه مرطوب کننده پوست روزانه خود استفاده کنید.

تغذیه ای که روغن آرگان به پوست می دهد قابلیت ارتجاعی بیشتری به پوست می دهد و باعث سفتی پوست می شود. این اثرات ضد پیری روغن آرگان توسط دانشمندان و مردم عادی آزمایش شده است. پس از استفاده منظم در کشش پوست افزایش قابل ملاحظه ای مشاهده شد.

تخم مرغ

سفید تخم مرغ را برداشته و با عسل مخلوط کنید. این ماسک را به صورت خود بزنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. بعد از این کار را با آب بشویید. توصیه می شود هر ماه سه بار از این ماسک صورت برای پوست سفت استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ غنی از پروتئین آلبومین است و می تواند قابلیت ارتجاعی پوست را تا حد زیادی بهبود بخشد. این ماده همچنین به بازسازی سلولهای پوست و انتقال یک درخشش طبیعی کمک می کند. عسل رطوبت پوست شما را قفل می کند و همچنین آن را با آنتی اکسیدان های خود جوان می کند. این یکی از درمان های خانگی مطمئن برای سفت شدن پوست است.

ماسک موز

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

موز را له کرده و آن را در سراسر صورت و گردن خود بمالید. همچنین می توانید چند قطره لیمو را به موز له شده اضافه کنید. حدود 15 دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید و سپس با آب بشویید. برای داشتن بهترین نتیجه هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

موز سرشار از آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A، B، C و D. له شده است، از موز رسیده می توانید برای سفت شدن پوست استفاده کنید زیرا مواد معدنی و ویتامین های آن به پوست خواص ضد پیری می بخشد. همچنین پوست را صاف و مرطوب می کند.

ماسک سفالی

پودر رس و شیر خشک را مخلوط کنید. آب کافی اضافه کنید تا یک خمیر صاف بدست آید. این را در سراسر صورت و ناحیه گردن قرار داده و بگذارید خشک شود. ماسک را بعد از 15 تا 20 دقیقه بشویید. پوست را خشک و مرطوب کنید. ماسک سفالی را هفته ای یک بار بزنید.

خاک رس سبز و خاک رس بنتونیت برای پوست بسیار عالی هستند. آنها ناخالصی ها را جذب می کنند، منافذ را سفت می کنند و پوست را صاف و محکم می کنند. همچنین نشان داده شده است که استفاده از رس روی پوست باعث افزایش سنتز کلاژن می شود.

در صورت ماسک صورت خود را حرکت ندهید. صحبت کردن، اخم کردن یا لبخند زدن با ماسک باعث ایجاد چین و چروک می شود.

قهوه

روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا آب شود. بگذارید تا دمای اتاق پایین بیاید. تمام مواد دیگر را مخلوط کرده و روغن نارگیل سرد شده را به مخلوط اضافه کنید. این کار را برای چند دقیقه با حرکات دورانی به آرامی روی پوست خود بمالید. سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این اسکراب قهوه استفاده کنید.

کافئین موجود در قهوه رطوبت اضافی پوست را بیرون می کشد و رسوبات چربی را از بین می برد، که باعث سفتی و لطافت پوست می شود. قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که روند پیری پوست را کند می کند. دانه های درشت قهوه و شکر باعث لایه برداری پوست می شوند و همچنین به محکم نگه داشتن آن کمک می کنند. در طی این فرآیند، روغن نارگیل پوست را مرطوب نگه می دارد.

ژل آلوئه ورا

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

یک برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل موجود در داخل آن را استخراج کنید. ژل آلوئه ورا تازه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه خشک شود. سپس با آب بشویید. این کار را هر روز یک بار تکرار کنید.

آلوئه ورا حاوی مواد شیمیایی گیاهی متنوعی است که سلامت مطلوب پوست شما را تضمین می کند. پوست را تسکین می دهد، آن را تغذیه می کند، و از آن در برابر آسیب فتو و در نتیجه پیری محافظت می کند. همچنین باعث سفت شدن پوست می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را آب گرفته و یک لایه نازک از آب گوجه فرنگی را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس، با آب تمیز بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

آب گوجه فرنگی برای پوست تسکین دهنده است. این یک تونر طبیعی است که باعث سفت شدن پوست شل و افتاده می شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رنگ پوست شما را یکدست کرده و به شما درخشش طبیعی می بخشد.

آب لیمو

مقداری آبلیمو تازه را له کرده و با استفاده از پنبه روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید پنج تا 10 دقیقه روی آن بماند. با آب بشویید. خشک و مرطوب کنید.

اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از لیمو روی صورت، آب لیمو را با قسمت های مساوی آب رقیق کنید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید. خواص قابض آب لیمو نیز در سفت شدن پوست مفید است. ویتامین C موجود در آب لیمو به سنتز کلاژن کمک می کند.

پاپایا

یک پاپایا را به قطعات کوچک برش دهید و قطعات را در مخلوط کن مخلوط کنید. به این کار، آرد برنج را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید. به آرامی در حرکات دورانی به سمت بالا مالش دهید. این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید و سپس با آب بشویید. هفته ای دو بار از این اسکراب استفاده کنید تا پوست شما سفت شود.

پاپایا آنزیم های مفیدی مانند پاپائین دارد که به سفت شدن پوست کمک می کند. پاپایا پوست را صاف و لطیف می کند زیرا حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان است. این ویتامین همچنین حاوی ویتامین C است که در سنتز و نگهداری کلاژن نقش دارد.

ماست

جوش شیرین را با ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید پنج دقیقه دیگر روی آن بماند. آن را با آب بشویید. این کار را در هفته سه تا چهار بار تکرار کنید.

ماسک صورت ماست به طور گسترده ای به عنوان یک درمان طبیعی برای سفت شدن پوست افتاده استفاده می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث کوچک شدن منافذ و سفت شدن پوست می شود. استفاده منظم از این ماسک به درخشش طبیعی صورت نیز کمک می کند.

رژیم های غذایی سفت کننده پوست

درمان های خانگی سفت شدن پوست | پزشکت

جدا از استفاده از درمان های موضعی، رعایت رژیم غذایی مناسب برای حفظ پوست سفت و کشیده نیز مهم است. در اینجا غذاهایی وجود دارد که باید برای سفت شدن پوست شل مصرف کنید:

چای سبز

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد. هر روز افراد بیشتری برای داشتن تناسب اندام از چای سبز استفاده می کنند. چای سبز به سم زدایی پوست کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی تولید کلاژن را تقویت می کند. بنابراین، پوست سفت و بدون چین و چروک می دهد.

 پروتئین

پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و پنیر برای کمک به بدن در ساختن عضلات بدون چربی، کلاژن و الاستین استفاده کنید.

میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات زیادی بخورید که با تأمین مواد مغذی مناسب و همچنین آنتی اکسیدان به پوست شما کمک می کند تا سفت و محکم بماند. توصیه می شود روزانه پنج تا شش بار میوه و سبزیجات سالم در رژیم غذایی داشته باشید.

آب کافی

نوشیدن آب کافی برای حفظ پوست سالم و سفت ضروری است. به نوشیدن 8-10 لیوان آب در روز عادت کنید.

استفاده از داروهای خانگی فوق برای سفت شدن پوست و رعایت نکات مختلف رژیم، ورزش و سبک زندگی، پوست شما را محکم و شفاف نگه می دارد.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/effective-home-remedies-for-skin-tightening/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز