لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


رابطه جنسی ایده آل واژینال که آلت تناسلی مرد در واژن زن فرو می رود. برای شروع رابطه جنسی ایده آل، پیش نوازی توسط مرد و زن بسیار مهم و لازم است. پیش نوازی هم زن را تحریک جنسی کرده و او را برای رابطه جنسی آماده می کند. هم رابطه جنسی را برای هر دو شریک لذت بخش تر خواهد کرد.

داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، شما و همسرتان را در معرض خطر بارداری و عفونت های مقاربتی (STI) از جمله HIV قرار می دهد. کاندوم بهترین نوع محافظت در برابر بارداری بدون برنامه ریزی و STI است. بحث در مورد رابطه جنسی مطمئن و محافظت شده، مهمترین قسمت رابطه جنسی است.

احتمال دارد برای اولین بار در فکر رابطه جنسی باشید و مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کنید. یا شاید می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی لذت بخش و ایمن کردن آن کسب کنید؟ ما در این مقاله سعی کردیم جزییات و چگونگی برقراری رابطه جنسی واژینال را بررسی کنیم.

اگر فیلم های مربوط به مسائل جننسی را تماشا می کنید، احتمال دارد تصور غیرواقعی از رابطه جنسی داشته باشید. هیچ روش صحیح برای داشتن رابطه جنسی از طریق واژن وجود ندارد. رابطه جنسی می تواند یک تجربه بسیار آرام، صمیمی یا یک تجربه پرشور، ماجراجویانه و بسیار موارد دیگر باشد. می توانید رابطه جنسی را هر طور که خودتان و همسرتان دوست دارید امتحان کنید.

پیش نوازی در رابطه جنسی چیست؟

برای ایجاد رابطه جنسی ایده آل واژینال پیش نوازی، نقش مهمی را ایفا می کند، تا هر دو نفر تحریک و آماده برقراری رابطه جنسی از طریق واژن شوند. این می تواند شامل بوسیدن، نوازش، مالش، لمس یا رابطه جنسی دهانی باشد. پیش نوازی باید برای هر دو شریک زندگی لذت بخش باشد. برخی افراد ترجیح می دهند به پیش نوازی ادامه دهند و رابطه جنسی نفوذی نداشته باشند.

اگر هر دو طرف آماده رابطه جنسی از طریق واژن هستید، تحریک بیشتر در هنگام پیش نوازی، ورود آلت تناسلی به واژن را راحت تر می کند. پیش نوازی باعث مرطوب شدن واژن، تحریک آلت تناسلی مرد و بزرگ تر و سفت تر شدن آن می شود.

چه موقع باید از کاندوم استفاده کنیم؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

پس از تحریک و آمادگی برای انجام رابطه جنسی، می توانید از یک کاندوم خارجی (مردانه) استفاده کنید. هر کدام از زوجین می توانند از کاندوم استفاده کنند. حتی می توانید از کاندوم مردان بر روی آلت تناسلی مرد استفاده کنید. این کار را باید قبل از لمس آلت تناسلی مرد یا وارد شدن به واژن انجام داد.

اگر از کاندوم داخلی (زنانه) استفاده می کنید می توانید آن را حداکثر هشت ساعت قبل از رابطه جنسی قرار دهید.

چگونه باید آلت تناسلی مرد را به واژن وارد کرد؟

بعد از آمادگی زوجین، یکی از آنها می تواند با استفاده از دست خود آلت تناسلی مرد را به آرامی به داخل واژن وارد کند. برای این کار زمان بگذارید. نگران نباشید. احتمال دارد این مرحله طول بکشد تا به درستی وارد بدن شود. مخصوصاً وقتی هنوز به بدن یکدیگر عادت نکرده باشید.

مردان
سلامت بانوان

هنگامی که آلت تناسلی مرد در واژن زن قرار گرفت، می توانید بدن خود را به گونه ای حرکت دهید که آلت تناسلی به واژن وارد شده و سپس دوباره بخشی از آن خارج شود. سعی کنید وضعیتی که برای شما طبیعی و خوشایند است، را انتخاب کنید. آرام آرام آن را انجام دهید، مطمئن شوید که شریک شما در این موقعیت احساس راحتی می کند. اگر از کاری که انجام می دهید راضی نیستید با همسرتان صحبت کنید و رابطه جنسی را در همین جا به پایان برسانید.

 ارگاسم چیست؟

در هنگام برانگیختگی، تنشی در بدن ایجاد می شود، فشار جنسی بعد از آن با یک هجوم ناگهانی و لذت بخش به نام ارگاسم، اوج گرفتن آزاد می شود. برای خانم ها حساس ترین قسمت بدن آنها كلیتوریس است. کلینوریس، یك برجستگی كوچك درست بالای دهانه واژن که عصب زیادی دارد. این قسمت نسبت به لمس بسیار حساس است. بسیاری از خانم ها برای ارگاسم با کلیتوریس خود تحریک می شوند.

شما می توانید موقعیت های مختلفی را برای رابطه جنسی واژینال امتحان کنید که امکان می دهد بدن خود را به گونه ای حرکت دهید که باعث لمس کلیتوریس شود. برخی از زنان برای تحریک آن از شریک زندگی خود می خواهند که در طول رابطه جنسی، کلیتوریس را لمس کنند.

برای اکثر مردان عملی که باعث وارد شدن آلت تناسلی در واژن می شود، انتهای عصب آلت تناسلی را تحریک کرده و باعث ارگاسم آنها می شود.

اگر بلافاصله یا حتی اصلاً ارگاسم ندارید نگران نباشید. تشخیص اینکه چه عواملی باعث ارگاسم زوجین می شود و چه وقعیتی برای به ارگاسم رسیدن مناسب تر است، ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد. هر دو زن و مرد می توانند از رابطه جنسی واژینال لذت ببرند حتی اگر این کار باعث اوج گرفتن آنها نشود.

بهترین موقعیت برای رابطه جنسی واژن چیست؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

افراد مختلف از موقعیت های متفاوتی لذت می برند. از طرفی هم موقعیت های زیادی برای برقراری رابطجه جنسی وجود دارد. یک موقعیت مشترک موقعیت مبلغین است. این موقعیت شامل دراز کشیدن زن می شود، در حالی که مرد دراز کشیده یا نشسته است. همچنین، زن می تواند روی مرد دراز بکشد و یا هر دو نفر به پهلو دراز بکشند یا می توانند از پشت رابطه جنسی واژینال داشته باشند. (جایی که پشت زن به سمت مرد چرخانده شده است).

در اولین رابطه جنسی خود بهتر است، موقعیتی را انتخاب کنید که هر دو با آن راحت باشید. همانطور که بدن یکدیگر را بهتر می شناسید، می توانید موقعیت های مختلفی را آزمایش کنید و آنچه را که هر دو دوست دارید انجام دهید.

بعد از مدتی احتمال دارد حرکات، موقعیت ها و روش های لمس خاصی پیدا کنید که منجر به ارگاسم یکی از دو نفرتان می شود. اگر این امر بلافاصله یا حتی به کلی اتفاق نیفتد خیلی نگران نباشید.

اقدامات لازم بعد از رابطه جنسی چیست؟

اگر از کاندوم خارجی استفاده می کنید، باید هنگام برداشتن آلت تناسلی مرد، کاندوم را محکم نگه دارید. برای برداشتن کاندوم زیاد معطل نکنید. آلت تناسلی مرد هنوز باید به حالت ایستاده قرار گیرد تا خطر لغزش کاندوم یا بیرون آمدن نطفه وجود نداشته باشد.

آیا زن باکره در اولین رابطه جنسی همیشه خونریزی می کند؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

این قانون کلی نیست که هر زن باکره ای باید حتما در اولین رابطه جنسی خود خونریزی کند. برخی از زنان در اولین بار رابطه جنسی خونریزی می کنند. برخی دیگر ممکن است این وضعیت را نداشته باشند. هر دو حالت طبیعی است. هایمن یا پرده بکارت یک پوست نازک است که تا حدی قسمت ورودی واژن را پوشانده است. اگر قبلا پاره نشده باشد، به طور معمول اولین باری که زن رابطه جنسی واژینال برقرار می کند، پاره خواهد شد. اما مواردی وجود دارد از جمله ورزش های سنگین و استفاده از تامپون که باعث می شوند پرده بکارت از بین برود. اگر در هر بار رابطه جنسی همچنان خونریزی ادامه دارد، بهتر است با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. اما نکته ای که وجود دارد این است که رابطه جنسی محافظت نشده اولین بار هم ممکن است به بارداری منجر شود.

 آیا یک باکره می تواند به STI مبتلا شود؟

حتی اگر کسی رابطه جنسی نفوذی نداشته باشد احتمال دارد در پی رابطه دهانی یا از طریق تماس پوست به پوست به STI مبتلا شود.

آیا خروج آلت تناسلی قبل از ارگاسم از حاملگی پیشگیری می کند؟

روش «خروج» یا «کشیدن» آلت تناسلی حتی قبل از نعوظ همیشه از بارداری پیشگیری نمی کند. چون ممکن است مقداری مایع منی قبل از انزال به داخل واژن وارد شود.

مقاربت دردناک نشانه چیست؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

از آنجایی که عادت کردن و تشخیص احساسات جنسی در زن و مرد توسط جنس مخالف کمی زمان می برد، احتمال دارد مقاربت برای برخی از زنان ناراحت کننده و حتی مقاربت دردناک باشد؛ اما درد نباید شدید باشد.

اگر رابطه جنسی برایتان دردناک است، آن را متوقف کنید تحریک کامل و استفاده از روان کننده بر پایه آب می تواند از بروز درد جلوگیری کند. از روان کننده های پایه روغن، مانند روغن بچه یا وازلین استفاده نکنید زیرا باعث پارگی کاندوم می شود. درد در طول رابطه جنسی می تواند نشانه دهنده بیماری یا عفونت باشد بنابراین بهتر است که با پزشک تماس بگیرید.

رابطه جنسی می تواند منجر به چه عوارضی  شود؟

داشتن رابطه جنسی از طریق واژن بدون استفاده از کاندوم، شما و همسرتان را در معرض خطر بارداری ناخواسته و عفونت های مقاربتی (STI) از جمله HIV قرار می دهد.

انواع مختلفی از  راه های پیشگیری از بارداری وجود دارد. اما فقط کاندوم از شما و همسرتان در برابر عفونت های مقاربتی (STI) و HIV محافظت می کند. به یاد داشته باشید که همه STI ها علامت های مشخصی ندارند. بنابراین ممکن است به هرکدام از این بیماری ها مبتلا شوید ولی از آن اطلاع نداشته باشید. بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی با یکدیگر درباره راه های پیشگیری از بارداری صحبت کنید.

یک رابطه جنسی مطمئن به شما کمک می کند تا هم آرامش بیشتری داشته باشید و هم لذت جنسی را بیشتر کنید. اگر صحبت در مورد رابطه جنسی محافظت شده، برای شما بیش از حد دشوار یا شرم آور است، می تواند نشانه آن باشد که هنوز آماده شروع رابطه جنسی نیستید. به یاد داشته باشید که راه های زیادی برای لذت بردن از کنار هم بودن و کشف احساسات جنسی خود تا زمان مناسب وجود دارد.

اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، در اسرع وقت به دنبال مشاوره بهداشتی باشید. می توانید برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به راه های پیشگیری از بارداری اضطراری دسترسی پیدا کنید و اگر نگران هستید که در معرض HIV قرار گرفته باشید، می توانید از پروفیلاکسی پس از مواجهه (PEP) برای جلوگیری از عفونت HIV استفاده کنید. همچنین می توانید از نظر سایر STI ها آزمایش شوید.

اگر رابطه جنسی برقرار می کنید، بهتر است به طور منظم آزمایش HIV و سایر STI ها را انجام دهید. این به سلامت شما و شریک زندگی کمک می کند.

آیا رابطه جنسی واژینال الزامی است؟

رابطه جنسی ایده آل واژینال چیست؟ | پزشکت

تصمیم گیری در مورد داشتن رابطه جنسی امری کاملاً شخصی است. ممکن است فکر کنید که همه اطرافیان شما رابطه جنسی دارند اما این درست نیست. برخی ازافراد از رابطه جنسی لذت نمی برند، دیگران ترجیح می دهند که این کار را نکنند. مهم این است که هر دو نفر که رابطه جنسی را برقرار می کنند انگیزه و آمادگی لازم را داشته باشند و هیچ کس احساس فشار یا مجبور شدن برای انجام کاری که نمی خواهد را نداشته باشد.

با شریک زندگی خود صحبت کنید و ارتباط خود را ادامه دهید تا از رضایت وی مطمئن شوید. اگر شما و همسرتان مشتاق و آرام هستید، رابطه جنسی برای هر دو می تواند یک تجربه بسیار لذت بخش باشد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.6 / 5. تعداد رای ها: 5

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز