لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

درمان پف چشم در اثر گریه کردن

درمان پف چشم || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


هر کدام از چشم ها حاوی یک غده اشکی در زیر پلک بالایی هستند که به طور مداوم مقدار کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اشک ترشح می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا سطح کره چشم را مرطوب نگه دارد. چشم به این رطوبت برای از بین بردن ذرات گرد و غباری که روی سطح چشم قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد و کاهش اصطکاک در حین حرکت کره چشم نیاز دارد.

اشک یک لایه محافظ روی سطح چشم تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و به سوراخ های کوچکی که در گوشه های داخلی پلک ها قرار دارد تخلیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. اما در صورت بروز احساسات مانند مواقعی که گریه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید فعالیت غدد اشکی زیاد تر شده و اشک های زیادی تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که به سرعت و درستی تخلیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

درمان های خانگی برای کاهش پف چشم بعد از گریه

پوست اطراف چشم ها بسیار نازک بوده و از بافت های بسیار ظریفی تشکیل شده است که به راحتی جریان سنگین اشک را جذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. تجمع مایع در زیر بافت باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که ناحیه اطراف چشم پس از گریه کردن پف کرده یا متورم شود. علاوه بر آن، میل به گریه کردن باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود سیستم عصبی خودمختار خون بیشتری را به صورت شما فشار دهد و پف اطراف چشم را بیشتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اما راهکارهایی برای کاهش تورم چشم وجود دارند که به راحتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از آنها استفاده کنید. مهمترین آنها عبارتند از:

یخ برای پف چشم || پزشکت

 

رفع پف چشم بعد گریه با کمپرس سرد

اگر ناحیه اطراف چشم شما به دلیل گریه زیاد، آلرژی، کم خوابی یا خواب زیاد پف کرده است، ساده ترین راه برای کاهش تورم، استفاده از کمپرس سرد بر روی آن است.

این درمان رگ‌های خونی زیر پوست را منقبض می‌کند، بنابراین جریان خون را در این ناحیه کاهش می‌دهد، که به نوبه خود، التهاب را تسکین خواهد دارد. همچنین می‌تواند به‌طور موقت ناحیه را بی‌حس کند و خارش چشمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را که ناشی از آلرژی است، تسکین دهد.

اگرچه می‌توانید پدها یا کیسه‌های سرد را از داروخانه‌ها تهیه کنید، اما معمولاً این پدها آن‌قدر منجمد هستند که نمی‌توان آن‌ها را روی ناحیه حساس اطراف چشم قرار داد. اما نگران نباشید؛ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به راحتی در خانه یک کمپرس سرد درست کنید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع سرما درمانی موضعی اغلب برای مهار تورم اطراف آسیب استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. برای هر ضربه ای که ممکن است به چشم آسیب برساند توصیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

درمان پف چشم بعد از گریه با سرمادرمانی

یک دستمال تمیز و نرم را در آب سرد یا خنک خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. چشمان خود را ببندید و پارچه مرطوب سرد را روی پلک های خود قرار دهید تا کاملاً ناحیه متورم را بپوشاند.

چشم پزشک

هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که احساس کردید دمای پارچه به حالت عادی برگشت، دوباره آن را در آب سرد فرو کنید، آب اضافی را فشار دهید و دوباره آن را روی چشمان خود قرار دهید. این کار را بیش از 20 دقیقه انجام دهید تا از آسیب پوست یا سرمازدگی جلوگیری کنید. 2 ساعت صبر کنید و سپس 20 دقیقه دیگر آن را تکرار کنید. این کار را به مدت 3 روز یا تا زمانی که تورم کاملا از بین برود انجام دهید.

چشم های پف کرده خود را تا جایی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به دفعات در طول روز با آب سرد بپاشید تا زمانی که تورم فروکش کند. از طرفی هم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید دو قاشق چای خوری تمیز را برای چند دقیقه در فریزر نگه دارید. قاشق های سرد شده را بیرون آورده، خیس کنید و به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روی چشمان بسته خود فشار دهید.

درمان پف چشم بعد از گریه با کمپرس چای سبز یا سیاه

برای کمک به کاهش تورم چشم ناشی از گریه از کمپرس چای سبز یا سیاه استفاده کنید. هم چای سیاه و هم چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که اثرات ضد التهابی قوی مانند کافئین، فلاونوئیدها و تانن ها را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. تانن ها همچنین دارای خواص قابض هستند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به کوچک شدن بافت کمک کنند و پوست شما را سفت نشان دهند.

بنابراین، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید این کیسه های چای را روی چشم های پف کرده خود بمالید تا تورم زیرین را مهار کرده و همچنین پوست روی آن را سفت و تقویت کنید. این درمان موضعی با کوچک کردن رگ‌های خونی زیرین برای از بین بردن تورم، جریان خون را در ناحیه محدود می‌کند.

آنتی اکسیدان ها همچنین به آرام کردن هرگونه خارش یا تحریک در ناحیه کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، حلقه های تیره را روشن کرده و ترمیم بافت را تسهیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

چای سبز نسبت به چای سیاه اثرات بهتری دارد. زیرا حاوی فلاونوئید بیشتری است. علاوه بر این، باید به دنبال چای کیسه‌ای ارگانیک باشید که فاقد هرگونه مواد شیمیایی باشد.

دو کیسه چای را حدود 5 دقیقه در یک فنجان آب داغ غوطه ور کنید. آب اضافی آن را بکشید و صبر کنید تا کیسه های چای تا دمای اتاق خنک شوند (معمولاً 5 دقیقه) و سپس آنها را روی چشمان بسته خود به مدت 15 تا 30 دقیقه قرار دهید. از طرف دیگر، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با نگه داشتن کیسه های چای در یخچال به مدت حدود 10 تا 20 دقیقه، یک کمپرس سرد درست کنید. سپس آنها را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشم های بسته خود بمالید.

خیار برای چشم || پزشکت

 

از بین بردن پف چشم بعد از گریه با برش های خیار

خیار سرشار از آب، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال زیستی است که به آنها خواص خنک کنندگی و تسکین دهنده طبیعی مانند کوکومرین A و B و کوکوربیتاسین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. آنها اغلب روی چشم ها اعمال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند تا به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هرگونه التهاب، سوزش، خارش یا هیپرپیگمانتاسیون در ناحیه اطراف چشم را کاهش دهند.

هنگام درمان پف چشمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ناشی از گریه کردن زیاد باشد، بهتر است از خیار سرد استفاده کنید، زیرا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند رگ های خونی سطحی را منقبض کند و در نتیجه جریان خون را در ناحیه کاهش دهد و در نتیجه ورم را سریع کاهش دهد.

چند برش ضخیم خیار را برش دهید. آنها را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. دو برش خنک شده را بیرون بیاورید و به مدت 10 دقیقه روی پلک های خود قرار دهید.

رفع پف چشم بعد گریه با استفاده از شیر

شیر کامل در صورت استفاده نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تورم چشم ناشی از گریه را کاهش دهد اسید لاکتیک موجود در شیر به کاهش پف و تیرگی کمک کرده و در عین حال این ناحیه را مرطوب و نرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

شیر مملو از اسیدهای آمینه، آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به تقویت و ترمیم پوست حساس اطراف چشم کمک کند و در عین حال التهاب این ناحیه را نیز تسکین دهد.

همچنین حاوی اسید لاکتیک است که به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سلول های مرده انباشته شده در بالای پوست را لایه برداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و یک لایه جدید تازه در زیر آن نمایان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این لایه برداری پوست به کاهش ظاهر سیاهی و چین و چروک به مرور زمان کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

دو گلوله پنبه را در شیر کامل سرد و ارگانیک خیس کنید. زیر هر چشم یک گلوله پنبه قرار دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند. پس از آن چشمان خود را با آب معمولی بشویید.

سفیده تخم مرغ و کاهش پف چشم بعد از گریه

سفیده تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به سفت شدن پوست پف کرده اطراف چشم کمک کند. این ماده دارای خواص ضد التهابی است که ورم اطراف چشم را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

علاوه بر این، سفیده تخم مرغ حاوی چندین ماده مغذی دیگر است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به تقویت و ترمیم پوست و بهبود ظاهر کلی آن کمک کند. این درمان حتی ممکن است به کاهش تشکیل حلقه های سیاه و چین و چروک کمک کند. حتی پف چشم ناشی از گریه را از بین ببرد.

2 عدد سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک کاملا با همزن بزنید. چند قطره فندق جادوگر را با هم مخلوط کنید. از یک برس تمیز کوچک استفاده کنید تا این مخلوط را زیر چشم خود بمالید. قبل از اینکه آن را با آب معمولی بشویید، اجازه دهید حداقل 15 دقیقه بماند. یک بار در روز به مدت چند روز برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

درمان پف چشم بعد از گریه با محلول نمکی

برای تسکین تورم چشم ناشی از گریه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید محلول نمکی را امتحان کنید نمک مخلوط شده در آب گرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با کاهش احتباس مایعات در این ناحیه به خلاص شدن از شر پف دور چشم کمک کند.

سدیم به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که تورم ناشی از گریه را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. در ضمن گرمای ملایم باعث تحریک گردش خون در ناحیه شده و تخلیه مناسب لنف را تسهیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. تجمع مایع لنفاوی اغلب علت اصلی تورم اطراف چشم است.

½ قاشق چایخوری نمک را در 1 فنجان آب ولرم حل کنید. گلوله پنبه را در محلول نمک گرم خیس کنید و مایع اضافی آن را بگیرید. توپ های پنبه ای مرطوب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پلک های خود قرار دهید. چشمان خود را با آب معمولی بشویید. این کار را هر 15 دقیقه یکبار انجام دهید تا نتیجه سریع بگیرید.

الوئه ورا برای پف چشم || پزشکت

 

از بین بردن پف چشم بعد از گریه با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که گردش خون را در زیر پوست تحریک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا مایعات اضافی را خارج و در نتیجه تورم را مهار کند. برای همین یک درمان موثر برای پف چشم ها محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. همچنین به ترمیم و جوانسازی پوست خسته اطراف چشم کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به محو شدن حلقه های سیاه کمک کند. ژل را از برگ آلوئه ورا جدا کنید. به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن را دور چشم بمالید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید.

ماساژ صورت برای کاهش پف چشم بعد از گریه

یک ضربه ملایم یا ماساژ دور چشم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تورم را تسکین دهد. ضربه زدن آرام به ناحیه اطراف چشم و ماساژ بینی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به شل شدن رگ های خونی زیرین و بهبود گردش خون کمک کند. افزایش حرکت خون به تخلیه مایع لنفاوی انباشته شده در اطراف چشم که باعث پف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

پف کردن چشمان شما پس از گریه کاملاً طبیعی است، اما پس از مدتی یا پس از یک خواب خوب شبانه به حالت عادی باز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردد. اگر به دنبال راه حل سریع تری برای از بین بردن پف ناشی از گریه هستید، راه حل ها و نکات ذکر شده در بالا را امتحان کنید. اما اگر تورم ادامه پیدا کرد یا با علائم دیگری مانند خارش، قرمزی یا هر چیز غیرعادی همراه شد، برای معاینه چشم با پزشک خود مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.8 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز