لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

قوانین رفت و آمد برای نوجوانان

قوانین نوجوانان|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


منع رفت و آمد نوجوانان گاهی اوقات برای والدین به عنوان یک چالش در نظر گرفته می‌شود. خانواده‌هایی بسیاری، برای فرزندان خود زمانی تعیین کرده‌اند که در آن ساعت نوجوان باید در خانه باشد. این قانون رفت و آمد برای نوجوانان به خصوص در عصر و شب در نظر گرفته می‌شود.

اگر فرزند شما عاشق حضور در مهمانی‌ها یا معاشرت با دوستان خود بعد از مدرسه است، تعیین یک زمان معقول برای رفت و آمد آنها بسیار مهم خواهد بود. در حالی که اجتماعی شدن یک جنبه ضروری از زندگی یک کودک در حال رشد است، اما آنها باید ایمن بمانند و به اندازه کافی استراحت کنند تا روز بعد بتوانند دوباره فعالیت‌های خود را شروع کنند.

وقتی که زمانی را برای برگشت فرزندتان به خانه تعیین می‌کنید، او می‌تواند از زمان خود به خوبی استفاده کند و سپس به خانه برگردد. بسیاری از خانواده‌ها قوانین منع رفت و آمد نوجوانان را دارند. این قوانین به نوجوانان اجازه نمی‌دهد که بعد از ساعات خاصی در یک مکان تجاری یا مکان عمومی حضور داشته باشند.

آنها باید با والدین خود همراه باشند یا علت مشخصی برای بیرون بودن در این ساعات داشته باشند. دانستن نکات بیشتر در مورد مزایای ساعت بازگشت به خانه برای نوجوانان، مزایا، معایب و چند نکته در مورد تعیین آن، این مقاله از پزشکت را بخوانید.

نوجوانان|| پزشکتچرا باید برای نوجوان زمان بازگشت به خانه تعیین کنیم؟

نوجوانان عاشق گذراندن وقت با همسالان خود هستند. بدیهی است که وقتی قوانین منع رفت و آمد را اعمال می‌کنید، آن را رد می‌کنند. حتی لجبازی می کنند. زیرا نوجوان به دنبال آزادی است. در حالی که این رفتار از آنها انتظار می‌رود، اما والدین اغلب نگران امنیت و اولویت‌های دیگر نوجوانان هستند.

والدین می‌خواهند فرزندانشان در زمان مشخص در خانه باشند تا امنیت آنها حفظ شود. دیر رسیدن به خانه ممکن است باعث تاخیر نوجوان در رفتن به مدرسه در روز بعد شود. اینجاست که مقررات منع رفت و آمد نوجوانان اهمیت پیدا می‌کند. شما باید قوانینی را در رابطه با زمان بازگشت آنها به خانه تعیین کنید و به آنها بفهمانید که تعیین ساعت بازگشت به خانه، اهمیت زیادی دارد. تعیین ساعت بازگشت به خانه تضمین می‌کند که نوجوان شما در امنیت است و شما آرامش خاطر دارید.

مزایای تعیین ساعت بازگشت به خانه برای نوجوانان

برخی از نوجوانان ممکن است مخالف مقررات منع رفت و آمد و ساعت بازگشت به خانه باشند. حتی ممکن است آن را کاری بدانند که والدینشان برای کنترل آنها انجام می‌دهند. با این حال، اعمال مقررات منع رفت و آمد و تعیین ساعت بازگشت به خانه، برای نوجوانان مزایایی دارد. از جمله این مزایا، عبارت‌اند از:

تضمین امنیت نوجوان

کودکان به خصوص نوجوانان در اواخر شب در خطر جنایت هستند. مقررات منع رفت و آمد نوجوانان و ساعت بازگشت به خانه، تضمین می‌کند که کودکان و نوجوانان در خانه‌های خود امنیت دارند. مطالعه ای که بر روی 54 شهر ایالات متحده با 180000 ساکن یا بیشتر توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی انجام شد، نشان می‌دهد که قوانین منع آمد و شد، دستگیری جوانان را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.

افزایش مسئولیت پذیری نوجوان

مرحله بعدی تکمیل نوجوانی، بالغ شدن است. شما باید با تعیین مقررات منع رفت و آمد نوجوانان مطمئن شوید که انتقال نوجوانتان به بزرگسالی با موفقیت انجام شده است. منع رفت و آمد به نوجوانان شما کمک می‌کند تا یاد بگیرند که در مورد زمان و مکان‌هایی که برای آنها تعیین می کنید، مسئولیت پذیر باشند.

ساعت حضور در خانه به والدین آرامش می‌دهد

منع رفت و آمد نه تنها از نوجوانان شما محافظت می‌کند، بلکه به والدین یا سرپرست آنها آرامش خاطر بی حد و حصری نیز ارائه می‌دهد. وقتی نوجوان شما هر روز عصر در زمان مناسبی در خانه است، به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید.

تعیین چهارچوبی برای زندگی

یک نوجوان تعهدات زیادی دارد. از جمله فعالیت‌های مدرسه و فوق برنامه برای رشد شخصی برای آنها مهم هستند. آنها باید ساختاری در زندگی خود داشته باشند تا کاملاً خود را وقف اهداف مختلف شان کنند. علاوه بر این، نوجوانان تمایل دارند که کنشگر باشند و تصمیمات عجولانه بگیرند که می‌تواند در دراز مدت به آنها آسیب برساند.

مقررات منع رفت و آمد و تعیین زمان بازگشت به خانه برای نوجوانان، ساختاری فراهم و عادات مثبت را در زندگی آنها تقویت می‌کند.

اگر نوجوان شما در محیطی است که احساس امنیت نمی‌کند، مقررات منع آمد و شد بهانه‌ای به او می‌دهد تا بدون آسیب رساندن به احساسات کسی از آنجا خارج شود. علاوه بر این، نوجوان شما ترجیح می‌دهد بگوید: «والدینم برای من زمان بازگشت به خانه تعیین کرده‌اند. من باید تا ساعت 10 به خانه بروم».

آموزش مدیریت زمان

اگر از نوجوان خود خواسته‌اید که تا ساعت 11 شب در خانه باشد، باید زمان خود را مدیریت کند تا به موقع از محل جشن، ورزش و … خارج شود تا به خانه برسد. بر این اساس، آنها باید سایر تعهدات خود را در حدود مهلت مقرر مدیریت کنند. این مسئله برای آموزش مدیریت زمان به نوجوانان مهم است.

معایب تعیین زمان بازگشت به خانه برای نوجوانان

در حالی که مقررات منع رفت و آمد برای نوجوانان فواید بسیاری دارد، معایب زیادی نیز دارد. ممکن است مجبور شوید که سخت‌گیرتر از آنچه می‌خواهید رفتار کنید، که ممکن است منجر به ایجاد یک فضای متشنج در خانه شود. برخی از معایب اصلی تعیین زمان بازگشت به خانه، عبارت‌اند از:

  • برخی از نوجوانان ممکن است منع آمد و شد را وسیله‌ای از سوی والدین خود برای محدود کردن آزادی شان بدانند.در برخی موارد، آنها ممکن است عاصی شوند یا به دنبال راه‌هایی برای فرار دزدکی بدون اینکه والدینشان در مورد آن بدانند، باشند. آنها ممکن است از کنترلی که والدینشان بر آنها دارند ناراحت باشند و سعی کنند به دنبال راه‌هایی برای به چالش کشیدن آن باشند.
  • در حالی که ما می‌خواهیم تا زمانی که می‌توانیم از فرزندان خود در برابر دنیای واقعی محافظت کنیم، لازم است آنها در مورد آن ایده و تصوری داشته باشند.نوجوانان هرچه زودتر دنیای واقعی را بشناسند و با آن روبرو شوند، بهتر می‌توانند از خود در برابر عوامل ناخواسته جامعه محافظت کنند.
  • تعیین مقررات منع رفت و آمد شدید در دوران نوجوانی و قرار دادن ناگهانی آنها در معرض جامعه هنگامی که بزرگسال شدند، می‌تواند آنها را شوکه کند.

رفت و آمد نوجوانان|| پزشکتنکاتی برای تنظیم مقررات منع رفت و آمد نوجوانان

اگر در مورد تنظیم مقررات منع رفت و آمد برای نوجوانان مطمئن نیستید، ما به شما کمک می‌کنیم. چند نکته مفید برای تعیین مقررات منع رفت و آمد نوجوانان، عبارت‌اند از:

یک زمان معقول را انتخاب کنید.

در حالی که برخی از والدین زمان منع رفت و آمد را به صورت مطلق ترجیح می‌دهند، زمان بندی انعطاف پذیری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید از نوجوان خود بخواهید تا ساعت 9 شب در روزهای هفته و تا ساعت 11 شب در تعطیلات آخر هفته به خانه بیاید. تصمیم شما باید بر اساس عوامل مختلفی باشد. از جمله این موارد، عبارت‌اند از:

  • برنامه آنها برای روز بعد
  • ساختاری که نوجوان به آن نیاز دارند.
  • ایمنی محله شما یا محل برگزاری جشن

مطمئن شوید که خواب کافی دارند.

نوجوانان بین 14 تا 17 سال به هشت تا ده ساعت خواب نیاز دارند. اگر نوجوان شما شب دیر به خانه بیاید و روز بعد کلاس زودهنگام داشته باشد، ممکن است تمام روز را خسته باشد. این نکته را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که آنها هر روز به میزان لازم می‌خوابند.

انتظارات خود را بیان کنید.

هنگامی که به نوجوان خود در مورد مقررات منع آمد و شد می‌گویید، مطمئن شوید که او نکات زیر را درک کرده است:

  • اگر دیر آمدند باید تماس بگیرند و به شما اطلاع دهند و علت موجهی داشته باشند.
  • آنها باید بدانند که اگر مقررات منع آمد و شد را بشکنند چه عواقبی در پی خواهد داشت.

از نظرات آنها استفاده کنید.

می‌توانید درباره زمان مناسب منع رفت و آمد با او بحث و توافق کنید. در صورتی که نوجوان خود را در جریان تصمیم گیری‌ها بگنجانید، احتمال بیشتری دارد که از آنها پیروی کنند.

زمان منع رفت و آمد را تغییر دهید.

همانطور که نوجوان شما بزرگ می‌شود و به بلوغ می‌رسد، می‌توانید زمان‌بندی‌های بعدی را تنظیم کنید. این کار به آنها نشان می‌دهد که به آنها اعتماد دارید و آنها بیشتر تلاش می‌کنند تا زمان منع آمد و شد را حفظ کنند و به موقع به خانه برگردند. با این حال، اگر نوجوان شما دائماً دیر به خانه می‌آید، باید در مورد مسئولیت پذیری با او صحبت کنید.

در مورد پیامدهای منع قوانین با او صحبت کنید.

شما باید برای مواقعی که نوجوانتان مقررات منع آمد و شد را زیر پا می‌گذارد، مجازاتی ایجاد کنید. این کار به آنها یاد می‌دهد که در مورد زمان خود مسئولیت پذیر باشند. مثلاً اگر یک ساعت دیرتر به خانه بیایند، دفعه بعد که بیرون رفتند باید یک ساعت زودتر به خانه برگردند. شما می‌توانید ماهیت “مجازات ” را تعیین کنید و آنها باید بدانند که اعمالشان عواقبی دارد.

سخن آخر

تعیین قوانین در محیط خانه و ضرب الاجل به کودکان کمک می‌کند تا در یک محیط ساختاریافته رشد کنند. بنابراین اکثر خانوارها رعایت مقررات منع رفت و آمد برای نوجوانان را ضروری می‌دانند. منع رفت و آمد برای نوجوانان مهلت زمانی است که آنها باید به خانه برگردند.

از آنجایی که نوجوانی دوره‌ای است که کودکان استقلال خود را در آن ابراز می‌کنند اما هنوز بالغ بزرگسالان نیستند، اطمینان از اینکه به موقع به خانه بازمی‌گردند به تضمین امنیت آنها کمک می‌کند. بعلاوه، داشتن یک زندگی منظم به رشد تحصیلی و رشد حرفه‌ای آنها در آینده کمک می‌کند.

تعیین مقررات منع رفت و آمد برای نوجوانان، عادات مسئولیت پذیری و مدیریت زمان را در آنها ایجاد می کند. برخی از معایب این موضوع، این است که آنها ممکن است از شما به خاطر کنترل‌تان بر روی زندگی آنها ناراحت شوند و مانع رشد آنها در دنیای واقعی شوید.

برخی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این موارد هستند که یک زمان معقول تعیین کنید، به آنها اجازه دهید افکار خود را به اشتراک بگذارند، زمانی که رشد می‌کنند زمان بندی را دوباره تنظیم کنید و عواقب عدم رعایت آن را به آنها اطلاع دهید.

در صورتی که درباره چالش‌هایی تربیت و مراقبت از نوجوانان و نحوه رفتار و تعامل با آنها، سوالات و ابهامات بیشتری دارید، می‌توانید با یک روانشناس تماس بگیرید و درباره سوالاتتان مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز